Hoe kom je aan die 60.000? Omdat de website zegt "Bijna 55 stemmen" wie houdt dit bij, want het aantal is een vast gegeven op de website? Ben je nu echt zo naïef om dit als bron te gebruiken?Tiidmasine schreef: ↑13 dec 2021 16:01Zoveel vertrouwen is er in schoolmeester Hugo *****:https://www.ninefornews.nl/al-bijna-60- ... chiedenis/
Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
-
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
En dan nog die link naar Dissident, alsof je hier in de prikstraat in een dwangbuis wordt gezet. En bij het Lareb kan je elke “bijwerking” melden.
Wat een leugen verhalen allemaal. Uiterst treurig.
Wat een leugen verhalen allemaal. Uiterst treurig.
moederslink
vindt dit leuk
Het patroon van de gebruikers Tijdmasine, Jose2501 en 1Wappie is gelijk: link dumpen, wat roeptoeteren en verder nergens op in gaan.
Is er ergens een Telegramgroep actief, die probeert de discussieplekken van de openbare omroep te claimen?
*
Wel op het live blog van de ARD, nog niet in het Nederlands gezien: Universiteit van Oxford doet eigen onderzoek naar de reactie van gevaccineerde mensen op Omikron en komt nu al met de conclusie, dat twee prikken niet genoeg zijn, drie wel.
Tegelijk komt vanuit BionTech een advies om de extra prik al eerder te halen, al drie maanden na de laatste. Dat is op basis van eigen onderzoek met het eigen vaccin.
In alle nieuwe (en per definitie kleine) onderzoeken zit wel een overeenkomst in de uitkomsten: kort na de extra prik een veel betere bescherming (tot 100 keer meer antistoffen) dan na de 'volledige' vaccinatie. Dat ondersteunt de mening, dat ook deze vaccins meer rondes vragen voor het optimale effect.
Is er ergens een Telegramgroep actief, die probeert de discussieplekken van de openbare omroep te claimen?
*
Wel op het live blog van de ARD, nog niet in het Nederlands gezien: Universiteit van Oxford doet eigen onderzoek naar de reactie van gevaccineerde mensen op Omikron en komt nu al met de conclusie, dat twee prikken niet genoeg zijn, drie wel.
Tegelijk komt vanuit BionTech een advies om de extra prik al eerder te halen, al drie maanden na de laatste. Dat is op basis van eigen onderzoek met het eigen vaccin.
In alle nieuwe (en per definitie kleine) onderzoeken zit wel een overeenkomst in de uitkomsten: kort na de extra prik een veel betere bescherming (tot 100 keer meer antistoffen) dan na de 'volledige' vaccinatie. Dat ondersteunt de mening, dat ook deze vaccins meer rondes vragen voor het optimale effect.
-
Maar wat is nu de normale gebruikelijke usance? Is dat drie keer hetzelfde geven? Of de derde keer een ander vaccin?
Er was discussie over de beste aanpak. Maar die ben ik uit het oog verloren.
Ninefornews, heb je nog meer hoax en complotwappie sites?
Vorige week kwam de EMA met het advies om de extra prik met een ander vaccin te doen. Zoals bijvoorbeeld Moederslink heeft gekregen: Moderna na Pfizer/BionTech. Dat geeft een nog beter effect dan drie keer hetzelfde vaccin.Bob Schurkjens schreef: ↑13 dec 2021 19:19Maar wat is nu de normale gebruikelijke usance? Is dat drie keer hetzelfde geven? Of de derde keer een ander vaccin?
moederslink
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
-
Ja idd, kreeg Moderna , na 2x Pfizer.
Vandaag kan ik merken dat mijn lichaam aan het werk is .
Ben wat moe en wat slap, maar dat komt echt weer goed!
Vandaag kan ik merken dat mijn lichaam aan het werk is .
Ben wat moe en wat slap, maar dat komt echt weer goed!
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Kijk eens op figuur S1 insylvesterb schreef: ↑13 dec 2021 10:16De percentages zijn iets gezakt maar niet "sterk" zoals jij nu stelt. En als je dat zo stelt dan verneem ik graag de bron hiervan, deze is er namelijk wel van de percentages die ik noemde, dit onderken je ook niet.16again schreef: ↑13 dec 2021 08:50Verkooppraat.sylvesterb schreef: ↑13 dec 2021 08:24Na meer dan aan jaar vaccineren zijn de gevolgen van vaccineren wel bekend. Geen bijwerkingen op langere termijn, zoals verwacht door de wetenschappers. 97% minder kans op IC opname en 94% op ziekenhuis opname mocht je besmet raken.
Na verloop van maanden loopt die bescherming sterk terug en worden die percentages bij lange na niet meer gehaald.
De boosterprik is niet voor niets nodig.
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm ... id=3949410
Figuur ontbreekt in de samenvatting en in de PDF. Studie is nog niet beoordeeld, ik zie in de commentaren een paar opmerkingen over mogelijke fouten.16again schreef: ↑13 dec 2021 20:02Kijk eens op figuur S1 in
Fuistreechel voor ondraagluk lijden is de leeftijd, met 70 jaar heb je sonder vaksèn minstens 70 prosent kans op een plantaardig bestaan in de laatste weken tot aan die laatste reis.
Onderbouwing is niet in harde cijfers - de oversterfte is pas maanden later bekend - wel in de Coronagevallen in onze omgeving.
Ouder, niet gevaccineerd, besmet? Minimaal heftig, erg vaak mortaal.
Ouder, wel gevaccineerd, besmet? Maximaal heftig verloop.
Achter deze zakelijke omschrijving zit elke keer een treurig verhaal, laten we dat niet vergeten.
Sinds een kleine maand is er zelfs een jackpotverdubbelaar in het spel, dankzij Omikron nog meer kans op de echte hoofdprijs.
Nee, iedereen jaagt op data.
Als indicatie: De opnamecijfers van de ziekenhuizen in Pretoria wijken ontzettend af van het gebruikelijke beeld. Juist minder ouderen in het ziekenhuis (kan verschillende oorzaken hebben), daarvoor veel meer kinderen en volwassenen onder de dertig jaar. Zuid-Afrika heeft een relatief jonge bevolking, maar toch ... als de mensen daar na meerdere golven met andere varianten er zo ziek van worden, dat ze naar het ziekenhuis moeten, dan is Omikron onvoorspelbaar.
-
reggie2
vindt dit leuk
-
Duidelijk Jablan. En Moederslink: take it easy. Het vaccin doet zijn werk. Hopelijk ben je snel weer de oude.
moederslink
vindt dit leuk
En ieder mens mag denken wat hij/zij wil.
@ moederslink, hopelijk valt het mee.
@ moederslink, hopelijk valt het mee.
moederslink
vindt dit leuk
In mijn PDF viewer staat die figuur op de laatste bladzijde.Jablan schreef: ↑13 dec 2021 20:12Figuur ontbreekt in de samenvatting en in de PDF.16again schreef: ↑13 dec 2021 20:02Kijk eens op figuur S1 in
Gezien (komt nu wel tevoorschijn).
Eigenlijk zou je de hele serie grafieken moeten bekijken, omdat er verschil wordt gemaakt naar ziekteverloop. Maar ... waarom gaat het grijze gebied onder nul? Dat roept twijfel op; een vaccin kan niet minder dan geen bescherming geven.
Je punt is wel duidelijk: de Zweden laten zien, dat vanaf 180 dagen na vaccinatie (ik neem aan na de tweede ronde) de gemeten bescherming sneller teruggaat dan in de eerste maanden na de prik.
Hier zit een verschil tussen fase 3 en fase 4 onderzoek. Het spul is toegelaten op basis van fase 3 studie en de deelnemers zijn maximaal een half jaar gevolgd. Israël is in tijd gezien het eerste land met fase 4 en daar kwamen de eerste berichten over teruglopende bescherming vandaan. Nu zijn we weer een paar maanden verder en kantelen de berichten: na een extra ronde een veel hogere bescherming dan na de eerste twee prikken.
Het wordt weer een paar maanden wachten om te zien hoe permanent de vaccins nu bescherming bieden tegen welke variant.
Eigenlijk zou je de hele serie grafieken moeten bekijken, omdat er verschil wordt gemaakt naar ziekteverloop. Maar ... waarom gaat het grijze gebied onder nul? Dat roept twijfel op; een vaccin kan niet minder dan geen bescherming geven.
Je punt is wel duidelijk: de Zweden laten zien, dat vanaf 180 dagen na vaccinatie (ik neem aan na de tweede ronde) de gemeten bescherming sneller teruggaat dan in de eerste maanden na de prik.
Hier zit een verschil tussen fase 3 en fase 4 onderzoek. Het spul is toegelaten op basis van fase 3 studie en de deelnemers zijn maximaal een half jaar gevolgd. Israël is in tijd gezien het eerste land met fase 4 en daar kwamen de eerste berichten over teruglopende bescherming vandaan. Nu zijn we weer een paar maanden verder en kantelen de berichten: na een extra ronde een veel hogere bescherming dan na de eerste twee prikken.
Het wordt weer een paar maanden wachten om te zien hoe permanent de vaccins nu bescherming bieden tegen welke variant.
Vandaag maar eens geprobeerd om een prikafspraak te maken. Moest ik even 1 keer liegen. Ik heb mijn laatste prik niet langer dan 6 maanden geleden gehad. Zodoende kon ik misschien een afspraak maken voor na 1 januari, want dan is het langer geleden. Helaas nog niet in te plannen. Volgende week opnieuw proberen.
Het grijze gebied is ook de onnauwkeurigheid.Jablan schreef: ↑13 dec 2021 22:13Gezien (komt nu wel tevoorschijn).
Onder nul betekent dat het middel averechts werkt. Uiteraard is dat niet de bedoeling. maar theoretisch lijkt dat me niet onmogelijk.
-
Lijkt me theoretische juist onmogelijk, waarom denk je dat dit wel mogelijk is? Een vaccin vernietigd geen afweerstoffen het traint ze juist en het vaccin zelf is na +/- 3 weken geheel uit je lichaam en enkel je afweerstoffen blijven over. Deze stoffen kunnen verminderen met de tijd en het zou 0 kunnen zijn, maar dat je stoffen opbouwt die je minder beschermen lijkt me zeer onwaarschijnlijk en vrijwel onmogelijk.16again schreef: ↑13 dec 2021 22:26Het grijze gebied is ook de onnauwkeurigheid.Jablan schreef: ↑13 dec 2021 22:13Gezien (komt nu wel tevoorschijn).
Onder nul betekent dat het middel averechts werkt. Uiteraard is dat niet de bedoeling. maar theoretisch lijkt dat me niet onmogelijk.
-
Nou en inmiddels is alles weer anders..fijne feestdagen.
Bij het tweede: wat is er dan aan de hand volgens jou?
Niet tegen besmetting, wel tegen een heftig verloop. Aangepaste vaccins zijn vanaf de zomer van 2022 leverbaar en de conclusie 'drie keer prikken' geldt nu al. Wat wilde je zeggen?
Beste forumleden,
Er zijn een aantal berichten verwijderd.
Graag andere niet beledigen/niet op de man spelen.
Je kunt het ook oneens zijn met elkaar zonder een ander te beledigen.
Groet,
Radar Internetredactie^TY
Er zijn een aantal berichten verwijderd.
Graag andere niet beledigen/niet op de man spelen.
Je kunt het ook oneens zijn met elkaar zonder een ander te beledigen.
Groet,
Radar Internetredactie^TY