Huiskamer
Re: Huiskamer
Deze mensen mogen ook niet klagen, het is maar 1 huis en niet een hele stad https://www.rtvoost.nl/nieuws/2083742/k ... -oldenzaal
Re: Huiskamer
Eigenlijk kan dit forum dan wel worden opgeheven. Niets van de klachten staat in verhouding tot alle natuurrampen, oorlogen, hongersnood en allerlei andere ellende die wereldwijd plaats vinden.reggie2 schreef: ↑04 apr 2022 12:34Wat wil je nou @Lady......dat iedereen hier somber gaat doen en nergens meer over mag klagen?? als het zou helpen...
Dus die vrouw die vandaag hoort of ze in haar huis mag blijven omdat de belastingdienst met de toeslagen fouten heeft gemaakt, die mag straks niet klagen als ze er uit moet???
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 04 apr 2022 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
reggie2
en Techneut71
vinden dit leuk
Re: Huiskamer
Inderdaad staat hetgeen hier op het forum aan klachten wordt aangedragen in geen verhouding tot alle, zoals hierboven omschreven, ellende op deze aardkloot !
Echter, "je kan niet alle ellende op de wereld op je nek nemen", daarom is het verstandig om je zoveel als mogelijk tot je eigen sores te beperken, maar dan is het toch fijn dat er fora gelijk deze bestaan waar mensen willen proberen om je te helpen met je persoonlijke sores.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Huiskamer
De treinen rijden niet meer? Bel een familielid, vriend, vriendin of een buur en laat je ophalen. Kan dat niet neem, de bus of zo.
Heel vervelend, maar geen ramp.
Ik heb hier geen klacht gelezen van iemand die op het station moest overnachten.
Heel vervelend, maar geen ramp.
Ik heb hier geen klacht gelezen van iemand die op het station moest overnachten.
Re: Huiskamer
Er zijn heel wat ergernissen over het gedrag van NS gisteren en niet alleen bij de reizigers.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -was-optie
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -was-optie
Re: Huiskamer
Inderdaad bezopen dagen. NS kan geen trein tussen Meppel en Zwolle laten pendelen, de NOS misbruikt de acht uur uitgave als Hart van Nederland, een gasexplosie vernielt een huis, asielzoekers moeten zelf op zoek naar wat privacy ... de situatie is ernstig genoeg om de noodtoestand uit te roepen en de Belgen, Britten en Duitsers om militaire hulp te vragen.
Voor nieuwsmedia: eerst feiten, dan emoties. Als je tenminste geloofwaardig wilt blijven. En doden gaan voor gewonden; gewonden gaan weer voor andere kleine tegenslagen in het leven.
Voor nieuwsmedia: eerst feiten, dan emoties. Als je tenminste geloofwaardig wilt blijven. En doden gaan voor gewonden; gewonden gaan weer voor andere kleine tegenslagen in het leven.
Re: Huiskamer
Ik was toch maar wat blij dat ik op zondag na een leuk weekeinde in Maastricht niet met de trein terug moest naar Meppel.
Ik ben altijd blij als ik niet naar Meppel hoef, trouwens.
Ik ben altijd blij als ik niet naar Meppel hoef, trouwens.
Lady1234
vindt dit leuk
Re: Huiskamer
Geen idee, gisteren was het buiten al donker en daar stil op straat.
Het was wat geregel, maar het hele weekendbezoek is thuisgekomen. Volgende keer willen we daarmee het avondnieuws openen
Re: Huiskamer
Ik had echt helemaal niets meegekregen van die treinen. De hele dag bij een automeeting geweest, niemand klaagde over het openbaar vervoer
Re: Huiskamer
Ach, waar je verwacht dat er treinen rijden, rijden ze soms niet en waar je verwacht, dat er geen treinen rijden, rijden ze wel. (NL/UA).
*
Iets vreemds in de berichten uit Ukraine vandaag. Nederlandse journalisten vermoedden, dat 6 verkoolde lijken voor de media zijn blijven liggen. Duitse journalisten hadden meer verhaal. Gisteren gevonden en niet zo maar op te pakken, omdat de mensen gedeeltelijk waren verbrand, daarom pas vandaag door een forensisch team uit Kiew opgehaald voor nader onderzoek. Een journaliste van ZDF had meer tijd gehad om deze 6 te bekijken en stelde, dat ze van dichtbij door het achterhoofd waren geschoten en de poging om ze te verbranden hield ze op proberen de sporen uit te wissen.
Wat in beide versies ontbreekt: welke Russische eenheid zat daar? Of waren het Wit-Russen?
*
Iets vreemds in de berichten uit Ukraine vandaag. Nederlandse journalisten vermoedden, dat 6 verkoolde lijken voor de media zijn blijven liggen. Duitse journalisten hadden meer verhaal. Gisteren gevonden en niet zo maar op te pakken, omdat de mensen gedeeltelijk waren verbrand, daarom pas vandaag door een forensisch team uit Kiew opgehaald voor nader onderzoek. Een journaliste van ZDF had meer tijd gehad om deze 6 te bekijken en stelde, dat ze van dichtbij door het achterhoofd waren geschoten en de poging om ze te verbranden hield ze op proberen de sporen uit te wissen.
Wat in beide versies ontbreekt: welke Russische eenheid zat daar? Of waren het Wit-Russen?
Re: Huiskamer
De beste machinisten staan uiteraard weer op het perron te roeptoeteren. Dat eentje meent dat hij veilig had kunnen rijden, betekent niet automatisch dat dit in heel Nederland kan. En er zijn bepaalde ondergrenzen qua veiligheid waar Prorail en de NS, niet doorheen mogen zakken. Ook kostte het regelen van alles om de ochtend erna weer goed te kunnen gaan rijden, best wat tijd en moeite, wat die losse ritjes ook veel moeilijker hadden gemaakt.Lowieze schreef: ↑04 apr 2022 14:52Er zijn heel wat ergernissen over het gedrag van NS gisteren en niet alleen bij de reizigers.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -was-optie
Re: Huiskamer
Nee. Het was een storing in het personeelssysteem en dan kun je best tussen A en B pendelen met een vaste combi (machinist en conducteur), die dan de collega's uit de volgende regio direct mee kunnen nemen. Het niet-rijden heeft niets met veiligheid te maken, maar het onvermogen om te improviseren.
Re: Huiskamer
Het argument van NS was meen ik: ja, maar soms zijn de treinen langer dan de perrons en dan vallen de passagiers op de rails als ze uit willen stappen. Zouden die reizigers dat echt niet in de gaten hebben?Jablan schreef: ↑06 apr 2022 19:06Nee. Het was een storing in het personeelssysteem en dan kun je best tussen A en B pendelen met een vaste combi (machinist en conducteur), die dan de collega's uit de volgende regio direct mee kunnen nemen. Het niet-rijden heeft niets met veiligheid te maken, maar het onvermogen om te improviseren.
Re: Huiskamer
Typische reactie. De woordvoerder dacht hierbij aan elk half uur een stoptrein. Je kunt ook elk uur een stoptrein en elk uur een sneltrein doen. Als er genoeg conducteurs zijn, dan kan het op spitslengte en anders blijft het bij 1 of 2 gekoppelde treinstellen. Hoofdzaak, de klanten komen een keer aan op hun doel.
Eigenlijk onderstreept deze reactie het onvermogen om te improviseren... ook de woordvoerder denkt in treintje-rijdt-wel-treinrtje-rijdt-niet.
Re: Huiskamer
Dan moet je wel de juiste trein op het juiste station zien te krijgen, ze kunnen niet zomaar een deel van de trein op het spoor laten staan.Jablan schreef: ↑06 apr 2022 19:37Typische reactie. De woordvoerder dacht hierbij aan elk half uur een stoptrein. Je kunt ook elk uur een stoptrein en elk uur een sneltrein doen. Als er genoeg conducteurs zijn, dan kan het op spitslengte en anders blijft het bij 1 of 2 gekoppelde treinstellen. Hoofdzaak, de klanten komen een keer aan op hun doel.
Eigenlijk onderstreept deze reactie het onvermogen om te improviseren... ook de woordvoerder denkt in treintje-rijdt-wel-treinrtje-rijdt-niet.
Er was namelijk ook een storing in het planningsysteem voor het materieel.
Staatssecretaris Heijnen heeft een brief hierover geschreven naar de Tweede Kamer waarin o.a. stond:
“NS heeft mij laten weten dat de aanleiding voor de situatie een storing betrof die
in de loop van de ochtend van zondag 3 april optrad in de planningsystemen van
NS voor materieel en personeel (en de bijsturing hiervan) en voor reisinformatie.
Dit IT-systeem is volgens NS essentieel om verantwoord en volgens dienstregeling
te kunnen rijden, zeker in het geval dat zich ongeplande wijzigingen of
verstoringen in de dienstregeling voordoen. NS achtte het doorrijden hierdoor niet
mogelijk dan wel verantwoord.
De eerste analyse van de storing door NS wijst uit dat een belangrijke component
in het IT-systeem niet goed functioneerde. Onder normale omstandigheden kan
terug worden gevallen op een back-up, zodat deze systemen blijven functioneren.
Deze back-up werkte gisteren ook niet naar behoren. “
Re: Huiskamer
Mag ik dit soort meningen vanaf de zijlijn met een dikke korrel zout nemen? De materie is wel een stukje ingewikkelder dan jij doet voorkomen. Er was bovendien veel meer aan de hand dan jij doet voorkomen.Jablan schreef: ↑06 apr 2022 19:06Nee. Het was een storing in het personeelssysteem en dan kun je best tussen A en B pendelen met een vaste combi (machinist en conducteur), die dan de collega's uit de volgende regio direct mee kunnen nemen. Het niet-rijden heeft niets met veiligheid te maken, maar het onvermogen om te improviseren.
Lady1234
vindt dit leuk
Re: Huiskamer
Wat was er nog meer aan de hand dan?
Zo ingewikkeld en complex is het niet. Er is een personeelssysteem, er is een materieelomloopsysteem en er zijn mensen achter de knoppen. Systeem plat? Dan moet je improviseren en niet de handen in de schoot leggen.
NS, het spoor in het algemeen, wordt gezien als vitale infrastructuur. Dat betekent, dat je ook op dit soort situaties moet zijn voorbereid. Geldt voor alle vervoerders en voor de spoorbeheerder. Arriva en Keolis kunnen dit, deze bedrijven rijden eigenlijk altijd door als NS plat ligt. Belangrijkste reden: kortere lijnen. Naast 'het systeem' kent men elkaar en kan ook buiten het systeem om doorwerken.
Volgens NS was het internationale treinverkeer niet getroffen. Volgens NMBS (België) en DB (Duitsland) was er wel degelijk rituitval en de logsites (er zijn sites, die exact bijhouden waar wanneer treinen vertraagd zijn of uitvallen) bevestigen dat. Ook daarom hecht ik weinig waarde aan elke mededeling van NS hierover, want er wordt te veel mooi weer gespeeld hierbij.
Iets breder getrokken: ProRail/NS hebben de laatste jaren een gewoonte ontwikkeld om bij het minste of geringste of over te schakelen op een uitgeklede dienstregeling of helemaal niet te rijden. Meestal in de drukste maanden van het jaar. Vitale infrastructuur hoort 24/7 beschikbaar te zijn. Storingen in het betalingsverkeer worden niet geaccepteerd. Supermarkten zijn tijdens Corona altijd opengebleven. Het beschikbaar zijn van openbaar vervoer valt in dit rijtje (zelfs tijdens de avondklok bleven de treinen rijden, met subsidie). Het is te triest voor woorden, dat NS/ProRail keer op keer wegkomen met minder / geen treinen. Corebusiness is het vervoeren van mensen (en goederen), dan moet alles erop zijn ingericht om dat door te laten gaan. Ook bij blaadjes op de rails, ook bij haperende software.
Zo ingewikkeld en complex is het niet. Er is een personeelssysteem, er is een materieelomloopsysteem en er zijn mensen achter de knoppen. Systeem plat? Dan moet je improviseren en niet de handen in de schoot leggen.
NS, het spoor in het algemeen, wordt gezien als vitale infrastructuur. Dat betekent, dat je ook op dit soort situaties moet zijn voorbereid. Geldt voor alle vervoerders en voor de spoorbeheerder. Arriva en Keolis kunnen dit, deze bedrijven rijden eigenlijk altijd door als NS plat ligt. Belangrijkste reden: kortere lijnen. Naast 'het systeem' kent men elkaar en kan ook buiten het systeem om doorwerken.
Volgens NS was het internationale treinverkeer niet getroffen. Volgens NMBS (België) en DB (Duitsland) was er wel degelijk rituitval en de logsites (er zijn sites, die exact bijhouden waar wanneer treinen vertraagd zijn of uitvallen) bevestigen dat. Ook daarom hecht ik weinig waarde aan elke mededeling van NS hierover, want er wordt te veel mooi weer gespeeld hierbij.
Iets breder getrokken: ProRail/NS hebben de laatste jaren een gewoonte ontwikkeld om bij het minste of geringste of over te schakelen op een uitgeklede dienstregeling of helemaal niet te rijden. Meestal in de drukste maanden van het jaar. Vitale infrastructuur hoort 24/7 beschikbaar te zijn. Storingen in het betalingsverkeer worden niet geaccepteerd. Supermarkten zijn tijdens Corona altijd opengebleven. Het beschikbaar zijn van openbaar vervoer valt in dit rijtje (zelfs tijdens de avondklok bleven de treinen rijden, met subsidie). Het is te triest voor woorden, dat NS/ProRail keer op keer wegkomen met minder / geen treinen. Corebusiness is het vervoeren van mensen (en goederen), dan moet alles erop zijn ingericht om dat door te laten gaan. Ook bij blaadjes op de rails, ook bij haperende software.
-
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Huiskamer
dit lijkt me weer een ,de beste stuurlui ....
Re: Huiskamer
Persoonlijk zeg ik, afschaffen die treinen. Gewoon busbanen van maken, die kunnen schijnbaar wel rijden als er blaadjes op de weg liggen, het vriest of als er systemen uitvallen.