Dat kan ik met mijn Mazda ook wel halen als ik wil.
Maar voor TS lijkt me een plugin ook gewoon de beste optie nu. Ook als je daarmee stevig door wil rijden, dan verbruik je over het algemeen nog steeds minder dan een zuinige benzineauto.
Het voordeel van die techniek is namelijk dat de aandrijving elektrisch is. Dat is de meest efficiënte manier van aandrijven die er nu is voor auto's. Het probleem is echter dat de accu's gigantisch en zwaar moeten zijn om er fatsoenlijk wat kilometers uit te halen en de accu's te langzaam laden. Dat deel ondervang je door een kleine benzinemotor die gebruikt wordt om energie op te wekken. Uiteindelijk is er qua inhoud en gewicht een stuk minder nodig aan benzine dan aan accu om hetzelfde bereik te hebben.
En doordat een benzinemotor vrij efficiënt energie kan opwekken (in tegenstelling tot een auto aandrijven), is deze combinatie vele malen zuiniger dan een reguliere benzineauto. Zeker omdat je korte stukken volledig elektrisch kan rijden als je de auto kan opladen tijdens het slapen.
Zo heeft mijn vader een Mitsubishi Eclipse Cross. Die kan gewoon geladen worden in een normaal stopcontact (wel even op een aparte groep zetten voor de zekerheid), maar ook aan een laadpaal.