Geip Suusje schreef: ↑28 dec 2021 11:31
Waarom om moet de geadresseerde oplossingen bedenken voor de problemen van DHL?
De tijd dat gewoon aan huis bezorgen normaal was ligt niet ver achter ons, dus het probleem bestaat niet. Als de klant niet thuis was probeerden ze het later opnieuw plus een briefje in de bus om samen een oplossing te zoeken.
Omdat de bezorgdienst dat tegenwoordig te veel werk vindt is de prioriteit verschoven van bezorgen bij de klant naar sowieso ergens dumpen.
Dat jij dat verdedigbaar vindt... is eigenlijk in en in triest, minachting van de klant. (Ik zie
de klant als de geadresseerde, maar jij zal wel menen dat dat de afzender is).
In dienstverlening geldt:
de klant is
Koning. En dan bedoel ik niet dat die de baas over jou speelt, maar dat je probeert aan zijn wensen te voldoen, een beleefdheidskwestie, op voor jou commeciële gronden.
Gezellig, een offtopic discussie. Wat is het nut daarvan? Maar als u het graag wilt bij deze:
De bezorgers kunnen nu het werk nauwelijks meer aan. Tijdens de vorige lockdown lag het aantal te bezorgen pakjes 60% hoger dan normaal in de drukste tijd van het jaar. Als ze nu al werktijden hebben tot 22:00u 's avonds, de lopende banden bij de verschillende centra vol liggen, hoe kan een bezorger dan meerdere keren terug komen? Moet ik langer op mijn bestelling wachten omdat de buurman niet thuis is om het in ontvangt te nemen?
De tijd van het briefje is ook al bijna verleden tijd. Alles is online en via de app te volgen. Een briefje invullen kost namelijk tijd. Tijd die de bezorger nodig heeft om de pakjes te bezorgen. Tijdbesparing gebeurd overal, dus ook bij de bezorgdiensten.
U ziet de ontvanger als klant en denkt dat ik dat anders meen. Dat meen ik niet, dat is zo. U ziet dat anders, dan mag de klant zich ook als klant gaan gedragen. Dus als ik als klant aangeef dat ik morgen een pakje wil ontvangen, dan moet ik wel zo netjes zijn om dat pakje ook in ontvangst te nemen. U ziet de ontvanger als klant en u ziet schijnbaar de bezorgdiensten achter de klant aanrijden. Helaas voor u werkt dat niet zo.
Maar nogmaals, dat is hier niet aan de orde. In dit topic gaat het er om dat DHL niet heeft kunnen afleveren omdat het vol was en daarom bij een naastgelegen punt heeft afgeleverd.