LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

angel1978

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat cijferfetisjisme van je is idd nogal lachwekkend.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb maar even voor volgende week een afspraak gemaakt voor de vierde prik.

Better safe than sorry.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
24 mar 2022 11:00
Moneyman schreef:
24 mar 2022 09:55
16again schreef:
24 mar 2022 09:49
Wat je nu doet is juist vervelend framen. In plaats van met zinvolle tegenargumenten te komen.
Het hele punt is dat je op cijfertjes blijft focussen, en daarmee appels en peren vergelijkt.
Problemen quantificeren doe je juist met cijfertjes.
Niet-cijfermatige problemen bagatelliseren doe je door ze te "quantificeren".
16again schreef:
24 mar 2022 11:00
Moneyman schreef:
Je vraag om tegenargumenten is een beetje lachwekkend, aangezien exact deze discussie al heel vaak is gevoerd - en je toch steeds weer met dezelfde kale sterftecijfers aan blijft komen.
Kale sterftecijfers? Daarmee negeer je het ingebrachte argument van ziekenhuisbezetting nu, en hogere bezetting ten tijde van de griepgolf in 2018.
Maar goed , afdoen als lachwekkend is makkelijk ..... en lachwekkend.
je miskent drie dingen:
- ik reageerde op je stelling over sterftecijfers, die je pas later aanvult met ziekenhuiscijfers;
- die ziekenhuiscijfers blijven cijfers, terwijl het punt juist is dat sec cijfers niets zeggen ten aanzien van het discussiepunt;
- en het belangrijkste punt: mijn laatste opmerking ging niet over de cijfers an sich, maar over het feit dat jij stelselmatig met dezelfde in deze discussie nietszeggende cijfers komt, en dus bijzonder weinig lerend vermogen toont.

Dát maakt je vraag lachwekkend. Je vraagt het immers niet om ervan te leren, je vraagt het alleen maar om er weer het volgende nietszeggende argument tegenaan te gooien. Dat is althans het in dit topic steeds weer terugkerende patroon.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 mar 2022 11:09
je miskent drie dingen:
- ik reageerde op je stelling over sterftecijfers, die je pas later aanvult met ziekenhuiscijfers;
Maar wel VOOR jou reactie
Moneyman schreef:
24 mar 2022 11:09
- die ziekenhuiscijfers blijven cijfers, terwijl het punt juist is dat sec cijfers niets zeggen ten aanzien van het discussiepunt;
Ziekenhuiscijfers zijn 2 jaar leidend geweest, het vormde de belangrijkste basis voor overheidsbeleid.
Juist nu die cijfers lager zijn dan bij 2018griep, zeggen die cijfers ineens niets meer.

Wat zegt dan wel iets over het "discussiepunt" ?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

En wéér doe je wat je standaard reactie is: wegdraaien bij het onderwerp. We hádden het niet over overheidsbeleid. We hádden het niet over sterftecijfers. We hádden het niet over ziekenhuisopnamens. We hadden het wél hierover:
Jablan schreef:
23 mar 2022 20:40
Sorry, het is - nog steeds - meer dan verkoudheid of griep.
En dát punt weerleg je niet met dat eenzijdige...
angel1978 schreef:
24 mar 2022 11:04
... cijferfetisjisme...
van je.

Natuurlijk spelen die argumenten een rol - maar ze vertellen slechts een zeer beperkt deel van het verhaal.

En hoewel je dat inmiddels heel goed weet, want het is je al heel vaak uitgelegd, kies je er bewust steeds weer voor dit eenzijdige verhaal neer te zetten. Jammer.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Zo te zien schiet het nog niet echt op met de behandelingen van en voor long covid patiënten. Oftewel zeer zijn eigenlijk weinig verder.

https://www.codastory.com/waronscience/long-covid/?s=09

16again

Moneyman schreef:
24 mar 2022 12:00
En wéér doe je wat je standaard reactie is: wegdraaien bij het onderwerp. We hádden het niet over overheidsbeleid. We hádden het niet over sterftecijfers. We hádden het niet over ziekenhuisopnamens. We hadden het wél hierover:
Jablan schreef:
Sorry, het is - nog steeds - meer dan verkoudheid of griep.
Met argumenten komen noem je draaien. Mooie manier om ze niet onder ogen te zien
Moneyman schreef:
24 mar 2022 12:00
En hoewel je dat inmiddels heel goed weet, want het is je al heel vaak uitgelegd, kies je er bewust steeds weer voor dit eenzijdige verhaal neer te zetten. Jammer.
Bij eerdere uitleg, hadden we toen de Omikron variant al?
Omikron is nu eenmaal veel milder dan eerdere varianten, en daardoor is de vergelijking met flinke griepgolf verdedigbaar.

Wat echt jammer is: Ik heb werkelijk nog geen argument gezien dat huidige Corona variant nog steeds meer is dan flinke griep. Op de man spelen is makkelijker

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
Als je compleet gevaccineerd bent, dan valt het inderdaad mee. Laatste weken zelfs bij herhaling mensen gehoord met een positieve zelftest en negatieve GGD-test ... Dat was even wennen, omdat sinds de zelftesten er zijn het altijd dubbel positief was: zelftest positief, dan de PCR-test ook. Dat zal onder Omikron BA.1 zijn geweest, nu is Omikron BA.2 dominant en die verdwijnt blijkbaar zo snel uit het slijmvlies, dat een tweede test lang niet altijd meer positief is.
Ik had zelf op een woensdag ineens een positieve zelftest, op dinsdag nog niet. PCR test gedaan diezelfde dag, ook positief. Zelftest op donderdag en vrijdagochtend ook positief. Vrijdagavond, ik was eten aan het klaarmaken, tussendoor maar een zelftest gedaan. Negatief, daarna alles negatief, al 6 weken. Totaal geen klachten gehad, behalve de klachten die ik van de vaccinatie had (blijvende vermoeidheid). Ik had gehoopt dat ze na mijn besmetting misschien zouden verdwijnen, maar het blijft gewoon, heel raar. Ik ben daarom het sporten volledig op aan het bouwen naar bijna iedere dag, maar niet zo dat ik overtraind raak, maar zodat ik in beweging ben iedere avond, in de hoop dat ik niet moe ben op een avond waarop ik niet gesport heb. Valt helaas nog tegen.

Nijogeth

Moneyman schreef:
16again schreef:
24 mar 2022 09:49
Wat je nu doet is juist vervelend framen. In plaats van met zinvolle tegenargumenten te komen.
Het hele punt is dat je op cijfertjes blijft focussen, en daarmee appels en peren vergelijkt.

Je vraag om tegenargumenten is een beetje lachwekkend, aangezien exact deze discussie al heel vaak is gevoerd - en je toch steeds weer met dezelfde kale sterftecijfers aan blijft komen.
Tja, de cijfers zijn leidend. We kunnen moeilijk op een gevoel afgaan in dit geval.

Maar juist uit de cijfers blijkt wel dat het geen griepje of verkoudheid is. Het is vele malen besmettelijker, maar zorgt in deze periode voor relatief weinig doden en ziekenhuisopnames vergeleken met een zware griep.

Laten we dat vooral toejuichen.

16again

Nijogeth schreef:
24 mar 2022 18:03
Maar juist uit de cijfers blijkt wel dat het geen griepje of verkoudheid is. Het is vele malen besmettelijker....
Ik verwacht dat omicron inderdaad wel besmettelijker is dan griep. Maar dat kun je juist niet uit de besmettingscijfers halen. Huidige corona besmettingscijfers hebben teststraten en verplicht testen als fundament, bij die griepgolf ontbrak dat.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

16again schreef:
24 mar 2022 00:11
Onkruid71 schreef:
23 mar 2022 23:58
Zijn er niet meer slachtoffers als doden? Deze kom je bij de griep niet tegen.
Het is helaas jammer dat daar naar al die tijd geen cijfers van zijn.
Maar de griepgolf waar ik mee vergelijk kende een oversterfte van 9000+ , tegenover nu geen oversterfte.
Ik ga niet de afweging maken wat erger is: Die oversterfte of die vele long covid gevallen. Maar dat doet Jablan eigenlijk wel door de huidige corona variant meer dan griep te noemen
Het is nu toch voor ieder weldenkend mens wel duidelijk dat we moeten blijven denken ( en ons daar naar moeten blijven gedragen) dat corona nog steeds levensgevaarlijk is?
Het is natuurlijk geen pretje als je ziek wordt,net als griep,ook niet lekker.
Maar is het nu eens geen tijd om normaal te gaan doen?
ik heb in mijn familie alweer een paar mensen die gewoon griep hadden,gelukkig zou ik bijna zeggen.
Paar dagen beroerd en dan gewoon weer aan het werk.
En gezien het feit dat er zeven plagen zijn of komen;maak je niet druk,we hebben er nog vijf te gaan :wink:

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

16again schreef:
24 mar 2022 19:52
Nijogeth schreef:
24 mar 2022 18:03
Maar juist uit de cijfers blijkt wel dat het geen griepje of verkoudheid is. Het is vele malen besmettelijker....
Ik verwacht dat omicron inderdaad wel besmettelijker is dan griep. Maar dat kun je juist niet uit de besmettingscijfers halen. Huidige corona besmettingscijfers hebben teststraten en verplicht testen als fundament, bij die griepgolf ontbrak dat.
Ziekteverzuim is eej aardige graadmeter. Dat is momenteel stukken hoger dan bij de jaarlijkse griepepidemie. En dan heb ik niet over het aantal mensen dat in quarantaine zit maar mensen die echt ziek zijn (en dus ook niet thuis kunnen werken).

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Wat is ziekte verzuim, mijn collega's mogen 5 dagen niet komen omdat ze positief zijn getest.
De meeste alleen een snot neus, thuiszitten is met dit weer niet erg.
Mag ik extra werken .

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Nevyn schreef:
24 mar 2022 21:46

Mag ik extra werken .
"KASSA" !?

16again

PeterPeters1966 schreef:
24 mar 2022 21:27
Ziekteverzuim is eej aardige graadmeter. Dat is momenteel stukken hoger dan bij de jaarlijkse griepepidemie
Maar die graadmeter meet vooral dat men nu niet mag werken, waar het vroeger niet kunnen werken betrof:
Eerst verplicht voor toegang testen, dan verplicht in quarantaine. Waar men vroeger als bikkel door snotterde op kantoor.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Is toch weer goed geregeld allemaal, duidelijkheid is niet de grootste kracht van onze regering.
https://nos.nl/regio/gelderland/artikel ... long-covid

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Betreft iedereen, die twee jaar afwezig is. Hoe vervelend het ook is, een werkgever is geen filantropische instelling. Rest is voor regering en parlement.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Misschien een fonds maken voor dit soort gevallen. En dit fonds vullen door hen die geweigerd hebben zich te laten vaccineren.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

J. Deltoer schreef:
28 mar 2022 17:30
. En dit fonds vullen door hen die geweigerd hebben zich te laten vaccineren.
Want...... het komt door de ongevaccineerden???

Nijogeth

J. Deltoer schreef:
28 mar 2022 17:30
Misschien een fonds maken voor dit soort gevallen. En dit fonds vullen door hen die geweigerd hebben zich te laten vaccineren.
Dan stel ik voor dat we dat fonds laten vullen door alle Chinese restauranteigenaren. Met hun gekke recepten.

Gesloten