alfatrion schreef: ↑28 okt 2021 22:53
NeoDutchio schreef: ↑28 okt 2021 15:26
Laten we elkaar wel in waarde laten.
Ik vind dat jij niemand op dit forum in zijn waarden laat. Voorbeelden daarvan zijn het als 'zeer gevaarlijk' en 'niet bepaald slim' kwalificeren van het bericht van Giep Suusje.
Gelukkig maar dat er mensen waarschuwen. Dat heeft niets met wel of niet in waarde laten, wel met het voorkomen van adviezen die verkeerd opgevat kunnen worden.
En ook je opmerkingen over het raden van mijn bankrekening en het doorgeven van een bankrekening zonder toestemming getuigt niet van veel respect.
U wit zeggen een balletje opgooien en geen uitleg willen geven getuigd wel van respect? Het is al in meerdere topics aan u gevraagd hoe het kan dat u nergens een akkoord op geeft en er toch geïncasseerd word. Dat is ook een beetje een trend aan het worden bij bepaalde personen, wel reageren, maar inhoudelijk niets willen uitleggen. Zo wacht ik nog op uitleg van Moneyman, maar de verwachting is er dat die er ook niet gaat komen. Dus wel afkraken, maar inhoudelijk niets willen zeggen. Een oorzaak van vele nutteloze discussies hier.
Het is ook irritant als veel mensen er een andere mening op nahouden. Dus dan komen opmerkingen waaruit jij laat blijken dat jij het goede doet en de ander het slechte en beter te zijn dan de anderen. En wanneer je je beter voelt kun je anderen nooit in hun waarde laten.
Als u het irritant vind dat er mensen een andere mening op nahouden, dan is communicatie met u onmogelijk. In dat geval denkt u dus echt alles (beter) te weten. Dat ik in dit geval waarschuw dat er een reactie staat van een heel ander bedrijf is in mijn ogen het beste. Dat heeft niets met beter voelen te maken, wel met mijn mening. Iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar een mening onderuit halen voor jezelf hoger te plaatsen omdat er "geen woord Spaans bij is" en dus overduidelijk laat blijken dat de waarschuwing in die ogen nutteloos is, zegt meer over die persoon dan over mij. In dat geval zal menig topic hier nutteloos zijn, immers staat bij 's lands grootste ticketdoorverkoopsite ook dat ze doorverkopen. En bij een dropshipper staat er ook in het Nederlands dat een levertijd 30 dagen kan zijn. En dat je een 15 jarig huurcontract ook echt voor 15 jaar aangaat.
Het is ook niet dat je een keertje dat je uit je slof schiet, ik zie dit gebeuren in heel veel topics waarin jij deel neemt.
Ook hier zitten wij niet op 1 lijn. Menig discussie ontstaat omdat anderen zich gaan mengen in discussies. Ik stel een vraag aan Geip Suusje waar Moneyman meent op te moeten reageren. Op mijn reactie daarop gaat u weer reageren. U gooit daarop een oneliner zonder onderbouwing (waarom is de kans best groot dat er geen geldige machtiging is, moet een TS dat raden?) en vervolgens word de discussie weer eens verdraaid om op de man te gaan spelen.
In andere topics komt het zelfs voor dat er forumleden zijn die juist niet op een OP reageren, maar enkel op een ander forumlid. Inhoudelijk voegt dat dus niets toe en is enkel een uitlokking tot discussie.
Het zou veel fijner zijn als er simpelweg meer gezegd word als "je kan een rechtszaak starten", "je kan de zaak uit handen geven", "als je zou weten wat..."". Een TS kan daar veelal niets mee, en anderen ook niet. Een leek komt niet in een rechtszaal, hoe moet iemand dan ruiken wat er gedaan moet worden? Voor u gesneden koek (volgens uw eigen bewoording). Mijn kennis en kunde ligt op een heel ander vlak. Iets waar u niet veel vanaf weet gezien eerdere discussies. En aangezien u daar geen kaas van hebt gegeten is het allemaal niet waar. Zoals in het topic van de bank van Montel. En als er een vraag terug komt voor uitleg komt steevast de reactie dat het zelf op te zoeken is. Dat noem ik pas zeer weinig respect hebben.
Menig discussie zou niet nodig zijn als er simpelweg een onderbouwing komt. En waarom ik uit mijn slof schiet? Geen idee hoe u daarbij komt, ik voel mij wel altijd verplicht om mijzelf te verantwoorden voor de foute reacties die veelal geplaatst worden naar mij toe. En zo ook in dit topic. Flexenergie heeft niets te maken met Welkom Energie en de samenvatting die gegeven is is onduidelijk waar dat vandaan komt en geeft ruimte tot verwarring. Er zijn mensen die wel eens zijn met deze waarschuwing en mensen die er niet mee eens zijn. So be it. Maar laten we dan wel fatsoenlijk blijven.
Hier laat ik het ook bij, deze nutteloze discussie heeft al te lang geduurd.