Ik hoor steeds meer mensen die een 2e besmetting oplopen, dus die natuurlijke immuniteit kan dan ook wel de prullenbak in.
Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Maar dan heeft het dus niets meer met natuurlijke immuniteit te maken. Waarom haal je dat er dan bij?
Ben zelf vooral benieuwd wat er gebeurt met long covid en omikron en volgende variaties:
https://www.business-standard.com/artic ... 173_1.html
https://www.business-standard.com/artic ... 173_1.html
Waarbij je voor het gemak maar even negeert dat het virus opnieuw kan muteren. In het ergste geval naar iets dat net zo besmettelijk is als omikron en net zo dodelijk als een anderevariant of nog veel dodelijker.
Natuurlijk muteert het virus.
Maar dan is wel je immuunsysteem bekend met iets soortgelijks. Waardoor de effecten minder zijn dan je schetst.
Vandaar ook dat niemand zich zorgen maakte over de delta variant.16again schreef: ↑10 jan 2022 13:17Natuurlijk muteert het virus.
Maar dan is wel je immuunsysteem bekend met iets soortgelijks. Waardoor de effecten minder zijn dan je schetst.
Je trekt nu zaken uit verband.
Bij de komst van de delta variant was er niet of nauwelijks gevaccineerd, en was het percentage mensen met antistoffen laag.
Dat is nu compleet anders: Er is volop gevaccineerd, en omicron grijpt snel om zich heen, waardoor veel meer mensen natuurlijke afweerstoffen hebben.
Dit lijkt me ook wel goed nieuws, met Omikron kom je nauwelijks in het ziekenhuis:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220107_95224196
Het lijkt me eerder dat jij er niks van begrijpt. Er was zorg aangaande Delta omdat die variant veel gevaarlijker was dan eerdere varianten, ongeacht de vaccinatiegraad. Wat men nu vreest is dat Omikron weer gaat muteren tot iets gevaarlijkers. Iets waarop je immuunsysteem niet goed toegerust is.16again schreef: ↑10 jan 2022 13:45Je trekt nu zaken uit verband.
Bij de komst van de delta variant was er niet of nauwelijks gevaccineerd, en was het percentage mensen met antistoffen laag.
Dat is nu compleet anders: Er is volop gevaccineerd, en omicron grijpt snel om zich heen, waardoor veel meer mensen natuurlijke afweerstoffen hebben.
Dit lijkt me ook wel goed nieuws, met Omikron kom je nauwelijks in het ziekenhuis:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220107_95224196
Geenstijl had het gisteren al over Deltacron, net zo gevaarlijk als Delta, net zo besmettelijk als Omikron.
https://www.geenstijl.nl/5162969/hans-w ... et-bordes/
In Denemarken verwachtte men dat we met Omikron klaar zouden zijn (heb hier even geen link van). Wat het daadwerkelijk gaat worden weten we dus niet, de experts ook niet. Met geluk krijgen ze in Denemarken geljk, met pech muteert tot het iets zeer gevaarlijks. En juist dat laatste is wat men wil voorkomen.
Zullen we onszelf dan maar meteen allemaal van kant maken? Die variant kan ook over 30 of 40 jaar komen, ergens moeten we een keer terug naar geen maatregelen en door.
Overigens heb ik voor de 2e keer mijn bijwerkingen gemeld bij het Lareb, mezelf afvragend waarom er geen ander beleid komt omtrent mensen die zieker worden van het vaccin dan van het virus. Dat kan toch totaal niet de bedoeling zijn? Ik hoopte persoonlijk dat deze keer de bijwerkingen mee zouden vallen, maar ondertussen lig ik met 40 graden koorts, barstende hoofdpijn, rillingen, misselijk en duizeligheid in bed. Vannacht werd ik rillend wakker en ben ik een halfuur onder de warme douche gaan staan om warm te worden.
Vanmorgen mijn baas verteld dat dit toch echt de laatste keer was, maar dat ik ook bang ben dat het weer zal moeten als ik mee wil blijven doen in de maatschappij. En echt bang, omdat de dokter voor het prikken al aangaf dat de reactie van mijn afweersysteem waarschijnlijk iedere keer heftiger wordt. Korter, maar heftiger. Het kan toch nooit de bedoeling zijn dat je jezelf verschrikkelijk ziek moet maken om mee te doen aan de maatschappij?
Het meest vreemde vind ik nog echt de barstende hoofdpijn. Ik heb echt helemaal nooit hoofdpijn (nee, ook geen katers), maar nu is het zo erg dat iedere keer als ik beweeg ik duizelig word. Maakt het ook heel vervelend om snel naar de wc te moeten rennen als het er toevallig aan de voor of achterkant uit moet.
Persoonlijk ben ik van mening dat mensen die heftige bijwerkingen krijgen sowieso vrijstelling moeten krijgen van andere prikken, zeker na een besmetting, volledige vaccinatie en een booster. Dan kan je niet heel veel meer gebeuren.
Vanmorgen mijn baas verteld dat dit toch echt de laatste keer was, maar dat ik ook bang ben dat het weer zal moeten als ik mee wil blijven doen in de maatschappij. En echt bang, omdat de dokter voor het prikken al aangaf dat de reactie van mijn afweersysteem waarschijnlijk iedere keer heftiger wordt. Korter, maar heftiger. Het kan toch nooit de bedoeling zijn dat je jezelf verschrikkelijk ziek moet maken om mee te doen aan de maatschappij?
Het meest vreemde vind ik nog echt de barstende hoofdpijn. Ik heb echt helemaal nooit hoofdpijn (nee, ook geen katers), maar nu is het zo erg dat iedere keer als ik beweeg ik duizelig word. Maakt het ook heel vervelend om snel naar de wc te moeten rennen als het er toevallig aan de voor of achterkant uit moet.
Persoonlijk ben ik van mening dat mensen die heftige bijwerkingen krijgen sowieso vrijstelling moeten krijgen van andere prikken, zeker na een besmetting, volledige vaccinatie en een booster. Dan kan je niet heel veel meer gebeuren.
Ik moest ff aan het brommer tijdperk denken zo intens, hoe meer je hem opvoert, hoe sneller ze kapot gingenNijogeth schreef: ↑10 jan 2022 15:03Overigens heb ik voor de 2e keer mijn bijwerkingen gemeld bij het Lareb, mezelf afvragend waarom er geen ander beleid komt omtrent mensen die zieker worden van het vaccin dan van het virus. Dat kan toch totaal niet de bedoeling zijn? Ik hoopte persoonlijk dat deze keer de bijwerkingen mee zouden vallen, maar ondertussen lig ik met 40 graden koorts, barstende hoofdpijn, rillingen, misselijk en duizeligheid in bed. Vannacht werd ik rillend wakker en ben ik een halfuur onder de warme douche gaan staan om warm te worden.
Wacht even nu. Ik dacht toch ergens gelezen te hebben dat je dit deed voor een loonsverhoging en dat je dat voldoende lusten was voor de lasten.... Wat komt dit meedoen aan de maatschappij ineens vandaan?Het kan toch nooit de bedoeling zijn dat je jezelf verschrikkelijk ziek moet maken om mee te doen aan de maatschappij?
Een Djokovicje? Het is geen verplichting, die loonsverhoging..Persoonlijk ben ik van mening dat mensen die heftige bijwerkingen krijgen sowieso vrijstelling moeten krijgen van andere prikken, zeker na een besmetting, volledige vaccinatie en een booster. Dan kan je niet heel veel meer gebeuren.
Het zal waarschijnlijk van de hoogte van de volgende loonsverhoging afhangen, denk ik.
Moet wel iets substantieels tegenover staan.
Moet wel iets substantieels tegenover staan.
40 graden koorts is natuurlijk niet normaal. Interessant is om te weten (voor jou) waar dit weg komt. Als dit een allergische bijwerking is zou je een heel ander vaccin moeten krijgen. Als dit echt een reactie is op het vaccin deel, mag je blij zijn dat je niet echt corona krijgt.
Ik weet zo niet jouw leeftijd, maar afhankelijk van je leeftijd krijg je momenteel een vaccin van Moderna (die heb ik gehad na 2 x AZ) of Pfizer.
Ik ben het zelden zo met je eens geweest Jose.Jose2501 schreef: ↑10 jan 2022 16:06Als dit echt waar is @njjogeth dan begrijp ik niet dat je niet snel je meldt in het ziekenhuis. Want voor iemand van jou leeftijd is 40 graden koorts als reactie op een vaccin heel extreem. Lijkt alsof jou immuunsysteem op hol slaat zoals bij een cytokinestorm. Ik zou echt heel erg oppassen.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Ik lees voor angst. Bij introductie van Delta was deze ook veel besmettelijker en gevaarlijker, wat later mee leek te vallenkuklos schreef: ↑10 jan 2022 13:56Het lijkt me eerder dat jij er niks van begrijpt. Er was zorg aangaande Delta omdat die variant veel gevaarlijker was dan eerdere varianten, ongeacht de vaccinatiegraad. Wat men nu vreest is dat Omikron weer gaat muteren tot iets gevaarlijkers. Iets waarop je immuunsysteem niet goed toegerust is.
mmmh, geen stijl....kuklos schreef: ↑10 jan 2022 13:56Geenstijl had het gisteren al over Deltacron, net zo gevaarlijk als Delta, net zo besmettelijk als Omikron.
https://www.geenstijl.nl/5162969/hans-w ... et-bordes/
Dat leest als doemdenken, verband met Kaag op bordes ontgaat me.
Je noemt deltacron alvast net zo besmettelijk als omicron , en net zo gevaarlijk als deltacron. Maar bestaat deltacron wel?
https://www.cnbc.com/2022/01/10/deltacr ... error.html
Tja, volgens de dokter vanuit mijn corona besmetting. Ik had eerst Jansen met dezelfde bijwerkingen, maar minder heftig, nu kreeg ik Pfizer en zoals de dokter vooraf al zei, zou de reactie mogelijk heftiger zijn, omdat mijn afweersysteem steeds harder gaat reageren op blootstelling.xflorisx schreef: ↑10 jan 2022 15:3840 graden koorts is natuurlijk niet normaal. Interessant is om te weten (voor jou) waar dit weg komt. Als dit een allergische bijwerking is zou je een heel ander vaccin moeten krijgen. Als dit echt een reactie is op het vaccin deel, mag je blij zijn dat je niet echt corona krijgt.
Ik weet zo niet jouw leeftijd, maar afhankelijk van je leeftijd krijg je momenteel een vaccin van Moderna (die heb ik gehad na 2 x AZ) of Pfizer.
Overigens is de koorts gedurende de dag wel afgenomen en heb ik vooral heel veel geslapen. De hoofdpijn en duizeligheid blijft echter onverminderd.
En wat betreft ziekenhuis, daar ga ik niet zo snel heen. Dan moet ik echt aan het sterven zijn.
xflorisx
vindt dit leuk
Hoe denk je dat je afweersysteem straks gaat reageren op blootstelling aan het echte virus?Nijogeth schreef: ↑10 jan 2022 16:29Tja, volgens de dokter vanuit mijn corona besmetting. Ik had eerst Jansen met dezelfde bijwerkingen, maar minder heftig, nu kreeg ik Pfizer en zoals de dokter vooraf al zei, zou de reactie mogelijk heftiger zijn, omdat mijn afweersysteem steeds harder gaat reageren op blootstelling.xflorisx schreef: ↑10 jan 2022 15:3840 graden koorts is natuurlijk niet normaal. Interessant is om te weten (voor jou) waar dit weg komt. Als dit een allergische bijwerking is zou je een heel ander vaccin moeten krijgen. Als dit echt een reactie is op het vaccin deel, mag je blij zijn dat je niet echt corona krijgt.
Net zo heftig.