LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Moneyman

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
07 feb 2022 19:50
Moneyman schreef:
07 feb 2022 18:31
07 feb 2022 18:15
Nou nee,dat blijkt niet uit die links.
Daaruit blijkt dat de plaatselijke overheden dat zeggen.
Ah, ja, en die liegen alles aan elkaar. Natuurlijk, SS… 🙄
Dat zijn jou woorden MM.
Feit is dat ze dat zeggen,en dat is ook begrijpelijk van uit hun officiele standpunt.
Nope. Het volgt letterlijk uit jouw tekst. Of bedoel je weer iets anders dan je schrijft? Het blijkt immers alleen niet uit de links, zoals jij zegt, als de overheden liegen. Basale logica.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

reggie2 schreef:
07 feb 2022 21:00
Praat voor jezelf @ jablan.
Zowel over wat je zegt wat betreft Jose.
Sowieso komt er bij de meeste mensen geen 4 de ronde. Niet eens een 3 de ronde.
Ik zou zeggen Reggie, praat jij ook maar voor jezelf. Uit mijn straat/buurt + mijn meeste familieleden zijn allemaal tot aan de booster gevaccineerd. Ik ken bijna niemand die niet gevaccineerd is.
In mijn geval en dat heb ik al eens eerder hier gezegd, laat ik mij indien nodig ook dit jaar weer prikken met welke vaccin dan ook. Gelukkig mag men dat zelf uitmaken. Ik behoor tot de risico groep, maar laat mij niet weerhouden door wat een ander ervan vind of zegt.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

@G7, ik zal jou nergens van weerhouden.
Als jij je er fijn bij voelt, moet je het zeker doen.👍

Het gaat mij om het feit dat @Jablan het hier promoot als de enige oplossing en dat klopt niet

G7

Dan ben ik het helemaal met Jablan eens. Ik promoot het ook. Ten zeerste zelfs.

reggie2

Dat mag, alleen moet je accepteren dat er zat mensen zijn die dat niet vinden.
Waaronder ik zelf dus.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

16again schreef:
07 feb 2022 12:14
Was die 3e prik nu juist niet nodig, omdat de bescherming volgens originele handleiding maar 2 prikken vergde? En doordat bescherming toch sneller dan verwacht terugliep, en men geen vaccin had voor nieuwere variant, ging de derde er maar in. En in Israel al weer de vierde.
Zet er de tijdlijn van de ontwikkeling en toelating naast. Het spul is op de markt gekomen op het moment, dat men dacht, dat twee doses (J&J één dosis) voldoende was. Maar dit virus verrast iedereen keer op keer. De extra dosis rondt de vaccinatie af, is zeker nodig wanneer dosis 1 en 2 te snel na elkaar zijn gegeven. Daarom ben ik ongelukkig met het advies van de Gezondheidsraad: de groep 12-17 is vorig jaar aangemoedigd om na drie weken (!) in plaats van drie maanden (advies fabrikant) al de tweede dosis te halen. Dat is zo snel geweest, dat er wel een extra dosis nodig is, voordat je mag spreken van 'volledige bescherming'/

Wat in Israël gebeurt, krijgen we hier maar fragmentarisch mee. Gebruikt men inmiddels al iets anders naast BioNTech/Pfizer? Mijn indruk is, dat er teveel op de aanwezigheid van actieve antistoffen wordt getest daar en zodra het een procentje te weinig is, volgt een nieuwe ronde. In een land met 1/3e van de bevolking onbeschermd wordt de andere 2/3e 'in mijn ogen als het ware gebruikt om de verspreiding zo goed mogelijk tegen te gaan.

Een vierde ronde heeft naar mijn idee pas zin, als het om een aangepast vaccin gaat, dat ook de Spike-eiwitten van andere virussen uit dezelfde groep imiteert. Dat zal iets van een hybride worden: tegen Sars en tegen de gewone verkoudheidsvirussen. Deze twee gaan het meest rond en je mag verwachten, dat een volgende dominante variant nog meer kenmerken van beide typen zal hebben.
(Als de volgende variant, winter 2022/23, eerder van het type Delta is, dan ben je al beschermd door de vaccins.)
Jose2501 schreef:
07 feb 2022 14:21
Om daaraan toe te voegen dat al wekenlang er gemiddeld per ziekenhuis met een IC in Nederland (116 totaal) er slechts 2 patiënten met corona besmet zijn opgenomen op een IC.
De bezetting in de ziekenhuizen gaat helemaal volgens het Omikron-handboek: niet te veel op de IC (want het virus gaat minder rond onder de ouderen. Deels door de extra dosis vaccin, deels door minder sociale contacten), daarvoor wel nieuwe leeftijdsgroepen op de gewone afdelingen. Hou rekening met verzuim tot 20 procent en dan is het nog steeds 'een beetje druk' in de ziekenhuizen.
Jose2501 schreef:
Plus dat de immuniteits bescherming van de 3e prik nog sneller terugloopt dan de bescherming van de eerste 2 prikken.
Tja, virus is veranderd. Vaccins beschermen in elk geval nog voldoende tegen een zwaar verloop en dat zie je terug in de opnamecijfers van de ziekenhuizen.
Jose2501 schreef:
Plus dat de modellen die RIVM en Kuipers nog steeds hanteren als argument om de nu nog geldende maatregelen voort te laten duren volslagen mis zijn berekend. Niet alleen Maurice de Hond toont dat aan maar nagenoeg iedereen die iets weet van statistiek en modellering kan dat eenvoudig aantonen. Bekende virologen in binnen- en buitenland vragen dan ook om zo snel mogelijk de lockdown maatregelen op te heffen en alles open te gooien.
Wie zijn die virologen?
De virologen, die ik hoor/lees/spreek, doen geen uitspraken over de maatregelen, omdat dat aan de politiek is.
En ik heb nieuws voor jou: in alle landen zaten de modellen er in eerste instantie naast toen Omikron opdook. Om nu net te doen alsof Nederland door een amateurploeg door deze periode wordt geleid, is weer doorslaan naar de andere kant. Ik heb vaak genoeg kritiek op Nederland, maar andere landen doen het niet veel beter.
[/quote]
Jablan,je bijdragen zijn vast heel duidelijk en goed doordacht, maar voor mij veel te technisch.
ik heb,zoals ik al meermaals zei,weinig tot geen last van alle maatregelen in de diverse landen waar ik kom.
ik ging toch al niet de kroeg in en ook niet veel naar musea,dus het raakt me niet zoveel persoonlijk.
Ook is er bij ons geen enkele controle bij het passeren van ( voormalige) landsgrenzen,niet per schip en ook niet per auto.
Het enige oponthoud wat ik tot nu toe meegemaakt heb,is door een personeels tekort bij een losbedrijf in Frankrijk waar de mensen niet ziek waren,maar niet mochten werken wegens een besmetting.
Dat zien we ook in ons land in het onderwijs o.a.
Dus je bijdragen met allerlei cijfers zeggen me niet zoveel.
ik ben er dan ook voorstander van om al die beperkingen op te heffen,ongeacht wat ervaringsdeskundigen wat betreft corona er van zeggen/vinden.

Moneyman

reggie2 schreef:
07 feb 2022 21:15
:mrgreen: Inderdaad....verbeter de wereld en begin bij jezelf MM.

Wat een "arrogantie"
Deze reactie, in combinatie met je voorgaande post hieronder, maakt dat ik slechts kan glimlachen om dit soort reacties. De ironie… :lol:
reggie2 schreef:
07 feb 2022 21:00
Praat voor jezelf @ jablan.
Zowel over wat je zegt wat betreft Jose.

reggie2

Heb je toch nog lol 👍

scharrelschipper

Moneyman schreef:
07 feb 2022 21:06
Jablan schreef:
07 feb 2022 20:44
Moneyman schreef:
Vriendelijk verzoek: kort 'Scharrelschipper' niet zo af.
Het was niets meer dan een omdraaiing van de door scharrelschippert veel gebruikte MM, maar point taken :roll:
SS is wel wat anders dan MM lijkt mij.
Maar zand erover.

scharrelschipper

Moneyman schreef:
07 feb 2022 21:09
07 feb 2022 19:50
Moneyman schreef:

Dat zijn jou woorden MM.
Feit is dat ze dat zeggen,en dat is ook begrijpelijk van uit hun officiele standpunt.
Nope. Het volgt letterlijk uit jouw tekst. Of bedoel je weer iets anders dan je schrijft? Het blijkt immers alleen niet uit de links, zoals jij zegt, als de overheden liegen. Basale logica.
MM.sorry hoor,ik kort je alleen maar af,en ik plaats geen links.
Je weet toch dat ik dat niet kan?
ik lees de links die jij plaatst.

G7

reggie2 schreef:
07 feb 2022 21:22
Dat mag, alleen moet je accepteren dat er zat mensen zijn die dat niet vinden.
Waaronder ik zelf dus.
Oh, maar dat accepteer ik ook. Zelfs van jou :D Daarom zeg ik ook, gelukkig mogen we dat allemaal zelf weten.

Btw.....ook ik zou willen dat alles weer open gaat, maar leg mij er voorlopig bij neer wat de deskundigen en de regering ervan zeggen. Ik pas mij tot nu toe heel makkelijk aan.

Moneyman

07 feb 2022 21:35
MM.sorry hoor,ik kort je alleen maar af,en ik plaats geen links.
Je weet toch dat ik dat niet kan?
ik lees de links die jij plaatst.
Of je zit de boel wel héél opzichtig voor de gek te houden, óf je begrijpt er werkelijk totaal niets van. Lees nou nog eens goed…

xflorisx

Ongelezen bericht door xflorisx »

16again schreef:
07 feb 2022 19:26
xflorisx schreef:
07 feb 2022 18:38
Jose2501 schreef:

De effecten van openstelling van de scholen is ook weggebleven. Behalve dan dat door het quarantaine beleid een kwart van de leerkrachten gedwongen niet kunnen werken. Waardoor veel schoolklassen geen onderwijs kunnen krijgen.
Je spreekt jezelf aardig tegen. Je wilt alles vrij en open hebben. Nu krijg je je zin op de scholen en meer dan een kwart van de docenten zit thuis.
En hoeveel door quarantaine zonder klachten ?
Bijna niet. Ook al is niet iedereen zwaar ziek. Meerdere collega's twee weken ziek. Sommige teams 50 % afwezig. Ga dan maar lesgeven.

xflorisx

Ongelezen bericht door xflorisx »

Jose2501 schreef:
07 feb 2022 20:19
xflorisx schreef:
07 feb 2022 18:38
Jose2501 schreef:

De effecten van openstelling van de scholen is ook weggebleven. Behalve dan dat door het quarantaine beleid een kwart van de leerkrachten gedwongen niet kunnen werken. Waardoor veel schoolklassen geen onderwijs kunnen krijgen.
Je spreekt jezelf aardig tegen. Je wilt alles vrij en open hebben. Nu krijg je je zin op de scholen en meer dan een kwart van de docenten zit thuis. Sommige zoals ik de 5 werkdagen, omdat ik niet zo ziek was, maar de meesten langer dan die 7 dagen, omdat ze echt te ziek waren. Zeker zaten daar ook de mensen tussen met een goede afweer dat prikjes niet nodig waren.
Het enige dat ik citeer is een bericht uit de live blogs. Dat jij @xflorisx je aangesproken voelt is toch echt jou probleem. Ik probeer mijn berichten algemeen te houden. Er is altijd wel iemand die zich persoonlijk geraakt voelt door wat dan ook. Maar daar gaat het toch niet om?

Ik lees dat heel veel leerkrachten nauwelijks klachten hebben maar door de quarantaine maatregelen niet mogen werken. Dat lijkt mij heel vervelend voor mensen die onderwijs volgen of in het onderwijs werken.
Jij stelt iets en dan heb ik een probleem. Meen je dat nou serieus. Zeg dan niets.

Waar lees jij dat leerkrachten nauwelijks klachten hebben en dat het voornamelijk quarantaine maatregelen zijn. Ik geloof er helemaal niets van. Vast wel enkele dagen bij fitte gevaccineerde jongeren. Meerdere collega's gewoon twee weken ziek (of langer) en daarna nog niet erg fit. Zelf heb ik geluk gehad als 60 plusser. Met een weekje weer present.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ivermectine vertoont 'antiviraal effect' tegen COVID.
Zou het dan toch? Mij maakt het niet uit, maar ik zou het wel grappig vinden.

https://www.reuters.com/business/health ... 022-01-31/

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jose2591

Weet u niet dat men ook thuis flink ziek kan zijn?niet iedereen hoeft, gelukkig, opgenomen te worden.

Onkruid71

Ok well interessante tweet van iemand die deel nam aan de ronde tafel gesprekken over long COVID.

Deel 1
https://threadreaderapp.com/thread/1490 ... 97029.html

Deel 2
https://threadreaderapp.com/thread/1490 ... 75810.html

Deel 3
https://threadreaderapp.com/thread/1490 ... 59200.html

Lady1234

Onkruid71 schreef:
07 feb 2022 23:09

Waarom wordt een farmaceutische fabriek nu wel geloofd?

Lady1234

Onkruid71 schreef:
07 feb 2022 23:20
Ok well interessante tweet van iemand die deel nam aan de ronde tafel gesprekken over long COVID.

Deel 1
https://threadreaderapp.com/thread/1490 ... 97029.html

Deel 2
https://threadreaderapp.com/thread/1490 ... 75810.html

Deel 3
https://threadreaderapp.com/thread/1490 ... 59200.html

En daar komen de Afkortingen weer om de hoek kijken.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 07 feb 2022 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71

Lady1234 schreef:
07 feb 2022 23:21
Onkruid71 schreef:
07 feb 2022 23:09

Waarom wordt een farmaceutische fabriek nu wel geloofd?
Geen idee, misschien lobbies aan beide kanten.

Gesloten