Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

ZeerPrivé
Berichten: 6041
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Maar gelukkig gaan ze waarschijnlijk wel weer maatregelen treffen voor de horeca, blijkbaar het enige dat ze kunnen bedenken. Ondertussen worden er gewoon sinterklaasintochten, rommelbeurzen enz. gehouden, wordt er carnaval gevierd en mag er uit volle borst in kerken gezongen worden.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

ZeerPrivé schreef:
10 nov 2021 11:38
sjohie schreef:
10 nov 2021 11:24
Jose2501 schreef:
10 nov 2021 10:33
Studie in Science onder 800.000 veteranen in Amerika.
Vaccin van Janssens na 6 maanden nog 13 procent effectief
Modena nog 42 procent.
Pfizer nog 57 procent.
Doorgeven van virus was nagenoeg gelijk tussen gevaccineerden en ongevaccineerden

Nederlands onderzoek: in de maand oktober waren in het ziekenhuis opgenomen patiënten 44 procent volledig gevaccineerd. Bijna allemaal ouderen.

Hoezo coronapas denk ik dan.
Hoezo lockdown voor iedereen denk ik dan.
Dat zijn volgens mij cijfers over de besmettingsraad van een gevaccineerd persoon, echter is dat een erg nauwe kijk op vaccinatie. Die draagt namelijk ook bij, aan het voorkomen van een serieus verloop van ziekte, ziekenhuis- of IC-opname. En daartoe zijn vaccinaties >6 maanden nog wel steeds effectief.

Uit cijfers van het RIVM bleek vorige week dat 44 procent van de patiënten die in oktober in het ziekenhuis terecht kwamen, volledig gevaccineerd was.

En al komen ze dan misschien niet op de IC, ze nemen wel een bed op de verpleegafdeling in beslag. Ze worden volgens mij niet ergens op de grond gelegd.
Die conclusie kan je zo niet trekken uit die 44%, immers die groep komt uit de totale populatie van ~85% die gevaccineerd is, en de resterende 56% uit de ~15% die niét gevaccineerd is.

En als je kijkt naar de nog kostbaardere/zeldzamere IC bedden, is die verhouding nog schever.

Nijogeth
Berichten: 10518
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
10 nov 2021 11:42
Maar gelukkig gaan ze waarschijnlijk wel weer maatregelen treffen voor de horeca, blijkbaar het enige dat ze kunnen bedenken. Ondertussen worden er gewoon sinterklaasintochten, rommelbeurzen enz. gehouden, wordt er carnaval gevierd en mag er uit volle borst in kerken gezongen worden.
Alsof die nog niet genoeg getroffen zijn. Een maximumleeftijd instellen in de horeca zou beter werken of eventueel alleen binnen via testen voor toegang, ook gevaccineerde.

Het is vooral schrijnend te zien dat kerken nog steeds open zijn voor de wekelijkse mis, terwijl dat dus heel goed via een livestream kan en daar juist veel ouderen komen.

Wat mij betreft stappen ze gauw over op speciale tijden waarop ouderen (bijvoorbeeld vanaf AOW leeftijd) naar de winkel gaan (bijvoorbeeld tussen half 10 en half 12 en tussen 14 en 16, tijden waarop de meeste mensen werken) en adviseren ze oudere mensen streng voor zichzelf te zijn als er bezoek komt (dus niet teveel tegelijk, mondkapje op, anderhalve meter) of als ze op bezoek gaan.

Het knelpunt aanpakken daar waar het knelt.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, die maximumleeftijd voor de horeca zie ik wel zitten, dus op 17 jaar stellen. Kunnen ze de bierpomp en de flessen sterke drank ook dichthouden. 😀😀

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
10 nov 2021 11:56

Wat mij betreft stappen ze gauw over op speciale tijden waarop ouderen (bijvoorbeeld vanaf AOW leeftijd) naar de winkel gaan (bijvoorbeeld tussen half 10 en half 12 en tussen 14 en 16, tijden waarop de meeste mensen werken) en adviseren ze oudere mensen streng voor zichzelf te zijn als er bezoek komt (dus niet teveel tegelijk, mondkapje op, anderhalve meter) of als ze op bezoek gaan.

Het knelpunt aanpakken daar waar het knelt.
Jij bent weer net zo egoistisch bezig als de vorige keer, corona moet je samen onder controle krijgen niet een aparte groep.

Ik zag bij de supermarkt gisteren dat de jongeren het weer verdomden om een mondkapje op te doen, dus hoezo de ouderen??

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

ZeerPrivé schreef:
10 nov 2021 11:42
Maar gelukkig gaan ze waarschijnlijk wel weer maatregelen treffen voor de horeca, blijkbaar het enige dat ze kunnen bedenken. Ondertussen worden er gewoon sinterklaasintochten, rommelbeurzen enz. gehouden, wordt er carnaval gevierd en mag er uit volle borst in kerken gezongen worden.
Er zijn er al diverse afgelast..

Nijogeth
Berichten: 10518
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
10 nov 2021 12:04
Nijogeth schreef:
10 nov 2021 11:56

Wat mij betreft stappen ze gauw over op speciale tijden waarop ouderen (bijvoorbeeld vanaf AOW leeftijd) naar de winkel gaan (bijvoorbeeld tussen half 10 en half 12 en tussen 14 en 16, tijden waarop de meeste mensen werken) en adviseren ze oudere mensen streng voor zichzelf te zijn als er bezoek komt (dus niet teveel tegelijk, mondkapje op, anderhalve meter) of als ze op bezoek gaan.

Het knelpunt aanpakken daar waar het knelt.
Jij bent weer net zo egoistisch bezig als de vorige keer, corona moet je samen onder controle krijgen niet een aparte groep.

Ik zag bij de supermarkt gisteren dat de jongeren het weer verdomden om een mondkapje op te doen, dus hoezo de ouderen??
Het gaat toch om de ziekenhuizen? Daar worden vooral ouderen binnen gebracht. 80% is 60+ volgens het coronadashboard. Dat zijn gewoonweg de feiten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Of het feiten of niet zijn, elke keer weer meld jij dat jij je leven wil behouden door te doen wat jij leuk vindt...... nogmaals corona krijg je samen onder controle en niet door de jongeren hun gang te laten gaan. @Nijogeht.

ZeerPrivé
Berichten: 6041
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

reggie2 schreef:
10 nov 2021 12:04

Ik zag bij de supermarkt gisteren dat de jongeren het weer verdomden om een mondkapje op te doen, dus hoezo de ouderen??
Grappig, ik zag juist ouderen in de super zonder mondkapje. Afstand houden? Ook niet nodig. En de filiaalmanager? Die staat er bij en kijkt er naar. Gelukkig kom ik maar zeer incidenteel in een supermarkt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Tja en ik zag dus de jongeren en zo zal ieder mens wel anders reageren. Maar meestal zijn het toch de jongeren.

En als je dan dit leest.....

https://www.ad.nl/den-haag/jongeren-rak ... ~a1b05e8d/

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Artikel van 6 april, Reggie ... dat is zoeken naar iets om je gelijk te bevestigen, maar sorry, deze week heb je geen gelijk. Meeste besmettingen in de groep tot 14/16 jaar, meeste opnames 60+. En als iemand onder de 60 wordt opgenomen, is het ziekteverloop echt heftig.

ZeerPrivé
Berichten: 6041
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

reggie2 schreef:
10 nov 2021 12:49
Tja en ik zag dus de jongeren en zo zal ieder mens wel anders reageren. Maar meestal zijn het toch de jongeren.

En als je dan dit leest.....

https://www.ad.nl/den-haag/jongeren-rak ... ~a1b05e8d/

Een artikel van 7 maanden geleden. Blijkbaar ben je druk aan het googelen. :mrgreen:

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik zie het nut er ook niet van in. Schijnmaatregel. Maar ik heb geen zin in discussies en ook niet om door anderen gecorrigeerd te worden, dus ik draag ze maar. Wel ga ik vanwege die mondkapjesplicht nog nauwelijks naar de winkel. Ik heb zoveel mogelijk de laatste dag voor de invoering gekocht.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

J. Deltoer schreef:
10 nov 2021 14:21
Ik zie het nut er ook niet van in. Schijnmaatregel. Maar ik heb geen zin in discussies en ook niet om door anderen gecorrigeerd te worden, dus ik draag ze maar. Wel ga ik vanwege die mondkapjesplicht nog nauwelijks naar de winkel. Ik heb zoveel mogelijk de laatste dag voor de invoering gekocht.
Ik zie het nut er ook niet van in, maar doe het voor het personeel.

Voor die anderen.....tja zoek zelf ff de link, staat van 14 tot 20 jaar de meeste besmettingen. :D

ZeerPrivé
Berichten: 6041
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Welke link, Reggie? Die van 7 maanden geleden?

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
10 nov 2021 12:36
reggie2 schreef:
10 nov 2021 12:04

Ik zag bij de supermarkt gisteren dat de jongeren het weer verdomden om een mondkapje op te doen, dus hoezo de ouderen??
Grappig, ik zag juist ouderen in de super zonder mondkapje. Afstand houden? Ook niet nodig. En de filiaalmanager? Die staat er bij en kijkt er naar. Gelukkig kom ik maar zeer incidenteel in een supermarkt.
Denk dat veel jongeren dat ding nog wel dragen. Alleen: het moet wel correct gedragen worden. Dus niet net onder de neus. Dat zie ik veel ouderen wel doen. En eenmaal gebruikt, weggooien. Die dingen zijn voor eenmalig gebruik, niet voor vele malen hergebruik. En nee, een zelfgemaakte van een oude zakdoek is ook niet de bedoeling.

Zoals het nu gaat hebben die dingen, denk ik, 0,0% effect. Het enige wat je er redelijk effectief mee kunt doen is een bank overvallen, omdat je minder goed herkenbaar en traceerbaar bent.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

[/quote]En eenmaal gebruikt, weggooien.

Jij wil toch niet beweren dat jij na elke keer in de winkel dat ding gaat vervangen?

De mijne dateert nog van de vorige mondkapjes plicht.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Hier gaan er zo'n 400 per maand doorheen. Scheelt ook uitslag in je gezicht als je ze 1x gebruikt.

ZeerPrivé
Berichten: 6041
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Te smerig voor woorden.

Nijogeth
Berichten: 10518
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
10 nov 2021 14:43
Welke link, Reggie? Die van 7 maanden geleden?
Nieuws van gisteren of vandaag. Het aantal besmettingen onder de schoolgaande jeugd is flink aan het stijgen. Maar ja, die komen niet in het ziekenhuis, dus daar hoeven we geen maatregelen voor te nemen. Naar huis, testen en door.

Gesloten