LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
Eerste deel: Nogmaals,
Wat is jouw functie hier?
En waarom lees jij met mij mee terwijl ik wat aan het intypen ben?
Ik vind wel dat je mij een antwoord schuldig bent.
Tweede deel:
Feit is dat het hier om mRNA en DNA technieken gaat. (Vector betekent zoiets als drager, je kan het zien als de envelop waar het DNA in zit.)
Zowel met de DNA als de RNA technieken hebben we nog weinig ervaring.
Maar een DNA prik inzetten tegen een verkoudheidsvirus is simpelweg overdreven invasief. Het gaat onze celkern in, daar waar al ons DNA zit!!!
De RNA is nog heel experimenteel. Lees de medische onderzoeken eens die zijn geschreven voor 2019 (zijn er niet zo heel veel), toen waren alle wetenschappers het er nog over eens dat er nog meer onderzoek nodig was. Dat onderzoek vind nu dus plaats op miljarden mensen tegelijk, we leren er nu dus steeds weer meer over.
Ik durf te wedden dat als we een Antigeenbevattende vaccins (geïnactiveerd/levend) aanbieden dat er een hoop mensen in de rij zullen gaan staan.
Aub niet "vergeten" die bovenstaande vragen te beantwoorden!
Tweede deel:
Feit is dat het hier om mRNA en DNA technieken gaat. (Vector betekent zoiets als drager, je kan het zien als de envelop waar het DNA in zit.)
Maar een DNA prik inzetten tegen een verkoudheidsvirus is simpelweg overdreven invasief. Het gaat onze celkern in, daar waar al ons DNA zit!!!
De RNA is nog heel experimenteel. Lees de medische onderzoeken eens die zijn geschreven voor 2019 (zijn er niet zo heel veel), toen waren alle wetenschappers het er nog over eens dat er nog meer onderzoek nodig was. Dat onderzoek vind nu dus plaats op miljarden mensen tegelijk, we leren er nu dus steeds weer meer over.
Ik durf te wedden dat als we een Antigeenbevattende vaccins (geïnactiveerd/levend) aanbieden dat er een hoop mensen in de rij zullen gaan staan.
G7
vindt dit leuk
-
Geen idee wat jablan zou antwoorden, maar ik kan je zo vertellen dat hij hier geen 'functie' heeft, anders dan andere forummers. En met jou meelezen terwijl je aan het intypen bent? Je hebt de juiste nicknaam gekozen.
G7
vindt dit leuk
Haha, en dan mijn sarcastische bericht eruit pakken.16again schreef: ↑14 nov 2021 17:12Apartheid betekende oorspronkelijk "het afgezonderd zijn."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Apartheid_in_Zuid-Afrika
Zeker met quotes als deze in het achterhoofd, moeten we ogen niet sluitenWe moeten gewoon echt gas erop geven. Ongevaccineerden kunnen optyfen.....
Met de bestorming van het Capitool in het achterhoofd, zijn dat soort "sarcastische" opmerkingen niet zo handig.
Je sarcasme noem ik gewoon stemmingkwekerij.
Corona man-made ??
https://www.npostart.nl/zembla/11-11-2021/BV_101405035
De enige zekerheid: Er is geen onderzoek gedaan naar de lab-theorie.
https://www.npostart.nl/zembla/11-11-2021/BV_101405035
De enige zekerheid: Er is geen onderzoek gedaan naar de lab-theorie.
Je hebt van Reggie, Witte Angora en mij antwoord gekregen. Dat is genoeg.
Voor de rest spreek je jezelf tegen.
De vectorvaccins zijn gebaseerd op bestaande, bewezen technieken. De mRNA vaccins zijn een zijstraat in de ontwikkeling van medicijnen om bij kanker woekerende celgroei tegen te gaan. Deels nog in de experimentele fase, deels al beschikbaar in de vorm van toegelaten medicatie.
Je wilt ze niet, omdat er 'weinig ervaring' mee is? Hoe wil je ervaring ermee opdoen zonder ze te gebruiken? En wanneer is er wel voldoende ervaring mee opgedaan?
Alle rna-virussen veroveren lichaamscellen om zich te vermenigvuldigen. Daarbij raken cellen beschadigd en daar heeft de natuur in voorzien: die cellen worden vernieuwd of ze repareren zichzelf. Regeneratieve eigenschappen hebben voordelen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Voor vaccins met geïnactiveerd virus kun je in China en Rusland terecht. Alleen werken die vaccins niet zo goed tegen de huidige, dominante variant. Juist dit type vaccin moet vaker worden aaangepast aan een snel muterend virus dan de in Europa toegelaten vaccins.
*
Duitse en Oostenrijkse media melden, dat in Israël de 3e prik zorgt voor een 10-keer betere bescherming. Dat betreft natuurlijk BionTech/Pfizer, iets anders wordt daar niet gebruikt.
Het sluit aan bij ander nieuw inzicht: ook bij deze vaccins zijn drie rondes (of twee keer J&J/Janssen) nodig om de kenmerken van het virus door de T-geheugencellen van het immuunsysteem goed te laten onthouden.
Met eerdere meldingen uit Israël in mijn achterhoofd: ik hoop dat er geen rekenfout in dit onderzoek zit; de conclusie puur gebaseerd is op de gemeten, actieve antistoffen; er een uitsplitsing is naar mensen, die eerder Covid-19 hebben gehad en de gelukkigen, die niet besmet zijn geraakt.
Het bewijs dat sommige mensen uit onwetendheid en eigenwijsheid geen vaccin willen, is hier toch weer geleverd.
mRNA en DNA zijn twee weliswaar gelieerde dingen, beide bevatten erfelijk materiaal, maar ze verre van gelijk. Om van mRNA (ziet er uit als stukje/"harkje" uit de één van de twee helixen, die tesamen een streng DNA vormen) een stukje DNA te maken, heb je een voor dat stukje mRNA, een precies passend transcriptase eiwit, ook wel tRNA nodig. En voor het stukje mRNA in deze vaccins, heeft het menselijk lichaam geen transcriptase eiwit, dus dat kan in het menselijk lichaam nooit DNA worden.1Wappie schreef: ↑14 nov 2021 21:50Eerste deel: Nogmaals,
Tweede deel:
Jablan
vindt dit leuk
Ik heb nergens gezegd dat ik bang ben dat het RNA in ons lichaam zal worden omgezet in DNA, maar het is weldegelijk mogelijk!
Laatst gewijzigd door 1Wappie op 15 nov 2021 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Jablan schreef: ↑15 nov 2021 08:59Je hebt van Reggie, Witte Angora en mij antwoord gekregen. Dat is genoeg.
De vectorvaccins zijn gebaseerd op bestaande, bewezen technieken. De mRNA vaccins zijn een zijstraat in de ontwikkeling van medicijnen om bij kanker woekerende celgroei tegen te gaan. Deels nog in de experimentele fase, deels al beschikbaar in de vorm van toegelaten medicatie.
Je wilt ze niet, omdat er 'weinig ervaring' mee is? Hoe wil je ervaring ermee opdoen zonder ze te gebruiken? En wanneer is er wel voldoende ervaring mee opgedaan?
Alle rna-virussen veroveren lichaamscellen om zich te vermenigvuldigen. Daarbij raken cellen beschadigd en daar heeft de natuur in voorzien: die cellen worden vernieuwd of ze repareren zichzelf. Regeneratieve eigenschappen hebben voordelen![]()
Voor vaccins met geïnactiveerd virus kun je in China en Rusland terecht. Alleen werken die vaccins niet zo goed tegen de huidige, dominante variant. Juist dit type vaccin moet vaker worden aaangepast aan een snel muterend virus dan de in Europa toegelaten vaccins.
*
Duitse en Oostenrijkse media melden, dat in Israël de 3e prik zorgt voor een 10-keer betere bescherming. Dat betreft natuurlijk BionTech/Pfizer, iets anders wordt daar niet gebruikt.
Het sluit aan bij ander nieuw inzicht: ook bij deze vaccins zijn drie rondes (of twee keer J&J/Janssen) nodig om de kenmerken van het virus door de T-geheugencellen van het immuunsysteem goed te laten onthouden.
Met eerdere meldingen uit Israël in mijn achterhoofd: ik hoop dat er geen rekenfout in dit onderzoek zit; de conclusie puur gebaseerd is op de gemeten, actieve antistoffen; er een uitsplitsing is naar mensen, die eerder Covid-19 hebben gehad en de gelukkigen, die niet besmet zijn geraakt.
Je hebt mijn vraag niet beantwoord, jij en ik weten dat je met mij hebt meegelezen terwijl ik die tekst omtrent 1939-1945 aan het intypen was. Ik ga ervan uit dat jij ook moderatie ^JS bent die mij die waarschuwing heeft geschreven, zit ik goed?
Dat je met mij meeleest als ik aan het typen ben vind ik prima, maar het is wel zo netjes om gewoon kenbaar te maken wat jou functie hier is.
-
Wap-wap-wappie... ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
"het RNA" in kwestie, is dat uit de mRNA vaccins waar het in dit topic over gaat, en zoals ik schreef, mist het menselijk lichaam het specifieke transcriptase eiwit om dit stukje mRNA om te zetten naar DNA, dus het is biochemisch gezien, niet mogelijk.
In het algemeen kan het wel in een menselijk lichaam, dat klopt, anders zouden we ons bijvoorbeeld niet voort kunnen planten.
Je zit er compleet naast. Er is al meerdere keren aangegeven, dat forummers geen functie hebben. Wat is zo moeilijk aan die waarheid?1Wappie schreef: ↑15 nov 2021 10:32Je hebt mijn vraag niet beantwoord, jij en ik weten dat je met mij hebt meegelezen terwijl ik die tekst omtrent 1939-1945 aan het intypen was. Ik ga ervan uit dat jij ook moderatie ^JS bent die mij die waarschuwing heeft geschreven, zit ik goed?
Dat je met mij meeleest als ik aan het typen ben vind ik prima, maar het is wel zo netjes om gewoon kenbaar te maken wat jou functie hier is.
Jij hebt mijn vraag over de vaccins niet beantwoord. Je wilt ze niet, omdat er 'weinig ervaring' mee is? Hoe wil je ervaring ermee opdoen zonder ze te gebruiken? En wanneer is er wel voldoende ervaring mee opgedaan?
Als je daar nu eens op ingaat, dan blijf je ontopic.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... hp&pc=U531
je mag toch hopen dat Nederland niet gaat volgen.
@1wappie, niemand kan meelezen dus ook Jablan niet.
je mag toch hopen dat Nederland niet gaat volgen.
@1wappie, niemand kan meelezen dus ook Jablan niet.
Waar haalt hij die opmerking over 1939-1945 vandaan dan?
Het staat voor mij vast dat hij hier een functie heeft. Maar goed ik zal hem gewoon negeren.
-- Opmerking van de moderatie: @1Wappie, aangezien jij ons gesprek naar het openbare forum trekt, zal ik je hier ook openbaar aanspreken. Je hebt het bij het verkeerde eind. Geef het op. Groeten van je favoriete moderator ^JS
Het staat voor mij vast dat hij hier een functie heeft. Maar goed ik zal hem gewoon negeren.
-- Opmerking van de moderatie: @1Wappie, aangezien jij ons gesprek naar het openbare forum trekt, zal ik je hier ook openbaar aanspreken. Je hebt het bij het verkeerde eind. Geef het op. Groeten van je favoriete moderator ^JS
Ik vind het door minister Hugo wel leuk gebracht: de vaccins werken nog prima! maar ondertussen wordt er wel een boosterprik uitgerold... logisch toch als ze nog goed werken...? Overigens lopen we daar dus een 1,5 tot zelfs 2 maanden (tot het tempo erin zit) achter op bv Portugal... dan is een deel van de ongevaccineerden wellicht eigenwijs maar onze eigen regering kan er ook best wat van... continu blijft men achteraan lopen..Jablan schreef: ↑15 nov 2021 08:59Je hebt van Reggie, Witte Angora en mij antwoord gekregen. Dat is genoeg.
Alle rna-virussen veroveren lichaamscellen om zich te vermenigvuldigen. Daarbij raken cellen beschadigd en daar heeft de natuur in voorzien: die cellen worden vernieuwd of ze repareren zichzelf. Regeneratieve eigenschappen hebben voordelen![]()
*
lievemarie
vindt dit leuk
Goed nieuws!
Iedereen krijgt een vierde prik.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ccine-dose
Iedereen krijgt een vierde prik.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ccine-dose
lievemarie
vindt dit leuk
Over Israël
Iedereen? Volgens het artikel heeft 1 op de 7 Israelis tot nu toe geen vaccin gehaald. Dan kunnen de autoriteiten daar nog zo vaak extra doses geven, het virus raken ze daarmee niet kwijt.
En als je rustig terugleest, zie je dat ik 1933-1945 heb gebruikt, niet 1939-1945. Iets verder teruglezen, dan zie je dat een ander aan die periode refereerde. Soms is het allemaal zo simpel ...
Iedereen? Volgens het artikel heeft 1 op de 7 Israelis tot nu toe geen vaccin gehaald. Dan kunnen de autoriteiten daar nog zo vaak extra doses geven, het virus raken ze daarmee niet kwijt.
Je vergeet de andere vraag over de vaccins te beantwoorden: Je wilt ze niet, omdat er 'weinig ervaring' mee is? Hoe wil je ervaring ermee opdoen zonder ze te gebruiken? En wanneer is er wel voldoende ervaring mee opgedaan?
En als je rustig terugleest, zie je dat ik 1933-1945 heb gebruikt, niet 1939-1945. Iets verder teruglezen, dan zie je dat een ander aan die periode refereerde. Soms is het allemaal zo simpel ...