LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lastige telefoontjes ondanks nieuwe wetgeving sinds 1 juli 2021

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Viooltje1959

Lastige telefoontjes ondanks nieuwe wetgeving sinds 1 juli 2021

Ongelezen bericht door Viooltje1959 »

Ondanks dat energieleveranciers en -vergelijkers je niet meer zo maar mogen bellen over een nieuw energiecontract, word ik de laatste tijd gebeld ondanks dat ik
1. geen klant bij ze ben of ben geweest in de laatste jaren
2. geen informatie heb aangevraagd bij een andere energiemaatschappij.

Ze bellen dan met een smoes: 'Bent u mevrouw (en een dan voor mij onbekende naam)?
Als ik dan zeg dat ik het absoluut niet ben, proberen ze toch door te gaan.

Ik heb niet alle telefoonnummers bewaard, maar de laatste tijd ben ik gebeld door:
31888048703, 31850870712 en 31202018129.
Als je de nummers blokkeert, bellen ze vrolijk weer op een ander nummer.

Hoe kan dit gestopt worden?

Bob Schurkjens

Re: Lastige telefoontjes ondanks nieuwe wetgeving sinds 1 juli 2021

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt de gratis Telguarder app installeren of een soortgelijke app. Deze blokkeert telefoontjes die door anderen zijn gemeld als verdacht/ongewenst/spam.

Deze malafide bedrijven kopen hele reeksen nummers op waar ze mee bellen. Er is verder niets tegen te doen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Beste advies: geen discussie aangaan, maar direct ophangen. Geef ze geen kans. Als jij de discussie aangaat valt er iets te halen, als je ophangt niet.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Koop een scheidsrechters fluitje.... ff op blazen en je bent er zo vanaf.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
17 nov 2021 13:26
Verlaag je niet tot dit niveau. Onrechtmatig gedrag is nooit gerechtvaardigd. Veel beter is deze tip:
kuklos schreef:
17 nov 2021 13:25
Beste advies: geen discussie aangaan, maar direct ophangen. Geef ze geen kans. Als jij de discussie aangaat valt er iets te halen, als je ophangt niet.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

reggie2 schreef:
17 nov 2021 13:26

En zet je open voor een aanklacht voor mishandeling vanwege gehoorschade. Geef geen idioot advies, daar wordt niemand beter van.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Dat fluitje blijft maar terug komen, is de stofzuigende komkommer daar niet eens mee begonnen?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach, zo heb ik er pas eentje een minuut of 10 aan de lijn gehouden, serieus gesprek gehad over KPN glasvezel (telefonisch al klant van KPN, dat wist hij ook). Heb hem uitgelegd wat ik wil, qua snelheden en tv-zenders, maar toen hij serieus begon te worden en allemaal getallen wilde noemen, toen zei ik dat ik helaas moest ophangen en dat ie me de offerte maar via de mail moest sturen, zodat ik er naar kon kijken. Heb er niets meer van gehoord.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Methusalah schreef:
17 nov 2021 14:14

En zet je open voor een aanklacht voor mishandeling vanwege gehoorschade. Geef geen idioot advies, daar wordt niemand beter van.
Is niks mis mee hoor, niet gebeld willen worden is je er ook aan houden.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Op het moment dat u doorheeft dat het een verkooppraatje betreft, direct en duidelijk aangeven dat u 'niet' meer gebeld wil worden en vervolgens, met een vriendelijk groet, resoluut het gesprek beëindigen.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

reggie2 schreef:
17 nov 2021 15:12
Methusalah schreef:
17 nov 2021 14:14

Is niks mis mee hoor, niet gebeld willen worden is je er ook aan houden.
Je vergeet alleen voor het gemak even dat de meeste mensen in zo'n call center dat werk niet doen omdat het hun lust en hun leven is maar omdat ze een inkomen nodig hebben en niet hun hand willen ophouden en het zelf verdienen. Lekker asociaal dus om die mensen met tinnitus op te zadelen.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Je wilt je toch niet vrijwillig tot het niveau verlagen van Stofkomkommerzuigertje met dat fluitje?

de auditu

Ongelezen bericht door de auditu »

PeterPeters1966 schreef:
17 nov 2021 21:28
Je vergeet alleen voor het gemak even dat de meeste mensen in zo'n call center dat werk niet doen omdat het hun lust en hun leven is maar omdat ze een inkomen nodig hebben en niet hun hand willen ophouden en het zelf verdienen. Lekker asociaal dus om die mensen met tinnitus op te zadelen.
Het is toch een eigen keuze. Als je niet je hand wilt ophouden, zijn er momenteel best wel vacatures. Maar dan moet je die hand misschien wel gebruiken en vuil maken. :wink:

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

de auditu schreef:
20 nov 2021 08:26
PeterPeters1966 schreef:
17 nov 2021 21:28
Het is toch een eigen keuze. Als je niet je hand wilt ophouden, zijn er momenteel best wel vacatures. Maar dan moet je die hand misschien wel gebruiken en vuil maken. :wink:
Klinkt leuk hoor, maar in de praktijk zijn er nog steeds heel veel mensen die moeilijk aan de bak komen en voor wie call centerwerk een opstapje is. Dus nee, het is niet (altijd) een eigen keuze en deze mensen gehoorschade berokkenen is walgelijk.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En al zou het een eigen keuze zijn, wat dan nog. Een reactie als “geen belangstelling” gesprek beëindigen, is voldoende.

Noël Maesen

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Ja, het is inderdaad heel vervelend en je kan deze personen hun actie of klantenwerving begrijpen als dit hun dagloon per gekregen klant een bonus of een grote + plus voor de werkgever.
De ganse dag naar moeilijke klanten luisteren is NOOIT fijn. Maar elke wil toch zijn boterham verdienen.
Ik keur dit niet goed. Aan de deur zijn het meestal JOBSTUDENDEN en willen ook wel iets extra's NIET.

Gesloten