Die Ben Woldring (oprichter gaslicht.com) zei recent bij Jinek aan tafel, dat het tot deze enorme prijsstijging, het rendabelste was om jaarcontracten af te sluiten. Dus dat strookt wel met wat de Consumentenbond adviseerde.nammk schreef: ↑18 okt 2021 14:03Ieder jaar overstappen loont wel degelijk, vind ik! Ik stap al ruim 15 jaar ieder jaar over en heb tot nu toe alleen maar geld teruggekregen. Ik kijk op de site van de Consumentenbond of Pricewise, welk energiecontract het gunstigst is voor mij. Ik betaal iedere maand tussen de 90 en 150 euro, hangt van het seizoen af. Door de welkomstpremie krijg ik aan het eind van het jaar altijd geld terug. De Consumentenbond raadt overigens ook aan om regelmatig over te stappen.
Ben alleen wel benieuwd, wat ze nú adviseren. Ik ben iig nu wel blij met ons 5 jarige contract (met nog kleine 2 jaar te gaan) bij één van de grote spelers.
En het is leuk dat de ACM en alle anderen zo hameren op het niet mogen openbreken van lopende consumentencontracten, maar linksom of rechtsom komen die kleinere spelers klem te zitten, want hun hele verdienmodel gaat 3x over de kop. Die hebben lang niet genoeg financieel vlees op de botten om dit zo lang uit te kunnen zingen, totdat bij hun klanten de contracten verlopen. Die zullen dus failliet gaan, en dan mogen die klanten, met al het gelijk van de wereld aan hun kant, alsnog tegen de vigerende (lees hoge) tarieven een nieuw contract afsluiten.