LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

moederslink

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat mij betreft kan ook dit deel 4 Corona wel gesloten worden.
Alles is n.m.m uit en te na wel besproken en komt er weinig nieuw licht op dit virus.
Wat je nu ziet is gez***en gedram over wel/niet vaccineren/ boosteren etc en ook dat is al tig topics voorbijgekomen. Ook de cijfers , de opinies, we weten het nu toch wel? :D
Als er straks/ooit weer een nieuwe ernstiger variant komt , kunnen we weer " los " :wink: .

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Amen @ moederslink 😂

moederslink

Tja....ik zie-lees-hoor niet veel bijzonders meer.
Omicron is nog onder ons, de maatschappij is nagenoeg weer open en het kabbelt wel door.
Mensen die zich nu niet laten vaccineren/boosteren willen dat over een tijdje ook echt nog steeds niet.
Twijfelaars misschien wel , maar de campagnes zijn er dan voor hen.

De toestand rondom Oekraïne vind ik zelf vele malen enger en spannender , nu ook de Amerikanen al deze kant uit komen . Poehee!

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
02 feb 2022 21:33
Lady1234 schreef:
02 feb 2022 21:26

Maar er zijn hele wijken waar bijvoorbeeld veel buitenlanders wonen, of laaggeletterden die nog steeds niet, of niet voldoende op de hoogte zijn.

En het wordt die mensen nu makkelijker gemaakt zich te informeren en dan te weten waar ze voor kiezen, met de daarbij behorende consequenties.

Wat een onzin! Als ze nou echt zouden doen wat jij hier zegt, dan is het al "waanzin".

Maar ze vallen anderen die bewust een keus voor geen vaccinatie/booster willen ook lastig.
Nee is en blijft Nee
Dat is iets te kort door de bocht. Ze vallen mensen niet lastig en veel mensen in de wijken die ze bezoeken hebben nog helemaal geen bewuste keuze gemaakt.
Mijn dochter woont in een wijk waar veel mensen wonen die amper Nederlands spreken, ze leven in hun eigen kleine wereldje met nogal wat achterdocht naar de Nederlandse overheid. Uit onwetendheid en daardoor angst voor het onbekende zullen zij niet naar de GGD gaan voor een vaccinatie. Dus de huisartsen zoeken de mensen zelf op om ze in hun eigen taal goed voor te lichten en als één familielid besluit zich te laten vaccineren volgen er vaak meer.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
02 feb 2022 21:15
scharrelschipper schreef:
02 feb 2022 20:57
Wat een gel*l!
Alle mensen die ik ken,en dat zijn er aardig wat, hebben om hun weldoordachte redenen afgezien van al dat geprik of zien nu af van de booster.
Denk je nu echt dat constant gedram ze van idee zal laten veranderen?
Ja. Omdat de GGD op de markt antwoorden op hun vragen geeft, waar ze mee verder kunnen. Of ze nu een vaccin nemen of niet.
Bovendien worden meertalige mensen de markt opgestuurd, zodat de informatie ook in eigen taal overkomt. Hoognodig, want het is te triest voor woorden, dat zelfs na 2 jaar pandemie nog niet eens de persconferenties door de rvd online worden gezet met ondertiteling in andere talen. Geen Engels, maar Pools-Russisch-Italiaans-Spaans-Duits-Frans-Zweeds-Bulgaars-Roemeens, gewoon de talen, die binnen de EU worden gebruikt (oké, Russisch niet, maar zou er Russische ondertiteling zijn, zou dat zeker worden opgepikt in Rusland).
De meeste mensen zijn verstandig en capabel genoeg hier zelf in te beslissen.
Daar heb ik bij sommigen ernstige twijfels over. Iets met complottheorieën of zo. Eerder een uitvlucht om niet met het onderwerp zelf bezig te zijn.
Ik schreef daarom ook "de meeste mensen".
Het is m.i. al erg genoeg dat de overheid met onze belasting centen reclame spots betaald om de vaccinatie aan de man te brengen.
Die zijn inderdaad meer dan irritant. Geen idee wie men aan wil spreken, maar hier wordt direct weggeklikt als die langskomen.
Mee eens.
Ik heb de eerste brief met uitnodiging voor de prik in de oud papier doos gegooid en er daarna nooit meer iets van gehoord.
En ik zit zeer zeker niet te wachten op een ggd getuige die aan mijn deur komt om het evangelie te verkondigen.
Dat doet de GGD niet.

De NPL doet dat wel. Het evangelie van gratis meespelen in een loterij, dat toch niet zo gratis is als in eerste instantie wordt gezegd. Het is bijna als een kerk: het bijwonen van een dienst is gratis, maar graag wel de collectebus vullen en daarmee is de dienst minder gratis dan gedacht.
Erger me ook aan.
ik heb het al meer gezegd:ik heb misschien makkelijk praten want er is mij nog nooit om een qr code of iets dergelijks gevraagd,
maar dat neemt niet weg dat ik gewoon mijn werk kan doen.
Dat noemen we geluk. Zonder QR-code/analoog gezondheidsbewijs is het voor mijn man en mij onmogelijk om ons werk te doen of zakelijk te reizen.
Dat is denk ik het voordeel van "ambulant werk"
En,ja,ik kan nu niet als ik dat zou willen naar landen als Australie en Nieuw Zeeland en nog wel een paar andere landen.
Is dat erg? nee niet voor mij,maar wel voor de mensen die daar hun boterham verdienen in het toerisme.
Dus waar hebben we het over?
Over een maatschappij, die min of meer wordt gegijzeld door een kleine minderheid van hardnekkige weigeraars.
Hardnekkige weigeraars is van uit jou perspectief,dus de term gijzeling is ook voor jou conto.
Laten we weer gewoon gaan doen en stoppen met dat gedram over vaccinatie`s en die idiote maatregelen opheffen.
Gooi ik de knuppel in het hoenderhok: Met een vaccinatieplicht had Nederland al in december alle beperkingen kunnen opheffen, omdat dan voldoende immuniteit in de bevolking aanwezig zou zijn om de ziekenhuisbedden te gebruiken voor de gewone zorg.
(En had ik zelf rond de feestdagen vrij gehad in plaats van bezig te zijn met de Doornroosje-slaap van een aantal bedrijven)

Zo, ik moest even terugl*ll*n, beste schipper, hoop dat je het mij niet kwalijk neemt. :wink:
Neem je zeker niets kwalijk,jij voert de discussie zonder sneren en verwijten,en dat is prettig.
Kan zijn dat mijn reactie er wat rommelig uit ziet,corrigeer gerust als dat kan.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

ik zie dat mijn reactie er niet goed uitkomt,mijn excuses daarvoor.
(daar heb je die digibeet weer)

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Nee hoor, is prima gelukt. En als ik mij probeer voor te stellen hoe jij leeft en werkt, zou ik zomaar op dezelfde gedachten komen. Maar ja, geen twee mensen hebben exact hetzelfde leven ;)

moederslink

Lowieze schreef:
02 feb 2022 21:54
Mijn dochter woont in een wijk waar veel mensen wonen die amper Nederlands spreken, ze leven in hun eigen kleine wereldje met nogal wat achterdocht naar de Nederlandse overheid. Uit onwetendheid en daardoor angst voor het onbekende zullen zij niet naar de GGD gaan voor een vaccinatie. Dus de huisartsen zoeken de mensen zelf op om ze in hun eigen taal goed voor te lichten en als één familielid besluit zich te laten vaccineren volgen er vaak meer.
Dat klopt natuurlijk ook, maar eigenlijk te zot voor woorden dat na 2 jaar pandemie deze mensen er nog zo weinig over weten of zo weinig vertrouwen hebben.
Bij iedere huisartsenpraktijk liggen, hangen ook folders en kun je gesprekken voeren.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

@lowieze, niks is te kort door de bocht, als jij mijn bericht goed leest👍

Lowieze

moederslink schreef:
02 feb 2022 22:12
Lowieze schreef:
02 feb 2022 21:54
Dat klopt natuurlijk ook, maar eigenlijk te zot voor woorden dat na 2 jaar pandemie deze mensen er nog zo weinig over weten of zo weinig vertrouwen hebben.
Bij iedere huisartsenpraktijk liggen, hangen ook folders en kun je gesprekken voeren.
Waarschijnlijk zijn het juist mensen die praktisch nooit in een huisartsenpraktijk komen, dus die folders en gesprekken daar missen ze sowieso.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

02 feb 2022 20:23
angel1978 schreef:
02 feb 2022 16:47
Je kunt het zelf lezen en dan zien hoeveel onderbouwing er nodig is. Geen.
Maar dat is precies zoals verwacht. Dan is er ook geen enkele reden waarom ik daarheen zou gaan om te kijken.
Een opiniestukje van een opiniepeiler waar eigenlijk niets nieuws staat. Waarom zou ik daar dan heen gaan?
Nu ben je aan het trollen.
Je zegt dat je het niet hebt gelezen en geeft er toch commentaar op.
beetje raar toch?
Ik geef aan wat ik daar verwacht te lezen en goh dat blijkt volgens PGros exact te kloppen en wordt verder ook niet tegensproken. Ik geloof PGros daarop en dus klopt mijn commentaar. Jij zegt dus dat ik m niet mag geloven?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gooi maar dicht dit topic.

moederslink

Lady1234 schreef:
02 feb 2022 22:40
Dat zeg ik 😅 , tis wel klaar dacht ik zo....

moederslink

Lowieze schreef:
02 feb 2022 22:30
Waarschijnlijk zijn het juist mensen die praktisch nooit in een huisartsenpraktijk komen, dus die folders en gesprekken daar missen ze sowieso.
Ik kan me niet voorstellen dat er in 2 jaar tijd niets tot deze mensen is doorgedrongen.
Ook onderling wordt en werd er gesproken over deze pandemie.
Op scholen, via hun kinderen , komen ze het ook te weten.
Juist in zulke wijken heb je buurtwerkers, buurthuizen enz.
Toch jammer en treurig dat het zo loopt.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
En,ja,ik kan nu niet als ik dat zou willen naar landen als Australie en Nieuw Zeeland en nog wel een paar andere landen.
Is dat erg? nee niet voor mij,maar wel voor de mensen die daar hun boterham verdienen in het toerisme.
Dus waar hebben we het over?
Over een maatschappij, die min of meer wordt gegijzeld door een kleine minderheid van hardnekkige weigeraars.
Laten we weer gewoon gaan doen en stoppen met dat gedram over vaccinatie`s en die idiote maatregelen opheffen.
Gooi ik de knuppel in het hoenderhok: Met een vaccinatieplicht had Nederland al in december alle beperkingen kunnen opheffen, omdat dan voldoende immuniteit in de bevolking aanwezig zou zijn om de ziekenhuisbedden te gebruiken voor de gewone zorg.
Als die vaccinaties echt zo goed zouden werken als beloofd, dan hadden we met een vaccinatiegraad van 70% al geen problemen meer. Dan maar de jacht openen op de laatste ongevaccineerde
Als we al ergens door gegijzeld worden, dan wel door de angstpredikers en doemdenkers bij het RIVM, die geregeld de plank totaal misslaan.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zijn jammer genoeg nog heel wat ongevaccineerden. En jammer genoeg moeten die ook nog allemaal officieel in het land blijven,

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
Dit is natuurlijk onzin. Er zijn landen met 100% vaccinatiegraad die het qua ziekenhuiscijfers slechter doen dan hier, qua besmettingen slechter doen dan hier, maar waar wel alles open is en kan. En er zijn ook landen met een lagere vaccinatiegraad, waar dit ook het geval is. Dat heeft niet met de vaccinatiegraad te maken, maar met een overheid die een bredere kijk op zaken heeft en een beetje lef durft te tonen.

Oh ja, de landen die een veel betere vaccinatiegraad hebben, maar slechtere cijfers zijn bijvoorbeeld Gibraltar en Portugal.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Toch wel interessant stukje bij de ronde tafel gesprekken.
Ik pak er zo een paar uit.
Judith Rosmalen dat PEM ook een klacht is bij long covid.
https://debatdirect.tweedekamer.nl/2022 ... A13%2B0100

Judith Rosmalen: ME/CFS is een stoornis? Is dat zo? Ze kan het niet eens uitspreken.
https://debatdirect.tweedekamer.nl/2022 ... A31%2B0100

Dr Tjalco van Rees Vellinga zelf long covid patiënt.
https://debatdirect.tweedekamer.nl/2022 ... A13%2B0100

En nu maar hopen dat ze zo snel mogelijk wat vinden.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
02 feb 2022 21:42
Wat mij betreft kan ook dit deel 4 Corona wel gesloten worden.
Alles is n.m.m uit en te na wel besproken en komt er weinig nieuw licht op dit virus.
Dan kom je hier toch gewoon niet.
Maar juist nu vindt er een belangrijke omslag plaats, na jaren angstzaaien moet het besef nog indalen bij menigeen:
-Huidige variant is nauwelijks gevaarlijk, maar wel zo besmettelijk dat grootste deel van de bevolking er mee te maken krijgt.
Ook en juist ongevaccineerden, die bouwen hiermee ook bescherming op voor volgende variant
-Dit wordt ondersteund door vandaag gegeven ziekenhuis cijfers: MET ipv DOOR corona is een groot deel van de nieuwe opnames, 30....50%
-Januari was er sprake van ondersterfte.
-Gevolgen van Corona zijn nu minder dan de griep, het wordt dus tijd dat we het als griep gaan behandelen, door weer normaal te doen.

Lowieze

moederslink schreef:
02 feb 2022 22:57
Lady1234 schreef:
02 feb 2022 22:40
Dat zeg ik 😅 , tis wel klaar dacht ik zo....
Je kunt ook de topics die je niet bevallen gewoon overslaan.
Als we topics moeten gaan sluiten omdat je helemaal klaar bent met het onderwerp, dan weet ik er nog wel een paar. Bijvoorbeeld de juridische zwaardgevechten die op dit forum telkens weer plaatsvinden :wink:

Gesloten