LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidende reclame CenterParcs
Misleidende reclame CenterParcs
mooie reklame bij CP,,
eerst punten ingeleverd bij om 150 euro korting te krijgen bij boeking van midweek, die je dan telefonisch moet reserveren, krijg je doodleuk te horen dat je de betreffende week niet kunt om dan in belgie vakantie periode is.. maar ik boek toch in holland, dus kwam ze met ander alternatief, weekje ervoor of iets anders... maar daar vraag ik toch niet om.. klantenservice beetje opdringerig, dus toen afgerond en aangegeven dat ik verder ging zoeken.
na 2 dagen een andere accomedatie gevonden en deze na aanmelding van nieuwsbrief geboekt, deze aanmelding zou me 25 euro extra korting geven en ook voorkeursboeking a 33 euro gratis zijn. Na boeking zie ik op faktuur staan dat er geen 25 euro extra korting op zit en dat ik de voorkeursboeking gewoon betaald heb.
Na gebeld te hebben met klantenservice kreeg ik te horen dat dit alleen geldt met vroegboek korting en niet met de bungalow race kortingsactie die nu loopt.. ik zeg tegen die (wedrom) belgisch klinkende persoon aan de lijn dat dit nergens vermeld staat op de pagina waar ik terecht kom na aanmelding van nieuwsbrief. dus dat dat mij ook getriggerd heeft om toch CP te boeken.. kreeg alleen te horen moet je maar voorwaarden lezen en anders naar klachten pagina gaan van CP. Nogmaals aangegeven dat ik me behoorlijk misleid voel daar ik die bungalowrace korting er vanzelf bij kreeg en ik niet hierom gevraagd heb, maar ik alsnog gebruik wil maken van die aanmeldingkorting. Man bleef alleen maar in herhaling vallen en enigste zin die hij nog kon uitspreken was voorwaarde lezen en klachtenpagina..
nou gaat het niet meteen om een groot bedrag, maar als dit gebeurt bij 1000 boekingen dan wordt het toch even een leuk bedrag..
hoop in ieder geval dat alles tijdens verblijf top in orde is want nu ga ik ook op strepen staan en alles wat mis is melden als klacht totdat ze er helemaal gek van worden..
was eerste keer iets boeken bij CP en dat zal denk ik ook meteen laatste keer worden.
is gewoon misleiding te noemen.. je beid iets aan en als je er gebruik van wilt maken is het opeens dat je niet voldoet aan voorwaarde.
eerst punten ingeleverd bij om 150 euro korting te krijgen bij boeking van midweek, die je dan telefonisch moet reserveren, krijg je doodleuk te horen dat je de betreffende week niet kunt om dan in belgie vakantie periode is.. maar ik boek toch in holland, dus kwam ze met ander alternatief, weekje ervoor of iets anders... maar daar vraag ik toch niet om.. klantenservice beetje opdringerig, dus toen afgerond en aangegeven dat ik verder ging zoeken.
na 2 dagen een andere accomedatie gevonden en deze na aanmelding van nieuwsbrief geboekt, deze aanmelding zou me 25 euro extra korting geven en ook voorkeursboeking a 33 euro gratis zijn. Na boeking zie ik op faktuur staan dat er geen 25 euro extra korting op zit en dat ik de voorkeursboeking gewoon betaald heb.
Na gebeld te hebben met klantenservice kreeg ik te horen dat dit alleen geldt met vroegboek korting en niet met de bungalow race kortingsactie die nu loopt.. ik zeg tegen die (wedrom) belgisch klinkende persoon aan de lijn dat dit nergens vermeld staat op de pagina waar ik terecht kom na aanmelding van nieuwsbrief. dus dat dat mij ook getriggerd heeft om toch CP te boeken.. kreeg alleen te horen moet je maar voorwaarden lezen en anders naar klachten pagina gaan van CP. Nogmaals aangegeven dat ik me behoorlijk misleid voel daar ik die bungalowrace korting er vanzelf bij kreeg en ik niet hierom gevraagd heb, maar ik alsnog gebruik wil maken van die aanmeldingkorting. Man bleef alleen maar in herhaling vallen en enigste zin die hij nog kon uitspreken was voorwaarde lezen en klachtenpagina..
nou gaat het niet meteen om een groot bedrag, maar als dit gebeurt bij 1000 boekingen dan wordt het toch even een leuk bedrag..
hoop in ieder geval dat alles tijdens verblijf top in orde is want nu ga ik ook op strepen staan en alles wat mis is melden als klacht totdat ze er helemaal gek van worden..
was eerste keer iets boeken bij CP en dat zal denk ik ook meteen laatste keer worden.
is gewoon misleiding te noemen.. je beid iets aan en als je er gebruik van wilt maken is het opeens dat je niet voldoet aan voorwaarde.
-
- Berichten: 12779
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Misleidende reclame CenterParcs
Over wat voor punten heeft u het en wat waren de voorwaarden. Vaak met akties geldt dat het niet in schoolvakanties gebruikt mag worden. Als u een park in België wilt boeken en daar is het dan vakantie, dan kan dat dus niet. Dat het dan in Nederland geen vakantie is staat hier los van.beeltjes schreef: ↑27 okt 2021 21:00eerst punten ingeleverd bij om 150 euro korting te krijgen bij boeking van midweek, die je dan telefonisch moet reserveren, krijg je doodleuk te horen dat je de betreffende week niet kunt om dan in belgie vakantie periode is.. maar ik boek toch in holland, dus kwam ze met ander alternatief, weekje ervoor of iets anders... maar daar vraag ik toch niet om..
U boekt dus via de bungelowrace en denkt dan ook nog andere voordelen te hebben? Het is het een of het ander. Dubbele kortingen word niet gegeven. De voorwaarden zijn ook duidelijk genoeg.beeltjes schreef: ↑27 okt 2021 21:00na 2 dagen een andere accomedatie gevonden en deze na aanmelding van nieuwsbrief geboekt, deze aanmelding zou me 25 euro extra korting geven en ook voorkeursboeking a 33 euro gratis zijn. Na boeking zie ik op faktuur staan dat er geen 25 euro extra korting op zit en dat ik de voorkeursboeking gewoon betaald heb.
Na gebeld te hebben met klantenservice kreeg ik te horen dat dit alleen geldt met vroegboek korting en niet met de bungalow race kortingsactie die nu loopt.. ik zeg tegen die (wedrom) belgisch klinkende persoon aan de lijn dat dit nergens vermeld staat op de pagina waar ik terecht kom na aanmelding van nieuwsbrief. dus dat dat mij ook getriggerd heeft om toch CP te boeken.. kreeg alleen te horen moet je maar voorwaarden lezen en anders naar klachten pagina gaan van CP. Nogmaals aangegeven dat ik me behoorlijk misleid voel daar ik die bungalowrace korting er vanzelf bij kreeg en ik niet hierom gevraagd heb, maar ik alsnog gebruik wil maken van die aanmeldingkorting. Man bleef alleen maar in herhaling vallen en enigste zin die hij nog kon uitspreken was voorwaarde lezen en klachtenpagina..
In dat geval wens ik u sterkte, niets is vlekkeloos.
Dat verklaart een hoop. Boeken bij CP is inderdaad een zoektocht naar de beste prijs. Vooraf zal je via verschillende kanalen moeten kijken wat het voordeligste is. Eenzelfde huisje kan in eenzelfde week verschillende prijzen hebben. Het ligt er maar net aan hoe en wanneer je boekt.
Re: Misleidende reclame CenterParcs
Succes met het melden. Alleen denk ik dat zij er niet echt gek van worden. U klacht wordt geregistreerd en indien mogelijk afgehandeld tijdens Uw verblijf. U bent er druk mee bezig en geniet niet van uw verblijf en zij zijn gewoon aan het werk, zien U als een lastige klant en gaan na werktijd gewoon naar huis op naar de volgende werkdag.
Maar toch veel plezier bij CenterParcs. Wij hebben er altijd genoten toen de kinderen nog klein waren (zo'n 15 jaar geleden) daarna zijn we er niet meer geweest.
Annemieke67
, Nevyn
en NeoDutchio
vinden dit leuk
Re: Misleidende reclame CenterParcs
Je kunt misschien je klacht kwijt bij www.reclamecode.nl/ . Al is het heel normaal in de reisbranche dat er voorwaarden aan acties zitten.
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26
Re: Misleidende reclame CenterParcs
Ik herken wel wat van de klachten van TS. Onze laatste ervaring met CP was ook niet zo gunstig. Vroegboekkorting werd pas na tel. contact toegepast, gratis voorkeurligging (t.w.v. € 33,00) bleek bij aankomst ineens niet meer te kunnen. Zonder compensatie.
Kleine dingen, maar toch hield ik er geen fijn gevoel aan over.
Kleine dingen, maar toch hield ik er geen fijn gevoel aan over.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Misleidende reclame CenterParcs
Ik wens TS heel veel sterkte. Een verblijf bij Centerparcs vlekkeloos. In elk geval niet bij de Huttenheugte. Ipv de vaatwasser die er zou zijn waren er 2 koelkasten. Waarvan de ene overigens niet open kon door de situering. De meeste deurkrukken zaten half los in de deuren. Een bubbelbad wat je alleen kon uitzetten door de stekker uit het stopcontact te trekken. Een toilet dat je met je ogen dicht kon vinden door de rioollucht op te snuiven. De gezellige jaren 50 inrichting. Bij de snackbar kunnen ze niet eens een bestelling van 2 frietjes goed afhandelen, blijkt bij terugkomst in je bungalow dat er maar eentje in de zak zit. Voor de leut een half uurtje bij de snackbar staan toekijken. Op elke 3 bestellingen bleek er eentje niet goed te zijn afgehandeld.
Klachtenafdeling? Haha, da's pas lachen. Standaard word je afgewimpeld met een kortingsbon voor volgend verblijf. Volgend verblijf? Eens en nooit weer. CP kan zich absoluut niet meten met de andere grote aanbieders. Nou, misschien met Oostappen.
Klachtenafdeling? Haha, da's pas lachen. Standaard word je afgewimpeld met een kortingsbon voor volgend verblijf. Volgend verblijf? Eens en nooit weer. CP kan zich absoluut niet meten met de andere grote aanbieders. Nou, misschien met Oostappen.
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Misleidende reclame CenterParcs
Kan dus ook gewoon hier gebeuren. Als het in Holland geen vakantie is, kan het in Noord-Brabant, Limburg, Drente of Groningen wel vakantie zijn.
Re: Misleidende reclame CenterParcs
Mocht het gaan om de ING rente punten inwisselen zijn de uitsluitingen duidelijk weergegeven.
Voorwaarden
Geldig voor een midweekverblijf (maandag-vrijdag) met aankomst in de periode 8 november 2021 t/m 28 maart 2022
Geldig voor de parken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk m.u.v. Parc Sandur (NL), Park De Haan en Terhills Resort (B), Park Allgäu (D), Le Bois aux Daims, Les Hauts de Bruyères en Villages Nature® Paris (FR).
Geldig voor alle cottagetypen m.u.v. 2-/3-persoons accommodaties, cottages voor meer dan 10 personen en speciale cottages waaronder maar niet beperkt tot: Woonboten, Boomhuizen, Safaritenten, Pony cottages, Kids cottages, Jungle Cabana’s en themacottages.
Geldig in combinatie met 20% Familie- of 55+ Korting (beschikbaar indien je minimaal 2 maanden voor aankomst boekt). Let op: deze korting is niet geldig voor alle aankomstdata en cottagetypen
Geldig in combinatie Activiteitencadeau (gratis vouchers t.w.v. €30 waarmee je tot 3 activiteiten of services kunt boeken, beschikbaar indien je minimaal 2 maanden voor aankomst boekt)
Geldig In combinatie met Vroegboekkorting:
2 tot 4 maanden voor aankomst: 10%
4 tot 6 maanden voor aankomst: 15%
Niet geldig tijdens vakantieperioden: 27 december 2021 t/m 3 januari 2022, 21 t/m 28 februari 2022.
Niet geldig voor Belgische parken op aankomst 8 november 2021, voor Duitse en Franse parken op aankomst 20 december 2021, voor Franse parken van 7 t/m 14 februari 2022.
Niet geldig voor Het Meerdal en De Huttenheugte van 7 t/m 28 maart 2022.
Niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen, acties, Last Minute kortingen, Friends-voordelen, gratis voorkeursligging, overige niet genoemde kortingen en voor reeds gemaakte boekingen.
Er geldt een minimale cottagehuur na aftrek van alle kortingen en de cadeaubon van €99
De cottagehuur is exclusief verplicht bedlinnen bij Comfort cottages (€9,25 p.p.), reserveringskosten (€29,50), toeristenbelasting en eventueel andere overheidsbelastingen (ca. €2,50 p.p.p.n.)
Maximaal één cadeaubon per cottage, de cadeaubon is niet inwisselbaar voor geld, eventueel restantbedrag na inlevering van de bon wordt niet uitgekeerd.
Bon kan alleen verzilverd worden via telefonische boeking
Wijzigingen onder voorbehoud
Voor de voucher geldt geen recht op retour.
Laatste boekingsdatum met deze cadeaubon is 17 december 2021
Deze voucher is in te wisselen tot 18-12-2021
Voorwaarden
Geldig voor een midweekverblijf (maandag-vrijdag) met aankomst in de periode 8 november 2021 t/m 28 maart 2022
Geldig voor de parken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk m.u.v. Parc Sandur (NL), Park De Haan en Terhills Resort (B), Park Allgäu (D), Le Bois aux Daims, Les Hauts de Bruyères en Villages Nature® Paris (FR).
Geldig voor alle cottagetypen m.u.v. 2-/3-persoons accommodaties, cottages voor meer dan 10 personen en speciale cottages waaronder maar niet beperkt tot: Woonboten, Boomhuizen, Safaritenten, Pony cottages, Kids cottages, Jungle Cabana’s en themacottages.
Geldig in combinatie met 20% Familie- of 55+ Korting (beschikbaar indien je minimaal 2 maanden voor aankomst boekt). Let op: deze korting is niet geldig voor alle aankomstdata en cottagetypen
Geldig in combinatie Activiteitencadeau (gratis vouchers t.w.v. €30 waarmee je tot 3 activiteiten of services kunt boeken, beschikbaar indien je minimaal 2 maanden voor aankomst boekt)
Geldig In combinatie met Vroegboekkorting:
2 tot 4 maanden voor aankomst: 10%
4 tot 6 maanden voor aankomst: 15%
Niet geldig tijdens vakantieperioden: 27 december 2021 t/m 3 januari 2022, 21 t/m 28 februari 2022.
Niet geldig voor Belgische parken op aankomst 8 november 2021, voor Duitse en Franse parken op aankomst 20 december 2021, voor Franse parken van 7 t/m 14 februari 2022.
Niet geldig voor Het Meerdal en De Huttenheugte van 7 t/m 28 maart 2022.
Niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen, acties, Last Minute kortingen, Friends-voordelen, gratis voorkeursligging, overige niet genoemde kortingen en voor reeds gemaakte boekingen.
Er geldt een minimale cottagehuur na aftrek van alle kortingen en de cadeaubon van €99
De cottagehuur is exclusief verplicht bedlinnen bij Comfort cottages (€9,25 p.p.), reserveringskosten (€29,50), toeristenbelasting en eventueel andere overheidsbelastingen (ca. €2,50 p.p.p.n.)
Maximaal één cadeaubon per cottage, de cadeaubon is niet inwisselbaar voor geld, eventueel restantbedrag na inlevering van de bon wordt niet uitgekeerd.
Bon kan alleen verzilverd worden via telefonische boeking
Wijzigingen onder voorbehoud
Voor de voucher geldt geen recht op retour.
Laatste boekingsdatum met deze cadeaubon is 17 december 2021
Deze voucher is in te wisselen tot 18-12-2021
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: Misleidende reclame CenterParcs
Tja al die verbouwingen moet toch betaald worden. Ik vind CP een *** park(en)
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5204
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Misleidende reclame CenterParcs
3 sterren is toch niet echt slecht
Re: Misleidende reclame CenterParcs
3 sterren is ander woord voor vulva
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5204
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Misleidende reclame CenterParcs
Dat snap ik maar vulgaire woorden blurren werkt op dit verder nog wel eens technisch haperende forum wel goed.
Re: Misleidende reclame CenterParcs
Toch, de marketing van CenterParcs (en andere recreatiebedrijven) is vervelend tot slecht.
Kind geboren? Na een week of wat ligt er een 'speciale kortingsbon' op de mat. Terwijl de gemiddelde verse papa en mama al blij zijn als het kind gezond is en ze de eerste weken met slaaptekort doorkomen.
Kerstpakket van de Makro? Gegarandeerd, dat daar een kortingsbon in zit.
En dan nog alle andere acties via de retail. Met korting naar ...
Kijk je naar de standaard prijzen, dan is het vaak een kwestie van slim boeken om zonder korting daarheen te gaan en net zo weinig te betalen als de persoon, die punten/bonnen gespaard heeft. En de enige reden om zo'n park in plaats van een los vakantiehuisje te boeken, zijn de voorzieningen op het park.
Op de langere termijn bijten de marketeers in hun eigen staart met deze manier van klanten werven. Bij de reviews is de prijs/kwaliteitsscore de ene keer slecht, de andere keer goed. Dat is een gevolg van dit type marketing. Het imago begint te stinken (alleen boeken via acties ...) en dat schrikt steeds meer potentiële klanten/gasten af.
Kind geboren? Na een week of wat ligt er een 'speciale kortingsbon' op de mat. Terwijl de gemiddelde verse papa en mama al blij zijn als het kind gezond is en ze de eerste weken met slaaptekort doorkomen.
Kerstpakket van de Makro? Gegarandeerd, dat daar een kortingsbon in zit.
En dan nog alle andere acties via de retail. Met korting naar ...
Kijk je naar de standaard prijzen, dan is het vaak een kwestie van slim boeken om zonder korting daarheen te gaan en net zo weinig te betalen als de persoon, die punten/bonnen gespaard heeft. En de enige reden om zo'n park in plaats van een los vakantiehuisje te boeken, zijn de voorzieningen op het park.
Op de langere termijn bijten de marketeers in hun eigen staart met deze manier van klanten werven. Bij de reviews is de prijs/kwaliteitsscore de ene keer slecht, de andere keer goed. Dat is een gevolg van dit type marketing. Het imago begint te stinken (alleen boeken via acties ...) en dat schrikt steeds meer potentiële klanten/gasten af.
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54
Re: Misleidende reclame CenterParcs
De kortingsbonnen van de vakantieparken zijn misleidend. Vaak moet je bellen of kom je op een speciale site terecht met andere prijzen. Altijd prijzen op normale site en met je bon vergelijken. Ik heb zelfs al een keer via de normale site minder betaald.
Tevens misleidend was de e-mail "Gratis zwemmen bij CP".
Geweldig! Je ziet eerst 2x gratis zwemmen en als je dan verder kijkt dan mag de 2e persoon gratis zwemmen. Kortom: wij gaan gratis zwemmen met het gezin en betalen €60,-- In mijn ogen niet gratis en bezwaar gemaakt bij CP. Wel reactie, maar niet de reactie die ik zou willen en ik geef bij CP aan dat ik alles opstuur naar Stichting Reclame Code voor misleidende reclame. CP geeft een nette e-mail terug en wil graag op de hoogte blijven van het verloop.
Stichting Reclame Code behandeld de zaak netjes. Antwoord: Je mag er tegenwoordig van uitgaan dat er niets meer Gratis is.
Ik stuur dit antwoord door naar CP. Wat denk je?
Voor mijn nette communicatie en het op de hoogte houden, mag ik met mijn gezin alsnog gratis komen zwemmen!.
Uiteraard gedaan en zeer tevreden.
Nette afhandeling van CP. Als je maar communiceert dan krijg je nog wel eens wat terug.
Een paar maanden daarna krijg ik weer een mail van CP; Zwemmen met hoge korting!
Geweldig!
Tevens misleidend was de e-mail "Gratis zwemmen bij CP".
Geweldig! Je ziet eerst 2x gratis zwemmen en als je dan verder kijkt dan mag de 2e persoon gratis zwemmen. Kortom: wij gaan gratis zwemmen met het gezin en betalen €60,-- In mijn ogen niet gratis en bezwaar gemaakt bij CP. Wel reactie, maar niet de reactie die ik zou willen en ik geef bij CP aan dat ik alles opstuur naar Stichting Reclame Code voor misleidende reclame. CP geeft een nette e-mail terug en wil graag op de hoogte blijven van het verloop.
Stichting Reclame Code behandeld de zaak netjes. Antwoord: Je mag er tegenwoordig van uitgaan dat er niets meer Gratis is.
Ik stuur dit antwoord door naar CP. Wat denk je?
Voor mijn nette communicatie en het op de hoogte houden, mag ik met mijn gezin alsnog gratis komen zwemmen!.
Uiteraard gedaan en zeer tevreden.
Nette afhandeling van CP. Als je maar communiceert dan krijg je nog wel eens wat terug.
Een paar maanden daarna krijg ik weer een mail van CP; Zwemmen met hoge korting!
Geweldig!