Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bob Schurkjens schreef:
05 nov 2021 11:21
Het gaat niet om die QR-code an sich. Waar het om gaat is dat mensen zich twee keer laten vaccineren.
Dus gewoon dwang, alsnog hoor je zelf te beslissen over je eigen lijf/lichaam.

Tweedeling is al in de maatschappij en het zal er niet leuker op worden.

Die hele QR code is een lachertje en wordt aardig misbruikt door dit demissionaire kabinet.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
05 nov 2021 11:21
Het gaat niet om die QR-code an sich. Waar het om gaat is dat mensen zich twee keer laten vaccineren.

Stel je voor dat niemand zich had laten vaccineren. De RAI was dan ingericht als mortuarium. Crematoria hadden de gasrekening niet meer kunnen betalen. Etc. etc.
Het woningprobleem was anders aardig opgelost. Het gastekort zou ook minder groot worden.

Erthanax
Berichten: 10048
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Toon en inhoud van dit soort discussies ontneemt mij bijna de lust tot reageren.

Moneyman
Berichten: 31112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
05 nov 2021 14:36
Toon en inhoud van dit soort discussies ontneemt mij bijna de lust tot reageren.
Eens. De moderatie heeft een nogal ambivalente houding in dit topic. Er wordt regelmatig ingegrepen, maar er worden ook heel veel zaken gewoon getolereerd die lijnrecht tegen de forumregels ingaan.

Zoals mijn eigen post nu ook doet, overigens :wink:

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Bob Schurkjens schreef:
05 nov 2021 11:21
Het gaat niet om die QR-code an sich. Waar het om gaat is dat mensen zich twee keer laten vaccineren.

Stel je voor dat niemand zich had laten vaccineren. De RAI was dan ingericht als mortuarium. Crematoria hadden de gasrekening niet meer kunnen betalen. Etc. etc.
Ik blijf het opvallend vinden, dat nergens een algemene vaccinatieplicht op tafel ligt (voordeur) en tegelijk heel veel geld, tijd, energie wordt besteed aan maatregelen om mensen indirect tot een vaccin te dwingen (achterdeur).

RAI als mortuarium. Is het al gefotoshopt? Het zou massief indruk maken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jablan schreef:
05 nov 2021 17:48
Ik blijf het opvallend vinden, dat nergens een algemene vaccinatieplicht op tafel ligt (voordeur) en tegelijk heel veel geld, tijd,
Hopelijk komt dan heel Nederland in opstand, over je lijf/lichaam gaat alleen jijzelf en niet de overheid.

Nijogeth
Berichten: 10521
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
05 nov 2021 12:26
16again schreef:
05 nov 2021 12:23
Die 1% van de wereldbevolking, die net zo veel vervuild als de armste helft van de wereldbevolking tezamen...
Erger nog: twéé keer zoveel... (oftewel: 70 miljoen uberrijke mensen die samen twee keer zoveel vervuilen als 3,5 miljard (!) armen)... shocking :cry:
Nog erger, een groot deel staat nu in Glasgow te prediken voor minder uitstoot. Die Jeff Bezos voorop. Die was een week eerder met zijn privéjet naar Turkije gevlogen, waarna hij met een helikopter naar een boot werd gevlogen waar een feestje was. Die is vervolgens weer met die privéjet terug naar de VS gevlogen om uiteindelijk met diezelfde privéjet naar Glasgow te vliegen. Veel meer vliegkilometers in een week dan de gemiddelde burger in een jaar maakt.

Erthanax
Berichten: 10048
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

reggie2 schreef:
05 nov 2021 18:00
Jablan schreef:
05 nov 2021 17:48
Ik blijf het opvallend vinden, dat nergens een algemene vaccinatieplicht op tafel ligt (voordeur) en tegelijk heel veel geld, tijd,
Hopelijk komt dan heel Nederland in opstand, over je lijf/lichaam gaat alleen jijzelf en niet de overheid.
Dat is niet helemaal correct, zie Artikel 11 Grondwet: Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Zoals ik al eerder zei.....hoop dat heel Nederland dan in opstand komt.

Erthanax
Berichten: 10048
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

In opstand? Gemeente- en provinciehuizen bestormen, winkels plunderen, auto's in brand steken, grootschalige ongeregeldheden in het hele land, dat soort werk? Ik hoop toch echt van niet. Schade door oproer is overigens niet verzekerd.

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
05 nov 2021 17:48
(….)

RAI als mortuarium. Is het al gefotoshopt? Het zou massief indruk maken.
Het zou ook behoorlijk smakeloos zijn.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
05 nov 2021 18:02
Veel meer vliegkilometers in een week dan...
... ik in mijn leven maak. Eén keer naar Mallorca, jaren geleden, en weer terug uiteraard. Nooit weer.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee en dan Ursula von der Leyen , die vliegt ff naar 50 km verderop met een privé jet.
De vlucht duurde nog geen 20 minuten,
Anders kwam mevrouw " in tijdnood " :roll:.

En Boris Johnson , die vliegt ff van Glasgow terug naar Londen om een gezellig avondje door te brengen in een " herenclub ".

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
05 nov 2021 17:48
Bob Schurkjens schreef:
05 nov 2021 11:21
Het gaat niet om die QR-code an sich. Waar het om gaat is dat mensen zich twee keer laten vaccineren.

Stel je voor dat niemand zich had laten vaccineren. De RAI was dan ingericht als mortuarium. Crematoria hadden de gasrekening niet meer kunnen betalen. Etc. etc.
Ik blijf het opvallend vinden, dat nergens een algemene vaccinatieplicht op tafel ligt (voordeur) en tegelijk heel veel geld, tijd, energie wordt besteed aan maatregelen om mensen indirect tot een vaccin te dwingen (achterdeur).

RAI als mortuarium. Is het al gefotoshopt? Het zou massief indruk maken.
Jablan,wat een walgelijk idee.
Hoop dat je denkt grappig te zijn?

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
05 nov 2021 18:16
In opstand? Gemeente- en provinciehuizen bestormen, winkels plunderen, auto's in brand steken, grootschalige ongeregeldheden in het hele land, dat soort werk? Ik hoop toch echt van niet. Schade door oproer is overigens niet verzekerd.
Zijn dat de dingen die jij voor je ziet bij een opstand?
Ik zag meer burgerlijke ongehoorzaamheid voor me.
Lijkt me een stuk minder schadelijk.
Maar als dit eigenlijk niet meer bestaande kabinet zo doorgaat zou een soort van "opstand"me niet verbazen.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
05 nov 2021 21:06
Erthanax schreef:
05 nov 2021 18:16
In opstand? Gemeente- en provinciehuizen bestormen, winkels plunderen, auto's in brand steken, grootschalige ongeregeldheden in het hele land, dat soort werk? Ik hoop toch echt van niet. Schade door oproer is overigens niet verzekerd.
Zijn dat de dingen die jij voor je ziet bij een opstand?
Ik zag meer burgerlijke ongehoorzaamheid voor me.
Die burgerlijke ongehoorzaamheid zie ik nagenoeg dagelijks, tenminste, als ik me tussen de mensen begeef.

Erthanax
Berichten: 10048
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een opstand vind ik iets anders dan burgerlijke ongehoorzaamheid. Tegen dat laatste heb ik doorgaans weinig bezwaar. Het is vooral de hoop dat "heel Nederland in opstand" komt, daarbij ook nog gebaseerd op een onjuiste notie, die mij zeer zorgelijk en -- eerlijk gezegd -- weinig doordacht voorkomt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lezen is ook een vak.
Hier heb jij vaker last van

@ scharrelschipper heeft die gave wel 😄

Erthanax
Berichten: 10048
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Schrijven is ook een vak :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou , de effectiviteit vd vaccins neemt af, dat wisten we al , en nu?
Allemaal aan de Pfizerpil? €600 per pil :roll: .

Waarom krijgen we hier een booster ( of pil ), terwijl de halve wereld nog niet eens vaccins heeft kunnen zetten?

Gesloten