Nog afgezien daarvan, is het wel informatief om de wettelijke en daarnaast praktische “oplossing” voor een probleem te lezen.
Feedback op het Forum - deel 3
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Eens met Breien én Lady. Als die twee routes in één topic bij elkaar komen met inachtneming van onderstaande heb je een vrijwel perfect topic. En dat kan ook prima, er zijn meer dan genoeg voorbeelden op het forum te vinden waarin juist deze combinatie de topicstarter aan een oplossing hebben geholpen.
Radar schreef: ↑06 feb 2022 18:08Forumgebruikers botsen wel vaker over een 'praktische' versus een 'juridische' aanpak van problemen (you know who you are). Het is niet aan de moderators om te zeggen welke je moet nemen. De twee benaderingen kunnen prima naast elkaar bestaan op dit forum, mits iedereen respectvol blijft. 'Volgens wetsartikel zus en zo heb je recht op volledige compensatie inclusief rente' kan heel goed staan naast 'Met zo'n eis zou je vermoedelijk de bedrijfsleider in het harnas jagen'. Houd voor ogen dat we hier zijn om elkaar en vraagstellers te helpen. Elkaar beledigen past daar niet bij.
Erthanax
vindt dit leuk
-
Het probleem is dat blijkbaar de juridische en praktische oplossing op dit forum niet naast elkaar kunnen bestaan en dat de eigen opvatting met hand en tand verdedigd moet worden.
Lowieze
vindt dit leuk
Het kan wel degelijk, want er zijn zat topics waarin dat tot prima uitkomsten heeft geleid. De praktijk bewijst dus dat het wél kan.juliomariner schreef: ↑28 feb 2022 16:36Het probleem is dat blijkbaar de juridische en praktische oplossing op dit forum niet naast elkaar kunnen bestaan en dat de eigen opvatting met hand en tand verdedigd moet worden.
Het gaat vaak fout als men een juridische route gaat weerleggen met een praktische route (in plaats van aanvullen). Of vice versa natuurlijk. Als men niet zuiver op het netvlies heeft wat de status van hun eigen argument is, en bijvoorbeeld op basis van praktische argumenten een juridische standpunt inneemt of een moreel oordeel over de andere route uitspreekt, dán gaat het fout.
Dan bestaan beide routes niet meer naast elkaar, maar worden ze vermengd - en dat levert problemen op.
Lady1234
en juliomariner
vinden dit leuk
Het gaat altijd om dezelfde personen (grote ego’s) die maar door blijven gaan om hun gelijk te halen. Ze verliezen uit het oog dat een TS daar niet mee geholpen is en vaak afhaakt. En dat op een consumentenforum.
Daarom kunnen zij beter een eigen forum openen en dan pagina na pagina door blijven gaan.
Daarom kunnen zij beter een eigen forum openen en dan pagina na pagina door blijven gaan.
-
Niet alleen topicstarters haken daardoor af. Ik heb er zelf ook nog maar weinig zin in om continue de berichten van te grote ego's te moeten lezen om in een topic bij te blijven.
Get a life...
Get a life...
moederslink
vindt dit leuk
witte angora schreef: ↑28 feb 2022 17:12
te moeten lezen om in een topic bij te blijven.
Get a life...
Je moet niks lezen , je mag.
Inderdaad, Get a life.....en dat is geen forum. Althans , voor de meesten dan.
-
wat voor de ene een flutbedrag is kan voor een ander veel geld zijn. De rechtelijke macht moet ook toegankelijk blijven voor de minder bedeelden. Hoewel ik ook af en toe wel eens denk waarom ga je daarmee naar de rechter.
Dorfje
vindt dit leuk
We dwalen af.
-
ja juffrouw
Lady1234
vindt dit leuk
-
In het begin ben ik altijd wel wat geboeid door de oplossingen die worden aangedragen , juridisch en praktisch , dan heeft ook de TS én de juridische én de praktische kant gelezen en kan het wel klaar zijn.witte angora schreef: ↑28 feb 2022 17:12Niet alleen topicstarters haken daardoor af. Ik heb er zelf ook nog maar weinig zin in om continue de berichten van te grote ego's te moeten lezen om in een topic bij te blijven.
Maar zij blijven elkaar proberen te overtuigen en onderuit te schoffelen en daar heeft de TS n.m.m niets meer aan en wordt het langdradig en vervelend. ( voor mij , de interesse ebt volledig weg , dan weet ik het wel en de TS ook )
Dorfje
vindt dit leuk
Maar dan haal je bijvoorbeeld ook humor uit het forum weg en krijg je weer discussie of iets nu wel of niet ontopic is. Daar is al vaak genoeg discussie over geweest.LectoriSalutem schreef: ↑28 feb 2022 19:01Mijns inziens zou een veel strikter beleid waarbij alles wat niet relevant is voor het topic wordt geschrapt zonder dat iedereen meteen dáár weer wat van vindt.
-
Tussen humor en bar slechte woordgrapjes zit een wereld van verschil.
Ik ben het met je eens dat humor op enig niveau een topic kan verrijken, maar de tenenkrommende flauwe zaken (niveau groep 4 - lagere school) die ik hier met regelmaat voorbij zie komen, zou ik als moderator zonder pardon schrappen.
Een zekere groep van vaste gebruikers heeft schijnbaar een carte blanche verkregen voor deze niveau-loze woordspelletjes....
Ik ben het met je eens dat humor op enig niveau een topic kan verrijken, maar de tenenkrommende flauwe zaken (niveau groep 4 - lagere school) die ik hier met regelmaat voorbij zie komen, zou ik als moderator zonder pardon schrappen.
Een zekere groep van vaste gebruikers heeft schijnbaar een carte blanche verkregen voor deze niveau-loze woordspelletjes....
Niveau groep 4 is ook zoiets als diverse accounts hebben.
Klinkt niet echt volwassen.
Zo belangrijk vind jij dit forum dus en daarmee ook alles kunnen zeggen wat jij denkt dat goed is.
Dat moet je maar willen.
Klinkt niet echt volwassen.
Zo belangrijk vind jij dit forum dus en daarmee ook alles kunnen zeggen wat jij denkt dat goed is.
Dat moet je maar willen.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 28 feb 2022 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Lady1234
en LectoriSalutem
vinden dit leuk
@lectoriSalutem
Maar u haalt nu uw schade wel in.
Maar u haalt nu uw schade wel in.
reggie2
en LectoriSalutem
vinden dit leuk
-
Lowieze
vindt dit leuk
Ze waren natuurlijk wel van een heel ander, beter niveau.witte angora schreef: ↑28 feb 2022 22:06Eerlijk gezegd mis ik ze net zo hard als 777 en stofkomkommer.
Persoonlijk kan ik @neodutchio zeer wel waarderen. Zijn praktische kijk op zaken spreekt mij aan.
-
Jawel, beiden hebben hun sterke kanten en positieve inbreng. Maar die eeuwige discussies hangen me de keel uit. In die zin mis ik ze absoluut niet.
Bedenk ook, dit is maar een forum. Als iemand ineens niet meer reageert, of zelfs zijn account inactief maakt, valt het in veel gevallen niet eens op. Het forumleven gaat gewoon verder, met of zonder de inbreng van individuele personen.
Bedenk ook, dit is maar een forum. Als iemand ineens niet meer reageert, of zelfs zijn account inactief maakt, valt het in veel gevallen niet eens op. Het forumleven gaat gewoon verder, met of zonder de inbreng van individuele personen.
Dorfje
vindt dit leuk
-
Een heel praktische kijk... neem uw recht als consument vooral niet, de ondernemer is toch al zo zielig en bovendien heeft de ondernemer altijd gelijk.Lady1234 schreef:praktische kijk op zaken spreekt mij aan...
Nee, dan toch liever het niveau van stofkomkommer....
Iedere keer als ik dit soort discussies lees, denk ik: wat zou het een hoop schelen als forumleden net zo kritisch naar hun eigen bijdragen kijken als naar die van de anderen...
juliomariner
, witte angora
, Lady1234
, LectoriSalutem
en Dorfje
vinden dit leuk