LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fitanova

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
richard24
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 feb 2005 16:53

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door richard24 »

nou schijnbaar worden deze reacties wel gelezen anders reageert er toch ook niemand van het bedrijf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Seizoen
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2005 11:13

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door Seizoen »

HOE KOMEN DIE GASTEN VAN FITANOVA AAN MIJN GEGEVENS!!!! :?: :?: :?:

Dit is toch privacyschending!!, ongevraagd post krijgen!!!

En die klantenservice van hun dat dure 0900 nummer dat je dan moet bellen als je vragen hebt is WAARDELOOS!!!

Je verspilt alleen je geld ermee en alsnog schiet je er helemaal niets mee op :x

F. Mattaar

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door F. Mattaar »

Geachte medewerkers van Tros radar,

Allereerst wil ik mijn grote waardering uitspreken voor jullie programma.
Dan graag uw aandacht voor het volgende.
Een dezer dagen ontving mijn vrouw een indrukwekkende brief van de firma Fitanova uit Veldhoven waarin werd aangekondigd dat zij een prijs van €8000,- gewonnen zou hebben. Citaat: "het is zeker dat u €8000,- ontvangt !" De hele inhoud van de brief plus de aankondiging dat mijn vrouw die prijs gewonnen zou hebben maakte mij zeer achterdochtig.
Ik ben op Internet gaan zoeken naar die firma. De resultaten van mijn speurwerk wil ik u niet onthouden.
De firma Fitanova komt in de officiële telefoongids van KPN NIET voor.
Met behulp van diverse zoekmachines gezocht naar Fitanova in Veldhoven zonder enig resultaat.
In de Gouden gids gezocht naar genoemd bedrijf: GEEN gegevens.
Contact opgenomen met de betreffende kamer van Koophandel, het bedrijf is daar NIET bekend !
Gebeld met het 0900-nummer zoals dat is vermeld in de brief van Fitanova (€0,55 per minuut !!) Het blijkt niet mogeijk iemand aan de telefoon te krijgen. Een bandje of een sprekende computer verwijst je naar de mededelingen in de brief die je ontvangen hebt en daarna kom je weer in het hoofdmenu terecht.
Voor mij is het duidelijk, hier zit een luchtje aan.
Misschien kan Radar eens proberen te achterhalen wie hier achter zit.
P.S. Naar aanleiding van het voorgaande ben ik op de site van TROS radar gaan kijken en daar blijkt het onderwerp "Fitanova" zelfs al aan de orde geweest te zijn. Onze brief gaat de vuilnisbak in.
Vriendelijke groet, F. Mattaar, Huizen.

Yvonne Boersma

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door Yvonne Boersma »

L.S,

Ik heb gister ook post van Fitanova ontvangen. Ik had slechts 8.000,=
euro gewonnen. Ik heb de post in hele kleine stukjes geknipt, een brief geschreven, met de hartelijke felicitaties aan Fitanova. "Als ze de puzzel konden oplossen, hadden ze 8.000,= euro gewonnen. Als ze het binnen 24 uur oplosten, hadden ze zelfs ook nog 2.000,= gewonnen."
Ik heb (bijna) alle snippers, dusdanig in de brief gestopt, dat, zodra ze de enveloppe openmaken en de brief eruit halen, dat alles onder de snippers ligt. Uiteraard alles in hun eigen enveloppe, want ik ga geen postzegel aan ze spenderen. Ik heb plezier gehad aan mijn actie. Misschien is het leuk, als iedereen zoiets doet.

Groetjes Yvonne

Yvonne Boersma

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door Yvonne Boersma »

L.S,

Ik ben nog even op de site van de Kamer van Koophandel geweest en heb de betreffende firma daar gevonden, bij "zoeken op handelsnaam"
Ze staan er in:

Fitanova Postorders Eindhoven B.V.
Laagstraat 281C
5654 PK Eindhoven
inschrijfnr. 17116495000
Hoofdvestiging

Echter, als je via de KPN, 118, het telefoonnummer wilt achterhalen, zijn ze daar onbekend.

Groetjes Yvonne

Seizoen
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2005 11:13

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door Seizoen »

Mattaar ik ben het helemaal met u eens met al uw beweringen.
Zelf heb ik ook zo een NEPPE brief gekregen dat ik geld had gewonnen en uiteraard heb ik het zelfde onderzoek als u gedaan en mijn conclusie is daarom WAARDELOOOS dit bedrijf!! Stelletje oplichters

Dit zou een zaak moeten zijn voor Peter R. de Vries!!, wwant hij zal ze moeten aanpakken en al die mensen waar onterecht geld is afgeschreven hun geld laten terug krijgen en het bedrijf STOPPEN.

En dit is voor de medewerker van Fitanova: als jij echt een medewerker bent van dit bedrijf dan adviseer ik je bij deze om sowieso het bedrijf waar jij schijnt te werken GOED te schrijven dus geen vitanova maar Het oplichtersbedrijf Fitanova met een F.

Het feit dat jij ons hier op dit forum adviseert welke maatregel we moeten treffen willen we uit jullie klantenbestand verdwijnen en het feit dat jij hier komt lezen over je oplichtersbedrijf wil zeggen dat je dus dondersgoed weet dat er iets mis is met jullie bedrijf, dat jullie het zo slim spelen om nietsvermoedende klanten te bestelen!!!!

kyra

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door kyra »

quote:
Geplaatst op 31 Jan 2005 11:57 door M. Henriquez
Bel naar het nummer 040-230 24 84 hier wordt altijd opgenomen.
ps. Idea Als je abonnee bent ken je telefonisch je abonnement direct stopzetten!

even een reactie op het bovenstaande, ook ik heb geprobeert dit nummer te bellen (al 2 dagen ) dit nummer is echter ALTIJD in gesprek ook via het 0900 nummer wat ik op internet had gevonden is het niet mogelijk om met een medewerker in contact te komen telkens als je een keuze maakt word je doorverbonden naar het hoofdmenu of word de verbinding verbroken

ook heb ik mijn eigen aangemeld bij het eerder genoemde www.infofilter.nl jammer genoeg valt fitanova echter NIET onder de bedrijven en instellingen waarvan de reclame en toenaderingen van worden geblokkeerd

ten slotte over de reactie van seizoen:
fijn om te horen dat ik niet de enige ben die het opgevallen was dat de zogenaamde reactie van een medewerker van fitanove zijn eigen verlulde door zijn reactie te sluiten met Vitanova in plaats van Fitanova


toch nog een laatste vraag:
zijn er ook mensen die het daadwerkelijk gelukt zijn om de mailingen, brieven,afschrijvingen en allerlei zendingen ( van pillen tot poedertjes ) stop te zetten??

gaarne een reactie

mvg
kyra

richard24
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 feb 2005 16:53

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door richard24 »

Beste Kyra bij mij is het gelukt om het te blokkeren. Ze willen natuurlijk dat je schriftelijk reageert om ervanaf te komen maar veel mensen laten het dus maar zo. Je kunt als het goed is een mailtje sturen naar de webmaster van infofilter met je verhaaltje en hij zal je wel terug mailen want het geld voor al dit soort reklame (oplichting). En anders gewoon terug treiteren dat doen er heel veel. Wel op hun eigen porto natuurlijk. Stuur een baksteen terug, hoe zwaarder het pakje hoe meer porto ze moeten betalen. Kijk maar je bent zo uit hun bestand!!!!!!! :evil: :evil: Veel succes Richard

kyra

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door kyra »

bedankt voor je antwoord richard

ik zal nog maar eens een keer proberen om ze een brief te sturen in de hoop dat ik er zo onder uit kan komen ..
telefonisch zijn ze in elk geval niet bereikbaar het 040 nummer blijft in gesprek en het 0900 nummer verwijst me steeds weee4r door naar het hoofdmenu ongeacht welke keuze ik maak.ben benieuwd of ik deze keer wel een reactie terug krijg van ze..
ik hou jullie op de hoogte

groetjes kyra

kyra

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door kyra »

bedankt voor je antwoord richard

ik zal nog maar eens een keer proberen om ze een brief te sturen in de hoop dat ik er zo onder uit kan komen ..
telefonisch zijn ze in elk geval niet bereikbaar het 040 nummer blijft in gesprek en het 0900 nummer verwijst me steeds weee4r door naar het hoofdmenu ongeacht welke keuze ik maak.ben benieuwd of ik deze keer wel een reactie terug krijg van ze..
ik hou jullie op de hoogte

groetjes kyra

A. Ahmad

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door A. Ahmad »

Ik kreeg ongeveer een maand geleden een brief van Fitanova. Daarin stond dat ik een auto t.w.v € 55.441,00 heb gewonnen (gegarandeerd :!: :!: ). Dus geen spelletje, dacht ik.
Helaas heb ik er niks over gehoord. Ik heb een briefje gestuurd en geschreven dat ik de abonnement op wil zeggen. Hopelijk gaan ze daarop reageren want wat ik hier lees ... :? :?
groetjes

richard24
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 feb 2005 16:53

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door richard24 »

Beste Ahmad, ze doen gewoon net of ze dat briefje niet hebben ontvangen en andere middelen helpen ook niet bij hun. Gewoon brutaal en grof terug doen dat helpt wel. Een brutaal mens heeft de halve wereld :!: :!:

seeske

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door seeske »

Ook ik heb een dikke prijs gewonnen bij Fitanova, Ik dacht dat ik de enige was , tot dat ik op Radar ging kijken ,ik schrok er van wat ben ik er in getrapt zeg , Ik krijg ze wel aan de telef je moet ze smorgens bellen , na 11 uur breekt de telef gewoon af , elke maand heb ik ze aan de telef en telkens is het weer binnen 4 weken hebt u bericht als ik dan zeg , maar het is al 2 maand dan word het nog een paar weken Vorige week heb ik ze gebeld , en gedreigd met ik zal Radar , en Kassa + de telegraaf een brief schrijven , nou daar werden ze echt niet bang voor . nu ik dit op Radar zie ,wil ik het wel geloven, een meer of minder zecht hun natuurlijk ook niks .Maar is hier werkelijk niks aan te doen . Mensen die geen e-mail hebben weten dit toch niet .

Erazer
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:07

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door Erazer »

Nou, ik heb dus ook gereageerd op het bericht die ik kreeg over 50.000 euro, niet omdat ik het geloofde maar meer om te kijken hoe Fitanova zich uit de voeten gaat redden als ik niets anders invul behalve de eerste vraag met JA!

nou ze hebben netjes een brief opgestuurd waarin staat:

hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw antwoord. Wij constateerden echter totonze spijt dau uw banknummer niet hebt opgegeven.
bla bla bla... wij kunnen prijzen alleen maarperbank of giro overmaken
Laat aub weten of u het betreffend product wilt ontvangen....

maar ik heb dus ook een verpakking TopVorm gekregen, terwijl ikniets daarover vermeld heb, en alle lege vakken zijn gemarkeerd met eenoranje stift, zodat ik dus echt erin kan trappen, dus niet!

maar ik heb toch nog een vraag, word ik dan verwacht of ben ik verplicht die verpakking tabletten te betalen wat zowiezo erg onprofessioneel bezord werd [er staat niet eens een productnaam op, heehee], er staat nergens iets over, ik heb niets erover ingevuld???

toch blijft het leuk, hoe verzinnen ze het, he??

nemelis
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jan 2005 21:52

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door nemelis »

@Erazer,

Dan heb je meer reactie gehad dan ik.
Zoals je mischien al wel hebt kunnen lezen in deze thread heb ik hetzelfde gedaan als jij, maar geen reactie.

He is dat nu jammer :twisted:

Maar ach, ik geloof niet dat ik het erg vind dat ze niet gereageerd hebben.

Marianne63

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door Marianne63 »

Hallo allemaal

Net zo als Erazer heb ik een brief met de zelfde inhoud terug gekregen.
Alleen ik had wel een banknr ingevuld. Ook ik heb de eerst ja aangekruist en de eerste "ja" met tekst doorgekrast met zwarte stift.
Het gekke is dat in de brief stond dat ik geen banknr vermeld had en dat was dus wel zo. Ik zou zeggen geen probleem om die heerlijke 50.000 euro over te maken dus.......

Ik moet zeggen ik dat ik me echt geen illusies gemaakt heb hoor maar gewoon benieuwd was wat hier zou uitkomen.
Maar natuurlijk zijn er mensen die dit wel serieus nemen en in deze smerige praktijken trappen.
In het nieuws van deze week heb ik gehoord dat deze praktijken via een nieuwe wet aan banden gelegd gaan worden. Dat werd ook tijd.

Groetjes Marianne

cygnum
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:34

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door cygnum »

Erazer, je mag die tabletten gewoon houden. Je hebt het gekregen zonder dat je daar om gevraagd hebt, en daarom is het eigenlijk een gift. Het is dus van jou.

Annielieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2004 14:15

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door Annielieke »

Heej Erazer,
nou das ook een reactie zeg!!
maarree... voel je je al fitter? ;)

Ik heb geen idee in welk recht je staat, maar ik kan
me wel een bepaald gevoel bij voorstellen als je dat
pakketje net uit de bus haalt!

Erazer
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:07

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door Erazer »

heehee, dat ga ik dus niet doen, die troep innemen, want ik geloof het dus echt niet, maar ik heb toch nog een brief naar fitanova opgestuurd met een hele duidelijke inhoud en ben erg benieuwd of ik een reactie krijg want ik heb niets over de tabletten vermeld en will weten of ze die terug willen hebben, :P ik bewaar ze ergens in een la zolang....

heeft iemand die tabletten gebruikt eigenlijk, en is het de moeite waard of krijg je alleen maar buikpijn ervan of zo?? :oops:

Annielieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2004 14:15

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door Annielieke »

ik zou die rommel ook echt niet innemen! je weet nooit ;) zullen waarschijnlijk placebo's zijn maar dan nog!

Ik zou ook in zijn geweest voor zo'n move die jij hebt gemaakt, maar ben blij me te hebben kunnen inhouden.. Volgens mij mag je die krengen houden, maar zou ze ook nog maar even in een laatje leggen.

krijg echt de laatste tijd van zeker 3 verschillende bedrijven brieven dat ik de hoofdprijs heb gewonnen. Ze komen de envelop al niet meer uit dan 50%! Echt hufters dat ze zo proberen te profiteren van mensen zeg..
Onbegrijpelijk dat dat kan..

Gesloten