"Nergens last van hoor, ik gooi er altijd voor een tientje in."
Een mop met een baard, uit de tijd van de oliecrisis van 1973, denk ik.
Toch maar goed dat de tankstations niet al te ver uit elkaar liggen zodat je, met enig geluk, toch nog net van de ene naar de andere
kunt komen om weer voor een joetje te kunnen bijvullen .
Het ligt vooral aan het tempo. Als ik 180 kilometer lang 60 kan rijden, dan ben ik ook langer onderweg dan wanneer ik 300 kilometer met 120 kilometer per uur kan rijden.
De vogels fluiten, de zon schijnt, onze badkamerverbouwing loopt op schema, ik kon in een van best functionerende democratieën van de wereld stemmen, en W Engel is opgepakt. Werkelijk waar, een dag met een sterretje in mijn dagboek.
Bij mij deden 8 partijen mee. Een partij wilde nog meer asieleisers dan het landelijk verplichte opvangen (voor een zogenaamde diverse gemeente), ouderen nog langer krampachtig in hun eentje in de eensgezinswoning laten wonen (nog minder kansen voor starters) en invoering van een duur omstandelijk en zinloos afvalsystyeem.
Ik heb op een van de andere 7 gestemd. Ik hoop velen met mij.
Bij mij deden 8 partijen mee. Een partij wilde nog meer asieleisers dan het landelijk verplichte opvangen (voor een zogenaamde diverse gemeente), ouderen nog langer krampachtig in hun eentje in de eensgezinswoning laten wonen (nog minder kansen voor starters) en invoering van een duur omstandelijk en zinloos afvalsystyeem.
Ik heb op een van de andere 7 gestemd. Ik hoop velen met mij.
Dus u wilt de oudjes uit hun eengezinswoning verjagen?
Volgens mij kan de schoolgaande jeugd beter weer volkoren boterhammen met gezond beleg naar school nemen i.p.v. geld voor snacks. Pappa's & mamma's kunnen er op toe zien dat de jeugd het meeneemt.
Kabinet wil maatregelen om fastfood te remmen - https://nos.nl/l/2421663
Dat doet me denken aan een tv reportage van een tijdje terug over bedrijfsrestaurants vs. zelf meegenomen lunch. Daar was toen een man bij die het maar onzin vond om salades in het bedrijfsrestaurant te eten, want hij had een gezonde lunch van thuis mee: boterhammer met dikke plakken leverworst