DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Moneyman
Berichten: 30344
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
28 dec 2021 00:33
Moneyman schreef:
27 dec 2021 21:19
De webwinkel hééft het ook opgelost, namelijk door het op het pakketpunt ernaast te bezorgen. De webwinkel biedt diverse opties. Hoe die gecommuniceerd zijn, en welke voorwaarden van toepassing zijn, weten we niet. Vaak worden de AV van de vervoerder van toepassing verklaard. TS noemt geen naam, dus checken kunnen we ‘t niet.
De webwinkel heeft het niet opgelost maar DHL, op haar eigen manier. Daar geeft TS uiteraard geen boodschap aan. TS heeft een afspraak met de webwinkel en met niemand anders. Met voorwaarden van DHL heeft TS niets te maken omdat TS geen klant is van DHL. Daar kan de webwinkel zich niet achter verschuilen.
Concreet gezien heeft de webwinkel niet voldaan op de op haar rustende verplichting. Dan moet de webwinkel nog maar een keer leveren.
Je moet even iets beter lezen wat ik daadwerkelijk schrijf.

Natuurlijk heeft TS wel te maken met de voorwaarden waarnaar ik hierboven verwees - die maken immers deel uit van de overeenkomst. Ik ken ze niet, jij kent ze niet.

Dirkie
Berichten: 2940
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door Dirkie »

k2p schreef:
28 dec 2021 01:49
Ik vind het prachtig dat er weer een hele discussie ontpopt uit zo iets simpels :) Ik was het ondertussen bijna weer vergeten.
Met andere woorden het is voor U eigenlijk helemaal niet belangrijk. Waarom plaatst U dan dit topic? Alleen om DHL zwart te maken blijkbaar.
Bij ons in de buurt hebben we dit anders opgelost. In het rijtje woningen hier is altijd wel iemand thuis. De pakket bezorgers weten intussen dat als er pakket niet direct bij de geadresseerde afgegeven kan worden dit ook bij een van de buren kan die wel thuis is. Werkt uitstekend en iedereen is tevreden.
Kortom denk eens in oplossingen en niet in problemen.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

NeoDutchio schreef:
27 dec 2021 20:47
angel1978 schreef:
27 dec 2021 20:37
Zelfde als dat het thuis niet afgeleverd had kunnen worden wellicht? Meenemen en morgen nog een proberen..
Er zijn weinig bezorgdiensten die nog een tweede keer komen. Na 1 keer gaat het naar een afhaalpunt toe en online kan je zien op welk punt. En als het dichtstbijzijnde punt vol zit gaat het naar de volgende.
Het is me vaker opgevallen dat je bezorgen bekijkt door de bril van de bezorg(-er/-dienst).
Halfbakken bezorgen is een slecht uitgevoerde dienst.
Moet je vooral goedpraten als je je markt/broodwinning om zeep wilt helpen.

k2p
Berichten: 1193
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door k2p »

Dirkie schreef:
28 dec 2021 10:05
Met andere woorden het is voor U eigenlijk helemaal niet belangrijk. Waarom plaatst U dan dit topic? Alleen om DHL zwart te maken blijkbaar.
DHL heeft me gewoon een kutstreek geflikt. Kost me nu een halve vrije dag als ik mijn pakket graag wil hebben. Want de BCC gaat pas om 9:30u open en gaat al om 17:00 dicht. En ze willen het niet rechtzetten. Daarom plaats ik dit topic.

Dat ik er geen halszaak van maak, en dat mijn leven ook gewoon doorgaat, betekent niet dat het niet is gebeurd.

NeoDutchio
Berichten: 12388
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geip Suusje schreef:
28 dec 2021 10:35
Het is me vaker opgevallen dat je bezorgen bekijkt door de bril van de bezorg(-er/-dienst).
Halfbakken bezorgen is een slecht uitgevoerde dienst.
Moet je vooral goedpraten als je je markt/broodwinning om zeep wilt helpen.
Wat heeft uw verhaal met die van mij te maken? Er word hier afgeleverd op het dichtstbijzijnde punt aangezien de gewenste locatie geen ruimte had. Op de vraag hoe het anders had gemoeten komt geen antwoord. Schijnbaar is dan niet bezorgen beter dan in de buurt afleveren.
k2p schreef:
28 dec 2021 10:40
Kost me nu een halve vrije dag als ik mijn pakket graag wil hebben. Want de BCC gaat pas om 9:30u open en gaat al om 17:00 dicht
Een halve dag nog wel. Werkt u zo ver van uw huis vandaan? Of heeft u van die afwijkende werktijden? Uitgaande van 8 werkuren per dag en uitgaande dat u wel voor 20:00u bij de Lidl zou kunnen zijn en dus 4 uur voor 17:00u al niet gaat redden, dan zou u elke dag werken van 7:00u tot 16:00u.

Denken in oplossingen kan ook. Bel de BCC, leg de situatie uit en vraag of ze het pakje bij de Lidl kunnen leggen. Of anders zit de AH zo'n beetje naast de BCC.

ZeerPrivé
Berichten: 5678
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Er word hier afgeleverd op het dichtstbijzijnde punt aangezien de gewenste locatie geen ruimte had.

Nee, dat staat er niet. Er staat 'Dat kan zijn doordat de pakketautomaat vol was. '

Het kan dus ook zijn dat de bezorger 50 pakjes voor afleverpunt a. had en maar 5 pakjes voor afleverpunt b., en dus die 5 ook maar heeft gedumpt bij punt a.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

NeoDutchio schreef:
28 dec 2021 11:06
Geip Suusje schreef:
28 dec 2021 10:35
Het is me vaker opgevallen dat je bezorgen bekijkt door de bril van de bezorg(-er/-dienst).
Halfbakken bezorgen is een slecht uitgevoerde dienst.
Moet je vooral goedpraten als je je markt/broodwinning om zeep wilt helpen.
Wat heeft uw verhaal met die van mij te maken? Er word hier afgeleverd op het dichtstbijzijnde punt aangezien de gewenste locatie geen ruimte had. Op de vraag hoe het anders had gemoeten komt geen antwoord. Schijnbaar is dan niet bezorgen beter dan in de buurt afleveren.
Waarom om moet de geadresseerde oplossingen bedenken voor de problemen van DHL?
De tijd dat gewoon aan huis bezorgen normaal was ligt niet ver achter ons, dus het probleem bestaat niet. Als de klant niet thuis was probeerden ze het later opnieuw plus een briefje in de bus om samen een oplossing te zoeken.

Omdat de bezorgdienst dat tegenwoordig te veel werk vindt is de prioriteit verschoven van bezorgen bij de klant naar sowieso ergens dumpen.

Dat jij dat verdedigbaar vindt... is eigenlijk in en in triest, minachting van de klant. (Ik zie de klant als de geadresseerde, maar jij zal wel menen dat dat de afzender is).
In dienstverlening geldt: de klant is Koning. En dan bedoel ik niet dat die de baas over jou speelt, maar dat je probeert aan zijn wensen te voldoen, een beleefdheidskwestie, op voor jou commeciële gronden.

kuklos
Berichten: 9864
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door kuklos »

Geip Suusje schreef:
28 dec 2021 11:31
Omdat de bezorgdienst dat tegenwoordig te veel werk vindt is de prioriteit verschoven van bezorgen bij de klant naar sowieso ergens dumpen.
Makkelijk gesproken.
Wij als klanten eisen de laagste prijs. En krijgen die ook. Met als gevolg zeer lage marges. Met als gevolg daarvan geen ruimte meer voor speling, geen ruimte meer voor fatsoenlijk geld voor beezorgers etc.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
28 dec 2021 11:38
Geip Suusje schreef:
28 dec 2021 11:31
Omdat de bezorgdienst dat tegenwoordig te veel werk vindt is de prioriteit verschoven van bezorgen bij de klant naar sowieso ergens dumpen.
Makkelijk gesproken.
Wij als klanten eisen de laagste prijs. En krijgen die ook. Met als gevolg zeer lage marges. Met als gevolg daarvan geen ruimte meer voor speling, geen ruimte meer voor fatsoenlijk geld voor beezorgers etc.
Maar uiteindelijk ga je in op een aanbieding van een leverancier of winkel die je een aanbod doet en die daarna niet nakomt. Het aanbod is niet opgelegd of afgedwongen maar doet de aanbieder uit eigen overweging. Dan mag je als klant ook verwachten dat dit nagekomen wordt of dat het aanbod niet gedaan wordt.

NeoDutchio
Berichten: 12388
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geip Suusje schreef:
28 dec 2021 11:31
Waarom om moet de geadresseerde oplossingen bedenken voor de problemen van DHL?
De tijd dat gewoon aan huis bezorgen normaal was ligt niet ver achter ons, dus het probleem bestaat niet. Als de klant niet thuis was probeerden ze het later opnieuw plus een briefje in de bus om samen een oplossing te zoeken.

Omdat de bezorgdienst dat tegenwoordig te veel werk vindt is de prioriteit verschoven van bezorgen bij de klant naar sowieso ergens dumpen.

Dat jij dat verdedigbaar vindt... is eigenlijk in en in triest, minachting van de klant. (Ik zie de klant als de geadresseerde, maar jij zal wel menen dat dat de afzender is).
In dienstverlening geldt: de klant is Koning. En dan bedoel ik niet dat die de baas over jou speelt, maar dat je probeert aan zijn wensen te voldoen, een beleefdheidskwestie, op voor jou commeciële gronden.
Gezellig, een offtopic discussie. Wat is het nut daarvan? Maar als u het graag wilt bij deze:
De bezorgers kunnen nu het werk nauwelijks meer aan. Tijdens de vorige lockdown lag het aantal te bezorgen pakjes 60% hoger dan normaal in de drukste tijd van het jaar. Als ze nu al werktijden hebben tot 22:00u 's avonds, de lopende banden bij de verschillende centra vol liggen, hoe kan een bezorger dan meerdere keren terug komen? Moet ik langer op mijn bestelling wachten omdat de buurman niet thuis is om het in ontvangt te nemen?
De tijd van het briefje is ook al bijna verleden tijd. Alles is online en via de app te volgen. Een briefje invullen kost namelijk tijd. Tijd die de bezorger nodig heeft om de pakjes te bezorgen. Tijdbesparing gebeurd overal, dus ook bij de bezorgdiensten.

U ziet de ontvanger als klant en denkt dat ik dat anders meen. Dat meen ik niet, dat is zo. U ziet dat anders, dan mag de klant zich ook als klant gaan gedragen. Dus als ik als klant aangeef dat ik morgen een pakje wil ontvangen, dan moet ik wel zo netjes zijn om dat pakje ook in ontvangst te nemen. U ziet de ontvanger als klant en u ziet schijnbaar de bezorgdiensten achter de klant aanrijden. Helaas voor u werkt dat niet zo.

Maar nogmaals, dat is hier niet aan de orde. In dit topic gaat het er om dat DHL niet heeft kunnen afleveren omdat het vol was en daarom bij een naastgelegen punt heeft afgeleverd.

NeoDutchio
Berichten: 12388
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ZeerPrivé schreef:
28 dec 2021 11:15
Er word hier afgeleverd op het dichtstbijzijnde punt aangezien de gewenste locatie geen ruimte had.

Nee, dat staat er niet. Er staat 'Dat kan zijn doordat de pakketautomaat vol was. '

Het kan dus ook zijn dat de bezorger 50 pakjes voor afleverpunt a. had en maar 5 pakjes voor afleverpunt b., en dus die 5 ook maar heeft gedumpt bij punt a.
Met die gedachtengang kan je ook verzinnen dat de bezorger helemaal geen zin had en BCC zelf alle pakjes is komen ophalen.

ZeerPrivé
Berichten: 5678
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

In dit topic gaat het er om dat DHL niet heeft kunnen afleveren omdat het vol was en daarom bij een naastgelegen punt heeft afgeleverd.

Nogmaals, dat staat er NIET, dat maak jij er van.

ZeerPrivé
Berichten: 5678
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
28 dec 2021 11:38
Geip Suusje schreef:
28 dec 2021 11:31
Omdat de bezorgdienst dat tegenwoordig te veel werk vindt is de prioriteit verschoven van bezorgen bij de klant naar sowieso ergens dumpen.
Makkelijk gesproken.
Wij als klanten eisen de laagste prijs. En krijgen die ook. Met als gevolg zeer lage marges. Met als gevolg daarvan geen ruimte meer voor speling, geen ruimte meer voor fatsoenlijk geld voor beezorgers etc.

WIJ als klant? IK als klant eis helemaal niet de laagste prijs. Als ik moet kiezen tussen een onbetrouwbare bezorging of wat meer betalen voor een goede bezorging, kies ik voor het laatste. Maar die keuze krijg je helemaal niet aangeboden bij een online bestelling.

k2p
Berichten: 1193
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door k2p »

NeoDutchio schreef:
28 dec 2021 11:06
Een halve dag nog wel. Werkt u zo ver van uw huis vandaan? Of heeft u van die afwijkende werktijden? Uitgaande van 8 werkuren per dag en uitgaande dat u wel voor 20:00u bij de Lidl zou kunnen zijn en dus 4 uur voor 17:00u al niet gaat redden, dan zou u elke dag werken van 7:00u tot 16:00u.

Denken in oplossingen kan ook. Bel de BCC, leg de situatie uit en vraag of ze het pakje bij de Lidl kunnen leggen. Of anders zit de AH zo'n beetje naast de BCC.
DHL en BCC willen niet helpen. Ik heb dat al aangegeven.

Verder praat je erg makkelijk. Werken van 9.00 tot 17.30 is zeer normaal. (In de praktijk vaak 8.45 tot 17.45 op kantoor zijn.) Uurtje rijden ook is ook normaal. En je kunt in de winkel niet al 1 minuut na opening geholpen zijn, of 1 minuut voor sluiting nog naar binnen. Daar zit ook een kwartier. Dus ik haal het pakketje in de ochtend, en kan pas 10.45u op mijn werk zijn, of ik moet in de middag al om 15.45u weg zijn. In beide gevallen is dat bijna 2 uur kwijt, en in de praktijk betekent dat dat je een halve dag opneemt. Maar goed, zelfs al neem ik maar 2 uur vrij, dan nog vind ik het een kutstreek.

Nijogeth
Berichten: 10135
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gelukkig is de BCC 6 dagen in de week open en geen 5.

16again
Berichten: 16173
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
28 dec 2021 08:44
Ik_weet_niet_alles schreef:
28 dec 2021 00:33
Moneyman schreef:
27 dec 2021 21:19
De webwinkel hééft het ook opgelost, namelijk door het op het pakketpunt ernaast te bezorgen. De webwinkel biedt diverse opties. Hoe die gecommuniceerd zijn, en welke voorwaarden van toepassing zijn, weten we niet. Vaak worden de AV van de vervoerder van toepassing verklaard. TS noemt geen naam, dus checken kunnen we ‘t niet.
De webwinkel heeft het niet opgelost maar DHL, op haar eigen manier. Daar geeft TS uiteraard geen boodschap aan. TS heeft een afspraak met de webwinkel en met niemand anders. Met voorwaarden van DHL heeft TS niets te maken omdat TS geen klant is van DHL. Daar kan de webwinkel zich niet achter verschuilen.
Concreet gezien heeft de webwinkel niet voldaan op de op haar rustende verplichting. Dan moet de webwinkel nog maar een keer leveren.
Je moet even iets beter lezen wat ik daadwerkelijk schrijf.

Natuurlijk heeft TS wel te maken met de voorwaarden waarnaar ik hierboven verwees - die maken immers deel uit van de overeenkomst. Ik ken ze niet, jij kent ze niet.
Van toepassing verklaren van de AV is iets anders als ter hand stellen.
En het lijkt me dat TS heeft geen overeenkomst met DHL, dus de scope van die DHL voorwaarden blijft m.i. beperkt tot
DHL<->webshop

alfatrion
Berichten: 21946
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
28 dec 2021 08:44
Natuurlijk heeft TS wel te maken met de voorwaarden waarnaar ik hierboven verwees - die maken immers deel uit van de overeenkomst.
Dat weet je niet.

NeoDutchio
Berichten: 12388
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nijogeth schreef:
28 dec 2021 13:06
Gelukkig is de BCC 6 dagen in de week open en geen 5.
Deze is vreemd genoeg in het weekend dicht.

Moneyman
Berichten: 30344
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
28 dec 2021 13:38
Moneyman schreef:
28 dec 2021 08:44
Natuurlijk heeft TS wel te maken met de voorwaarden waarnaar ik hierboven verwees - die maken immers deel uit van de overeenkomst.
Dat weet je niet.
Wel goed kijken waarnaar ik verwijs. Ik verwijs naar "hierboven", en in die post omschrijf ik de situatie dat de voorwaarden van toepassing zijn. Dus ja, dat weet ik dus wel ;) Of ze bij TS ook van toepassing zijn weet ik dan weer niet, en dat schreef ik ook.

Los daarvan: in theorie is er inderdaad een kans dat de voorwaarden van de webshop niet door TS geaccepteerd zijn tijdens de bestelling. In de praktijk is dat tegenwoordig bij de reguliere webshops gewoon goed geregeld.
16again schreef:
28 dec 2021 13:07
Van toepassing verklaren van de AV is iets anders als ter hand stellen.
Ter hand stellen is lastig bij een webshop :lol:

Los daarvan moet je wel goed kijken wat ik schrijf. De tweetrapsraket heb je blijkbaar gemist.
16again schreef:
28 dec 2021 13:07
En het lijkt me dat TS heeft geen overeenkomst met DHL, dus de scope van die DHL voorwaarden blijft m.i. beperkt tot DHL<->webshop
Als de verkoper het gewoon goed geregeld heeft niet, want dan worden de voorwaarden van de bezorger óf apart genoemd en geaccepteerd, óf is in de voorwaarden van de verkoper opgenomen dat de voorwaarden van de in te schakelen derde van toepassing zijn.

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Goedemiddag,

Wat spijtig om te lezen dat het zo is gelopen. Graag kijken wij met u mee om te zien of wij meer voor u kunnen betekenen.
Wilt u hiervoor een samenvatting van uw klacht, uw klantnummer en geboortedatum mailen naar [email protected]? Dan kunnen wij uw klacht verder oppakken in uw account.

Met vriendelijke groet,
Webcareteam Wehkamp

Gesloten