witte angora schreef: ↑04 dec 2021 21:26
Lisa29 schreef: ↑04 dec 2021 20:46
dat het corona beleid rammelt en consequent achter de feiten aanloopt
Was hier ook al lang en breed bekend....
Eind van de ochtend tot een bizarre conclusie gekomen. Op het station, op de perrons (vaak in de buitenlucht) en in de trein is iedereen verplicht een mondkapje te dragen. So far so good. Maar.... als je in de stationshuiskamer wil zitten (en dan ben je toch echt al door de poortjes heen), al is het maar om een krantje te lezen, dan krijg je niet alleen het verzoek je QR code te laten zien; je kunt rustig gaan zitten en je mondkapje afdoen, want op dat moment zit je in de horeca. Terwijl in de naastgelegen wachtkamer iedereen zo'n ding moet dragen. Maar daar hoef je weer geen QR-code te laten zien.
Het rammelt, idd.
Gelukkig komen steeds meer mensen er achter dat al die regels van geen meter kloppen of uit te leggen zijn.
En ik zeg gelukkig omdat dan ook steeds meer mensen er tegen gaan protesteren.
En om een paar zwartkijkers voor te zijn,daarmee bedoel ik NIET dat men zich moet uitleven op politie,brandweer enz. en zeker ook geen winkels moet vernielen/plunderen.
Ik heb waarschijnlijk makkelijk praten omdat ik bijna nergens kom wat betreft het openbare leven,hooguit in wat winkels en wat kantoren,waar ik tot nog toe niet ben lastig gevallen door "deugmensen"die er vanuit gaan dat een mondkapje en wat plakkerige troep op je handen gieten de oplossing is.
En ja, ik weet het,die mensen worden dat ook verplicht door hun "bazen"dus hebben ze weinig keus.
Maar ik vind het bedroevend dat we al zo ver gezonken zijn.
Als je geen mondkapje dragen wil deug je niet,als je geen test doet deug je niet en als je geen prik wil zeker niet.
En ik mag het vast niet zeggen maar....
De volgende stap is dat je "verraden" wordt.