Lisa29 schreef: ↑26 mei 2022 15:01
Een keuring duurt normaal een uur, die van mij duurde bijna 2,5 uur. Dat is voor mij al een teken dat ik echt serieus genomen werd. De arts die ik had leek mij wel kennis van zaken te hebben. We verschillen alleen van mening welke weg er ingeslagen moet worden. Wat niet wil zeggen dat de arts gelijk heeft en ik ongelijk. Of andersom. Ik heb ook wel enigszins vertrouwen in het bezwaar omdat er een arts bij is en ik heb rapporten heb waarmee ik zaken kan bewijzen.
Zou het niet kunnen zijn dat door eigen ervaringen je niet meer onbevooroordeeld naar het UWV kunt kijken?
Exact. Bij mij is er indertijd ook ruim de tijd voor genomen. Toegegeven, het eerste half jaar in de ziektewet was geen feest, om naar de keuringsarts te moeten. Tot het om een of andere reden compleet omsloeg. Nadien de strenge herkeuring: achteraf bleek de keuringsarts al precies door te hebben wat ik werkelijk mankeerde, ook al was er nog lang geen diagnose in beeld. Onder andere de beschrijving waar een werkplek aan zou moeten voldoen was exact de juiste.
In mijn ervaring hebben keuringsartsen niet alleen een gedegen medische kennis, maar ook best wel veel mensenkennis. Vergeet niet dat ze dagelijks met aardig wat patiënten te maken hebben. Mensen die inderdaad ziek zijn, mensen die denken dat ze ziek zijn, en mensen die eigenlijk niet door hebben hoe ziek ze écht zijn. Je leert je pappenheimers vanzelf wel kennen. Ondertussen moeten ze zien te laveren tussen de regels die er zijn. Regels die inderdaad niet altijd logisch zijn. Maar die regels zijn niet door het UWV opgesteld, de keuringsartsen zullen het er ook mee moeten doen.