Samsung & garantie voor mijn wasmachine

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
r14smit
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2022 14:49

Samsung & garantie voor mijn wasmachine

Ongelezen bericht door r14smit »

Eigenlijk weet ik niet eens of dit de juiste plek is om dit te melden, maar wij vragen ons af of wij de enige zijn met deze ervaring.

In 2017 kochten wij voor het eerst via de BCC een Samsung Eco Bubble wasmachine, als deze het doet is het een fijne machine, maar na 13 maanden begon de trommel te schudden. Iets met de ophanging, monteur kwam na een week, moest vervolgens een week later weer terug komen omdat er onderdelen besteld moesten worden. Maar goed, de machine deed het weer naar wens. Nog geen 3 jaar later zelfde probleem, alleen lag de trommel nu bijna op de grond. 5 jaar garantie is enkel voor de motor, dus dit was een typisch geval van pech. Geen garantie, want die was maar 2 jaar vanaf de reparatie.

Aangezien mijn vrouw het toch wel een fijne machine vond, toch weer een nieuwe aangeschaft. Via het loyaliteitsprogramma kregen wij een mooie korting. Bij de plaatsing ging het al mis, de hele muur zat onder de butsen omdat de vervoerders niet echt voorzichtig hadden gedaan, maar goed, de machine stond op zijn plek en na wat mailtjes werd de schade vergoed.

8 maanden later, een defect aan de lagers. De reparatiekosten lagen zo hoog dat de machine total loss werd verklaard. En om niet moeilijk te doen kregen wij de aanschafkosten vergoed. Lekker makkelijk toch, hoeft Samsung niet moeilijk te doen. Omdat mijn vrouw zo gehecht is aan het Add On klepje wilde zij het toch nog een keer proberen, 3x is scheepsrecht toch?

Wederom mee kunnen doen met het loyaliteitsprogramma. Machine besteld en na 2 weken konden wij weer wassen. Ook deze keer ging de bezorging niet soepel, machine mocht ineens niet uit de verpakking bij het plaatsen op zolder. Maar ja, het was een garantie verhaal, dat is dan toch niet ons probleem. Uiteindelijk toch uit de verpakking, wederom flink schade, maar nu geen vergoeding. De schade was voor eigen rekening, want de vervoerders beweren bij hoog en laag dat zij de machine in de verpakking naar boven hebben gebracht. Maar hoe dan, het trapgat is nauwelijks 64 cm en met verpakking is de machine al snel 70cm in het vierkant. Zelf dus de schade moeten betalen, daar hadden we bijna een Miele voor kunnen kopen.

4 maanden later, ook deze nieuwe machine begint lawaai te maken en wij weten het al 'de lagers', maar nee, dat konden wij zo niet zeggen. Eerst maar een monteur, het was druk dus dat duurde ruim een week. De man was nog geen 5 minuten binnen, kapotte lagers en hij ging weer zonder iets te doen terug. Na een paar dagen kregen wij te horen dat de reparatie te duur was en dat we een nieuwe machine zouden krijgen. We zijn nu bijna 6 weken verder, er is een poging gedaan om een nieuwe machine te leveren (na 4 weken, aanvankelijk zou dit vandaag pas gebeuren maar we wisten ze te overtuigen van de noodzaak). De monteurs die in opdracht van Samsung de machine zouden omwisselen zijn niet verder gekomen dan het afvoeren van de oude machine tot de eerste verdieping in ons huis. Hij staat nu tijdelijk in de weg in mijn werkkamer en wij zitten te wachten op een volgend moment waarop ze met een verhuislift komen in de hoop dat het dan wel lukt. Maar ook dat schijnt erg moeilijk te staan. Als wij niet bellen horen we ook niets over de status. Inmiddels is de muur ook al weer beschadigd, gelukkig niet zo erg als voorgaande keren, maar toch.

Snappen wij het niet of is dit gewoon heel slecht van Samsung en wat zouden wij mogen verwachten. Wij lopen al bijna 6 weken met de was naar diverse buren, niet dat die het erg vinden, maar je voelt je wel bezwaard. Wat kunnen wij doen aan dit probleem, zijn een beetje radeloos.

DeetjeB
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 okt 2021 18:41

Re: Samsung & garantie voor mijn wasmachine

Ongelezen bericht door DeetjeB »

Samsung maakt hele goede telefoons...

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung & garantie voor mijn wasmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

DeetjeB schreef:
23 mar 2022 16:30
Samsung maakt hele goede telefoons...
... en TV's...
... en soundbars...
... en projectors...
... en koelkasten...
... en luchtreinigers...
... en stofzuigers...
... en allerhande keukenapparatuur...
... en wasdrogers/...
... en wasmachines...
... en monitoren...
... en computergeheugen...
... en nog veel meer...

Dus, wat is je punt?

Jansjepanje
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2010 12:25

Re: Samsung & garantie voor mijn wasmachine

Ongelezen bericht door Jansjepanje »

r14smit schreef:
23 mar 2022 15:18
..... Wij lopen al bijna 6 weken met de was naar diverse buren, niet dat die het erg vinden, maar je voelt je wel bezwaard. Wat kunnen wij doen aan dit probleem, zijn een beetje radeloos.
Zolang u de vuile was niet buiten hangt, is er m.i. weinig aan de hand.

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung & garantie voor mijn wasmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

r14smit schreef:
23 mar 2022 15:18
Snappen wij het niet of is dit gewoon heel slecht van Samsung en wat zouden wij mogen verwachten. Wij lopen al bijna 6 weken met de was naar diverse buren, niet dat die het erg vinden, maar je voelt je wel bezwaard. Wat kunnen wij doen aan dit probleem, zijn een beetje radeloos.
Vervelend is het zeker. Maar de vraag is of je aan de goede deur staat te kloppen. Je hebt de spullen primair gekocht bij BCC, zij zijn dus verantwoordelijk voor garantie. Waar je latere aankopen gedaan zijn staat niet in je verhaal, maar ook hier geldt: je moet bij de verkoper zijn. En als er schade veroorzaakt wordt in je huis, moet je bij de bezorger of de verkoper zijn. Niet bij de fabrikant. Alleen als je direct bij Samsung hebt gekocht, heb je met hen te maken.

Als ik je verhaal zo lees, hebben jullie veel op het beloop gelaten en geaccepteerd. Het punt om op veel van de genoemde issues nu nog terug te komen, is wel gepasseerd. Alleen mbt de laatste machine en de schade die toen is veroorzaakt, kan je nog actie ondernemen.

Heb je een rechtsbijstandsverzekeraar? Schakel die dan in. Zo niet: geef de verkoper een concrete termijn om zaken op te lossen, ga de druk opvoeren.

r14smit
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2022 14:49

Re: Samsung & garantie voor mijn wasmachine

Ongelezen bericht door r14smit »

We hebben onze eerste machine bij BCC gekocht, daar ging alles goed. De overige machines hebben wij direct bij Samsung gekocht via hun loyaliteits programma.

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung & garantie voor mijn wasmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

r14smit schreef:
23 mar 2022 17:09
... via hun loyaliteits programma.
Jullie doen die naam wel eer aan :wink: ik zou al lang gestopt zijn. En dat zeg ik als jarenlange tevreden gebruiker van een Samsung wasmachine- en droger.

r14smit
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2022 14:49

Re: Samsung & garantie voor mijn wasmachine

Ongelezen bericht door r14smit »

Goed om te horen dat er mensen zijn met goede ervaringen, dat geeft ons tenminste weer wat hoop.

riddert
Berichten: 2148
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Samsung & garantie voor mijn wasmachine

Ongelezen bericht door riddert »

r14smit schreef:
23 mar 2022 17:24
Goed om te horen dat er mensen zijn met goede ervaringen, dat geeft ons tenminste weer wat hoop.
Hoop is uitgestelde teleurstelling, dat weet u?

r14smit
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2022 14:49

Re: Samsung & garantie voor mijn wasmachine

Ongelezen bericht door r14smit »

snuffel1 schreef:
23 mar 2022 18:23
Zoals ik het lees ging de bezorging van de vorige machines niet bepaald goed en is door Samsung besloten om deze middels een verhuislift naar boven te krijgen en daarna de defecte af te voeren. Zo'n verhuislift zal toch ergens gehuurd moeten worden en kan het enkele dagen duren voordat de wasmachine geleverd kan worden. Wat mij frappeert is dat bij alle wasmachines de lagers er uit lopen of er problemen met de kuip zijn want dat zou bij normaal gebruik niet voor mogen komen. Overbelading van wasgoed komt wel vaak voor want als men zeg 8 kilo aan droog wasgoed in de machine doet dan weegt het wasgoed éénmaal nat een veelvoud van die 8 kilo met als gevolg dat de lagers van de trommel en de kunststof kuip dat gewicht niet meer aankunnen. Mijn tip zou zijn om de nieuwe wasmachine voor de helft te beladen want wasgoed gaan wegen heeft ook geen zin en geen grote dekbedden te wassen want die wegen nat meer dan 16 kilo.
Wij zijn bekend met dit verhaal. Zijn hier lang geleden al voor gewaarschuwd en houden hier nog eens extra rekening mee na ons eerste incident met Samsung.

r14smit
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2022 14:49

Re: Samsung & garantie voor mijn wasmachine

Ongelezen bericht door r14smit »

riddert schreef:
23 mar 2022 20:05
r14smit schreef:
23 mar 2022 17:24
Goed om te horen dat er mensen zijn met goede ervaringen, dat geeft ons tenminste weer wat hoop.
Hoop is uitgestelde teleurstelling, dat weet u?
Dat hangt er van af hoe vol of leeg je glas is.

Seinhuis
Berichten: 2389
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Samsung & garantie voor mijn wasmachine

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Schrijf je verkoper een mail en geef hun 7 dagen de tijd om dit probleem op te lossen. Eis ook dat de overige schade opgelost gaat worden. Geef hiervoor een langere termijn. Zie www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ ... estelling/ voor een voorbeeldbrief.

Aangezien het om een nieuwe aankoop gaat, denk ik niet dat het mogelijk is om de koopovereenkomst nu te ontbinden. Eventueel kan je dit overleggen met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung & garantie voor mijn wasmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:
23 mar 2022 18:23
Overbelading van wasgoed komt wel vaak voor want als men zeg 8 kilo aan droog wasgoed in de machine doet dan weegt het wasgoed éénmaal nat een veelvoud van die 8 kilo met als gevolg dat de lagers van de trommel en de kunststof kuip dat gewicht niet meer aankunnen.
Als de machine dat niet aankan, is het direct een nonconformiteit. Het gaat immers om het vulgewicht, dus het droge gewicht. Dat dat nat (uiteraard) veel zwaarder wordt, is daar inherent aan.

Als de machine een vulgewicht van 8 kg heeft, mag je dat er ook gewoon instoppen en is er van de door jou genoemde overbelading geen sprake.

Gesloten