Ja uiteraard. Want wie moet er nu naar de voedselbank om hun vreten te halen?
Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
-
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
Advies Gezondheidsraad https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ltavariant
Lowieze
vindt dit leuk
Wat denigrerend. Alsof elke relnicht bij de voedselbank loopt.witte angora schreef: ↑02 nov 2021 15:28]Ja uiteraard. Want wie moet er nu naar de voedselbank om hun vreten te halen?
-
Bij "relnicht" denk ik toch meer aan een, laten we zeggen, Kwalbert Verlinde.
moederslink
vindt dit leuk
Die werktl:-)Bob Schurkjens schreef: ↑02 nov 2021 15:38Bij "relnicht" denk ik toch meer aan een, laten we zeggen, Kwalbert Verlinde.
Als je zou schrijven dat die relschoppers nichten zijn, heb je nog veel meer trammelant.
Prik 3 komt er aan, je bent net een speldenkussen voor sommigen dan....de rest zal ook wel volgen.
Nou de koters nog..
In plaatst dat ze nu eerst in arme landen gaan vaccineren...
Nou de koters nog..
In plaatst dat ze nu eerst in arme landen gaan vaccineren...
-
Ja en, die hebben ook recht op gezondheid en op leven.
-
Het is niet een beetje egoïstisch, het is gewoon heel erg egoïstisch. Maar zo zit de wereld in elkaar, ikke, ikke en de rest kan ...
reggie2
vindt dit leuk
Je brengt dit alsof het nieuw is en alsof de wetenschap hier nooit rekening mee gehouden zou hebben of dit altijd tegengesproken heeft..Jose2501 schreef: ↑02 nov 2021 17:48Geeft Gezondheidsraad hiermee niet expliciet toe dat ook gevaccineerden toch weer ziek kunnen worden? En dat vooral leeftijd (70+), overgewicht, onderliggende aandoeningen en diabetes enz. in feite de factoren zijn die bepalen of iemand veel of weinig risico loopt?ZeerPrivé schreef: ↑02 nov 2021 15:29Advies Gezondheidsraad https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ltavariant
We weten allang dat bij ouderen het afweersysteem minder goed werkt dan bij jongeren en dat daardoor een vaccinatie minder effectief is bij ouderen dan bij jongeren. Idem voor mensen met een verzwakte afweer of onderliggende aandoeningen.
Dit brengen als DE factoren is dan ook een foute interpretatie net als je opmerking:
'Geeft Gezondheidsraad hiermee niet expliciet toe dat ook gevaccineerden toch weer ziek kunnen worden?'
Lowieze
en moederslink
vinden dit leuk
-
Oud nieuws, het is al uitgebreid aan bod gekomen dat gevaccineerden opnieuw ziek kunnen worden.Jose2501 schreef: ↑02 nov 2021 17:48Geeft Gezondheidsraad hiermee niet expliciet toe dat ook gevaccineerden toch weer ziek kunnen worden? En dat vooral leeftijd (70+), overgewicht, onderliggende aandoeningen en diabetes enz. in feite de factoren zijn die bepalen of iemand veel of weinig risico loopt?
Met overgewicht, diabetes en onderliggende aandoeningen loop je niet meer risico , wel verloopt het ziekteproces ernstiger en de kans om op de IC tekomen is zeker groter .
Dus, ros er maar de volgende spuit in,.....ze weten van gekkigheid niet wat ze moeten bedenken.moederslink schreef: ↑02 nov 2021 18:03]
Oud nieuws, het is al uitgebreid aan bod gekomen dat gevaccineerden opnieuw ziek kunnen worden.
Inderdaad knap hoe de wetenschappers in korte tijd vaccins hebben ontwikkeld. Helaas is de mensheid niet in staat dit vaccin wereldwijd in te zetten. Iets met geld en verdienmodel.lievemarie schreef: ↑02 nov 2021 17:49
Het is niet een beetje egoïstisch, het is gewoon heel erg egoïstisch. Maar zo zit de wereld in elkaar, ikke, ikke en de rest kan ...
Wat inhoudt dat sommige regios een kraamkamer blijven voor nieuwe varianten.
reggie2
vindt dit leuk
Jose2501 schreef: ↑02 nov 2021 17:48Geeft Gezondheidsraad hiermee niet expliciet toe dat ook gevaccineerden toch weer ziek kunnen worden? En dat vooral leeftijd (70+), overgewicht, onderliggende aandoeningen en diabetes enz. in feite de factoren zijn die bepalen of iemand veel of weinig risico loopt?ZeerPrivé schreef: ↑02 nov 2021 15:29Advies Gezondheidsraad https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ltavariant
Dat klopt. Tenslotte is ook voor volledig gevaccineerden altijd het advies geweest om 1,5 meter afstand te houden. Maar de meeste, vooral ouderen, hadden zoiets van, we zijn gevaccineerd dus we kunnen weer volop knuffelen met andere gevaccineerden.
Zelf heb ik altijd - en nog steeds - die 1,5 meter wel aangehouden, ook bij mijn eigen kinderen en de rest van familie en vrienden. Dat wordt en werd me niet altijd in dank afgenomen. Oh oh wat deed ik weer moeilijk. Jammer dan.
16again
en moederslink
vinden dit leuk
-
Die 1,5 meter afstand bevalt mij idd prima. Ik hoef niet iedereen af te lebberen, alleen mijn partner.
Okee, mondkapje vind ik niet echt plezierig, maar ik kan er goed mee leven. Beter dan een lockdown.
Okee, mondkapje vind ik niet echt plezierig, maar ik kan er goed mee leven. Beter dan een lockdown.
witte angora
vindt dit leuk
“Geeft expliciet toe”… alsof er ooit iets anders beweerd is…Jose2501 schreef: ↑02 nov 2021 17:48Geeft Gezondheidsraad hiermee niet expliciet toe dat ook gevaccineerden toch weer ziek kunnen worden? En dat vooral leeftijd (70+), overgewicht, onderliggende aandoeningen en diabetes enz. in feite de factoren zijn die bepalen of iemand veel of weinig risico loopt?ZeerPrivé schreef: ↑02 nov 2021 15:29Advies Gezondheidsraad https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ltavariant
reggie2
en moederslink
vinden dit leuk
Daar is niets egoïstisch aan, het is slechts iets volkomen logisch. Nederland voert uiteraard een Nederlands Coronabeleid, geen internationaal Coronabeleid. Zoals ieder land zijn eigen, nationale beleid voert.
Onzin. Ieder land in de wereld voert zijn eigen coronabeleid - of niet. Dit soort sentimenteel verwijtend gezwets slaat nergens op.lievemarie schreef: ↑02 nov 2021 17:49Het is niet een beetje egoïstisch, het is gewoon heel erg egoïstisch. Maar zo zit de wereld in elkaar, ikke, ikke en de rest kan ...