Belvilla: stappen om geld terug te krijgen?
Belvilla: stappen om geld terug te krijgen?
Op 7 januari 2021 heb ik een mail gestuurd naar Belvilla of ik kosteloos mijn reis kon annuleren. Hierop kreeg ik een automatische mail met het antwoord dat het erg druk was en dat het antwoord even op zich liet wachten. Op 8 januari 2021 krijg ik een mail dat mijn reis naar Oostenrijk geannuleerd was en dat ik de aanbetaling (€1280) kwijt was aan annuleringskosten. Daarna contact opgenomen en elke keer zou ik terug gebeld worden. Vandaag (17-11-2021) nogmaals contact gehad en er werd aangegeven dat ik mijn geld niet terug krijg.
Vervolgens bij de consumentenbond dit gemeld en deze geven aan dat ik mijn geld terug moet krijgen. Ze adviseerde me om ECC Nederland in te schakelen maar ECC Nederland behandelt alleen zaken die in de EU landen spelen. Belvilla is een Zwitsers bedrijf waar zij dus geen zaken mee doen. Iemand een idee welke stappen ik verder nog kan nemen?
Alvast bedankt voor de reactie!
Gr. Ronald
Vervolgens bij de consumentenbond dit gemeld en deze geven aan dat ik mijn geld terug moet krijgen. Ze adviseerde me om ECC Nederland in te schakelen maar ECC Nederland behandelt alleen zaken die in de EU landen spelen. Belvilla is een Zwitsers bedrijf waar zij dus geen zaken mee doen. Iemand een idee welke stappen ik verder nog kan nemen?
Alvast bedankt voor de reactie!
Gr. Ronald
Laatst gewijzigd door Radar op 18 nov 2021 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd voor duidelijkheid
Reden: Titel gewijzigd voor duidelijkheid
-
Re: Belvilla: stappen om geld terug te krijgen?
Wat even van belang is is wat u exact geboekt heeft en wat de reden is van annuleren. Als u enkel een huis gehuurd heeft dan gelden andere regels dan als u een pakketreis geboekt heeft.
Dus, wat exact is de overeenkomst en waarom annuleert u?
Dus, wat exact is de overeenkomst en waarom annuleert u?
Zo te lezen hebben ze de mail met een vraag of u kosteloos kon annuleren, geïnterpreteerd als ik wil annuleren. Belangrijk is om te beginnen, de exacte tekst in die verstuurde mail, lijkt me.
Neem nogmaals contact op met de www.consumentenbond.nl/juridisch-advies en zeg dat ECC je niet kunt helpen. Vraag om verdere advies. Ook kan je terecht bij www.juridischloket.nl
Ik denk dat je het beste bij een deurwaarder terecht kan. Wel zal de deurwaarder contact moeten opnemen met een collega in Zwitserland.
Indien betaald met je creditcard neem dan met hun contact op (aflevering garantie). Indien je een rechtsbijstandverzekering hebt neem dan met hun contact op.
Ik kan aan de hand van je verhaal niet een conclusie maken wie gelijk heeft.
Ik denk dat je het beste bij een deurwaarder terecht kan. Wel zal de deurwaarder contact moeten opnemen met een collega in Zwitserland.
Indien betaald met je creditcard neem dan met hun contact op (aflevering garantie). Indien je een rechtsbijstandverzekering hebt neem dan met hun contact op.
Ik kan aan de hand van je verhaal niet een conclusie maken wie gelijk heeft.
We hadden een huis geboekt in Oostenrijk maar vanwege de lockdown (corona) wilden wij annuleren.
Kon u niet in het huis terecht dan?
-
Oostenrijk is (nog) niet in lockdown, om die reden kosteloos annuleren zal dan niet gaan. Als het huis gewoon beschikbaar is in de periode dat u zou gaan en er geen verbod is op verhuur, dan annuleert u op de voorwaarden die in de overeenkomst staan.
De enige reden om kosteloos te annuleren is als Belvilla niet zou kunnen of mogen annuleren. Maar daar lijkt nu nog geen sprake van.
@Neo: dit gaat over eerder dit jaar.
-
Ah, dus u vroeg om te annuleren, dus om een actie daartoe bij Belvilla, en niet slechts naar de mogelijkheid daartoe. Dan is het goed om te weten, wat de vigerende maatregelen op dat moment waren in Oostenrijk. Als die het gebruik wel mogelijk mogelijk maken, en u wilde desondanks, om een voor u moverende andere reden annuleren, dan zullen daar voorwaarden, en kosten, mee gemoeid zijn.
Wat waren de op dát moment geldende regels in Oostenrijk, en zaten die een verblijf daar in de weg?