Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Bob11180
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2022 21:28

Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Bob11180 »

Besten,

6 april as verloopt mijn huidige contract bij van de bron.
Wilde zojuist de prijzen van de aanbieders vergelijken, maar momenteel is dit nergens mogelijk op het internet!!
Ouderwets zelf gaan bellen of wat is de manier om nu voor het beste energie contract te kunnen kiezen? Meer mensen die in dezelfde situatie zitten nu?

Lady1234
Berichten: 27257
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij Gaslicht.com kunt u nog steeds vergelijken.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Gezien de huidige situatie is een vergelijking al achterhaald zodra het op het scherm komt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door scontra »

Vergelijken is best mogelijk, alleen moet u zelf aan de slag bij de verschillende aanbieders.
Voer uw gemiddelde verbruik van de afgelopen drie verbruiksjaren in bij verschillende aanbieders en u heeft een vergelijk.
Iets meer werk, maar wel met het gewenste resultaat.
Let op, er zijn nog enkele kleinere aanbieders die het momenteel financieel erg moeilijk hebben.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Het heeft er mee te maken dat geen enkele aanbieder nog contracten aanbiedt. Dit gezien de stijgende energieprijzen en de onstabiele markt door de oorlog Rusland/Oekraïne. Het beste is om je huidige leverancier te vragen voor verlenging, of als je echt weg wilt te vragen naar het zogenoemde "modelcontract". Maar houdt er rekening mee dat de prijzen niet leuk zijn...

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Miss Tascha schreef:
02 mar 2022 09:14
Het heeft er mee te maken dat geen enkele aanbieder nog contracten aanbiedt.
Natuurlijk wel. Als jij gelijk zou hebben, zou niemand aan het einde van het lopende contract een nieuw contract kunnen afsluiten.

marc_b
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2022 09:56

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door marc_b »

Ik loop tegen hetzelfde aan. Mijn huidige aanbieder (Greenchoice) is eerst met een nieuw verlengaanbod gekomen (vast contract), maar dat is al niet meer beschikbaar. Ik kan alleen nog naar variabel gaan. Gaslicht.com geeft ook geen vaste contract opties meer aan, maar stuurt je door naar de aanbieder zelf. Hiervan heb ik ook bij enkele mijn gegevens ingevuld en het enige dat ik krijg aangeboden zijn variabele contracten.
Laatst gewijzigd door marc_b op 02 mar 2022 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Moneyman schreef:
02 mar 2022 09:30
Miss Tascha schreef:
02 mar 2022 09:14
Het heeft er mee te maken dat geen enkele aanbieder nog contracten aanbiedt.
Natuurlijk wel. Als jij gelijk zou hebben, zou niemand aan het einde van het lopende contract een nieuw contract kunnen afsluiten.
Wel bij je eigen leverancier misschien, maar inderdaad overstappen wordt lastig als je vaste tarieven wilt afspreken.
Daarom ook mijn opmerking over het modelcontract, je moet er specifiek zelf naar vragen

Dirkie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Dirkie »

marc_b schreef:
02 mar 2022 09:59
Ik loop tegen hetzelfde aan. Mijn huidige aanbieder (Greenchoice) is eerst met een nieuw verlengaanbod gekomen (vast contract), maar dat is al niet meer beschikbaar. Ik kan alleen nog naar variabel gaan. Gaslicht.com geeft ook geen vaste contract opties meer aan, maar stuurt je door naar de aanbieder zelf. Hiervan heb ik ook bij enkele mijn gegevens ingevuld en het enige dat ik krijg aangeboden zijn variabele contracten.
Omdat er recentelijk een aantal leverancier zijn omgevallen en vanwege de huidige situatie in de wereld denk ik dat er niet een aanbieder zal zijn die je een gunstig vast contract met een lange looptijd zal aanbieden. Deze bedrijven moet ook bij hun bron duurder inkopen en tegen prijzen die erg fluctueren. En dat wordt doorberekend aan de klanten. Als je nog een vast contract hebt dan heb je gewoon geluk gehad.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door scontra »

Dirkie schreef:
02 mar 2022 11:32
Als je nog een vast contract hebt dan heb je gewoon geluk gehad.
Zolang je leverancier niet omvalt wel, maar anders ben je ook 'de Sjaak'.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Miss Tascha schreef:
02 mar 2022 10:22
Moneyman schreef:
02 mar 2022 09:30
Miss Tascha schreef:
02 mar 2022 09:14
Het heeft er mee te maken dat geen enkele aanbieder nog contracten aanbiedt.
Natuurlijk wel. Als jij gelijk zou hebben, zou niemand aan het einde van het lopende contract een nieuw contract kunnen afsluiten.
Wel bij je eigen leverancier misschien, maar inderdaad overstappen wordt lastig als je vaste tarieven wilt afspreken.
Daarom ook mijn opmerking over het modelcontract, je moet er specifiek zelf naar vragen
Dus wordt het wel degelijk aangeboden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door sjohie »

Leveranciers, vooral de agressievere/kleinere, zijn grotendeels gestopt met het actief werven van nieuwe klanten, ivm de grote onzekerheden op de energiemarkt. Dat betekent dat het vinden van een nieuwe leverancier wat meer inspanning uwerzijds zal vereisen, maar ze moeten wel klanten aannemen als die bij ze aanbellen. Ze verstoppen alleen de bel nu wat meer dan vroeger.


Lady1234
Berichten: 27257
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het heeft wel het voordeel dat mensen niet meer die hinderlijke telefoontjes krijgen inzake “voordelige” energiecontracten.

16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door 16again »

Ik zit in zelfde schuitje als TS.
Zal uitdraaien op variabel contract tijdens de zomermaanden, waar gasverbruik toch al laag is.
En dan kijken voor een vast contract in de herfst, hopelijk is de situatie dan weer genormaliseerd.

jonis
Berichten: 2769
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door jonis »

Sinds een paar weken maakt me de gasprijs helemaal niets meer uit; dit wordt radicaal verminderd, ik heb het al ruim gehalveerd tov afgelopen jaar (nu <600m3 jaarbasis) en kijk nu nog naar wat ik moet veranderen/investeren om nog verder te verminderen.
Winter is zo goed als voorbij en heb nog even tijd om dat goed te bekijken ipv hopen op een nieuw normaal.

jonis
Berichten: 2769
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door jonis »

snuffel1 schreef:
05 mar 2022 13:30
U heeft de middelen om energiebesparende apparatuur aan te schaffen maar dat maakt voor de huidige energieprijzen geen verschil want die worden echt niet lager omdat u minder energie afneemt.
Ik zit niet te wachten/ hopen op lagere tarieven.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

OF je blijft voorlopig ff lekker zitten waar je nu zit tot de markt weer een beetje normaal doet, stap je daarna over als dit weer mogelijk is om goed te vergelijken..

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door ateurlings »

Moneyman schreef:
02 mar 2022 09:30
Miss Tascha schreef:
02 mar 2022 09:14
Het heeft er mee te maken dat geen enkele aanbieder nog contracten aanbiedt.
Natuurlijk wel. Als jij gelijk zou hebben, zou niemand aan het einde van het lopende contract een nieuw contract kunnen afsluiten.
Het klopt wel dat er bijna geen vaste contracten worden aangeboden, alleen model contracten, ofwel variabele.
Deze werden in het verleden elk half jaar aangepast en sinds november elk kwartaal maar mag ook al elke maand.
Maak u borst maar nat

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energiecontracten vergelijken niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Moneyman »

ateurlings schreef:
07 mar 2022 20:16
Maak u borst maar nat
Ik heb gelukkig net nog een vast contract af kunnen sluiten :wink:

Gesloten