@Lady1234,
Ik heb slechts voorbeelden genoemd waar sprake van kan zijn, nergens beweer ik dat dat zo is. Er kunnen meer redenen zijn waarom de huurtoeslag naar beneden is geschaald en nu stopt. Misschien heeft dochter inderdaad snel werk gevonden maar dat staat niet in de OP, alleen dat ze na haar studie weer thuis is komen wonen en moeder al nauwelijks recht op huurtoeslag had. Waarschijnlijk omdat een huis vinden moeilijk is, en om werk te vinden om moeder financieel bij te staan zolang ze thuis woont en werk vind en dus inkomen heeft.
Dus voor de duidelijkheid was er al “voordat dochter thuis kwam wonen” al sprake van forse mindering of beëindiging.
Zo vat ik het in elk geval op maar als jij anders denkt ook prima.
Die 32.000 is het maximaal vermogen wat je als alleenstaande mag hebben en het inkomen mag niet hoger zijn dan 32.000 en als samenwonenden niet meer dan 40.500 verdienen en het vermogen niet hoger liggen dan 63.500 ongeveer.
Dan is de maximale huurtoeslag 380 als je minder hebt dan 18.750.
https://www.toeslagenaanvraag.nl/huurto ... gels-2022/
Ik heb overigens niet beweert dat TS een uitkering heeft, dat was slechts ook een mogelijke gedachte die ik had. Gewoon omdat dit ontbreekt in de OP. Ik beweer dus niet, ik trek geen conclusie maar benoemde slechts mogelijkheden.
Maar TS heeft nog niet gereageerd dus komt inderdaad misschien niet meer terug.