Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

16again

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
13 jan 2022 21:48
Dan naar wat een Nederlandse studie wordt genoemd, maar nog niet is beoordeeld of in een medisch vakblad gepubliceerd en eigenlijk ook geen studie genoemd mag worden, omdat het een oppervlakkige scan is naar de aantallen besmette kinderen en of ze wel of niet in het ziekenhuis zijn terechtgekomen.
Hoe ziet zo'n beoordeling er dan uit? Gaan ze hertellen??
Cijfers lijken me vast te staan , daar kun je conclusies aan verbinden.

Jablan schreef:
13 jan 2022 21:48
The Lancet en dit is een publicatie van 29 oktober over de verspreiding onder de Delta-variant, die nu onder Omicron nul toegevoegde waarde meer heeft, want tante Omicron houdt nog meer van knuffelen dan oom Delta.
en eerder
Jablan schreef:
13 jan 2022 15:27
Momenteel verschijnen overal nieuwe publicaties. Ze voldoen nauwelijks aan wetenschappelijke standaarden, zijn niet meer dan een blik op de ontwikkelingen in de eigen regio sinds deze variant opdook. Echte relevante publicaties vragen veel meer tijd, vanaf volgende maand verwacht ik er een paar, die veel meer informatie over deze variant bevatten.
Blijkbaar is info over delta variant niet actueel meer, en data over omicron variant voorbarig. Maar om dan beide zomaar opzij te schuiven en blind te gaan varen......

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
13 jan 2022 22:29
De basisschool: gevaccineerde kinderen hoeven in de klas, als ze zitten, geen mondkapje meer op.
De ouder: als je je laat prikken, dan mag je elke dag met je vriendjes (vriendinnetjes) spelen.
Het kind: echt waar? dan wil ik een vaccin.
Dit is toch gewoon het chanteren van een kind? En je laat net lijken of het een keus heeft gemaakt die goed voor ze zijn.

Voor de veiligheid van een kind maakt dat hele vaccin toch niet uit? Het kind is hooguit een paar dagen ziek van corona, als het überhaupt al ziek wordt. Besmettelijk blijft een besmet kind ook gewoon. Ik zou mijn kind nooit vaccineren tegen corona, dat is gewoonweg niet logisch.

16again

moederslink schreef:
13 jan 2022 19:48
Het is geen kwestie van het ' volk dom houden-misleiden of liegen ' .....
Hoogste tijd dat ' het volk ' zelf eens gaat nadenken.
Het is écht simpel : houd je ad basisregels!
Afstand-mondkapje- handen wassen- geen massa bijeenkomsten opzoeken.
Bij klachten thuis blijven.
Niet meer , niet minder.
Die simpele basisregels brengen ons al 2 jaar letterlijk nergens.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
13 jan 2022 23:47
Jablan schreef:
De basisschool: gevaccineerde kinderen hoeven in de klas, als ze zitten, geen mondkapje meer op.
De ouder: als je je laat prikken, dan mag je elke dag met je vriendjes (vriendinnetjes) spelen.
Dit is toch gewoon het chanteren van een kind? En je laat net lijken of het een keus heeft gemaakt die goed voor ze zijn.

Voor de veiligheid van een kind maakt dat hele vaccin toch niet uit? Het kind is hooguit een paar dagen ziek van corona, als het überhaupt al ziek wordt. Besmettelijk blijft een besmet kind ook gewoon. Ik zou mijn kind nooit vaccineren tegen corona, dat is gewoonweg niet logisch.
Als je een kind wilt laten kiezen, moet je ze de keus bieden uit twee zaken die je al zelf wilt.

Maar je hebt ze niet laten kiezen of ze de vaccinaties tegen DKTP en overige letters wilden hebben.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Zo is het. Die artsenblog legt niet uit hoe ze tegenover het Rijksvaccinatieprogramma staan.

Ander argument tegen was kosten-baten. Tienduizend kinderen vaccineren houdt één kind uit het ziekenhuis.
Dan ga ik rekenen: een kind met mis-c / pims verblijft lang op de ic en de totale kosten inclusief nazorg zijn al snel meer dan de kosten van tienduizend kinderen vaccineren.
16again schreef:
13 jan 2022 23:45
Hoe ziet zo'n beoordeling er dan uit? Gaan ze hertellen??
Cijfers lijken me vast te staan , daar kun je conclusies aan verbinden.
[...]
Blijkbaar is info over delta variant niet actueel meer, en data over omicron variant voorbarig. Maar om dan beide zomaar opzij te schuiven en blind te gaan varen......
Beoordeling is door vakgenoten. In principe moet alles op een andere plek herhaald kunnen worden en dan dezelfde conclusies opleveren.

Met Omicron is het net als 2 jaar geleden, bij nul beginnen. Niet helemaal, de behandeling is beter geworden en er zijn vaccins en een aantal medicijnen bijgekomen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
Jablan schreef:

Ik vind dit ook geen goede manier om het gesprek met een basisschoolkind aan te gaan.
Überhaupt hoeven kinderen tot en met groep 5 geen mondkapje te dragen op school en voor kinderen van groep 6, 7 en 8 wordt het dringend geadviseerd. En natuurlijk mogen ze ongevaccineerd ook met vriendjes, klasgenootjes en buurkinderen spelen. Persoonlijk zou ik het eerder hebben over de kans op zelf ziek worden en de eventuele gevolgen daarvan.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
14 jan 2022 00:33
Als je een kind wilt laten kiezen, moet je ze de keus bieden uit twee zaken die je al zelf wilt.

Maar je hebt ze niet laten kiezen of ze de vaccinaties tegen DKTP en overige letters wilden hebben.
Dus je zou ze niet moeten laten kiezen uit wel of geen vaccin? Want je wil er zelf uiteindelijk maar 1 van de 2 voor het kind.

Eigenlijk zeg je met die laatste zin dus dat je een kind geen keus wil geven en ouders zelf moeten bepalen of ze hun kind vaccineren tegen een virus waar ze niet ziek van worden? Daar ben ik het niet mee eens. Voor de voorbeelden die je noemt, daar hoef je het kind niet voor te laten kiezen, daarvan weet je dat die ziektes het kind erg ziek kunnen maken en is een vaccinatie inderdaad wel gewenst. Bij corona is die kans zo nihil, dat het echt geen nut heeft ze te vaccineren daartegen. Zo worden ze ook niet gevaccineerd tegen de griep, om precies die reden.

Het hele vaccinatiebeleid is gewoon aan het doorslaan. Het nut is niet meer belangrijk, die prik is heilig. In andere landen is het nog erger met 2G.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
Ik zou mijn kind nooit vaccineren tegen corona, dat is gewoonweg niet logisch.
In zekere zin is deze keuze "gewoon" een risico-inschatting. Heel kort door de bocht: het risico op problemen door vaccinatie is kleiner dan dan het risico op problemen door Corona. Dus hoezo, "niet logisch"?

Ik volg hoogleraar privaatrecht André Nuytinck, die op puur juridische gronden heel stellig is tégen kindervaccinatie (maar daarin qua argumentatie nogal de plank misslaat). Doordat ik hem volg, kwam ik onderstaande artikel op Vox (onafhankelijk magazine van de Radboud Universiteit) tegen. Het lezen waard, wat mij betreft.

https://www.voxweb.nl/nieuws/kleine-kin ... ijfelt-nog

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
14 jan 2022 07:59
Ik vind dit ook geen goede manier om het gesprek met een basisschoolkind aan te gaan.
Überhaupt hoeven kinderen tot en met groep 5 geen mondkapje te dragen op school en voor kinderen van groep 6, 7 en 8 wordt het dringend geadviseerd. En natuurlijk mogen ze ongevaccineerd ook met vriendjes, klasgenootjes en buurkinderen spelen. Persoonlijk zou ik het eerder hebben over de kans op zelf ziek worden en de eventuele gevolgen daarvan.
Basisscholen bij ons beginnen in groep 4 met mondkapjes.

Over kansen zou ik niet beginnen, de meeste volwassenen begrijpen al niets van kansberekening - zie de soms hysterische reacties op de bijwerkingen van de vaccins, terwijl de symptomen van het echte virus vele malen erger zijn.

Kinderen rekenen alles naar zich toe, daarom moet je een benadering gebruiken, die zo'n kleintje begrijpt en waar hij/zij zelf de voordelen uit kan halen.

Bij een kinderzitje voor op de achterbank vertel je niet, dat het voor de veiligheid is en de kans om goed uit een aanrijding te komen veel beter is, maar vertel je, dat je met de hogere zit beter naar buiten kunt kijken en de ouders / grootouders beter ziet.
Nijogeth schreef:
14 jan 2022 08:11
Eigenlijk zeg je met die laatste zin dus dat je een kind geen keus wil geven en ouders zelf moeten bepalen of ze hun kind vaccineren tegen een virus waar ze niet ziek van worden? [...] In andere landen is het nog erger met 2G.
Sowieso moeten de ouders als wettelijk vertegenwoordigers toestemming geven.

Maar kunnen we alsjeblieft stoppen met doen alsof kinderen niet ziek worden met Corona? Dat worden ze wel en eigenlijk is het beeld vrijwel gelijk aan het verloop bij volwassenen: 90% heeft een symptoomloos of mild verloop, 10% is serieus ziek en in de weken na 'herstel' heeft 40% nog nawerkingen. Ontkennen, dat kinderen ziek worden met dit virus, is het probleem negeren - wat je niet wilt zien, is er niet.

Wij hanteren thuis 2G met één uitzondering, want geen wappies over de vloer is wel zo rustig en ontspannend. De uitzondering: we hebben hier bijna elke dag bezoek van een jongetje, dat nu nog geen vaccin mag, geen afstand kan houden, in de stress schiet als hij een wattenstaaf ziet (die pcr testen vind ik een vorm van kindermishandeling) en een mondkapje vervelend vindt. Bovendien hebben zijn ouders Covid gehad en officieel noem je het een mild verloop, maar ze zijn goed ziek geweest. Dat heeft hij onthouden en nee, zo ziek wil hij niet worden. Hij is zelf niet besmet geraakt, heeft geen antistoffen opgebouwd, daarop is hij getest.

Lowieze

@Jablan “Over kansen zou ik niet beginnen, de meeste volwassenen begrijpen al niets van kansberekening - zie de soms hysterische reacties op de bijwerkingen van de vaccins, terwijl de symptomen van het echte virus vele malen erger zijn.

Kinderen rekenen alles naar zich toe, daarom moet je een benadering gebruiken, die zo'n kleintje begrijpt en waar hij/zij zelf de voordelen uit kan halen.”

Misschien zit het verschil in zelf kleine kinderen opvoeden en dit vanaf een afstand zien/zelf niet meegemaakt hebben. Je kunt zeker wel met kinderen van 5/6 jaar praten over de gevolgen van ziek worden, zonder het over statistieken te hebben. Iedere ouder kent zijn eigen kind en weet op welke manier je met dat kind moet praten.
Uw manier doet me een beetje denken aan een oervervelend kind in de supermarkt, waartegen de ouders zeggen dat als hij zich gedraagt hij straks een ijsje krijgt of in de speelgoedwinkel een cadeautje mag uitzoeken.

Lady1234

@nijogeth

“Bij corona is die kans zo nihil, dat het echt geen nut heeft ze te vaccineren daartegen.”

Als de kans werkelijk nihil zou zijn, hoeven ze uiteraard niet gevaccineerd. Maar dat is helaas niet het geval.

Er wordt aan geen een kind gevraagd of hij of zij tegen bijvoorbeeld mazelen ingeënt wil worden. Mijn beide kinderen hebben de mazelen gehad en één ook nog de bof, waren toen nog geen vaccinaties tegen. Mijn oudste zuster polio, gelukkig een “milde” vorm. Bestond ook nog geen vaccinatie tegen. Niet elk kind kreeg dat.
Gelukkig kunnen die ziektes nu voorkomen worden. Je gaat met een kind van die leeftijd niet in discussie over zoiets.
Zag op tv, weet even niet meer in welk land, dat kinderen in de dierentuin gevaccineerd werden. Prima, maak er maar een uitje van, maar laat ze wel vaccineren.

Techneut71

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Lady1234 schreef:
14 jan 2022 10:38
<>
Zag op tv, weet even niet meer in welk land, dat kinderen in de dierentuin gevaccineerd werden. Prima, maak er maar een uitje van, maar laat ze wel vaccineren.
Dat was in België.

16again

Jablan schreef:
14 jan 2022 09:16
Maar kunnen we alsjeblieft stoppen met doen alsof kinderen niet ziek worden met Corona? Dat worden ze wel en eigenlijk is het beeld vrijwel gelijk aan het verloop bij volwassenen: 90% heeft een symptoomloos of mild verloop, 10% is serieus ziek en in de weken na 'herstel' heeft 40% nog nawerkingen. Ontkennen, dat kinderen ziek worden met dit virus, is het probleem negeren - wat je niet wilt zien, is er niet.
Volgens mij zijn de kinderen juist de groepen met meeste besmettingen, en toch de minste ziekenhuisopnames. Dus het beeld is weldegelijk ongelijk aan dat van volwassenen.

Moneyman

16again schreef:
14 jan 2022 11:20
Volgens mij zijn de kinderen juist de groepen met meeste besmettingen, en toch de minste ziekenhuisopnames. Dus het beeld is weldegelijk ongelijk aan dat van volwassenen.
Zelfs als je gelijk hebt, is dat nog altijd geen argument om niet te vaccineren. De échte vraag is simpelweg: welk risico is groter. En die balans slaat, als ik zo links en recht om me heen lees en luister, door in het voordeel van vaccinatie.

Moneyman

Jose2501 schreef:
14 jan 2022 11:43
En gezonde kinderen overlijden niet aan corona. Terwijl het nog maar de vraag is wat het effect is op langere termijn op hun weerstand tegen andere virussen.
En gezonde kinderden overlijden niet aan vaccinatie. Terwijl het nog maar de vraag is wat het effect van Corona is op langere termijn op hun gezondheid.

--

PS: nu je er toch bent: ga je voor de verandering nog antwoord geven op openstaande vragen, zoals onderstaande?
Moneyman schreef:
11 jan 2022 14:38
Jose2501 schreef:
11 jan 2022 13:10
37 procent bescherming is voor een vaccin bij lange na niet voldoende. FDA en EMA zullen daarvoor nooit toestemming geven. Zeker ook omdat al heel snel die 37 procent ook nog verminderde. Daarom mijn opmerking dat boosterprik zinloos is. Want bescherming tegen ernstig ziek worden geven de twee eerste prikken al. Dus boosterprik voegt niets toe. Hoogstens kans op een bijwerking zoals bij Nijogeth.
Dit is gewoonweg niet waar en voor de zoveelste keer geen eerlijke weergave van het onderzoek waar je het op baseert. Heb je het zélf uberhaupt gelezen (en begrepen)?

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er zijn mensen die kerngezond waren, corona kregen en overleden. Triest.

Techneut71

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Jose2501 schreef:
14 jan 2022 12:27
Ik weet dat het anekdotisch is maar zo werken de media nu eenmaal. Maar het verhaal van deze vrouw bevestigt dat vaccineren niet helemaal ongevaarlijk is. Zij liep een hartspierontsteking op die waarschijnlijk haar hele leven haar parten gaat spelen. Ze is nu 27 jaar. Was gewoon gezond en door een 1 prik is haar leven op z'n kop komen te staan. Triest.

Bron: https://www.linda.nl/meiden/hartspieron ... cardioloog
Blijf vooral het aantal mensen negeren dat dankzij Corona een ontstoken hartspier kreeg, Die mensen waren ook gezond... en hun leven staat nu ook op de kop. Maar dat past niet in jouw straatje.

Lowieze

“Maar zonder risico's leef je niet echt naar mijn mening.”

Als u zo leeft, dan neemt u toch ook het risico na een vaccinatie neem ik aan?

Lady1234

Als iemand corona krijgt, is hij niet “gezond” meer, maar meer of minder ziek en als het slecht uitpakt, kan hij of zij daar aan doodgaan. Jong en oud.

Moneyman

Jose2501 schreef:
14 jan 2022 13:07
Erthanax schreef:
14 jan 2022 12:33
Er zijn mensen die kerngezond waren, corona kregen en overleden. Triest.
Dat is uiteraard triest als iemand onverwacht overlijdt. Maar volgens mij hadden veruit de meeste mensen die overleden een onderliggende ziekte, waren obese, hadden diabetes of waren gewoon oud en aan het eind van hun leven. En was corona het laatste zetje.

Heb jij cijfers hoeveel gezonde mensen zijn overleden door corona?
Het punt is, zoals je al vaker -maar tevergeefs-aangeven, dat je al die opmerkingen en vragen ook om kunt keren. Dat zou je verhaal een stúk minder eenzijdig en drammerig maken.

Gesloten