ZeerPrivé schreef: ↑05 dec 2021 09:53
Oh, je hebt je antwoord aangepast. Het gaat toch niet alleen om jezelf dat je niet ziek wordt? Het gaat er bij vaccineren toch ook om dat je anderen niet besmet?
Nogmaals, een vaccinatie zorgt er niet voor dat je niet ziek wordt, dat is echt een verkeerde verwachting. Of een vaccinatie er ook voor zorgt dat je minder besmettelijk bent weet ik zo niet, ik weet wel dat dit gedacht werd en dat daar verder onderzoek naar gedaan werd, maar ik weet zo niet of die uitkomt van dat onderzoek al beschikbaar is en gevalideerd is. Echter is dit voor zover ik weet geen hoofddoel van de vaccinatie, dus wat dat betreft verwacht ik niet dat je een vaccinatie neemt om anderen niet te besmetten, die neem je, voor zover ik begrepen heb in ieder geval, primair om de effecten voor jezelf zoveel mogelijk te beperken mocht je besmet raken en dus de druk op de zorg te verlagen mocht je geïnfecteerd worden.
Om anderen zoveel mogelijk niet te besmetten pas je juist zoveel mogelijk de basisregels toe, ik zie nergens berichten dat de prinses dit niet zoveel mogelijk gedaan heeft.
ZeerPrivé schreef: ↑05 dec 2021 10:26
Bob Schurkjens schreef: ↑05 dec 2021 09:56
Het is al op CNN geweest: "Former Dutch queen infected Curaçao people because she needed a break"
Nee, dat valt niet te bewijzen of zij wel of niet mensen op Curaçao besmet heeft. Maar waarom zou je dat risico nemen voor een vakantie tripje? Oh, ja we noemen het een werkbezoek. Contact houden kan prima via Zoom. Ik vind het in ieder geval niet solidair en een slecht voorbeeld.
Lang niet alles kan via Zoom of Teams, het maken van een zakenreis is ook echt geen uitzondering. Ik vind het vooral raar dat we doen alsof de prinses iets heel vreemds doet, dit is gewoond dagelijkse kost, net als al die Nederlanders die naar het buitenland op vakantie gaan of zijn geweest de afgelopen periode. Dit had ook gewoon een manager van Albert Heijn kunnen zijn, of gewoon iemand van 3 hoog achter die wel op vakantie was.