Voor de zoveelste keer, ik stap daar niet overheen. Verder is mijn reactie duidelijk zat mag ik aannemen. U blijft maar hangen in de gedachte dat ik Montel gelijk geef. Ik geef aan dat er geen onderbouwing van de persoon in kwestie is, dat als de oplossing zo simpel zou zijn het geen 5 maanden hoeft te duren en dat de stof op 4 plekken gezien wordt.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑17 okt 2021 09:39Voor de zoveelste keer, de verkoper moet BEWIJZEN, dat het de schuld van de consument is. Daar wilt u gewoon overheen stappen terwijl dit WETTELIJK is vastgelegd.NeoDutchio schreef: ↑17 okt 2021 07:26Of de klacht terecht is blijkt nergens uit het verhaal. Als ik een nieuwe auto koop, rij de showroom uit en parkeer de auto tegen de eerste boom die ik zie, is de auto dan ook non-conform? Of zal dat afhangen van het feit of ik die auto zelf tegen de boom gereden heeft of dat bv het stuur niet werkte?Ik_weet_niet_alles schreef: ↑16 okt 2021 21:27Stop eens met die flauwekul. De wet is heel duidelijk. Waarom dat 5 maanden moet duren is niet van belang. Klant heeft een terechte klacht, heeft dat tijdig kenbaar gemaakt en dus is het product non-conform, moeilijker is het echt niet.
Als de consument al 5 maanden aan het vechten is dan zal dat echt niet aan de consument liggen.
Dus ja, als de consument al 5 maanden loopt te klagen terwijl Montel al 5 maanden zegt dat het geen slijtage is maar een gevalletje eigen schuld, dan heeft het niets te maken met non-conform.
Zolang pcjvangrinsven geen verduideling geeft is het gissen. En aangezien het vaker voorkomt dat een klacht vaag wordt opgeschreven hier en later wordt aangepast in nadeel van de klant en gezien mijn bovenstaande onderbouwing is mijn mening dat ik op dit moment uitga van externe factoren.