Slechte ervaringen met Aegon
Slechte ervaringen met Aegon
Een aantal jaren kreeg ik pensioen van het VNU Pensioenfonds. Geen probleem, alles keurig geregeld. Maar 2 jaar geleden werd dit pensioenfonds overgedragen aan Aegon en toen begon de ellende. Bij het overnemen van de gegevens werd mijn adres verkeerd geschreven en mijn telefoonnummer klopte niet. Mijn email gelukkig wel, dus ik kreeg bericht van Aegon dat ze mij geen post konden sturen. Via hun website probeerde ik mijn adres te corrigeren, lukte niet. Via chatten met een medewerker wilde ik de juiste gegevens doorgeven, maar dat lukte niet, omdat ‘uw gegevens komen niet overeen met de gegevens die wij van u hebben’ (in casu: mijn foute adres bij Aegon, tegenover mijn correcte adres bij mij).
Uiteindelijk lukte het mij een paar maanden geleden via e-mail-contact de gegevens te corrigeren. Eind goed al goed, denk je dan… tot ik vandaag weer een e-mail van Aegon kreeg dat ze mij post hadden gestuurd die was retour gestuurd. En ja, die post was dus weer naar het verkeerde adres gestuurd dat een paar maanden geleden was gecorrigeerd.
Aegon is bijna niet te bereiken, de mogelijkheid om te chatten met een medewerker werkt niet, op hun Facebook pagina wordt kritiek meteen gewist. Ik ben onderhand doodmoe van die Aegon-ellende. Zijn er meer mensen die dergelijke slechte ervaringen met Aegon hebben en wat kunnen we ertegen doen?
Uiteindelijk lukte het mij een paar maanden geleden via e-mail-contact de gegevens te corrigeren. Eind goed al goed, denk je dan… tot ik vandaag weer een e-mail van Aegon kreeg dat ze mij post hadden gestuurd die was retour gestuurd. En ja, die post was dus weer naar het verkeerde adres gestuurd dat een paar maanden geleden was gecorrigeerd.
Aegon is bijna niet te bereiken, de mogelijkheid om te chatten met een medewerker werkt niet, op hun Facebook pagina wordt kritiek meteen gewist. Ik ben onderhand doodmoe van die Aegon-ellende. Zijn er meer mensen die dergelijke slechte ervaringen met Aegon hebben en wat kunnen we ertegen doen?
- Jablan
- Berichten: 6284
- Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Beste antwoord
Gekozen door BasNarva
Re: Slechte ervaringen met Aegon
Gaat dit over Aegon in het algemeen of dochter Aegon Cappital, die de pensioenen voor een aantal bedrijven uitvoert?
Wel voor je gevonden op de site van Aegon Capital: de klachtenpagina. Ouderwets een brief sturen lijkt mij de beste route. Doe het niet aangetekend, het mag wel als brievenbuspakje (krijg je bericht van aflevering in de postbus van dit bedrijf).
En hier de klachtenpagina van de algemene Aegon.
Bij welke Aegon je ook moet zijn, stop zoveel mogelijk bekende informatie in de brief en neem er concreet in mee wanneer je hebt geprobeerd de foutieve gegevens te wijzigen. De bekende informatie: polisnummers, bankrekeningnummers, je BSN, dingen die Aegon allemaal al heeft en aan de hand daarvan kan Aegon je klacht verifiëren en eindelijk (duurt nog een maand) het goede adres in het systeem zetten.
Erger je verder niet hieraan, pensioenfondsen zijn bureaucratisch en krijg je het beste met bureaucratie in beweging.
Wel voor je gevonden op de site van Aegon Capital: de klachtenpagina. Ouderwets een brief sturen lijkt mij de beste route. Doe het niet aangetekend, het mag wel als brievenbuspakje (krijg je bericht van aflevering in de postbus van dit bedrijf).
En hier de klachtenpagina van de algemene Aegon.
Bij welke Aegon je ook moet zijn, stop zoveel mogelijk bekende informatie in de brief en neem er concreet in mee wanneer je hebt geprobeerd de foutieve gegevens te wijzigen. De bekende informatie: polisnummers, bankrekeningnummers, je BSN, dingen die Aegon allemaal al heeft en aan de hand daarvan kan Aegon je klacht verifiëren en eindelijk (duurt nog een maand) het goede adres in het systeem zetten.
Erger je verder niet hieraan, pensioenfondsen zijn bureaucratisch en krijg je het beste met bureaucratie in beweging.
Re: Slechte ervaringen met Aegon
Kunt u niet gewoon inloggen en daar uw gegevens wijzigen?
Anders kunt u altijd nog gewoon een brief sturen. Of aangeven dat u post in uw berichtenbox wenst te ontvangen.
Anders kunt u altijd nog gewoon een brief sturen. Of aangeven dat u post in uw berichtenbox wenst te ontvangen.
Re: Slechte ervaringen met Aegon
De gegevens zijn nu correct, maar toch blijven ze post naar het verkeerde adres sturen. En welke berichtenbox bedoelt u?
Re: Slechte ervaringen met Aegon
De berichtenbox van de overheid. Daarin kunt u meldingen van een pensioenfonds ontvangen.
U kunt volgens mij bij Aegon ook aangeven dat u berichten slechts digitaal, dus per mail, wenst te ontvangen.
U kunt volgens mij bij Aegon ook aangeven dat u berichten slechts digitaal, dus per mail, wenst te ontvangen.
Re: Slechte ervaringen met Aegon
Waarom zou ik dat doen? Is het zo moeilijk om berichten naar mijn postadres te sturen? Ik heb ze zelfs de mogelijkheid gegeven om mijn adres te controleren via het IDIN-systeem van mijn bankrekening.
-
- Berichten: 3448
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Slechte ervaringen met Aegon
Ik heb ook heel slechte ervaringen met Aegon. In het verleden spaarbelegcontracten en andere zooi afgesloten. Bleken allemaal woekercontracten te zijn. Ga nooit met Aegon in zee. Charlatans.
Re: Slechte ervaringen met Aegon
Wat mijn pensioen betreft had ik helaas geen keuze...
Re: Slechte ervaringen met Aegon
Laat Aegon eerst maar haar eigen problemen oplossen.
Re: Slechte ervaringen met Aegon
Daar heeft Aegon echt geen probleem mee. Het raakt alleen maar u.
Re: Slechte ervaringen met Aegon
Ja, de arrogantie van de macht is overal... maar moet ik me daar dan bij neerleggen?
Re: Slechte ervaringen met Aegon
Gaat dit over Aegon in het algemeen of dochter Aegon Cappital, die de pensioenen voor een aantal bedrijven uitvoert?
Wel voor je gevonden op de site van Aegon Capital: de klachtenpagina. Ouderwets een brief sturen lijkt mij de beste route. Doe het niet aangetekend, het mag wel als brievenbuspakje (krijg je bericht van aflevering in de postbus van dit bedrijf).
En hier de klachtenpagina van de algemene Aegon.
Bij welke Aegon je ook moet zijn, stop zoveel mogelijk bekende informatie in de brief en neem er concreet in mee wanneer je hebt geprobeerd de foutieve gegevens te wijzigen. De bekende informatie: polisnummers, bankrekeningnummers, je BSN, dingen die Aegon allemaal al heeft en aan de hand daarvan kan Aegon je klacht verifiëren en eindelijk (duurt nog een maand) het goede adres in het systeem zetten.
Erger je verder niet hieraan, pensioenfondsen zijn bureaucratisch en krijg je het beste met bureaucratie in beweging.
Wel voor je gevonden op de site van Aegon Capital: de klachtenpagina. Ouderwets een brief sturen lijkt mij de beste route. Doe het niet aangetekend, het mag wel als brievenbuspakje (krijg je bericht van aflevering in de postbus van dit bedrijf).
En hier de klachtenpagina van de algemene Aegon.
Bij welke Aegon je ook moet zijn, stop zoveel mogelijk bekende informatie in de brief en neem er concreet in mee wanneer je hebt geprobeerd de foutieve gegevens te wijzigen. De bekende informatie: polisnummers, bankrekeningnummers, je BSN, dingen die Aegon allemaal al heeft en aan de hand daarvan kan Aegon je klacht verifiëren en eindelijk (duurt nog een maand) het goede adres in het systeem zetten.
Erger je verder niet hieraan, pensioenfondsen zijn bureaucratisch en krijg je het beste met bureaucratie in beweging.
BasNarva
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5234
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Slechte ervaringen met Aegon
Misschien helpt het als u een verhuisbericht stuurt?
Re: Slechte ervaringen met Aegon
Pensioenuitvoerders kunnen persoongegevens opvragen uit de BRP, zie bv hier (klik op de tweede keuze in het eerste overzicht). Er moet, lijkt mij, iets flink fout gaan als Aegon niet uw juiste adres heeft.
-
- Berichten: 1381
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Slechte ervaringen met Aegon
Wat Erthanax zegt, deze gegevens halen verzekeraars normaliter uit het BRP. Ik zou eerst even checken of daar alles goed staat.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 aug 2022 14:52
Re: Slechte ervaringen met Aegon
Ik betaal al 3 jaar een doorlopende ALL RISK reisverzekering bij Aegon en nu was ik mijn Airpods verloren in het vliegtuig terwijl ik met een huilende baby in mijn armen stond.
Er wordt gezegd dat je gedekt bent wanneer je iets verliest maar duidelijk dus niet. Ze komen er makkelijk vanaf door te zeggen dat je de spullen onbeheerd in een open ruimte hebt achtergelaten. Tja, je kunt moeilijk 2 uur laten als je er achter komt even terug gaan om te zoeken he?!
Waarom betaal ik dan in hemelsnaam voor een reisverzekering????
Dit is voor mij reden om per direct op te zeggen. Zo zwart-wit gaan zij met hun klanten en service om. Belachelijk!
Er wordt gezegd dat je gedekt bent wanneer je iets verliest maar duidelijk dus niet. Ze komen er makkelijk vanaf door te zeggen dat je de spullen onbeheerd in een open ruimte hebt achtergelaten. Tja, je kunt moeilijk 2 uur laten als je er achter komt even terug gaan om te zoeken he?!
Waarom betaal ik dan in hemelsnaam voor een reisverzekering????
Dit is voor mij reden om per direct op te zeggen. Zo zwart-wit gaan zij met hun klanten en service om. Belachelijk!
Re: Slechte ervaringen met Aegon
Inmiddels ontdekt dat ik niet de enige ben met problemen met de Aegon reisverzekeinr.
Tot mijn verbazing had ik een basisverzekering waarin ondanks de annuleringsverzekering er geen betaling plaats vond na een reis naar chine, waar ze door de zorg voor haar broer Covid kreeg.
Ik betaalde jarenlang premie en toen ik de verzekering eindelijk een keer nodig had was het dag en zoek het maar uit.
Ik had nooit de kleine letters gelezen waarin stond dat het een z.g. basisverzekeing was, waarin dus ook zou staan dat in geval van Covid ergeen uitbetaling plaats zou vinden ondanks het feit dat de annuleirng wel werd geincasseerd.
Graag een reactie.
Dutch10
Tot mijn verbazing had ik een basisverzekering waarin ondanks de annuleringsverzekering er geen betaling plaats vond na een reis naar chine, waar ze door de zorg voor haar broer Covid kreeg.
Ik betaalde jarenlang premie en toen ik de verzekering eindelijk een keer nodig had was het dag en zoek het maar uit.
Ik had nooit de kleine letters gelezen waarin stond dat het een z.g. basisverzekeing was, waarin dus ook zou staan dat in geval van Covid ergeen uitbetaling plaats zou vinden ondanks het feit dat de annuleirng wel werd geincasseerd.
Graag een reactie.
Dutch10
-
- Berichten: 5234
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Slechte ervaringen met Aegon
Wat bedoelt u met de annulering werd wel geincasseerd?
Dat u jarenlang premie heeft betaald doet er niet toe. U hebt dan ook jarenlange dekking gehad.
Dat u jarenlang premie heeft betaald doet er niet toe. U hebt dan ook jarenlange dekking gehad.