Jose2501 schreef: ↑30 nov 2021 21:43
De onderzoekers volgen al 8 jaar een groep mensen (ca. 600) met regelmatig een PULS meting. (...)
Dat zal wel kloppen.
Bij diezelfde groep mensen hebben ze 2 - 3 maanden na de tweede vaccinatie weer een PULS meting gedaan en de resultaten vergeleken met hun PULS meting van 4 - 6 maanden voor de mensen hun 1e vaccinatie hebben gekregen.
Dat zal ook wel kloppen.
Ik vind dat opmerkelijk.
Ik niet. Wat ik opmerkelijk vind is dat er zonder enige (statistische) verantwoording conclusies wordem getrokken; dat AHA Jounals en niet mis te verstane waarschuwing boj het abstract plaatst; en, ten slotte, dat u desondanks het abstract onder de asndacht blijft brengen.
Is natuurlijk geen fijn nieuws voor iedereen die maar wilt blijven spuiten.
Dit vind ik nodeloos geringschattend.
Zoals het teruglopen van de effectiviteit van de vaccins paar maanden geleden ook afgedaan werd met onzin.
Waar heeft u dat gelezen? Volgens mij is er van begin af aan gezegd dat de bescherming terug zou kunnen lopen en dat mogelijk elk jaar een (aangepaste) vaccinatie nodig zou kunnen zijn.
Vandaag nog ergens gelezen vaccins beschermen 95 procent tegen ernstig ziek worden of overlijden.
Dat is volgens mij nog steeds zo, de eerste maanden na vaccinatie, maar de bescherming neemt dus wel af. Dat is ook precies de reden dat een booster wordt gegeven. In diverse buitenlanden is men daar al een stuk verder mee.
Terwijl in de verpleeghuizen 1 op de 5 overlijdt. Allemaal volledig gevaccineerd.
Dat is inderdaad heel treurig voor de betrokkenen en het is een tegenvaller. Des te meer reden om vaart te maken met de booster.
Ik heb absoluut geen vertrouwen meer in wat er ons wordt voorgeschoteld.
Is dat de reden dat u zichzelf maar van alles voorschotelt?
Nogmaals: Of dat abstract bij AHA Journals tot een waardevol artikel gaat leiden, zal nog moeten blijken. Dat het tijdschrift een dergelijke waarschuwing plaatst geeft aan dat de conclusies niet onderschreven kunnen worden zonder dat de fouten zijn aangepast en de onduidelijkheden zijn weggenomen.
Edit: Ik zat te prikken op mijn telefoon en dat ging helaas niet helemaal goed. Daarom heb ik mijn reactie een paar keer moeten aanpassen, opdat die goed weergegeven werd. Inhoudelijk heb ik niets aangepast.