LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Griepprik: ja of nee?
Re: Griepprik: ja of nee?
Vooralsnog niet bij kinderen
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... prik-geven
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... prik-geven
- 16again
Beste antwoord
Gekozen door Lowieze
Dit zou zo maar het start punt geweest kunnen zijn van die "losse flodder":Moneyman schreef: ↑12 okt 2021 08:33Ik vind het vooral een (op deze manier) zinloze vraagstelling.
Als je een inhoudelijke discussie wilt openen, helpt het wel om fatsoenlijk startpunt op te schrijven in plaats van een niet-onderbouwde losse flodder. Dat is een beetje de Wilders-methode - en we weten hoe weinig effectief dat is.
https://nos.nl/artikel/2401201-national ... -en-kraakt
-
Beetje populistische vraag stelling.pannekoekje schreef: ↑12 okt 2021 07:39Zijn we net zo'n beetje door de grootste vaccinatierondes van corona heen, en dan komt de volgende ronde. Allemaal aan de griepprik, zelfs kinderen.
Wat vinden we hiervan?
Kinderen krijgen geen griepprik in Nederland de suggestie is enkel geopperd maar deskundige hebben al aangegeven dat dit nu doorvoeren niet haalbaar is op z'n korte termijn, los dat deskundige wel stellen dat het invloed kan hebben op de verspreiding als je kinderen vaccineert. En daarbij zou het niet gaan om een prik maar om een vernevelaar die voor kinderen wordt gebruikt.
Daarbij zeg je ook "allemaal aan de griepprik" en dit is ook onjuist, we krijgen niet allemaal een griepprik, enkel de risico groepen en deze groepen zijn iets uitgebreid.
De stelling is onjuist is mijn mening.pannekoekje schreef: ↑12 okt 2021 07:39Zijn we net zo'n beetje door de grootste vaccinatierondes van corona heen, en dan komt de volgende ronde. Allemaal aan de griepprik, zelfs kinderen.
Wat vinden we hiervan?
Erthanax
vindt dit leuk
Ik vind het vooral een (op deze manier) zinloze vraagstelling.
Als je een inhoudelijke discussie wilt openen, helpt het wel om fatsoenlijk startpunt op te schrijven in plaats van een niet-onderbouwde losse flodder. Dat is een beetje de Wilders-methode - en we weten hoe weinig effectief dat is.
sjohie
vindt dit leuk
Dat u gevaarlijke onzin uitkraamt. Ik heb zelf trouwens de uitnodiging voor de prik ontvangen en ga hem ook halen, net als vorige jaren.pannekoekje schreef: ↑12 okt 2021 07:39Allemaal aan de griepprik, zelfs kinderen.
Wat vinden we hiervan?
Ik krijg ook ieder jaar een oproep om de griepprik te halen. Die haal ik nooit, omdat ik nooit griep heb. Dit jaar ga ik hem wel halen, mogelijk geeft de prik, behalve tegen het griepvirus, ook weerstand tegen het coronavirus.
Ik vind het een beetje een vreemde vraag, was u ook anti coronavaccin?
Ik vind het een beetje een vreemde vraag, was u ook anti coronavaccin?
Erthanax
vindt dit leuk
Antwoord op het topic, nee
Dit jaar ga ik ook voor het eerst de griepprik halen. Ik heb wel eens griep gehad en erger dan vier dagen met flinke koorts in bed was het niet. Nu wil ik het risico op een ziekenhuisopname zo klein mogelijk houden, om de zorg niet meer te belasten dan noodzakelijk.
Dirkie
, Sira
, Lady1234
, moederslink
, grun
, sjohie
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
-
Zoals ieder jaar krijg ik straks een oproep en ga de griepprik halen.
Er wordt nu gezegd om kinderen ertegen in te enten om de ouderen/ zwakkeren te beschermen, maar deze ouderen/ zwakkeren krijgen sowieso al de griepprik, dus het inënten van kinderen lijkt mij persoonlijk grote onzin en onnodig.
Er wordt nu gezegd om kinderen ertegen in te enten om de ouderen/ zwakkeren te beschermen, maar deze ouderen/ zwakkeren krijgen sowieso al de griepprik, dus het inënten van kinderen lijkt mij persoonlijk grote onzin en onnodig.
Ben nooit een complotdenker geweest, maar wat zullen de farmaceutische bedrijven zich de laatste tijd in de handen wrijven.
Bedoelt u door de vaccinaties of door alle medicatie die gebruikt is door corona slachtoffers? Hopelijk is dat laatste u niet overkomen, want dan had u vast anders gereageerd op de productie van die bedrijven.
Dit zou zo maar het start punt geweest kunnen zijn van die "losse flodder":Moneyman schreef: ↑12 okt 2021 08:33Ik vind het vooral een (op deze manier) zinloze vraagstelling.
Ik ben gevaccineerd tegen Corona, niet voor mezelf maar ter bescherming van anderen.
Griep prik heb ik nog nooit gehad en zal ik ook nooit nemen.
Een keer goed ziek is helemaal niet verkeerd voor het menselijk lichaam.
En ik blijf erbij dat de Farmacie zich in de handen wrijft en daarbij suggereer ik niet dat ze de virussen zelf creëren en dat ze de mensen dood wensen.
Maar nu het er toch is verdienen ze er lekker aan en is het makkelijker om angst aan te wakkeren (kassa)
Dat kan zomaar inderdaad. Al is dat artikel een stuk genuanceerder dan de losse flodder van TS. Als Pannekoek zich daarop baseert, lees ik dat graag terug.16again schreef: ↑12 okt 2021 13:02Dit zou zo maar het start punt geweest kunnen zijn van die "losse flodder":Moneyman schreef: ↑12 okt 2021 08:33Ik vind het vooral een (op deze manier) zinloze vraagstelling.
kuklos
vindt dit leuk
De ouderen/zwakkeren krijgen niet sowieso een griepprik, maar kunnen een griepprik krijgen als zij dat willen !moederslink schreef: ↑12 okt 2021 11:30Zoals ieder jaar krijg ik straks een oproep en ga de griepprik halen.
Het valt te hopen dat niet iedereen die opgeroepen is zich laat prikken. 5 miljoen prikken voor 6 miljoen opgeroepen mensen, hoe ga je dat weer verdelen?
Er komt maar iets meer dan de helft van de opgeroepenen opdraven.
Verschrikkelijk eigenlijk. Kunnen we daar maatregelen tegen nemen? Deze mensen vallen in de risicogroep en kunnen er zo dus voor zorgen dat de IC's en ziekenhuizen vol komen te liggen.