Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 dec 2021 15:03
Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
Een reeks aan klachten in zeer korte tijd met allemaal hetzelfde kaliber: Product besteld, product betaald en nooit geleverd. Geen opties op contact, buiten een mailadres waar men niet op reageert. De site van Nomistarstore.nl is inmiddels uit de lucht is gehaald en zal worden vervangen door Zadola.nl, ik maak me sterk dat hier hetzelfde zal gebeuren. Ik hoop aanleiding voor Radar om een nader onderzoek in te stellen.
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
Ik vermoed dat dit gewoon een dropshipper is met spullen uit China.
Voor inloggen een beetje vreemde zin op Zadola: Ga naar binnen met wachtwoord.
Mogelijk komen uw spullen nog, kan vanuit China wel een paar maandjes duren.
Voor inloggen een beetje vreemde zin op Zadola: Ga naar binnen met wachtwoord.
Mogelijk komen uw spullen nog, kan vanuit China wel een paar maandjes duren.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
Ik denk niet dat Radar achter elke dropshipper aangaat. Als van elke dropshipper een item gemaakt moet worden, dan zijn uitzendingen van 24 uur per dag nog te kort.
Beter is om gewoon vooraf van te gaan waar u gaat kopen. Dus is er een KVK inschrijving, klopt het adres en heeft de verkoper een normaal mailadres. Dat hoeft maar 1 keer verteld te worden. En die ene keer is ondertussen al jarenlang dat het in allerlei media genoemd word, maar helaas nooit iedereen zal bereiken.
Beter is om gewoon vooraf van te gaan waar u gaat kopen. Dus is er een KVK inschrijving, klopt het adres en heeft de verkoper een normaal mailadres. Dat hoeft maar 1 keer verteld te worden. En die ene keer is ondertussen al jarenlang dat het in allerlei media genoemd word, maar helaas nooit iedereen zal bereiken.
Bram Bonnewel
en Aygulf
vinden dit leuk
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
Precies dit. Misschien moet radar een keer een uitzending maken hoe je herkent of het bedrijf daadwerkelijk in NL gevestigd is en of het de producten op voorraad heeft in NL. Ik hoor helaas heel vaak nog op fora en bij vrienden en kennissen dat mensen bij een dropshipper hebben besteld en dit niet weten. Veel mensen lijken de term 'dropshipper' ook niet te kennen. In principe niets mis mee, je krijgt hopelijk nog steeds je spullen, maar je moet wel flink lang wachten en mogelijk importkosten betalen.NeoDutchio schreef: ↑08 dec 2021 10:55Ik denk niet dat Radar achter elke dropshipper aangaat. Als van elke dropshipper een item gemaakt moet worden, dan zijn uitzendingen van 24 uur per dag nog te kort.
Beter is om gewoon vooraf van te gaan waar u gaat kopen. Dus is er een KVK inschrijving, klopt het adres en heeft de verkoper een normaal mailadres. Dat hoeft maar 1 keer verteld te worden. En die ene keer is ondertussen al jarenlang dat het in allerlei media genoemd word, maar helaas nooit iedereen zal bereiken.
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
Hoe verbazingwekkend. Moet radar mensen ook nog duidelijk gaan maken dat dit soort idiote namen (zadalo ipv zalando) je al moeten weerhouden er iets te bestellen? En reken maar dat ze alleen via sociale media adverteren, want juist daar worden alle criminelen rijk.
Zo: Open een website, schrijf je in bij de KvK - die als verantwoordelijke geen donder doet aan het checken van je betrouwbaarheid - plak wat foto's van jasjes en schoenen erbij van 29,95, vermeld: 'Alle maten' - en de bestellingen stromen binnen. Na een paar honderd bestellingen van geen artikelen levert dat binnen pakweg twee weken al gauw enkele tienduizenden euro's op. Tijd om te sluiten dus en te gaan genieten van de zon.
Iedereen kan dit. En de vele hebzuchtigen onder ons komen daarna hier klagen dat ze getild zijn.
Zo: Open een website, schrijf je in bij de KvK - die als verantwoordelijke geen donder doet aan het checken van je betrouwbaarheid - plak wat foto's van jasjes en schoenen erbij van 29,95, vermeld: 'Alle maten' - en de bestellingen stromen binnen. Na een paar honderd bestellingen van geen artikelen levert dat binnen pakweg twee weken al gauw enkele tienduizenden euro's op. Tijd om te sluiten dus en te gaan genieten van de zon.
Iedereen kan dit. En de vele hebzuchtigen onder ons komen daarna hier klagen dat ze getild zijn.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
Helaas snapt niet iedereen hoe het werkt. Dat ze als ze op die leuke plaatjes op google klikken, vaak gewoon op een advertentie klikken en zo op dit soort websites terecht komen. Men wordt hebberig en wil het bestellen, ook al hebben ze het echt niet nodig. En voila, de bestelling bij de dropshipper of oplichter is geplaatst. Als mensen nou zichzelf aanleren om eerst wat onderzoek te doen, gewoon simpelweg het verzend- of retourbeleid doornemen volstaat al, dan zouden dit soort klachten allemaal voorkomen kunnen worden.rvjapio schreef: ↑08 dec 2021 11:10Hoe verbazingwekkend. Moet radar mensen ook nog duidelijk gaan maken dat dit soort idiote namen (zadalo ipv zalando) je al moeten weerhouden er iets te bestellen? En reken maar dat ze alleen via sociale media adverteren, want juist daar worden alle criminelen rijk.
Zo: Open een website, schrijf je in bij de KvK - die als verantwoordelijke geen donder doet aan het checken van je betrouwbaarheid - plak wat foto's van jasjes en schoenen erbij van 29,95, vermeld: 'Alle maten' - en de bestellingen stromen binnen. Na een paar honderd bestellingen van geen artikelen levert dat binnen pakweg twee weken al gauw enkele tienduizenden euro's op. Tijd om te sluiten dus en te gaan genieten van de zon.
Iedereen kan dit. En de vele hebzuchtigen onder ons komen daarna hier klagen dat ze getild zijn.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
Heeft u enig idee hoe vaak dit al op televisie behandeld is? Al jarenlang komt dit voorbij in verschillende programma’s. Mensen moeten zelf ook leren nadenken. Als je door de stad loopt en een onguur type vraagt aan je om even mee te komen naar een achterafstraatje waar een vervallen pand staat zonder naam er op met leuke handelswaar in vitrines die je kan aanwijzen waarna je door een luikje je artikel naar keuze krijgt toegeworpen en pas buiten mag zien wat je daadwerkelijk gekocht heb, hoe zou iemand reageren? Niemand zal daar gaan kopen. Maar als we dan vervolgens online via sociale media een aanbieding zien gaat men wel blind naar die website toe, controleert niet wie de verkoper is, wat de levertijd is en besteld blind. 99% heeft geen geldig KVK nummer op de site staan, de algemene voorwaarden lijken nergens naar, contact via een Gmail adres of via een formulier en geen adres gegevens. Levertijden staan vaak wel aangegeven, namelijk 10 tot 15 werkdagen. 15 werkdagen is overigens 3 weken, maar dat zien de meeste ook niet. En het meest hilarische, de meeste dropshippers hebben maar een paar producten online staan. Hoe kan een gezond bedrijf leven van de verkoop van 5 tot 10 producten met een lage verkoopprijs?WillemvanLombrecht schreef: ↑08 dec 2021 11:00Precies dit. Misschien moet radar een keer een uitzending maken hoe je herkent of het bedrijf daadwerkelijk in NL gevestigd is en of het de producten op voorraad heeft in NL. Ik hoor helaas heel vaak nog op fora en bij vrienden en kennissen dat mensen bij een dropshipper hebben besteld en dit niet weten. Veel mensen lijken de term 'dropshipper' ook niet te kennen. In principe niets mis mee, je krijgt hopelijk nog steeds je spullen, maar je moet wel flink lang wachten en mogelijk importkosten betalen.NeoDutchio schreef: ↑08 dec 2021 10:55Ik denk niet dat Radar achter elke dropshipper aangaat. Als van elke dropshipper een item gemaakt moet worden, dan zijn uitzendingen van 24 uur per dag nog te kort.
Beter is om gewoon vooraf van te gaan waar u gaat kopen. Dus is er een KVK inschrijving, klopt het adres en heeft de verkoper een normaal mailadres. Dat hoeft maar 1 keer verteld te worden. En die ene keer is ondertussen al jarenlang dat het in allerlei media genoemd word, maar helaas nooit iedereen zal bereiken.
Zodra groot op de site staat dat er kortingen zijn, het vandaag gratis geleverd word en dat er al duizenden positieve reviews zijn, dan gaat het denkvermogen uit. Niemand ziet dat die kortingen nep zijn en dat de reviews niet te controleren zijn. Als men zo goedgelovig is, dan moeten die mensen heel snel van internet af. Daar helpen jarenlange waarschuwingen niet tegen.
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
Vooropgesteld: ik ben het volledig met u eens. Maar het feit blijft dat er heel veel mensen internetten, die daar vrij weinig verstand van hebben. Kijk maar eens hoeveel mensen op jaarbasis in fishing mails trappen. Dit is ook al zo vaak behandeld, ook in programma's zoals Radar, maar toch worden er elk jaar heel veel mensen opgelicht. En het lijkt mij inderdaad heel onlogisch waarom je daadwerkelijk zou geloven dat je een afstammeling bent van een prins in Zimbabwe, maar toch trappen er mensen in. We kunnen deze groep mensen niet verbieden om van het internet gebruik te maken, maar om ze aan hun lot over te laten vind ik ook wat ver gaan. Voorlichting is mijns inziens dan de beste manier. Of dit nou via consumentenprogramma's gebeurt, of voorlichtingsuurtjes in de plaatselijke bibliotheek maakt mij niet uit.NeoDutchio schreef: ↑08 dec 2021 11:27Heeft u enig idee hoe vaak dit al op televisie behandeld is? Al jarenlang komt dit voorbij in verschillende programma’s. Mensen moeten zelf ook leren nadenken. Als je door de stad loopt en een onguur type vraagt aan je om even mee te komen naar een achterafstraatje waar een vervallen pand staat zonder naam er op met leuke handelswaar in vitrines die je kan aanwijzen waarna je door een luikje je artikel naar keuze krijgt toegeworpen en pas buiten mag zien wat je daadwerkelijk gekocht heb, hoe zou iemand reageren? Niemand zal daar gaan kopen. Maar als we dan vervolgens online via sociale media een aanbieding zien gaat men wel blind naar die website toe, controleert niet wie de verkoper is, wat de levertijd is en besteld blind. 99% heeft geen geldig KVK nummer op de site staan, de algemene voorwaarden lijken nergens naar, contact via een Gmail adres of via een formulier en geen adres gegevens. Levertijden staan vaak wel aangegeven, namelijk 10 tot 15 werkdagen. 15 werkdagen is overigens 3 weken, maar dat zien de meeste ook niet. En het meest hilarische, de meeste dropshippers hebben maar een paar producten online staan. Hoe kan een gezond bedrijf leven van de verkoop van 5 tot 10 producten met een lage verkoopprijs?WillemvanLombrecht schreef: ↑08 dec 2021 11:00Precies dit. Misschien moet radar een keer een uitzending maken hoe je herkent of het bedrijf daadwerkelijk in NL gevestigd is en of het de producten op voorraad heeft in NL. Ik hoor helaas heel vaak nog op fora en bij vrienden en kennissen dat mensen bij een dropshipper hebben besteld en dit niet weten. Veel mensen lijken de term 'dropshipper' ook niet te kennen. In principe niets mis mee, je krijgt hopelijk nog steeds je spullen, maar je moet wel flink lang wachten en mogelijk importkosten betalen.NeoDutchio schreef: ↑08 dec 2021 10:55Ik denk niet dat Radar achter elke dropshipper aangaat. Als van elke dropshipper een item gemaakt moet worden, dan zijn uitzendingen van 24 uur per dag nog te kort.
Beter is om gewoon vooraf van te gaan waar u gaat kopen. Dus is er een KVK inschrijving, klopt het adres en heeft de verkoper een normaal mailadres. Dat hoeft maar 1 keer verteld te worden. En die ene keer is ondertussen al jarenlang dat het in allerlei media genoemd word, maar helaas nooit iedereen zal bereiken.
Zodra groot op de site staat dat er kortingen zijn, het vandaag gratis geleverd word en dat er al duizenden positieve reviews zijn, dan gaat het denkvermogen uit. Niemand ziet dat die kortingen nep zijn en dat de reviews niet te controleren zijn. Als men zo goedgelovig is, dan moeten die mensen heel snel van internet af. Daar helpen jarenlange waarschuwingen niet tegen.
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
Er is maar één partij die een nader onderzoek in moet stellen, en dat is de consument - vóórdat er besteld wordt, uiteraard. Die onderwerp is al weet ik hoe lang door allerhande media aan de kaak gesteld. Wat moet er nog meer gebeuren voordat een consument zijn gezonder verstand gaat gebruiken?Mister Peppie schreef: ↑07 dec 2021 15:12Ik hoop aanleiding voor Radar om een nader onderzoek in te stellen.
De KvK is daar helemaal niet verantwoordelijk voor. Die is slechts verantwoordelijk voor een deugdelijke registratie - maar daarmee is betrouwbaarheid natuurlijk totaal niet geborgd.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
WillemvanLombrecht schreef: ↑08 dec 2021 11:31Voorlichting is mijns inziens dan de beste manier. Of dit nou via consumentenprogramma's gebeurt, of voorlichtingsuurtjes in de plaatselijke bibliotheek maakt mij niet uit.
Hoeveel items moeten gemaakt worden voordat mensen het wel gaan leren? En dit is alleen Radar, zo’n beetje op elk forum is dit terug te vinden en zelfs RTL nieuws en RTLZ hebben er uitzendingen over gemaakt.WillemvanLombrecht schreef: ↑08 dec 2021 11:00Misschien moet radar een keer een uitzending maken hoe je herkent of het bedrijf daadwerkelijk in NL gevestigd is en of het de producten op voorraad heeft in NL.
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... pshipping/
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... opshipper/
https://radar.avrotros.nl/testpanel/uit ... pshipping/
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... jd-je-dit/
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
Nogmaals: volledig met je eens dat er al heel veel over gezegd en geschreven is. Alleen zijn er nog heel vaak mensen die zeggen het niet te weten. Voorkomen lijkt me beter dan genezen dus die mensen benaderen en alsnog voorlichten lijkt mij een goede manier.NeoDutchio schreef: ↑08 dec 2021 11:58WillemvanLombrecht schreef: ↑08 dec 2021 11:31Voorlichting is mijns inziens dan de beste manier. Of dit nou via consumentenprogramma's gebeurt, of voorlichtingsuurtjes in de plaatselijke bibliotheek maakt mij niet uit.Hoeveel items moeten gemaakt worden voordat mensen het wel gaan leren? En dit is alleen Radar, zo’n beetje op elk forum is dit terug te vinden en zelfs RTL nieuws en RTLZ hebben er uitzendingen over gemaakt.WillemvanLombrecht schreef: ↑08 dec 2021 11:00Misschien moet radar een keer een uitzending maken hoe je herkent of het bedrijf daadwerkelijk in NL gevestigd is en of het de producten op voorraad heeft in NL.
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... pshipping/
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... opshipper/
https://radar.avrotros.nl/testpanel/uit ... pshipping/
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... jd-je-dit/
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
Zoals al gezegd, 24 uur is te weinig om alle dropshippers te behandelen. Ga je zeggen dat Zadalo.nl niet echt is, dan komt morgen het volgende topic dat de kleding van parochiediessen.nl nep is. En als u denkt wat een vreemd adres, dit is echt de naam van een webwinkel geweest waar kleding aangeboden werd. Net zoals bij discotheekbumpers.nl, uitinhillegom.nl en timmerbedrijfevers.nl.WillemvanLombrecht schreef: ↑08 dec 2021 12:12Nogmaals: volledig met je eens dat er al heel veel over gezegd en geschreven is. Alleen zijn er nog heel vaak mensen die zeggen het niet te weten. Voorkomen lijkt me beter dan genezen dus die mensen benaderen en alsnog voorlichten lijkt mij een goede manier.NeoDutchio schreef: ↑08 dec 2021 11:58WillemvanLombrecht schreef: ↑08 dec 2021 11:31Voorlichting is mijns inziens dan de beste manier. Of dit nou via consumentenprogramma's gebeurt, of voorlichtingsuurtjes in de plaatselijke bibliotheek maakt mij niet uit.Hoeveel items moeten gemaakt worden voordat mensen het wel gaan leren? En dit is alleen Radar, zo’n beetje op elk forum is dit terug te vinden en zelfs RTL nieuws en RTLZ hebben er uitzendingen over gemaakt.WillemvanLombrecht schreef: ↑08 dec 2021 11:00Misschien moet radar een keer een uitzending maken hoe je herkent of het bedrijf daadwerkelijk in NL gevestigd is en of het de producten op voorraad heeft in NL.
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... pshipping/
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... opshipper/
https://radar.avrotros.nl/testpanel/uit ... pshipping/
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... jd-je-dit/
De enige remedie is deur voor deur langsgaan om het persoonlijk te bespreken. Ondertussen 4 jaar lang waarschuwen heeft niet uw gewenste effect.
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
Ooit hield jij de aantallen bij, toch? Ben wel benieuwd waar de score 2021 op uit komtNeoDutchio schreef: ↑08 dec 2021 12:16Zoals al gezegd, 24 uur is te weinig om alle dropshippers te behandelen.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
Ik zal kijken of ik in de kerstvakantie een gaatje heb. Mijn onderbuikgevoel zegt dat het er dit jaar minder zijn dan voorgaande jaren.Moneyman schreef: ↑08 dec 2021 12:22Ooit hield jij de aantallen bij, toch? Ben wel benieuwd waar de score 2021 op uit komtNeoDutchio schreef: ↑08 dec 2021 12:16Zoals al gezegd, 24 uur is te weinig om alle dropshippers te behandelen.
Moneyman
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3425
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
Aan de andere kant is het natuurlijk wel een slechte zaak dat deze lieden er zo makkelijk mee weg komen. Hier mag toch wel op gerechercheerd worden. Hoge boetes en gevangenisstraffen zouden een deel van deze boeven kunnen afschrikken. We betalen ons helemaal blauw aan die bankwarmhouders van de EU. Laat ze zich eindelijk eens een keer nuttig maken en zich hier mee bezig houden. Los van dit alles: Interpoll zou ook ingezet kunnen worden.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
Waarom blijven dropshitters komen en gaan en waarom gaan fysieke winkels failliet? Klanten huilend voor de winkel, want “ik kwam er altijd zo graag”. Tja, als iedereen er kwam gingen ze niet failliet.
Ticketdoorverkoopbureau’s, ze bestaan enkel bij het feit dat klanten blijven kopen. En zo ook bij dropshitters. Als de klant gewoon zou kijken waar ze kopen sterven dit soort bedrijfjes vanzelf uit. Niet kopen is geen omzet is geen winst en dus niet meer interessant.
Ticketdoorverkoopbureau’s, ze bestaan enkel bij het feit dat klanten blijven kopen. En zo ook bij dropshitters. Als de klant gewoon zou kijken waar ze kopen sterven dit soort bedrijfjes vanzelf uit. Niet kopen is geen omzet is geen winst en dus niet meer interessant.
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
Och, mijn ouders maakten graag “verrassings dagtochtjes”, gratis,of bijna voor niets.
Hoe vaak ik ze ook waarschuwde dat het enkel verkoopdemonstraties waren voor veel te dure en/of nutteloze zaken, had geen effect. Behalve dat ze het nu niet meer van te voren vertelden, maar hooguit achteraf als ik weer een onzin artikel zag staan.
Ook de verkopers van “rest” partijen van tentoonstellingen en dergelijke voor bijna “niets” kwamen bij hen aan het goede adres.
Hoe vaak ik ze ook waarschuwde dat het enkel verkoopdemonstraties waren voor veel te dure en/of nutteloze zaken, had geen effect. Behalve dat ze het nu niet meer van te voren vertelden, maar hooguit achteraf als ik weer een onzin artikel zag staan.
Ook de verkopers van “rest” partijen van tentoonstellingen en dergelijke voor bijna “niets” kwamen bij hen aan het goede adres.
Nevyn
vindt dit leuk
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
Tsja, dat klinkt leuk, maar is nog niet zo simpel natuurlijk.J. Deltoer schreef: ↑08 dec 2021 12:31Aan de andere kant is het natuurlijk wel een slechte zaak dat deze lieden er zo makkelijk mee weg komen. Hier mag toch wel op gerechercheerd worden. Hoge boetes en gevangenisstraffen zouden een deel van deze boeven kunnen afschrikken. We betalen ons helemaal blauw aan die bankwarmhouders van de EU. Laat ze zich eindelijk eens een keer nuttig maken en zich hier mee bezig houden. Los van dit alles: Interpoll zou ook ingezet kunnen worden.
Om te beginnen: dropshipping is in beginsel niets mis mee. Pas als er niet of iets anders geleverd wordt, is er een probleem. Maar dat is dan primair een civielrechtelijk probleem. Er is immers "slechts" sprake van wanprestatie. de strafrechtelijke kant komt pas om de hoek kijken als het verder gaat dan wanprestatie en er bijvoorbeeld sprake is van oplichting.
Als je al die hobbels genomen hebt, kom je erachter dat het doodeenvoudig is om vanuit de uithoeken van de wereld dit soort praktijken te organiseren. De meesten doen dit niet open en bloot uit hun zolderkamertje op Kanaleneiland, om maar eens wat te noemen.
Oftewel: wil je daadwerkelijk zoveel tijd van de politie en de rechterlijke macht in beslag nemen voor dit soort "klein bier" (hoe irritant ook)? Nog los van alle gevangenissen die dan gebouwd en bemand moeten worden? Wie zou dat moeten betalen, denk je?
Bovendien: daar ligt de oplossing ook helemaal niet. Het begint bij de consument die niet acuut zijn verstand overboord moet gooien zodra "korting!" in beeld verschijnt.
Als je al iets zou doen, zou ik eerder denken aan een internationale ACM-achtige instantie, die bevoegd is websites plat te leggen. Is ook niet sluitend, maar beter dan niets.
Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)
De opa en oma van mijn vrouw, waren ook gewillige slachtoffers en gingen graag "gratis" op reis om met veel te dure pannen of dekbedden thuis te komen.Lady1234 schreef: ↑08 dec 2021 12:52Och, mijn ouders maakten graag “verrassings dagtochtjes”, gratis,of bijna voor niets.
Hoe vaak ik ze ook waarschuwde dat het enkel verkoopdemonstraties waren voor veel te dure en/of nutteloze zaken, had geen effect. Behalve dat ze het nu niet meer van te voren vertelden, maar hooguit achteraf als ik weer een onzin artikel zag staan.
Ook de verkopers van “rest” partijen van tentoonstellingen en dergelijke voor bijna “niets” kwamen bij hen aan het goede adres.
Gewoon niet reageren op advertenties op de sociale media, scheelt al 2/3.
Lady1234
vindt dit leuk