NeoDutchio schreef: ↑18 okt 2021 18:02
alfatrion schreef: ↑18 okt 2021 17:39
Alleen, iemand die feiten boven tafel wilt halen die stelt vragen aan de TS. En dat is wat je nu net niet doen.
De wat als vragen veranderen dan ook van vorm. De vraag "wat als Montel de klacht heeft afgewezen omdat duidelijk de schoensporen op de bank staan?" gaat dan luiden "zaten er schoensporen op de bank".
Overigens kan een bank met schoensporen nog steeds non-conform zijn, maar dat terzijde.
Het gaat niet om de schoensporen of mijn andere voorbeelden an sich, het gaat om de oorzaak. Vandaar ook mijn eerste vraag naar pcjvangrinsven hoe de stof na 5 dagen al slijtage kan veroorzaken. Het gaat er ook niet om of de bank non-conform is op andere punten die nu niet aan de orde zijn, het gaat er om dat pcjvangrinsven aangeeft dat er na 5 dagen iets aan de hand is met de stof, niets aangeeft over de oorzaak, niets aangeeft over de communicatie, enkel dat het al 5 maanden loopt.
Zonder enige inhoud te kennen kan je dus ook niet met zekerheid een kant kiezen.
Dus even terug, ik stelde wel een vraag aan pcjvangrinsven (niet de TS, dat ter zijde) en anderen hebben een uitgesproken mening dat de wet leidend is zonder achtergrondinfo te hebben. En daar ga ik tegenin, wij kunnen pas zeggen dat de bank non-conform is als we weten wat de oorzaak van het probleem is. pcjvangrinsven weet de oorzaak en weet waarom het al 5 maanden loopt. Wij niet.
Even voor de goede orde, de opmerking van pcjvangrinsven was gewoon een reactie op basis van de klacht van TS. Deze opmerking is alleen gemaakt zodat duidelijk is dat TS niet de enige is met klachten. Ook Revoked heeft in deze topic aangegeven dat deze slechte ervaringen heeft gehad met Montel.
Op basis van de melding van pcjvangrinsven gaat u er met gestrekt been in door het volgende te stellen: "Hoe kan stof na 5 dagen al slijtage vertonen? Dan zal er behoorlijk was kracht of druk op de stof uitgeoefend zijn. Het ontstaat in ieder geval niet vanzelf."
Dat was geen vraag aan pcjvangrinsven maar een frontale aanval. Logisch dat pcjvangrinsven daar niet meer op reageert.
Op uw reactie heb ik geantwoord met "Wel eens gehoord van slechte stof? Waarom zou dit de schuld van de consument moeten zijn?
Slijtage binnen 5 maanden wil zeggen dat de bank non-conform is en dat de verkoper moet bewijzen dat dit daadwerkelijk door de consument komt. Niet aannemelijk maken maar echt bewijzen.".
Op basis van mijn opmerking bent u vervolgens de confrontatie aangegaan met onzinnige en niet ter zake doende opmerkingen en mogelijke oorzaken.
Pcjvangrinsven heeft totaal niets aan uw opmerkingen en heeft de kwestie zelf al voorgelegd aan de commissie. Mocht u al een vraag hebben voor pcjvangrinsven dan is dat niet van belang aangezien pcjvangrinsven al weet wat deze moet doen.
Waarschijnlijk hebt u de gedachte dat mensen graag geld betalen aan een commissie. Uit hetgeen pcjvangrinsven schrijft mag simpelweg de conclusie worden getrokken dat de bank non-conform is, anders ga je niet zomaar naar de commissie.
Tevens gaat u voorbij aan het feit dat er in deze topic al sprake is van 3 klachten.
Aangezien u graag op zoek bent naar antwoorden heb ik het volgende gevonden op Trustpilot:
Pas voor de 2e keer een bank gekocht…
Pas voor de 2e keer een bank gekocht (Fresh model); na 5 dagen stof beschadigd; blijkt dat de stof niet tegen eelt kan... Op de vorige 10 jaar op gelegen en nooit iets aan de hand en volgens Montel ligt dit aan het gebruik (!). Nu al 5 maanden bezig tussen klantenservice en de winkel; dit zijn echt 2 werelden die je van het kastje naar de muur sturen. Na 5 maanden kappen ze het gewoon af; nu geschillencommissie in moeten schakelen en daarna mss advocaat. Prima spul, maar je moet hopen dat je er niets aan krijgt. Ik zou ergens anders kopen. ....... van Grinsven
Lijkt mij duidelijk een gevalletje non-conformiteit welke nu bij de geschillencommissie (dus geen andere commissie) ligt.