LG cashback betaalt niet uit
LG cashback betaalt niet uit
op 6 jan. bij platte tv een LG 77 inch oled gekocht voor 3200 euro met 200 cashback. Omdat het een wir war aan cashback is op de website van LG , eerst alles ingevoerd op een verkeerde aktie die 31 dec. verlopen was. Op 12 jan. met Platte TV gebeld en gemaild en samen met hun hulp in de juiste aktie alles ingevoerd op de website van LG. Vervolgens gaan er dan 3 maanden voorbij en denk je ineeens verrek ik heb nog steeds me cash back niet !! Na contact met LG die blijkt helemaal niets te maken te hebben met de cashback een tel nummer 0438800157 gehad van de verantwoordelijke party. Die vervolgens zeggen dat ze niets ontvangen hebben en de aktie verlopen is en ik kan fluiten naar me 200 euro. Omdat ik alles op een website heb ingevoerd geen enkel bewijs van verzending, lekker makkelijk voor LG om te zeggen , we hebben niets ontvangen doei !! Ik voel me opgelicht !
Laatst gewijzigd door hercu1965 op 15 mar 2022 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: LG cashback betaalt niet uit
Zo te lezen heb je nogal zitten rommelen met de invoer van de gegevens. De grote vraag is natuurlijk: welke partij beloofde de cashback, waar heb je het ingediend, en wat kun je bewijzen. Als jij het verkeerd hebt gedaan, of niets kunt bewijzen, heb je pech.
Re: LG cashback betaalt niet uit
Er was wel degelijk in die periode een cashback actie vanuit LG zelf, zie de link en voorwaarden hieronder. Platte TV is een van de deelnemende leveranciers en ook is er een lijstje met tv's waar de actie betrekking op heeft.hercu1965 schreef: ↑15 mar 2022 14:41op 6 jan. bij platte tv een LG 77 inch oled gekocht voor 3200 euro met 200 cashback. Omdat het een wir war aan cashback is op de website van LG , eerst alles ingevoerd op een verkeerde aktie die 31 dec. verlopen was. Op 12 jan. met Platte TV gebeld en gemaild en samen met hun hulp in de juiste aktie alles ingevoerd op de website van LG. Vervolgens gaan er dan 3 maanden voorbij en denk je ineeens verrek ik heb nog steeds me cash back niet !! Na contact met LG die blijkt helemaal niets te maken te hebben met de cashback
De online registratie had op 14 maart voltooid moeten zijn (gisteren), en dan had je tot 27 maart de tijd om de vereiste bewijzen in te sturen. Misschien dat Platte TV nog iets uit coulance kan doen, omdat ze je hebben geholpen met het invullen van de juiste gegevens? Kennelijk is er dan toch iets verkeerd gegaan.
https://promo.deskservices.nl/nl-nl/21- ... /terms.pdf
Re: LG cashback betaalt niet uit
De vraag is ook (PLatte TV kennend!) of je ook daadwerkelijk een TV hebt gekocht die meedeed aan de actie (oftewel: of je niet een Oost-Europees model hebt gekocht). Zou niet de eerste keer zijn dat het daar misgaat (al zou je dat dan als argument vanuit LG verwachten).
Los van de cashback: wel een top TV die je hebt gekocht, krijg je geen spijt van!
Los van de cashback: wel een top TV die je hebt gekocht, krijg je geen spijt van!
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: LG cashback betaalt niet uit
12 januari plus 3 maanden is 12 april.
Verder moet u meer doen dan alleen een formulier invullen, er moet ook bewijs opgestuurd worden (al dan niet digitaal) van de aankoop en het productnummer. Daarna komt er een bevestiging dat het ontvangen is en dat het in behandeling is genomen.
Als u enkel een formulier hebt ingevuld zonder de streepjescode uit te knippen en alles door te sturen en als u geen bevestiging ontvangen hebt van de aanvraag, dan staat u inderdaad met lege handen. Er ontbreekt namelijk zoveel bewijs dat u niet kan aantonen iets op tijd, op de juiste plek en op de juiste manier gedaan te hebben.
Verder moet u meer doen dan alleen een formulier invullen, er moet ook bewijs opgestuurd worden (al dan niet digitaal) van de aankoop en het productnummer. Daarna komt er een bevestiging dat het ontvangen is en dat het in behandeling is genomen.
Als u enkel een formulier hebt ingevuld zonder de streepjescode uit te knippen en alles door te sturen en als u geen bevestiging ontvangen hebt van de aanvraag, dan staat u inderdaad met lege handen. Er ontbreekt namelijk zoveel bewijs dat u niet kan aantonen iets op tijd, op de juiste plek en op de juiste manier gedaan te hebben.
Re: LG cashback betaalt niet uit
Ik vind het een rare eis om (een foto van) het uitgeknipte serienummer te moeten uploaden. In de actievoorwaarden wordt het woord 'uitgeknipte' zelfs onderstreept.
Een 77" tv is dermate groot dat hij niet in iedere auto past, vaak zal hij door de leverancier bezorgd worden. Net zoals dat ook bij grote of zware apparaten (wasmachines, koelkasten, vriezers) gebruikelijk is. Bij wijze van service worden die apparaten vrijwel altijd zonder doos geleverd, de klant heeft dan helemaal geen uitgeknipt serienummer.
Een 77" tv is dermate groot dat hij niet in iedere auto past, vaak zal hij door de leverancier bezorgd worden. Net zoals dat ook bij grote of zware apparaten (wasmachines, koelkasten, vriezers) gebruikelijk is. Bij wijze van service worden die apparaten vrijwel altijd zonder doos geleverd, de klant heeft dan helemaal geen uitgeknipt serienummer.
Re: LG cashback betaalt niet uit
Uiteraard, maar dat kan toch ook op een andere manier. Die gegevens staan vast ook wel ergens op het apparaat zelf. Als de klant daar dan een foto van maakt en samen met de aankoopbon of factuur opstuurt, zou dat imho voldoende moeten zijn. In de administratie van LG kan dan prima bijgehouden worden welke serienummers al van de actie gebruik gemaakt hebben, om fraude te voorkomen.
Re: LG cashback betaalt niet uit
Op die manier kan je probleemloos een TV kopen, een foto en factuur opsturen, de TV terugsturen onder het retourrecht en vervolgens de cashback incasseren zonder dat er een haan naar kraait. De doos is dan zelfs onbeschadigd.grun schreef: ↑15 mar 2022 17:05Uiteraard, maar dat kan toch ook op een andere manier. Die gegevens staan vast ook wel ergens op het apparaat zelf. Als de klant daar dan een foto van maakt en samen met de aankoopbon of factuur opstuurt, zou dat imho voldoende moeten zijn.
Nu weet ik ook wel dat retourrecht ook zonder doos bestaat, enzovoort, maar het maakt de drempel wel een stuk hoger.
Re: LG cashback betaalt niet uit
OK, zover was ik nog niet.Moneyman schreef: ↑15 mar 2022 17:18Op die manier kan je probleemloos een TV kopen, een foto en factuur opsturen, de TV retourneren onder het retourrecht en vervolgens de cashback incasseren zonder dat er een haan naar kraait.
Dorfje
vindt dit leuk
Re: LG cashback betaalt niet uit
Kijk op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... -fabrikant voor advies. Neem eventueel contact op met www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl/.
Het is wel heel belangrijk dat alle stappen op het juiste manier zijn doorlopen.
Het is wel heel belangrijk dat alle stappen op het juiste manier zijn doorlopen.
Re: LG cashback betaalt niet uit
inmiddels zo ver dat ik een opgeslagen aanmelding in me PC heb gevonden !
dus de complete aanmelding bij LG had ik als printscreens opgeslagen , dus bewijs genoeg.
helemaal volgens de regels met het stuk streepjes code uit de verpakkingsdoos geknipt en ingescant
het bedrijf tel. 043 8800157 wat LG gebruikt om de cash back uitbetalingen te doen wist mij te vertellen dat mijn email adres naam adres en postrcode NIET in hun sijsteem voorkwam , terwijl ik in JAN. 2022 de hele aanmelding als printscreens had opgeslagen.
het is een groot bedrog dat hele cash back !
het is inmiddels 3 maanden terug en ik had zelfs 2 aanmeldingen gedaan omdat er verschillende aktie's liepen.
er zijn dus 2 aanmeldingen over cashback bij L.G., spoorloos verdwenen ????
Ik begin dat hele gelieg en bedriegen zat te worden en heb mijn UNIVE rechtsbijstands verzekering erop gezet.
het gaat me niet eens meer om die 200 euro , maar het feit dat ze je keihard lopen en te bedriegen , en.................omdat je via
een website al je gegevens moet invullen , je achteraf geen enkel bewijs hebt.
gelukkig middels printscreens wel alles opgeslagen, wat nu heel goed van pas komt.
ik laat wel even weten hoe het af gelopen is
dus de complete aanmelding bij LG had ik als printscreens opgeslagen , dus bewijs genoeg.
helemaal volgens de regels met het stuk streepjes code uit de verpakkingsdoos geknipt en ingescant
het bedrijf tel. 043 8800157 wat LG gebruikt om de cash back uitbetalingen te doen wist mij te vertellen dat mijn email adres naam adres en postrcode NIET in hun sijsteem voorkwam , terwijl ik in JAN. 2022 de hele aanmelding als printscreens had opgeslagen.
het is een groot bedrog dat hele cash back !
het is inmiddels 3 maanden terug en ik had zelfs 2 aanmeldingen gedaan omdat er verschillende aktie's liepen.
er zijn dus 2 aanmeldingen over cashback bij L.G., spoorloos verdwenen ????
Ik begin dat hele gelieg en bedriegen zat te worden en heb mijn UNIVE rechtsbijstands verzekering erop gezet.
het gaat me niet eens meer om die 200 euro , maar het feit dat ze je keihard lopen en te bedriegen , en.................omdat je via
een website al je gegevens moet invullen , je achteraf geen enkel bewijs hebt.
gelukkig middels printscreens wel alles opgeslagen, wat nu heel goed van pas komt.
ik laat wel even weten hoe het af gelopen is
Re: LG cashback betaalt niet uit
Is dát niet het probleem? Meerdere aanmeldingen kunnen een reden zijn om deelname uit te sluiten (ivm mogelijke fraude). Maar dat zou dan wel aangegeven moeten worden natuurlijk.
Heb je ook screenshots van een bevestiging ("bedankt voor uw aanmelding, u hoort nog") of zoiets? Als dat niet zo is, bewijzen die screenshots slechts dat je een formulier ingevuld hebt, maar niet dat je het ook correct hebt verzonden.
En, eerlijk is eerlijk, de vage omschrijvingen (meermaals aangemeld op verschillende plekken, hulp van een verkoper nodig hebben) roepen op z'n minst de indruk op dat er aan jouw kant iets fout gegaan kan zijn. Het blinkt niet uit in duidelijkheid, zeg maar.
Re: LG cashback betaalt niet uit
Kunnen ze eindelijk eens stoppen met die cashbacks en de korting simpelweg aan de kassa geven, of gaan ze er van uit dat er klanten zijn die vergeten of een foutje maken om de cashback op te eisen. Evenwel trekken ze de niet opgeëiste cashback wel van de belastingen af. Dat gebeurt in supermarkten ook bij kortingen die klanten niet verzilveren.
Re: LG cashback betaalt niet uit
Ze trekken de niet opgeëiste cashback van de belastingen af?
Wat een onzin.
Wat een onzin.
Re: LG cashback betaalt niet uit
Men mag er ook weleens wat voor doen om iets te krijgen.Jan Wijn schreef: ↑19 mar 2022 01:57Kunnen ze eindelijk eens stoppen met die cashbacks en de korting simpelweg aan de kassa geven, of gaan ze er van uit dat er klanten zijn die vergeten of een foutje maken om de cashback op te eisen. Evenwel trekken ze de niet opgeëiste cashback wel van de belastingen af. Dat gebeurt in supermarkten ook bij kortingen die klanten niet verzilveren.
Re: LG cashback betaalt niet uit
Over het algemeen kunnen cashback acties interessant zijn, maar je moet inderdaad wel goed de voorwaarden lezen. Mijn ervaringen zijn positief, en soms wat minder.snuffel1 schreef: ↑19 mar 2022 10:10Meestal wordt bij het product ook een flyer geleverd met de actievoorwaarden en een verwijzing naar de betreffende site en als men de tijd neemt is het aanmelden zo gedaan maar vaak is dat niet het geval want die flyer wordt niet of nauwelijks gelezen en klopt men op google een zoekopdracht in die naar de verkeerde actie verwijst. Het gaat vaak om serieus geld en dan mag er best wel wat aandacht aan besteed worden door goed te lezen en alles controleren voordat men de aanvraag indient.
- Aanschaf Samsung koelkast via Coolblue, cashbackactie 50 euro retour via Samsung. Dat ging snel en redelijk probleemloos. Er was wel een emailtje van mijn kant voor nodig om ze aan de deadline te herinneren, maar daarna werd het geld binnen een week overgemaakt.
- Cashbackactie van MSI, 25 euro retour bij aanschaf van een MSI computer moederbord. MSI is een Chinees bedrijf en die vroegen een kopie van mijn paspoort of rijbewijs, dat ging me te ver. Dan maar geen cashback, het moederbord heb ik wel aangeschaft.
- In afwachting van glasvezel wat hier volgens de planning nog dit jaar wordt opgeleverd, alvast een KPN Thuis abonnement besteld via een cashbacksite. Wat blijkt, KPN heeft de bestelling niet aan de cashbacksite doorgegeven en ze werken niet mee aan een claim. Dat scheelt 57,50 euro cashback, dat laat ik me niet door de neus boren. Straks maar even bellen om de bestelling te annuleren. Later nog maar eens proberen, of anders met Ziggo (huidige provider) onderhandelen over korting (op dit moment hebben ze een actie van 50% korting voor het eerste jaar op sommige producten).
Re: LG cashback betaalt niet uit
Inmiddels wijzer geworden en nu wetend wat er echt gebeurd is;
halverwege december 2021 kwam ik in contact met Platte TV om daar een 77 inch oled LG te kopen en een 55 inch oled LG in te ruilen.
De koop was in feite gesloten in dec. 2021 maar de faktuur kwam op 6-1-2022 te staan omdat dat de leverdatum was.
Op het type nummer op de website van LG de aktie opgezocht die bij mijn 77 inch Oled hoorde.
alles keurig ingevoerd zoals het hoort , ook met de code van de verpakkingsdoos ingescant en de faktuur enz.
De koop was in 2021 gesloten maar de faktuur stond op 6-1-2011 leverdatum , niet koop datum
Toen ik alle gegevens invoerde zag ik dat de aktie op mijn 77 inch OLED 31-12-2021 stopte , met een aankoopbon op 6-1-2022
Ik moest 31 dec. 2021 invoeren om verder te komen.
Naderhand belde ik daar Platte TV over die mij wist te vertellen dat er op hetzelfde type TV een aktie liep van okt t/m dec. 2021
en OP HETZELFDE TYPE TV weer een nieuwe aktie die startte van 1-1-2022 tot 14-3 2022
Je vraagt je af waarom niet EEN aktie van okt. 2021 tot 14-3-2022
mijn aankoop datum was in dec. 2021 en de faktuurdatum / leverdatum 6-1-2022
Een eenmaal ingevoerde aktie kan je niet intrekken, Platte TV adviseerde mij een nieuwe cash back aan te vragen in tijdvak 1-1-2022 tot 14-3-2022 , dat heb ik dus gedaan op 12-01-2022 middels een link die zij me toestuurde.
Nu waren er dus 2 cash back actie ingevoerd op EEN streepjescode van een 77 LG Oled tv
Zoals het er nu uitziet heeft die Cash-back controle van LG die 2 aanvragen op EEN streepjescode als fraude gezien en zonder enig contact of zelfs maar bewaren van de aanvraag eruit gekiept, waardoor ik nergens meer zelfs te vinden bent in hun sijsteem.
Een ieder mag zijn eigen mening hebben over hoe LG met zijn klanten omgaat, maar ik vind dit alles behalve klant vriendelijk,
had tenminste ge-emaild of geappt of gebeld en om opheldering gevraagd dan had ik het uit kunnen leggen.
Ik kan fluiten naar me cash-back, en voel me opgelicht, gewoon een naar gevoel.
L.G. zal de rest van me leven een BAN krijgen daardoor.
Ik heb zelf ook een bedrijf en klantenbestand en doe er altijd alles aan iedereen tevreden te krijgen, misschien
daardoor extra wrang..............................
halverwege december 2021 kwam ik in contact met Platte TV om daar een 77 inch oled LG te kopen en een 55 inch oled LG in te ruilen.
De koop was in feite gesloten in dec. 2021 maar de faktuur kwam op 6-1-2022 te staan omdat dat de leverdatum was.
Op het type nummer op de website van LG de aktie opgezocht die bij mijn 77 inch Oled hoorde.
alles keurig ingevoerd zoals het hoort , ook met de code van de verpakkingsdoos ingescant en de faktuur enz.
De koop was in 2021 gesloten maar de faktuur stond op 6-1-2011 leverdatum , niet koop datum
Toen ik alle gegevens invoerde zag ik dat de aktie op mijn 77 inch OLED 31-12-2021 stopte , met een aankoopbon op 6-1-2022
Ik moest 31 dec. 2021 invoeren om verder te komen.
Naderhand belde ik daar Platte TV over die mij wist te vertellen dat er op hetzelfde type TV een aktie liep van okt t/m dec. 2021
en OP HETZELFDE TYPE TV weer een nieuwe aktie die startte van 1-1-2022 tot 14-3 2022
Je vraagt je af waarom niet EEN aktie van okt. 2021 tot 14-3-2022
mijn aankoop datum was in dec. 2021 en de faktuurdatum / leverdatum 6-1-2022
Een eenmaal ingevoerde aktie kan je niet intrekken, Platte TV adviseerde mij een nieuwe cash back aan te vragen in tijdvak 1-1-2022 tot 14-3-2022 , dat heb ik dus gedaan op 12-01-2022 middels een link die zij me toestuurde.
Nu waren er dus 2 cash back actie ingevoerd op EEN streepjescode van een 77 LG Oled tv
Zoals het er nu uitziet heeft die Cash-back controle van LG die 2 aanvragen op EEN streepjescode als fraude gezien en zonder enig contact of zelfs maar bewaren van de aanvraag eruit gekiept, waardoor ik nergens meer zelfs te vinden bent in hun sijsteem.
Een ieder mag zijn eigen mening hebben over hoe LG met zijn klanten omgaat, maar ik vind dit alles behalve klant vriendelijk,
had tenminste ge-emaild of geappt of gebeld en om opheldering gevraagd dan had ik het uit kunnen leggen.
Ik kan fluiten naar me cash-back, en voel me opgelicht, gewoon een naar gevoel.
L.G. zal de rest van me leven een BAN krijgen daardoor.
Ik heb zelf ook een bedrijf en klantenbestand en doe er altijd alles aan iedereen tevreden te krijgen, misschien
daardoor extra wrang..............................
Re: LG cashback betaalt niet uit
Dus de fout ligt bij u en platte TV en LG krijgt de schuld? Denk dat ze u niet missen.
NeoDutchio
vindt dit leuk