Lowieze schreef: ↑11 dec 2021 10:35
Ik_weet_niet_alles schreef: ↑11 dec 2021 10:19
Lotgenoten kunnen ervaringen delen en doen dat vaak ook. Vaak geeft dat meer informatie dan dat een arts in een korte consult kan vertellen. Bij mij zijn diverse aandoeningen gevonden omdat ik mijn behandelende arts gevraagd heb om verwijzingen naar andere artsen en aanvullende onderzoeken. Informatie waar de arts zelf niet mee kwam omdat dit niet past in het behandelplan.
Als ik puur en alleen had geluisterd naar de behandelende arts dan liep ik nu rond met een zuurstoftank.
Je kunt zeker veel hebben aan ervaringen van lotgenoten, maar ze kunnen geen diagnoses stellen. Zoals ik in uw reactie lees, heeft u ook andere artsen geraadpleegd en dat lijkt me het verstandigst.
Alles afwijzen wat artsen zeggen en teveel afgaan op wat lotgenoten/leken zeggen is dan weer niet verstandig.
Lotgenoten kunnen wel aangeven welke traject(en) zij hebben doorlopen en welke ervaringen zij hebben opgedaan en welke problemen zij hebben ervaren. Daar kan iedereen zijn voordeel mee doen. Niet elke arts is daarvan op de hoogte of neemt dit niet mee. Ik heb het voordeel gehad dat mijn behandelende arts niet zelf is gaan aanmodderen maar contact heeft gehad met een expertisecentrum.
Nu wordt gedaan alsof het zelf dokteren of het luisteren naar lotgenoten resulteerd in het niet laten vaccineren. Ervaringen van lotgenoten kan ook leiden tot het juist wel laten vaccineren. Niet alles hoeft in deze tijd negatief uitgelegd te worden.
Ik heb ook lange tijd getwijfeld omtrent het wel of niet laten vaccineren. Niemand kon of wilde toe aangeven of vaccineren de juiste beslissing was. Ik heb de keuze mede gemaakt op basis van de ervaringen en verhalen van lotgenoten.