witte angora schreef: ↑12 nov 2021 08:16
@ Neo, lees nu eens mijn argument/vraag. Denk dat het sterk genoeg is.
Op uw vraag valt geen antwoord te geven. Natuurlijk is het niet logisch om ver te rijden om je afval te dumpen, maar aan de andere kant is het ook niet slim om het voor je eigen deur te doen. Als verweer tegen de boete kan je een dergelijke onderbouwing niet geven.
Het is hetzelfde als ik met de auto van mijn buren door rood rijd. De buren krijgen de boete op de deurmat, ook al zaten zij niet in de auto. Aangeven dat zij op dat moment aan de andere kant van de wereld zijn heeft geen nut, hun auto heeft de overtreding gemaakt. Zij moeten die boete verhalen op de schuldige en niet de verbalisant.
Als je een pakket verstuurd naar iemand anders staat de naam van de ontvanger er op. TS moet die doos dus zelf daarheen gebracht hebben. En dat word ook gezegd. TS weet aan wie die doos gegeven is en zal daar dus verhaal moeten gaan halen.
Even advocaat van de duivel, kindlief gaat studeren in Amsterdam, pa helpt mee met de verhuizing en laat de dozen achter voor het afval. Kindlief heeft nog geen afvalpasje en zet het naast de container. Pa krijgt de boete omdat zijn naam er op staat. Pa wilt niet verklaren hoe die dozen daar komen en denkt door niets te zeggen zichzelf en kind vrij te pleiten. Zo werkt het niet.
Dat gevoel heb ik zeer sterk in deze situatie. De doos is door TS zelf ergens heengebracht, wil daar niets over kwijt, zegt niets over of de ontvanger van die doos en hult zich in stilzwijgen.