BEN slecht netwerk, slechte service
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 mei 2022 14:27
BEN slecht netwerk, slechte service
Ben telecom gebeld en gesproken met [M. - naam verwijderd door moderatie] heeft mondeling contract stopgezet maar niet uitgevoerd
Ben telecom gebeld en gesproken met [M.] heeft mondeling toegezegd 25 nov 2021 dat mijn abonnement
per 3 dec 2021 stopt, hoef geen afkoopkosten te betalen, wel de afkoopkosten
voor mijn mobiele telefoon €139,- (contract abonnement is niet gestopt 3 dec
2021). 1 dec 2021 nieuw telefoonnummer gekocht bij andere provider.
(uitstekend netwerk.)
Heb onnodig veel kosten gemaakt omdat mijn abonnement niet is gestopt.
[M.] liet weten 25 nov 2021, dat hij niet in het computer systeem van
ben kan zetten dat mijn abonnement stopt per 3 dec 2021, ook kom hij geen
bevestiging sturen per mail of post. Hij vertelde als ik 3 dec 2021 mijn
computer aan doe dan krijg ik een bericht dat ik nummer 0687872992 ga
beëindigen. [M.] was 3 dec 2021 meerder dagen ziek heeft zijn
afspraak niet na gekomen.
Ben vertelde dat [M.] niet voor ben werkt, door de te weinig
personeel door corona waren minder mensen op de helpdesk van ben, ben
heeft T-mobile ingeschakeld als extern bedrijf ingehuurd. [M.] kom
mijn abonnement stop zetten 25 nov 2021 toen ik belde. Hij vertelde als ik nu
op de knop druk is jou abonnement per direct beëindigt, na overleg hebben
we datum verschoven naar 3 dec 2021 einde contract. Zodat ik mijn oude
nummer nog even kon gebruiken om mijn nummer te wijzigen.
hij was gemachtigd door ben om klanten te helpen.
Ik wil netjes mijn afkoopkosten voor mijn mobiele telefoon betalen.
AUB zend mij de juiste factuur voor mijn mobiele telefoon.
AUB vroegtijdig beëindigd afkoopkosten niet in rekening te brengen €81.52.
14 jan 2022 gebeld met helpdesk Ben de mevrouw heeft uitgerekend
afkoopkosten voor mijn mobiele telefoon zijn €108,16.
Even later krijg email opzegging abonnement afkoopkosten mobiele telefoon zijn
€122.96,- wat is het juiste bedrag ?
Heb eerder mail gestuurd en geen reactie.
heb mijn gegevens opgevraagd geen reactie nu blijven ze maar rekeningen sturen en drijgen ze met incasso buro
Ben telecom gebeld en gesproken met [M.] heeft mondeling toegezegd 25 nov 2021 dat mijn abonnement
per 3 dec 2021 stopt, hoef geen afkoopkosten te betalen, wel de afkoopkosten
voor mijn mobiele telefoon €139,- (contract abonnement is niet gestopt 3 dec
2021). 1 dec 2021 nieuw telefoonnummer gekocht bij andere provider.
(uitstekend netwerk.)
Heb onnodig veel kosten gemaakt omdat mijn abonnement niet is gestopt.
[M.] liet weten 25 nov 2021, dat hij niet in het computer systeem van
ben kan zetten dat mijn abonnement stopt per 3 dec 2021, ook kom hij geen
bevestiging sturen per mail of post. Hij vertelde als ik 3 dec 2021 mijn
computer aan doe dan krijg ik een bericht dat ik nummer 0687872992 ga
beëindigen. [M.] was 3 dec 2021 meerder dagen ziek heeft zijn
afspraak niet na gekomen.
Ben vertelde dat [M.] niet voor ben werkt, door de te weinig
personeel door corona waren minder mensen op de helpdesk van ben, ben
heeft T-mobile ingeschakeld als extern bedrijf ingehuurd. [M.] kom
mijn abonnement stop zetten 25 nov 2021 toen ik belde. Hij vertelde als ik nu
op de knop druk is jou abonnement per direct beëindigt, na overleg hebben
we datum verschoven naar 3 dec 2021 einde contract. Zodat ik mijn oude
nummer nog even kon gebruiken om mijn nummer te wijzigen.
hij was gemachtigd door ben om klanten te helpen.
Ik wil netjes mijn afkoopkosten voor mijn mobiele telefoon betalen.
AUB zend mij de juiste factuur voor mijn mobiele telefoon.
AUB vroegtijdig beëindigd afkoopkosten niet in rekening te brengen €81.52.
14 jan 2022 gebeld met helpdesk Ben de mevrouw heeft uitgerekend
afkoopkosten voor mijn mobiele telefoon zijn €108,16.
Even later krijg email opzegging abonnement afkoopkosten mobiele telefoon zijn
€122.96,- wat is het juiste bedrag ?
Heb eerder mail gestuurd en geen reactie.
heb mijn gegevens opgevraagd geen reactie nu blijven ze maar rekeningen sturen en drijgen ze met incasso buro
Re: BEN slecht netwerk, slechte service
Erg onduidelijk verhaal. Ga i ieder geval zsm verder in gesprek met Ben om te voorkomen dat de kosten echt gaan oplopen.
Maaike27899
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: BEN slecht netwerk, slechte service
Ben zit op het T-mobile netwerk, en dat is al meerdere malen beoordeeld als het beste netwerk van Nederland.
Re: BEN slecht netwerk, slechte service
Volgens dit, https://www.prijsvergelijken.nl/telefoo ... evorigjaar, had in 2021 KPN het beste netwerk
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: BEN slecht netwerk, slechte service
In 2020 was het T-Mobile volgens Ookla en in 2021 inderdaad KPN al zijn de resultaten van beide prima.Lady1234 schreef: ↑11 mei 2022 21:24Volgens dit, https://www.prijsvergelijken.nl/telefoo ... evorigjaar, had in 2021 KPN het beste netwerk
https://www.prijsvergelijken.nl/wp-cont ... 095153.png
Re: BEN slecht netwerk, slechte service
Volgens mij ligt het er aan waar je woont, niet overal is goede dekking van iedereen.
Re: BEN slecht netwerk, slechte service
Of BEN een slecht netwerk heeft kan ik niet beoordelen omdat ik geen klant van BEN (geweest) ben.
Wat ik wel weet is dat ik de bijdrage van TS nu 2 keer geprobeerd hebt te begrijpen maar helaas is me dat niet gelukt. Misschien dat een korte samenvatting van het probleem door TS kan helpen.
Wat ik wel weet is dat ik de bijdrage van TS nu 2 keer geprobeerd hebt te begrijpen maar helaas is me dat niet gelukt. Misschien dat een korte samenvatting van het probleem door TS kan helpen.
Maaike27899
en Dorfje
vinden dit leuk
Re: BEN slecht netwerk, slechte service
Bij de biedingen op de frequentie-kavels, bepaalt het Agentschap Telecom een minimale dekking die gehaald moet worden met een netwerk, X jaar na de start van de uitrol. Echter drukken ze die dekking uit in het aantal inwoners, niet fysieke dekking van het landoppervlak.
Dat betekent dat de telco's de vereiste 90 of 95% (weet het exacte getal even niet uit mijn hoofd) van het aantal inwoners in Nederland dekking kunnen bieden, maar dat dit maar ~85% van het fysieke oppervlak bestaat. Zo is er een notoire zwarte vlek op de Veluwe, waar je in de trein een paar minuten met geen enkele telco enig bereik hebt. Idem midden op het IJsselmeer, en nog een paar grijze gebieden op het platteland.
Re: BEN slecht netwerk, slechte service
Tip voor de volgende keer is om het gesprek met klantenservice te mailen of chatten. Dan heb je bewijs.
Algemene voorwaarden zegt
Mijn advies is om de komende 2 weken bij te houden waar en wanneer het netwerk uitvalt. Noteer dit in een schriftje.
Stuur Ben een klachtenbrief (contact formulier, Facebook of Twitter www.ben.nl/service/contact) en geef hun 4 weken de tijd om dit probleem op te lossen. Zet in de brief neer waar en wanneer het netwerk uitvalt. Op www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... cht-bereik staat een voorbeeldbrief. Blijf ook hierna noteren als het netwerk uit valt.
Mocht Ben het probleem niet opgelost hebben, neem dan contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Vraag aan hun of je de overeenkomst kan ontbinden. Eventueel kan je naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak.
Wat de uitspraak wordt hangt af wat redelijk is, ook ten opzichte van andere netwerken.
Ik denk dat het verstandig is om alle rekeningen onmiddellijk te betalen. Je hebt nergens bewijs van.
Het juiste afkoop bedrag is het bedrag dat in de mail of brief staat.
Algemene voorwaarden zegt
Ik doe mijn best om er voor te zorgen dat je gebruik kunt maken van de door mij geleverde en/ of nog te leveren (aanvullende) diensten op grond van je overeenkomst voor mobiele telefonie (hierna:“Abonnement”).Mijn netwerk werkt door verspreiding van radiosignalen. De radiosignalen worden soms verstoord door invloeden van buiten af. Ik kan daarom niet instaan voor een volledige beschikbaarheid van mijn netwerk. Het kan ook gebeuren dat je tijdelijk door onderhoud of storingen weinig of helemaal geen bereik hebt. Ik doe dan uiteraard mijn best om dit dan zo snel mogelijk op te lossen.
Mijn advies is om de komende 2 weken bij te houden waar en wanneer het netwerk uitvalt. Noteer dit in een schriftje.
Stuur Ben een klachtenbrief (contact formulier, Facebook of Twitter www.ben.nl/service/contact) en geef hun 4 weken de tijd om dit probleem op te lossen. Zet in de brief neer waar en wanneer het netwerk uitvalt. Op www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... cht-bereik staat een voorbeeldbrief. Blijf ook hierna noteren als het netwerk uit valt.
Mocht Ben het probleem niet opgelost hebben, neem dan contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Vraag aan hun of je de overeenkomst kan ontbinden. Eventueel kan je naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak.
Wat de uitspraak wordt hangt af wat redelijk is, ook ten opzichte van andere netwerken.
Ik denk dat het verstandig is om alle rekeningen onmiddellijk te betalen. Je hebt nergens bewijs van.
Het juiste afkoop bedrag is het bedrag dat in de mail of brief staat.
Re: BEN slecht netwerk, slechte service
Dan verwijst BEN naar de dekkingskaart die ze publiceren, en je vooraf bij het afsluiten al duidelijk maakt, of kan maken, hoe eea zal gaan werken qua dekking. https://www.ben.nl/dekkingskaartSeinhuis schreef: ↑12 mei 2022 12:58Tip voor de volgende keer is om het gesprek met klantenservice te mailen of chatten. Dan heb je bewijs.
Algemene voorwaarden zegt
Ik doe mijn best om er voor te zorgen dat je gebruik kunt maken van de door mij geleverde en/ of nog te leveren (aanvullende) diensten op grond van je overeenkomst voor mobiele telefonie (hierna:“Abonnement”).Mijn netwerk werkt door verspreiding van radiosignalen. De radiosignalen worden soms verstoord door invloeden van buiten af. Ik kan daarom niet instaan voor een volledige beschikbaarheid van mijn netwerk. Het kan ook gebeuren dat je tijdelijk door onderhoud of storingen weinig of helemaal geen bereik hebt. Ik doe dan uiteraard mijn best om dit dan zo snel mogelijk op te lossen.
Mijn advies is om de komende 2 weken bij te houden waar en wanneer het netwerk uitvalt. Noteer dit in een schriftje.
Stuur Ben een klachtenbrief (contact formulier, Facebook of Twitter www.ben.nl/service/contact) en geef hun 4 weken de tijd om dit probleem op te lossen. Zet in de brief neer waar en wanneer het netwerk uitvalt. Op www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... cht-bereik staat een voorbeeldbrief. Blijf ook hierna noteren als het netwerk uit valt.
Mocht Ben het probleem niet opgelost hebben, neem dan contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Vraag aan hun of je de overeenkomst kan ontbinden. Eventueel kan je naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak.
Wat de uitspraak wordt hangt af wat redelijk is, ook ten opzichte van andere netwerken.
Ik denk dat het verstandig is om alle rekeningen onmiddellijk te betalen. Je hebt nergens bewijs van.
Het juiste afkoop bedrag is het bedrag dat in de mail of brief staat.
Re: BEN slecht netwerk, slechte service
Ik had ook Ben. Het bereik was slechter dan wanneer ik er een Tele2 simkaart in dat zelfde toestel deed. Beide op 2G netwerk.