| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
-
moederslink
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
Gisterenavond mijn griepprik gehaald : tot mijn stomme verbazing was er slechts één enkeling die een mondkapje droeg. En dan sta je nb binnen, vlak achter elkaar in één lange rij. 
Het hoeft vanaf zaterdag pas, ik ben ook geen fan van het mondkapje 
-
lievemarie
-
moederslink
Het zijn voornamelijk ouderen die er stonden . Je kunt wel bedenken dat het wijs is om op zo.n moment tóch maar even alvast een mondkapje op te zetten.
En dan staan ze ook nog vlak achter elkaar.
De prikkers droegen allemaal een mondkapje.
De ruimte is maar klein, dus een mondkapje opzetten is gewoon verstandig.
lievemarie schreef: ↑04 nov 2021 12:34
Helaas moet je op terrasjes dus vanaf zaterdag wel een qr code laten zien. Is ook buiten, is ook lastig te handhaven, maar toch.
Dat vind ik niet zo'n drama.
@moederslink, ik ga ook niet eerder dan zaterdag een kapje opdoen, vind het rampdingen , maar goed het moet.
moederslink
vindt dit leuk
-
lievemarie
Het gaat er niet om of het een drama is, het gaat om de ongelijkheid. Terrasjes zijn buiten, amateursporten zijn buiten.reggie2 schreef: ↑04 nov 2021 12:45Dat vind ik niet zo'n drama.lievemarie schreef: ↑04 nov 2021 12:34Helaas moet je op terrasjes dus vanaf zaterdag wel een qr code laten zien. Is ook buiten, is ook lastig te handhaven, maar toch.
Handhaving op drukke terrasjes is lastig, handhaving bij buitensporten is lastig.
Alleen terrasjes zijn niet zo goed voor je gezondheid, en buitensporten wel (iig voor degenen die het beoefenen, niet voor de toeschouwers
lievemarie schreef: ↑04 nov 2021 12:50
Alleen terrasjes zijn niet zo goed voor je gezondheid, en buitensporten wel (iig voor degenen die het beoefenen, niet voor de toeschouwers)
Dat bedoel ik, en handhaven.....dat zoeken ze maar lekker uit.
Helaas gaat 30 % zich nergens aan houden, dus duurt nog wel ff op deze manier.
Ik zie hier in de gemeente dat veel terrassen, die eerder ivm hulp aan de horeca al wat groter mochten zijn dan vergund, nu met overkappingen & zijwanden en terrasheaters, waar Rutte in de "persco" nog een sneer over gaf aan Groen Links, tot semi-dichte omgevingen zijn omgebouwd, om ze tot diep in de herfst ook nog te kunnen gebruiken. Die beginnen inmiddels veel kenmerken van een gesloten ruimte te vertonen, en dus is er besloten om vanaf nu in de hele horeca, de QR code te moeten tonen.lievemarie schreef: ↑04 nov 2021 12:34Helaas moet je op terrasjes dus vanaf zaterdag wel een qr code laten zien. Is ook buiten, is ook lastig te handhaven, maar toch.
Ik ben blij dat het herstelbewijs wordt verlengd van 6 maanden naar één jaar. Kan ik nog mooi even door.
IKKE NIE SNAP NIE
Zie net Rutte verklaren op tv dat voetballers (amateurs) wel zonder ctb mogen spelen. Maar voor de wc en kleedkamers is WEL een ctb nodig, want dat is binnen(!) en binnen heb je dus een ctb nodig. En daar is de voetbalbond nog blij nee ook??????
Dus dat wordt dus voor de voetballer zonder ctb (=qr code) mogen zich dus niet douchen, toilet gebruiken en verkleden. Dat zal dus buiten moeten gebeuren ....... of niet.
Is er iemand die mij deze (voor mij niet te begrijpen rutte ideeën) uit kan leggen? Dit heeft volgens mij met controle te maken en niet met gezondheid.
Zie net Rutte verklaren op tv dat voetballers (amateurs) wel zonder ctb mogen spelen. Maar voor de wc en kleedkamers is WEL een ctb nodig, want dat is binnen(!) en binnen heb je dus een ctb nodig. En daar is de voetbalbond nog blij nee ook??????
Dus dat wordt dus voor de voetballer zonder ctb (=qr code) mogen zich dus niet douchen, toilet gebruiken en verkleden. Dat zal dus buiten moeten gebeuren ....... of niet.
Is er iemand die mij deze (voor mij niet te begrijpen rutte ideeën) uit kan leggen? Dit heeft volgens mij met controle te maken en niet met gezondheid.
scharrelschipper
en lievemarie
vinden dit leuk
-
lievemarie
Misschien aan Rutte zelf vragen? Ik ben het spoor allang bijster, wat betreft de logica rond alle maatregelen.
Dus Marc, geef eens antwoord?
Lisa29
vindt dit leuk
-
scharrelschipper
Daar is hij sterk,antwoorden geven.lievemarie schreef: ↑04 nov 2021 15:33Misschien aan Rutte zelf vragen? Ik ben het spoor allang bijster, wat betreft de logica rond alle maatregelen.
Alleen hebben die antwoorden zelden iets met de vraag te maken.
lievemarie
, Lisa29
en reggie2
vinden dit leuk
-
lievemarie
Ik las net op de site van de rijksoverheid dat in zwembaden toch GEEN ctb nodig is. Terwijl de hele week werd geroepen dat in zwembaden een ctb nodig is omdat het een binnensport is. Fijn voor mij, maar nu ben ik het spoor nog meer bijster 
Laatst gewijzigd door lievemarie op 04 nov 2021 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja hoor, het doel is gewoon dat iedereen zich laat vaccineren, doe je dat niet, dan douche je lekker thuis.
Heb je ruggengraat, blijf je ongevaccineerd, heb je dat niet dan kan je alsnog je laten vaccineren.
Zo moeilijk is het toch niet dacht ik zo.... hou je aan de regels des te eerder is er weer meer vrijheid.
-
lievemarie
Het werkt wel, weer een run op de vaccinatielocaties. Dus blijkbaar weinig mensen met ruggengraat?
Daarom zeg ik ook, geen ruggengraat 
lievemarie
vindt dit leuk
Geen ruggengraat of, bij nader inzien, geen goede reden?
Of niet langer dom?
Ik vind mensen die zich strak houden toch wel een stuk eerlijker.
Keus maak je zodra het kan , die ga je niet veranderen.
@lievemarie, dan hoop ik ook voor de kermissen dat ze geen code hoeven te laten zien.
Keus maak je zodra het kan , die ga je niet veranderen.
@lievemarie, dan hoop ik ook voor de kermissen dat ze geen code hoeven te laten zien.
lievemarie
vindt dit leuk
-
lievemarie
reggie2
en scharrelschipper
vinden dit leuk