Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
04 nov 2021 12:29
Het hoeft vanaf zaterdag pas, ik ben ook geen fan van het mondkapje :-)
Het zijn voornamelijk ouderen die er stonden . Je kunt wel bedenken dat het wijs is om op zo.n moment tóch maar even alvast een mondkapje op te zetten.
En dan staan ze ook nog vlak achter elkaar.
De prikkers droegen allemaal een mondkapje.
De ruimte is maar klein, dus een mondkapje opzetten is gewoon verstandig.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

lievemarie schreef:
04 nov 2021 12:34


Helaas moet je op terrasjes dus vanaf zaterdag wel een qr code laten zien. Is ook buiten, is ook lastig te handhaven, maar toch.


Dat vind ik niet zo'n drama.

@moederslink, ik ga ook niet eerder dan zaterdag een kapje opdoen, vind het rampdingen , maar goed het moet.:-(

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

reggie2 schreef:
04 nov 2021 12:45
lievemarie schreef:
04 nov 2021 12:34
Helaas moet je op terrasjes dus vanaf zaterdag wel een qr code laten zien. Is ook buiten, is ook lastig te handhaven, maar toch.
Dat vind ik niet zo'n drama.
Het gaat er niet om of het een drama is, het gaat om de ongelijkheid. Terrasjes zijn buiten, amateursporten zijn buiten.
Handhaving op drukke terrasjes is lastig, handhaving bij buitensporten is lastig.
Alleen terrasjes zijn niet zo goed voor je gezondheid, en buitensporten wel (iig voor degenen die het beoefenen, niet voor de toeschouwers :D )

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

lievemarie schreef:
04 nov 2021 12:50

Alleen terrasjes zijn niet zo goed voor je gezondheid, en buitensporten wel (iig voor degenen die het beoefenen, niet voor de toeschouwers :D )

Dat bedoel ik, en handhaven.....dat zoeken ze maar lekker uit.
Helaas gaat 30 % zich nergens aan houden, dus duurt nog wel ff op deze manier.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

lievemarie schreef:
04 nov 2021 12:34
reggie2 schreef:
04 nov 2021 12:11
Nijogeth schreef:
04 nov 2021 11:46

En terecht. Mensen staan buiten, bij 90% van de clubs zijn er amper supporters en als je naar binnen wil dien je een QR code te hebben. Zelfs als je als sporter wil douchen of naar het toilet moet.
Mee eens, buiten moeten ze met rust laten.
Helaas moet je op terrasjes dus vanaf zaterdag wel een qr code laten zien. Is ook buiten, is ook lastig te handhaven, maar toch.
Ik zie hier in de gemeente dat veel terrassen, die eerder ivm hulp aan de horeca al wat groter mochten zijn dan vergund, nu met overkappingen & zijwanden en terrasheaters, waar Rutte in de "persco" nog een sneer over gaf aan Groen Links, tot semi-dichte omgevingen zijn omgebouwd, om ze tot diep in de herfst ook nog te kunnen gebruiken. Die beginnen inmiddels veel kenmerken van een gesloten ruimte te vertonen, en dus is er besloten om vanaf nu in de hele horeca, de QR code te moeten tonen.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Ik ben blij dat het herstelbewijs wordt verlengd van 6 maanden naar één jaar. Kan ik nog mooi even door.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door mahadma »

IKKE NIE SNAP NIE
Zie net Rutte verklaren op tv dat voetballers (amateurs) wel zonder ctb mogen spelen. Maar voor de wc en kleedkamers is WEL een ctb nodig, want dat is binnen(!) en binnen heb je dus een ctb nodig. En daar is de voetbalbond nog blij nee ook??????

Dus dat wordt dus voor de voetballer zonder ctb (=qr code) mogen zich dus niet douchen, toilet gebruiken en verkleden. Dat zal dus buiten moeten gebeuren ....... of niet.

Is er iemand die mij deze (voor mij niet te begrijpen rutte ideeën) uit kan leggen? Dit heeft volgens mij met controle te maken en niet met gezondheid.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Misschien aan Rutte zelf vragen? Ik ben het spoor allang bijster, wat betreft de logica rond alle maatregelen.

Dus Marc, geef eens antwoord?

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

lievemarie schreef:
04 nov 2021 15:33
Misschien aan Rutte zelf vragen? Ik ben het spoor allang bijster, wat betreft de logica rond alle maatregelen.

Dus Marc, geef eens antwoord?
Daar is hij sterk,antwoorden geven.
Alleen hebben die antwoorden zelden iets met de vraag te maken. :lol:

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Ik las net op de site van de rijksoverheid dat in zwembaden toch GEEN ctb nodig is. Terwijl de hele week werd geroepen dat in zwembaden een ctb nodig is omdat het een binnensport is. Fijn voor mij, maar nu ben ik het spoor nog meer bijster :roll:
Laatst gewijzigd door lievemarie op 04 nov 2021 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

mahadma schreef:
04 nov 2021 14:28


Is er iemand die mij deze (voor mij niet te begrijpen rutte ideeën) uit kan leggen? Dit heeft volgens mij met controle te maken en niet met gezondheid.

Ja hoor, het doel is gewoon dat iedereen zich laat vaccineren, doe je dat niet, dan douche je lekker thuis.
Heb je ruggengraat, blijf je ongevaccineerd, heb je dat niet dan kan je alsnog je laten vaccineren.

Zo moeilijk is het toch niet dacht ik zo.... hou je aan de regels des te eerder is er weer meer vrijheid.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Het werkt wel, weer een run op de vaccinatielocaties. Dus blijkbaar weinig mensen met ruggengraat?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Daarom zeg ik ook, geen ruggengraat :-)

Erthanax
Berichten: 10048
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Geen ruggengraat of, bij nader inzien, geen goede reden?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of niet langer dom?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik vind mensen die zich strak houden toch wel een stuk eerlijker.
Keus maak je zodra het kan , die ga je niet veranderen.

@lievemarie, dan hoop ik ook voor de kermissen dat ze geen code hoeven te laten zien.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Lady1234 schreef:
04 nov 2021 16:40
Of niet langer dom?
Waarom dom? Maakt het hebben van een eigen mening je dom?

criticus2
Berichten: 1121
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door criticus2 »

Lady1234 schreef:
04 nov 2021 16:40
Of niet langer dom?
persoonlijk vind ik een dergelijke opmerking (los van het afzwakkende vraagteken wat mi weinig waarde heeft) naast ongelofelijk generaliserend (er wordt voorbij gegaan aan mensen die met goede achterliggende, oha medische, reden, niet gevaccineerd kunnen/mogen worden) op zich eigenlijk nogal dom...

wat dat betreft paar opmerkingen: kijkend naar wat er naast corona aan andere medisch lijden is bij diegenen die in het ziekenhuis liggen is er weinig verschil tussen wel en niet gevaccineerden (bv combinatie van leeftijd, obesitas bv). het is mi een redelijk veilige aanname dat in ieder geval een aardig deel van deze ongevaccineerden er ook zouden zijn wanneer ze wel gevaccineerd waren. Inmiddels is ook uit onderzoeken gebleken dat wel gevaccineerden met een delta variant besmetting net zo besmettelijk zijn als ongevaccineerden, alleen kortere tijd. probleem hierbij is dat door de vaccinatie de symptomen onderdrukt worden dus veel mensen die het wel hebben zich niet of laat laten testen.

de regering is naast veel en veel te laat (ingrijpen had direct met inzetten van de stijging moeten gebeuren) nu bezig met dweilen met de kraan open. Ik denk deels expres om een basis te hebben met een week de harde maatregelen er zonder te veel discussie in te gooien.
Probleem daarvan is dat ook die niet gaan werken zolang er grote lacunes blijven bestaan in het aanpakken van de olievlek die veel gevaccineerden veroorzaken door overal naar binnen te gaan met QR code als rechtvaardiging, terwijl zij eigenlijk met al lichte symptomen zouden moeten testen (en dan dus helaas hun feestjes moeten missen..).
Ook is het natuurlijk achterlijk geregeld dat een QR code ook bij bevestigde besmetting gewoon geldig blijft.....over dom gesproken: dat is pas echt dom geregeld...en voor de volledigheid: ik ben gevaccineerd, maar ben inmiddels wel heel geïrriteerd door het standvastig wijzen naar ongevaccineerden als algemene veroorzakers van de huidige problematische stijging van besmettingen, waar die echt door anderen en andere oorzaken komen.

QR code op terrassen, afgesloten tenten of niet: de horeca staat laag in de lijst als bron... dit gaat dus niet werken (behalve om mensen gevaccineerd te krijgen, maar dat gaat uiteindelijk ook niet helpen want er zijn andere oorzaken dan de ongevaccineerden).
mondkapjes plicht opnieuw invoeren: te laat ingezet....
helaas geldt dat voor alle nu ingevoerde maatregelen: too late, too little.. dus reken op een eenzame kerst, weinig bezoek toegestaan, etc. net zoals vorig jaar.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik kan helaas het artikel niet (meer) vinden dus ik kan het verkeerd onthouden hebben. Maar ik las dat van de ongevaccineerden relatief gezien veel mensen een migratieachtergrond hebben. Dat ligt uiteraard gevoelig want voor je het weet word je beschuldigd van discriminatie/racisme. Toch denk ik dat het zou helpen als deze groep beter bereikt wordt. Ik ben vrijwilliger bij een taalproject waar volwassenen uit de wijk Nederlands leren. De meesten hebben Nederlands als 2e (of 3e) taal. We doen ons best zoveel mogelijk uit te leggen omtrent de maatregelen, met plaatjes en in zo simpel mogelijk Nederlands. Het helpt daarbij uiteraard niet mee dat de regels zo onlogisch zijn. Gisteren kwam een cursist binnen die al een tijdje niet meer geweest was. Zij is niet gevaccineerd maar heeft wel diabetes en licht overgewicht. In gesprek merk je dan hoe lastig het is om alles goed over te brengen. Vanwege de diabetes moet ze insuline spuiten, dus ze vindt zelf dat ze al genoeg prikken krijgt 😲 Daarna kwam er een warrig verhaal dat ze al corona in haar lijf heeft en 3 weken ziek was. We hebben echt ons best gedaan goed naar haar te luisteren en tegelijk ook uit te leggen wat een vaccinatie inhoudt. Uiteindelijk gevraagd of ze alsjeblieft met haar huisarts in gesprek gaat zodat die kan uitleggen dat ze extra risico loopt vanwege de diabetes. Hopelijk kan de huisarts de boodschap overbrengen. Het helpt waarschijnlijk ook niet mee dat een deel van de vrouwelijke cursisten niet of nauwelijks scholing hebben gehad als kind puur omdat ze vrouw zijn.
Kortom het zit bij een deel van de ongevaccineerden ingewikkelder in elkaar dan simpelweg weigeren.

Edit: volledig eens met criticus2

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

In het kort komt het er gewoon op neer dat niet iedere gevaccineerde hetzelfde is en denkt, en dus ook niet iedere ongevaccineerde.
Het zou heel mooi zijn als de groep allochtonen met wat meer inspanning bereikt kan worden en zich laat vaccineren, zodat uiteindelijk alleen de wappies en de mensen met een sterke overtuiging van de kracht van hun immuunsysteem overblijven om tegenaan te schoppen.

Gesloten