Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Mijns inziens een zinloze handeling.
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Ik had zelf niet gekozen voor het minnelijk traject maar het kan wel. Houdt rekening met de dubbele redelijkheidstoets: het maken van de kosten moet redelijk zijn; en de omvang van de verrichte werkzaamheden moet redelijkerwijs noodzakelijk zijn geweest. Mijn inziens wordt aan beiden voldaan. Er moet wel rekening worden gehouden met de waarde van de vordering 1200 euro. Ik schat de rechter 180 euro aan in rekening gebrachte incassokosten redelijk zal vinden en meer niet.
Newone67
vindt dit leuk
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Klopt zei mijn kennis. Appeltje eitje voor incassobureau. Ik ben er niet handig genoeg voor.alfatrion schreef: ↑19 mei 2022 13:43Ik had zelf niet gekozen voor het minnelijk traject maar het kan wel. Houdt rekening met de dubbele redelijkheidstoets: het maken van de kosten moet redelijk zijn; en de omvang van de verrichte werkzaamheden moet redelijkerwijs noodzakelijk zijn geweest. Mijn inziens wordt aan beiden voldaan. Er moet wel rekening worden gehouden met de waarde van de vordering 1200 euro. Ik schat de rechter 180 euro aan in rekening gebrachte incassokosten redelijk zal vinden en meer niet.
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Is het niet wat aan de vlugge kant om binnen een week een incassobureau in te schakelen?
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
En dat incassobureau kan niets meer doen dan uzelf.
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Ik zou eerst kiezen voor de geschillencommissie. Vaak willen bedrijven schikken als de klacht eenmaal bij de geschillencommissie ligt en het klachtengeld is betaald. Dan beseffen ze pas de ernst van de klacht
Newone67
vindt dit leuk
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
En een positieve afronding voor u, is helaas ook nog niet zeker.
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
12tot19 mei precies een week, maar ben benieuwd naar het resultaat.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
- Contacteer:
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Eerst contact opnemen met Bol.com, want daar heb je hem aan betaald en zij gaan hem voor je kopen en bezorgen.
Bol zegt neem eerst contact op met het bedrijf. Loopt dat niet goed moet je terug naar Bol. Als Bol weet dat de verpakking leeg was wordt daar door Bol waarschijnlijk niets meer gekocht en neemt Bol het over en gaan jou helpen.
Bol zegt neem eerst contact op met het bedrijf. Loopt dat niet goed moet je terug naar Bol. Als Bol weet dat de verpakking leeg was wordt daar door Bol waarschijnlijk niets meer gekocht en neemt Bol het over en gaan jou helpen.
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Heb je het topic gelezen? Nee dus. Is geen extern bedrijf maar bol zelf als verkoper. Al meerdere malen benoemt door meirene.van-houte-valkenburg schreef: ↑20 mei 2022 11:29Eerst contact opnemen met Bol.com, want daar heb je hem aan betaald en zij gaan hem voor je kopen en bezorgen.
Bol zegt neem eerst contact op met het bedrijf. Loopt dat niet goed moet je terug naar Bol. Als Bol weet dat de verpakking leeg was wordt daar door Bol waarschijnlijk niets meer gekocht en neemt Bol het over en gaan jou helpen.
Laatst gewijzigd door Newone67 op 20 mei 2022 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Ze reageren niet op mijn klacht, telefonisch en schriftelijk niet. De rest van uw verhaal past in het rijtje mij betichten van fraude.snuffel1 schreef: ↑20 mei 2022 13:14Ik blijf het toch vreemd vinden dat Bol.com uw klacht niet in behandeling wenst te nemen en u op deze manier behandeld. Als u direct het incassotraject in wenst te gaan ligt de bewijslast bij u en dat wordt moeilijk omdat Bol.com de T&T code met het kloppende gewicht als bewijs van levering in gaat brengen. Door het afhalen van het pakket veranderd de status van de T&T code in afgeleverd en maakt dat het pakket naar behoren is afgeleverd. Wat er met het pakket na aflevering gebeurt is uw verantwoordelijkheid en kan Bol.com zelfs gaan stellen dat u de telefoon in deze zelf uit de verpakking heeft gehaald en later gaat inbrengen dat de verpakking al leeg was toen u het pakket uit de kluis haalde. U heeft geen enkel bewijs dat het pakket al bij ontvangst leeg was want daar kwam u thuis pas achter en tussen de rit van het afhaalpunt tot aan uw woning kan er van alles met het pakket gebeurt zijn. Bol.com is bij Thuiswinkelwaarborg e.d. aangesloten en die kunnen namens u in dit soort geschillen bemiddelen en nemen uw klacht ook in behandeling.
Offtopic, u heeft op conculega Kassa vraag en beantwoord de vraag ook gesteld met gebruik van vele emoticons en toen ik die vraag las kreeg ik de indruk dat het een onzin verhaal was want 1200 euro betalen en er niets voor krijgen zou mij bijzonder boos maken en zeker geen emoticons aan het verhaal toevoegen.
Hier melding van gemaakt
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Onzin - je wordt nergens van beschuldigd. Er worden slechts vragen gesteld die Bol.com zou kunnen stellen. Ik heb nieuws voor je: ook in de rechtzaak zullen deze argumenten langs komen.
De manier waarop je reageert op gegeven commentaar zou ik eens herzien - als je dat in de procedure ook zo doet, doe je jezelf geen goed.
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Ze reageren niet op mijn klacht, telefonisch en schriftelijk niet. De rest van uw verhaal past in het rijtje mij betichten van fraude.
Ik lees geen betichting van fraude.
Ik lees geen betichting van fraude.