LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

sjohie

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

angel1978 schreef:
26 okt 2021 11:56
lievemarie schreef:
26 okt 2021 11:23
https://www.trouw.nl/nieuws/kwart-van-d ... ~b42a546a/

Hier staat iets vergelijkbaars.
Leg uit hoe dit hetzelfde is?
Tweederde deel van ziekenhuisopnames in VK dubbel gevaccineerd
Kwart van de coronapatiënten in het ziekenhuis is volledig gevaccineerd
Ziekenhuisopnames kan voor van alles zijn, als ze de reguliere zorg weer oppakken, zal ~80% van die patiënten inderdaad volledig gevaccineerd zijn gok ik. :wink:

Maar goed, in Nederland komen 4 per 600 uit de populatie ongevaccineerden in het ziekenhuis, en 1 per 3000 van de gevaccineerde populatie.

Er zullen meer en meer gevaccineerden in het ziekenhuis komen, immers zelfs het beste vaccin (BioNTech/Pfizer) geeft tegen die deltavariant ~95% bescherming tegen ziekenhuisopname, dus ook met onze vaccinatiegraad, komen er nog gevaccineerde patiënten in het ziekenhuis.

Grosso modo is het geloof ik zo, dat je als niet-gevaccineerde, een 50x grotere kans hebt, om op je buik op de IC te komen, dan als gevaccineerde.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men blijft maar redenen zoeken om niet te vaccineren. Prima😡, straks gaat de boel weer op slot en kan het huilen weer beginnen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

lievemarie schreef:
25 okt 2021 19:28
Lowieze schreef:
25 okt 2021 15:30
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3740305 ... aatregelen

Persconferentie vervroegd naar 2 november
De Jonge: kabinet beraadt zich op aanvullende coronamaatregelen
Gelukkig heb ik nog een hele nieuwe doos met mondkapjes liggen. En terug naar 1,5 m afstand vind ik ook geen enkel probleem.
Mijn idee. Of maximum aantallen in winkels, horeca, musea en dergelijke, dat was ook geen ramp. Het verplicht tonen van een QR code werkt gewoon niet. Kunnen mensen niet naar binnen, gaan ze massaal op het terras zitten of elkaar elders ondersteboven lopen. Dat schiet niet op.

lievemarie

Ongelezen bericht door lievemarie »

Lady1234 schreef:
26 okt 2021 15:14
Men blijft maar redenen zoeken om niet te vaccineren. Prima😡, straks gaat de boel weer op slot en kan het huilen weer beginnen.
Lady, wie zoeken er redenen om niet te vaccineren? Ik lees alleen de verdediging dat niet alles wat er mis is te wijten is aan de niet gevaccineerden. De overvolle ic's bijvoorbeeld, komt ook door ondercapaciteit.

Lady1234

@lievemarie

Lees dan het topic maar door. Kijk naar de cijfers hoeveel er nog niet gevaccineerd zijn. Kijk naar het aantal niet gevaccineerden op de IC.

Er wordt gebeden en gesmeekt om je te laten vaccineren. En dat doet men dan uit “principe” niet, behalve als men naar een ver land op vakantie wil, want dan is niet-gevaccineerd wel “lastig”.

lievemarie

Bijna 90% van de bevolking is al (deels) gevaccineerd.

Dit zijn de laatste cijfers van het RIVM:

Vaccinatiecijfers 11 tot en met 17 oktober 2021
Tot en met zondag 17 oktober zijn in Nederland naar schatting ruim 23,8 miljoen vaccinaties toegediend. Daarvan zijn ruim 12,9 miljoen eerste vaccinaties en ruim 10,8 miljoen tweede vaccinaties. Naar schatting heeft nu 87,1% van alle 18-plussers minimaal één vaccinatie ontvangen en is 83,5% volledig gevaccineerd. Van iedereen vanaf 12 jaar heeft 84,9% minimaal één vaccinatie ontvangen en is 81,4% volledig gevaccineerd.

Ik maak me persoonlijk meer zorgen over de combinatie met een mogelijke griepgolf.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
26 okt 2021 15:25
@lievemarie

Lees dan het topic maar door. Kijk naar de cijfers hoeveel er nog niet gevaccineerd zijn. Kijk naar het aantal niet gevaccineerden op de IC.

Er wordt gebeden en gesmeekt om je te laten vaccineren. En dat doet men dan uit “principe” niet, behalve als men naar een ver land op vakantie wil, want dan is niet-gevaccineerd wel “lastig”.

Lady , je praat over mensen hun lijf/lichaam.....mogen ze aub zelf bepalen wat zij daar in laten spuiten of wat dan ook??

Als het geen "wappie " reden is , kan ik heel goed begrijpen dat je er voor kiest dat je je niet laat vaccineren.

Hoezo huilen?? die maatregelen hadden er toch wel gekomen hoor, de gewone griep en verkoudheid bestaan immers niet meer.....raar maar volgens dit demissionaire kabinet waar.

Des te harder ze bidden en smeken , des te meer dat mensen helemaal een argwaan krijgen....lekker verstandig :lol:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

lievemarie schreef:
26 okt 2021 15:21
Lady1234 schreef:
26 okt 2021 15:14
Lady, wie zoeken er redenen om niet te vaccineren? Ik lees alleen de verdediging dat niet alles wat er mis is te wijten is aan de niet gevaccineerden. De overvolle ic's bijvoorbeeld, komt ook door ondercapaciteit.
Ex de pandemie, was de IC capaciteit ~goed. Sterker nog, de afname van het aantal IC bedden, vaak aangehaald de laatste tijd, afgestreept tegen de gemiddelde ligduur van een patiënt, laat zien dat de netto bezetting lager is geworden. Maw het aantal ligdagen per jaar, is sneller gedaald, dan het aantal beschikbare bedden.

Acute probleem is, dat de gemiddelde ligtijd van een coronapatiënt ~16 dagen is, waar dit normaliter 2 dagen is. Kortom, elke coronapatiënt neemt de plek in van ~8 reguliere patiënten. En vergeleken met hartpatiënten die na een operatie op de IC moeten bijkomen is het zelfs 16, want die liggen er doorgaans maar één dag op.

lievemarie

PeterPeters1966 schreef:
26 okt 2021 09:02

Gewoon heel selectieve maatregelen nemen: ongevaccineerden alleen toegang tot zorg geven als er ruimte is, en dat niet ten koste laten gaan van mensen die zelf niets konden doen tegen hun ziekte.

Ik hoor trouwens van steeds meer medisch personeel dat ze ook op het punt staan om dit acceptabel te vinden (ook al gaat dat tegen de principes in).
Dus dan toch maar selectief opnemen? Maar dan ook rokers en drinkers weren. En sporters. Misschien kunnen we de ic's wel helemaal sluiten. :D

16again

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
26 okt 2021 15:56
Ex de pandemie, was de IC capaciteit ~goed.
IC capaciteit kon ook toen al geen griep golf aan.
https://servicemanagement.nl/hygiene/gr ... et-hygiene
En toen hadden we , per inwoner, al 4 keer minder IC bedden dan de Oosterburen
https://www.parool.nl/nederland/hoogler ... ~b0099840/
Door privatisering was ons zorgsysteem toen al afgestemd op gemiddelde vraag

Lady1234

Als de boel weer strenger wordt ivm corona, heeft dat ook een gunstig effect op de griep.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En Maurice ziet nog iets anders...
Daar haak ik al af. Wat wordt dit draadje toch vervuild met desinformatie, halve waarheden, doelredeneren etc. Uiteraard door de antivaxxers en vaccinatiesceptici.

Allesdeskundige en "ziener" Maurice de Hond die een strafblad heeft, als informatiebron en duider verkiezen boven de medisch wetenschappers.

En dan zwemt er hier ook nog iemand tussendoor met een forumban die zich doodleuk opnieuw heeft aangemeld. Het kan allemaal. Sad but true.

reggie2

Bob Schurkjens schreef:
26 okt 2021 17:24

Allesdeskundige en "ziener" Maurice de Hond die een strafblad heeft, als informatiebron en duider verkiezen boven de medisch wetenschappers.

En dan zwemt er hier ook nog iemand tussendoor met een forumban die zich doodleuk opnieuw heeft aangemeld. Het kan allemaal. Sad but true.

Wat heeft een strafblad met dit te maken?? Niks bijzonders aan hoor, er zijn zat kamer leden met een strafblad.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

:mrgreen: Bob geeft zijn visie op het fenomeen.

En het gedram over gevaccineerd op de ic ... Daarbij gaat het vooral om ouderen, 70-plus momenteel. Dat is helaas een nadeel van de 70 halen: je immuunsysteem heeft al zoveel indrukken verzameld, dat het een nieuw virus snel vergeet. Dus ook de imitatie per vaccin. Niets nieuws, wel vervelende bijwerking van het ouder worden.

Het zijn allemaal argumenten van mensen, die geen vaccin willen en die argumenten gaan door de cijfers onderuit of zijn niet van toepassing op de hele bevolking, maar slechts op een deel, soms zelfs een heel klein deel. Maar nuchter bekeken - Lady zei het al - nooit meer dan een smoesje om onder een prik uit te komen.

reggie2

Jablan schreef:
26 okt 2021 17:49

Het zijn allemaal argumenten van mensen, die geen vaccin willen en die argumenten gaan door de cijfers onderuit of zijn niet van toepassing op de hele bevolking, maar slechts op een deel, soms zelfs een heel klein deel. Maar nuchter bekeken - Lady zei het al - nooit meer dan een smoesje om onder een prik uit te komen.
Ik ben gevaccineerd en zal toch in de verdediging blijven komen voor mensen die niet gevaccineerd zijn.....je moet het echt niet willen een overheid die over je lijf/lichaam gaat beslissen. ...of een stel mensen die bang zijn en dan willen dat je alles maar tot je neemt.

Was daarstraks al in het nieuws, er liggen veel gevaccineerden in het ziekenhuis.....
Lady vindt alles smoesjes, ze kan beter gewoon ronduit zeggen dat ze bang is.... klinkt eerlijker.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Maar de overheid - in de meest brede betekenis - beslist allang wat er in je lichaam verdwijnt.

Zie bijv. de topics over andere medicijnen krijgen dan voorgeschreven, maar ook de ontzettend ingewikkelde route naar euthanasie. In je dagelijks leven net zo goed: alle eisen, die aan levensmiddelen worden gesteld.

lievemarie

Jablan schreef:
En het gedram over gevaccineerd op de ic ... Daarbij gaat het vooral om ouderen, 70-plus momenteel.
Slap excuus Jablan. Zijn dat geen mensen die recht hebben op zorg dan? Of moeten we 70-plussers maar gewoon afschrijven? Gevaccineerd of niet.
Laatst gewijzigd door lievemarie op 26 okt 2021 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
26 okt 2021 17:58
Maar de overheid - in de meest brede betekenis - beslist allang wat er in je lichaam verdwijnt.

Zie bijv. de topics over andere medicijnen krijgen dan voorgeschreven, maar ook de ontzettend ingewikkelde route naar euthanasie. In je dagelijks leven net zo goed: alle eisen, die aan levensmiddelen worden gesteld.
Ik vind de vergelijking niet helemaal kloppen,maar als het wel zou kloppen is dat dan een goede zaak?

Lady1234

reggie2 schreef:
26 okt 2021 17:53
Jablan schreef:

Ik ben gevaccineerd en zal toch in de verdediging blijven komen voor mensen die niet gevaccineerd zijn.....je moet het echt niet willen een overheid die over je lijf/lichaam gaat beslissen. ...of een stel mensen die bang zijn en dan willen dat je alles maar tot je neemt.

Was daarstraks al in het nieuws, er liggen veel gevaccineerden in het ziekenhuis.....
Lady vindt alles smoesjes, ze kan beter gewoon ronduit zeggen dat ze bang is.... klinkt eerlijker.
Ja, en nog veel meer niet-gevaccineerden.

Ik zou niet weten waar ik bang voor moet zijn. Mijn hele familie, al mijn vrienden en kennissen zijn gevaccineerd. Zoals ik al eerder schreef, ken ik één iemand die corona gehad heeft, een jongere vrouw, zij was niet gevaccineerd.
Bij vreemden houd ik afstand, simpel.

Maar als me zich laat prikken om naar een land in Afrika op vakantie te kunnen, of naar waar dan ook, maar het hier verd**d, is men hypocriet,

reggie2

Lady.....als mensen het niet willen , kan je boos worden maar het is hun keus.

Waarom nou zo blijven drammen dat iemand dat moet doen? Ik snap jouw niet. Hoeft ook niet maar zeg het wel.:-)

En ja , je hebt een punt dat er ook ongevaccineerden in het ziekenhuis liggen, maar ook gevaccineerden waarvoor jij dus niet bang bent. Raar , maar ook mensen met vaccinatie kunnen besmet raken.

Gesloten