Bij DeGiro werden niet zo lang geleden niet belegde geldbedragen in een geldmarktfonds gestoken.
Tegenwoordig hebben ze een Duitse bank Flatex waar ze graag alle gelden op hebben staan.
Iedere keer als ik inlogde klikte ik ‘niet nu’, om te voorkomen dat ik een Duitse bankrekening zou aanvragen.
Want hoe mooi ze het ook brengen (100’000 deposito garantie), ik wil absoluut geen extra bankrekening, en al helemaal geen buitenlandse.
En het enige wat ik nu heb staan op Degiro zijn 10 aandeeltjes van 20 cent, waar ik € 7,50 voor zou moeten betalen om ze te verkopen :/. Ik heb dus ook geen zin om extra geld weg te gooien, maar dat is een vereiste om mijn account op te heffen.
Nu wilt Degiro het zooo graag dat ik een Flatex rekening open, dat ze het volgende hebben gedaan:
- de algemene voorwaarden bijgewerkt op 19 oktober jl, ingaande 19 november as
- stilletjes een volmacht in de algemene voorwaarden gestopt, waamee ze Namens Mij een bankrekening mogen openen
- mij eergisteren gemaild met de vraag om een bankrekening te openen bij Flatex
- en zeggen ze dat als het me niet per 26 november lukt, doen zijn het wel voor me, met verwijzing naar de volmacht
Ik vind dit zo ontzettend verbluffend, dat ik er bijna niet boos meer om kan worden. Maar toch wel dus.
Uiteraard de helpdesk al gemaild, maar een dag later nog geen antwoord.
Beste belegger,
Sinds vorig jaar bieden wij onze klanten een persoonlijke IBAN-bankrekening (geldrekening) aan bij de flatex Bank. Deze geldrekening is een vervanging van de Geldmarktfondsen (MMF's), die wij gebruikten voor het aanhouden van onbelegd geld in uw DEGIRO-rekening. Onze fusie met flatex Bank maakt deze nieuwe oplossing mogelijk. Samen zijn we één van Europa's grootste pan-Europese online brokers met een bankvergunning.
Hoe stelt u deze geldrekening in?
Om uw geldrekening in te stellen, hebben we een taak op het platform voor u geopend. Deze taak kunt u voltooien nadat u bent ingelogd en zal nog een maand beschikbaar zijn.
Als u niet in staat bent om de taak te voltooien vóór 26 november 2021, zullen wij automatisch de rekening voor u opzetten in overeenstemming met onze Algemene Voorwaarden en eventuele huidige MMF-posities verplaatsen naar uw nieuw geopende geldrekening.
Heeft u nog vragen?
Als u vragen heeft, ondersteunen wij u graag via onze Helpdesk.
Met vriendelijke groet,
DEGIRO
Ik wil geen Duitse bankrekening. En ik wil niet extra betalen om mijn verlieslijdende aandelen te verkopen om mijn account te sluiten, alleen omdat zij handig denken te zijn met een Volmacht via bijgewerkte Algemene Voorwaarden.