Dat is niet zwart-wit,dat is gewoon zwart.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
-
scharrelschipper
reggie2
vindt dit leuk
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Ik had alles gelezen. Laat ik het dan zo zeggen, ik hoop het voor je. Ik gun het iedereen.
scharrelschipper
en reggie2
vinden dit leuk
Ik gun het ook iedereen. Maar ik ga dus echt niet meer naar de disco hoor
ben alleen helemaal klaar met dat gezeik over corona.
Net als de meeste mensen.
Net als de meeste mensen.
scharrelschipper
vindt dit leuk
scharrelschipper
vindt dit leuk
Is ook niet netjes @nijogeth. Die persoon doet wat er opgedragen is.
Zo werkt dat in dorpsgemeenschappen 
scharrelschipper
vindt dit leuk
Alsof vriendjespolitiek normaal is.
Het lijkt of het vaccin toch wel wat bijwerkingen heeft. De meest prominente zijn het overtrokken zij/wij denken, onvoorwaardelijk geloof in instanties als omt, rivm en regering, en het waanbeeld dat de heilige graal gevonden is in de vorm van vaccinatie.J. Deltoer schreef: ↑09 feb 2022 13:25Het neigt er toch naar dat 3G in de horeca gehandhaaft blijft. Van mij hadden ze nog een stap verder mogen gaan. Namelijk wat nu 3G is opschalen naar 2G en invoeren van 3G voor winkels inclusief de essentiële. Laat de wappies die alles maar zogenaamd beter weten dan de experts maar thuis hun onverdeelde feestjes bouwen.
scharrelschipper
en reggie2
vinden dit leuk
-
scharrelschipper
Dat is het ook (in bepaalde kringen)
En Jablan heeft natuurlijk gelijk;als je als ambtenaar een beetje de bevel is bevel man uit gaat hangen in een kleinere gemeenschap.kun je het wel schudden.
Als Jablan dat tenminste bedoelde,zoniet dan is deze voor mijn rekening
De donoren van Sanquin zijn juist gen afspiegeling van de maatschappij: overwegend wit/blank van huidskleur, overwegend hun hele leven binnen de landsgrenzen doorgebracht; overwegend ouder dan 60. Het grootste deel van de gemeten antistoffen komt van vaccinaties.
Alternatieve woorden hiervoor: vitamine B(ekenden), netwerken, contacten onderhouden. De maatschappij draait hierop
Heb jij een goed alternatief voor de vaccins en toegelaten medicamenten?
Goede omschrijving.scharrelschipper schreef: ↑09 feb 2022 20:05als je als ambtenaar een beetje de bevel is bevel man uit gaat hangen in een kleinere gemeenschap.kun je het wel schudden.
Buiten Nederland zijn gemeenten vaak kleiner (ook minder bevoegdheden) en dan zie je vaak, dat de burgemeester en raadsleden uit het dorp zelf komen, maar de ambtenaren en politieagenten juist buiten het dorp wonen. De manier om de omgang goed te houden.
Privé lukt dat nog, maar voor de rest niet.
1G? Veel mensen zijn de wattenstaafjes zat en willen zich niet laten testen om ergens binnen te komen. (Dat plan om festivals met 1G toe te staan, gaat 'm niet worden.) Bij kinderen speelt dit nog veel sterker: neus/mond zijn kleiner, maar die wattenstaaf is de volwassenenversie. Daar heb je heel, heel erg veel overtuigingskracht nodig om zo'n kind een tweede keer een test af te nemen. En flink veel omkoopmateriaal in de vorm van snoep of iets anders, wat hoog op de wensenlijst van het kind staat.
2/3G? Ik denk, dat op alle mogelijke manieren dit wordt ontdoken. Sterkste voorbeeld vond ik de trainer van Werder Bremen (prof.voetbal). Die man had zijn vaccinatiebewijs ingekocht. Op de datum van prik één in Köln was hij in Egypte en de batchnummers klopten niet met de gebruikte batches in het vaccinatiecentrum. Daarom: in theorie leuk bedacht, maar zonder overtuigende, aanvullende argumenten absoluut niet in de praktijk te brengen.
Donoren onderverdeeld in leeftijden. Weliswaar van 2007/2009, maar zal niet veel schelen tov nu.
https://www.cbs.nl/-/media/imported/ima ... 3217g1.gif
Ze zijn dus zeker niet overwegend ouder dan 60.
Volgens mij mogen ze geen kleur noteren.
Cornelis7
vindt dit leuk
Op dit moment wordt zowat de hele bevolking een keer besmet met Omikron. Ook de ongevaccineerden. Ze belanden nauwelijks in het ziekenhuis (althans , door Corona, ipv met Corona), maar door die besmetting bouwen ze wel antistoffen op.
Ik hoop het met je en dan vooral dat de antistoffen leiden tot T-geheugencellen, anders wordt het met de volgende variant aardig stressen.
De ongevaccineerden zijn met Omikron wel steviger en langer ziek - xFlorisx had dat al opgemerkt en ik zie hetzelfde in mijn omgeving. Voor die groep is het zeker te hopen, dat de natuurlijke immuniteit lang genoeg aanhoudt.
Je verkondigt niet meer dan een mening.Jablan schreef: ↑08 feb 2022 09:11.... geblaat van een kudde schapen door het gebruik van het woord Grondrecht of gemekker over lichamelijke integriteit.
Ik voel mij totaal niet aangetast in mijn rechten als ik een bewijs van mijn gezondheid nodig heb om iets te kunnen doen of ergens binnen te komen. Voor mij is een grondrecht eerder de vrijheid om zo'n manifest op te stellen of vrij kunnen reizen zonder daarvoor een vergunning nodig te hebben. Mijn lichamelijke integriteit staat op het spel bij marteling, mishandeling, vervelende onderzoeken in een ziekenhuis, maar niet bij de toediening van een vaccin.
Voor- en tegenstanders van vaccinatieplicht zijn het gewoon eens, dat gedwongen vaccinatie een inbreuk is op het grondwettelijk recht op lichamelijke integriteit.
Het discussiepunt is of het vermeend algemeen belang (=beheersing pandemie) moet prevaleren over dat grondrecht
Dan kun je beter naar een vaccinatiebewijs vragen.
2G betekent genezen of gevaccineerd, een genezen wappie mag dus naar binnen
Natuurlijk is het een mening, mijn mening om precies te zijn.
Dat recht op lichamelijke integriteit wordt door een kleine minderheid veel te luid van de daken geschreeuwd en beheersing pandemie blijft onderbelicht, omdat de waan van de dag belangrijker wordt gevonden. Meer mensen in het ziekenhis, dan zijn de beperkingen niet strikt genoeg en minder mensen in het ziekenhuis, dan zijn de beperkingen weer te streng.
Bij 2G heb je in theorie gelijk, in de praktijk is de eis alleen al genoeg voor het doel.
Juist de beheersing van de pandemie werd lange tijd te luid van de daken geschreeuwd. Het aantal mensen dat tegen verplicht vaccineren zijn, was op een bepaald moment veel kleiner dan het aantal mensen dat voor verplicht vaccineren was.
Nu alles weer open is, is een groot deel van de groep die voor verplicht vaccineren was weer omgedraaid. De groep die tegen was niet.
Oftewel, de ene groep (voor verplicht vaccineren) laat de waan van de dag regeren en de andere heeft een standpunt waar men achter is blijven staan.
Nu alles weer open is, is een groot deel van de groep die voor verplicht vaccineren was weer omgedraaid. De groep die tegen was niet.
Oftewel, de ene groep (voor verplicht vaccineren) laat de waan van de dag regeren en de andere heeft een standpunt waar men achter is blijven staan.
even terugkomend op mijn opmerking over dogma`s (en loslaten ervan: verplichting tot vaccineren is er zo een, ongevaccineerden als risicofactor zien ook...Jammer dat de overheid blijkbaar zoveel succes heeft gehad met inprenten van dat waanbeeld dat veel mensen dat nog steeds denken. Er zijn helaas ook nog steeds mensen die denken dat vaccineren helpt tegen besmettelijk zijn. ja korter en en minder sterk wellicht maar zeker geen 100% . Los ervan dat we nog steeds niet alles weten.
Inmiddels zou duidelijk moeten zijn dat zeker met de omikron variant iemand met een QR code meer risico vormt besmettingen door te geven dan ongevaccineerden. Persoonlijk zit ik liever met geteste ongevaccineerden samen dan met ongeteste gevaccineeerden. dat laatste biedt , zou inmiddels duidelijk moeten zijn, echt veel meer risico wel besmet te worden.
Overigens zijn de meeste ongevaccineerden die ik ken geen mensen die behoren tot de risicogroepen, die zullen ook bij besmetting niet zo heel gauw in het ziekenhuis komen laat staan op de IC. Dan heb je het over mensen waar al andere problemen om de hoek liggen, en die wellicht zonder corona er ook wel beland waren, alleen later.
overigens als ik de laatste berichten hoor gaat de QR code (voorlopig) de vuilnisbak in en blijft G1 over voor festivals ed (wat de slimste manier is ! eindelijk het licht gezien!)
Inmiddels zou duidelijk moeten zijn dat zeker met de omikron variant iemand met een QR code meer risico vormt besmettingen door te geven dan ongevaccineerden. Persoonlijk zit ik liever met geteste ongevaccineerden samen dan met ongeteste gevaccineeerden. dat laatste biedt , zou inmiddels duidelijk moeten zijn, echt veel meer risico wel besmet te worden.
Overigens zijn de meeste ongevaccineerden die ik ken geen mensen die behoren tot de risicogroepen, die zullen ook bij besmetting niet zo heel gauw in het ziekenhuis komen laat staan op de IC. Dan heb je het over mensen waar al andere problemen om de hoek liggen, en die wellicht zonder corona er ook wel beland waren, alleen later.
overigens als ik de laatste berichten hoor gaat de QR code (voorlopig) de vuilnisbak in en blijft G1 over voor festivals ed (wat de slimste manier is ! eindelijk het licht gezien!)
ik was gisteren (voor iets anders) in een ziekenhuis, en liep daar langs de wachtruimte voor bloeddonatie/aftap.Lady1234 schreef: ↑09 feb 2022 20:49Donoren onderverdeeld in leeftijden. Weliswaar van 2007/2009, maar zal niet veel schelen tov nu.
het viel mij op dat iedereen rood bloed had, ongeacht de huidskleur (die zeker niet alleen blank was) en dat het alleen maar (grofweg, want schatting) 40 minners waren.