Bedenk eens wie in de twee verschillende gevallen de eigenaar van de zaak is. Misschien valt het kwartje dan.NeoDutchio schreef: ↑11 nov 2021 20:41Dus bij herroeping ligt de verantwoordelijkheid wel bij de verkoper (immers moet er terug betaald worden, ook zonder dat er iets terug ontvangen is, een track en trace is voldoende) en bij garantie is de koper verantwoordelijk.
Deze logica ontgaat mij in het geheel.
Pakket zoekgeraakt PostNL
Re: Pakket zoekgeraakt PostNL
Re: Pakket zoekgeraakt PostNL
NeenNeoDutchio schreef: ↑11 nov 2021 20:41Dus bij herroeping ligt de verantwoordelijkheid wel bij de verkoper (immers moet er terug betaald worden, ook zonder dat er iets terug ontvangen is, een track en trace is voldoende) en bij garantie is de koper verantwoordelijk.
Deze logica ontgaat mij in het geheel.
- Bij non-conformiteit ligt de verantwoordelijkheid bij de verkoper.
- Bij non-conformiteit en herroeping ligt de verantwoordelijkheid bij de verkoper.
- Bij herroeping ligt de verantwoordelijkheid bij de koper.
- Bij handelsgarantie is het maar net wat afgesproken is.
-
- Berichten: 12649
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakket zoekgeraakt PostNL
Hier hebben we het al over gehad en is hier offtopic.
Re: Pakket zoekgeraakt PostNL
Ik krijg het idee dat de chaos bij postnl steeds groter wordt, vooral bij IMEC (inklaring) Sinds de verandering van de BTW regels is het huilen met de pet op. Maandenlange vertragingen van pakketten. Internationalparceltracking.com offline gehaald zodat je er helemaal geen zicht meer op hebt. Ik moest van twee pakketten zelf de aangifte doen terwijl er gewoon de gebruikelijke verklaring op zat. Een wordt thuis bezorgd en ik betaal niets. De ander sturen ze naar het pakketpunt en ik betaal daar BTW over een foutief bedrag, maar geen inklaringskosten... Ik heb ook een paar pakketten via de postbode gekregen, die zijn dus niet meer traceerbaar, dus de verplichte handtekening is niet om gevraagd en nooit gezet. Als ik inlog op jouw.postnl zie ik daar 18 pakketten als onderweg, terwijl er maar 1 onder weg is.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Re: Pakket zoekgeraakt PostNL
Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Hun kunnen jou het beste verder helpen.melvin.kef schreef: ↑10 nov 2021 23:19Het is nu bijna donderdag, ruim anderhalve week later. Het pakket is geen millimeter opgeschoten en ligt nog altijd ergens op sorteercentrum van Postnl.
Heb gebeld met Postnl en die verwijzen meteen naar de ontvanger, aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de label (zegt Postnl).
Postnl zegt niets te gaan doen.
Gebeld met de ontvanger en die zijn not amused op Postnl.
Re: Pakket zoekgeraakt PostNL
Pakketje is gewoon bezorgd hoor.Seinhuis schreef: ↑15 nov 2021 14:17Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Hun kunnen jou het beste verder helpen.melvin.kef schreef: ↑10 nov 2021 23:19Het is nu bijna donderdag, ruim anderhalve week later. Het pakket is geen millimeter opgeschoten en ligt nog altijd ergens op sorteercentrum van Postnl.
Heb gebeld met Postnl en die verwijzen meteen naar de ontvanger, aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de label (zegt Postnl).
Postnl zegt niets te gaan doen.
Gebeld met de ontvanger en die zijn not amused op Postnl.