Lowieze schreef: ↑14 jan 2022 07:59
Ik vind dit ook geen goede manier om het gesprek met een basisschoolkind aan te gaan.
Überhaupt hoeven kinderen tot en met groep 5 geen mondkapje te dragen op school en voor kinderen van groep 6, 7 en 8 wordt het dringend geadviseerd. En natuurlijk mogen ze ongevaccineerd ook met vriendjes, klasgenootjes en buurkinderen spelen. Persoonlijk zou ik het eerder hebben over de kans op zelf ziek worden en de eventuele gevolgen daarvan.
Basisscholen bij ons beginnen in groep 4 met mondkapjes.
Over kansen zou ik niet beginnen, de meeste volwassenen begrijpen al niets van kansberekening - zie de soms hysterische reacties op de bijwerkingen van de vaccins, terwijl de symptomen van het echte virus vele malen erger zijn.
Kinderen rekenen alles naar zich toe, daarom moet je een benadering gebruiken, die zo'n kleintje begrijpt en waar hij/zij zelf de voordelen uit kan halen.
Bij een kinderzitje voor op de achterbank vertel je niet, dat het voor de veiligheid is en de kans om goed uit een aanrijding te komen veel beter is, maar vertel je, dat je met de hogere zit beter naar buiten kunt kijken en de ouders / grootouders beter ziet.
Nijogeth schreef: ↑14 jan 2022 08:11
Eigenlijk zeg je met die laatste zin dus dat je een kind geen keus wil geven en ouders zelf moeten bepalen of ze hun kind vaccineren tegen een virus waar ze niet ziek van worden? [...] In andere landen is het nog erger met 2G.
Sowieso moeten de ouders als wettelijk vertegenwoordigers toestemming geven.
Maar kunnen we alsjeblieft stoppen met doen alsof kinderen niet ziek worden met Corona? Dat worden ze wel en eigenlijk is het beeld vrijwel gelijk aan het verloop bij volwassenen: 90% heeft een symptoomloos of mild verloop, 10% is serieus ziek en in de weken na 'herstel' heeft 40% nog nawerkingen. Ontkennen, dat kinderen ziek worden met dit virus, is het probleem negeren - wat je niet wilt zien, is er niet.
Wij hanteren thuis 2G met één uitzondering, want geen wappies over de vloer is wel zo rustig en ontspannend. De uitzondering: we hebben hier bijna elke dag bezoek van een jongetje, dat nu nog geen vaccin mag, geen afstand kan houden, in de stress schiet als hij een wattenstaaf ziet (die pcr testen vind ik een vorm van kindermishandeling) en een mondkapje vervelend vindt. Bovendien hebben zijn ouders Covid gehad en officieel noem je het een mild verloop, maar ze zijn goed ziek geweest. Dat heeft hij onthouden en nee, zo ziek wil hij niet worden. Hij is zelf niet besmet geraakt, heeft geen antistoffen opgebouwd, daarop is hij getest.