Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
Ik ben een goede service van bol.com gewend, tot deze week. Ik heb een wasmachine besteld en van bol.com netjes een mail gekregen dat het afgelopen maandag bezorgd zal worden. Hierop heb ik mijn dag ingedeeld. Van de transportbedrijf kreeg ik maandag een bericht dat ze het pakket (wasmachine) dinsdag zouden bezorgen. Even contact met bol.com opgenomen en het was hen toch niet gelukt het product optijd bij het bedrijf te krijgen, waardoor het wel dinsdag moest worden. Nou, dinsdag dan maar afgesproken. Dinsdagavond komen de bezorgers aan met een droger ipv wasmachine. Bij aangeven dat dit het verkeerde apparaat is wordt er aangegeven dat we contact met bol.com op moeten nemen en ze weigerden de droger terug mee tenemen. Woensdag contact met bol.com en inderdaad een foutje. Tot mijn grote verbazing krijg ik te horen dat het apparaat niet omgeruild kan worden. Ik moet de bestelling annuleren en daarna weer opnieuw bestellen. Heel vreemd, maar goed. Ook hierin meegegaan, maar annuleren kon ook niet, omdat eerst het andere apparaat opgehaald moet worden en dat kan donderdag pas. Vervolgens kan het pas geannuleerd worden, waarna er weer wat dagen overheen gaan voordat ik mijn geld terug krijg en weer een andere kan bestellen. Kortom ik zit dan al langer dan een week in afwachting en ben dan helemaal terug bij af, terwijl de belofte is/was, 'vandaag besteld, morgen in huis'. En de was stapelt zich heel snel op met 3 kleine kinderen. Ik weet me geen raad met deze situatie en vanuit bol.com wordt ook aangegeven dat ze niks voor mij kunnen betekenen. Ze schijnen deze klacht vaker te krijgen, maar er niks mee te kunnen doen. Ik zou heel graag advies willen hier.
Alvast bedankt.
-
- Berichten: 12775
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
Hoe zou het anders opgelost kunnen worden? De bezorger krijgt de opdracht om te bezorgen, retourpapieren hebben ze niet bij zich. Nemen ze de droger direct weer terug, dan gaat die ergens zwerven.
Het snelste en makkelijkste was geweest om direct een nieuwe te bestellen, die zou dan de volgende dag al geleverd zijn. Soms is schipperen sneller en makkelijk dan te proberen buiten procedures om het recht te halen. Enige nadeel voor u is dat u de tweede bestelling moet voorschieten, tenzij er een optie voor afterpay is.
Het snelste en makkelijkste was geweest om direct een nieuwe te bestellen, die zou dan de volgende dag al geleverd zijn. Soms is schipperen sneller en makkelijk dan te proberen buiten procedures om het recht te halen. Enige nadeel voor u is dat u de tweede bestelling moet voorschieten, tenzij er een optie voor afterpay is.
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
Klopt de beste oplossing, maar dan moet je wel het geld voor 2 hebben liggen, want dat zal je eerst kwijt zijn.NeoDutchio schreef: ↑02 jun 2022 11:42Hoe zou het anders opgelost kunnen worden? De bezorger krijgt de opdracht om te bezorgen, retourpapieren hebben ze niet bij zich. Nemen ze de droger direct weer terug, dan gaat die ergens zwerven.
Het snelste en makkelijkste was geweest om direct een nieuwe te bestellen, die zou dan de volgende dag al geleverd zijn. Soms is schipperen sneller en makkelijk dan te proberen buiten procedures om het recht te halen. Enige nadeel voor u is dat u de tweede bestelling moet voorschieten, tenzij er een optie voor afterpay is.
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
@NeoDutchio : dat lijkt me toch primair het probleem van de bezorger. Als klant zou ik niet tekenen voor het verkeerde product, en ook niet eens naar binnen laten brengen. Als de bezorger het voor de deur laat staan, heeft de bezorger toch wel een probleem.
(Tenzij de bezorger zelf tekent voor ontvangst, maar dat is een andere topic.)
(Tenzij de bezorger zelf tekent voor ontvangst, maar dat is een andere topic.)
-
- Berichten: 12775
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
Maar wat schiet je er als klant mee op? De droger is bij weigering echt niet de volgende dat terug bij BOL en zal eerst ergens neergezet gaan worden. Je zal dus moeten zoeken naar alternatieven dat het snelste de oplossing voor de klant geeft.k2p schreef: ↑02 jun 2022 13:26@NeoDutchio : dat lijkt me toch primair het probleem van de bezorger. Als klant zou ik niet tekenen voor het verkeerde product, en ook niet eens naar binnen laten brengen. Als de bezorger het voor de deur laat staan, heeft de bezorger toch wel een probleem.
(Tenzij de bezorger zelf tekent voor ontvangst, maar dat is een andere topic.)
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
De beste oplossing is als Bol.com alsnog direct de wasmachine verstuurd.
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
En tegelijkertijd even een paar wasjes bij de buren draaien. Ben je de grootste berg kwijt als de nieuwe machine komt.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
Je mag van een professionele partij als bol.com toch verwachten dat ze zelf hun fout corrigeren! Nu moet de klant capriolen uithalen, geld voorschieten, terwijl het met simpele service ook anders kan.NeoDutchio schreef: ↑02 jun 2022 11:42Hoe zou het anders opgelost kunnen worden? De bezorger krijgt de opdracht om te bezorgen, retourpapieren hebben ze niet bij zich. Nemen ze de droger direct weer terug, dan gaat die ergens zwerven.
Het snelste en makkelijkste was geweest om direct een nieuwe te bestellen, die zou dan de volgende dag al geleverd zijn. Soms is schipperen sneller en makkelijk dan te proberen buiten procedures om het recht te halen. Enige nadeel voor u is dat u de tweede bestelling moet voorschieten, tenzij er een optie voor afterpay is.
-
- Berichten: 12775
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
Natuurlijk kan Bol hun fout corrigeren, echter zal het opnieuw bestellen en herroepen sneller zijn voor de klant. Laatst had ik een kapotte LED balk die terug moest naar de bouwmarkt. Daar waren ze niet meer op voorraad en bij bestellen door de winkel zou het meer dan een week gaan duren. Reguliere voorraad word maar 1 tot 2 keer per week aangeleverd. Zou ik online bestellen was het de volgende dag al binnen. Dus gewoon online besteld en de volgende dag de kapotte weer ingeleverd en het geld terug.KR1275 schreef: ↑06 jun 2022 16:52Je mag van een professionele partij als bol.com toch verwachten dat ze zelf hun fout corrigeren! Nu moet de klant capriolen uithalen, geld voorschieten, terwijl het met simpele service ook anders kan.NeoDutchio schreef: ↑02 jun 2022 11:42Hoe zou het anders opgelost kunnen worden? De bezorger krijgt de opdracht om te bezorgen, retourpapieren hebben ze niet bij zich. Nemen ze de droger direct weer terug, dan gaat die ergens zwerven.
Het snelste en makkelijkste was geweest om direct een nieuwe te bestellen, die zou dan de volgende dag al geleverd zijn. Soms is schipperen sneller en makkelijk dan te proberen buiten procedures om het recht te halen. Enige nadeel voor u is dat u de tweede bestelling moet voorschieten, tenzij er een optie voor afterpay is.
Bij BOL kan je overigens gewoon voor achteraf betalen kiezen, de klant hoeft in dit geval dus niets voor te schieten.
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
Vaak niet bij grotere bedragen.NeoDutchio schreef: ↑06 jun 2022 18:54Bij BOL kan je overigens gewoon voor achteraf betalen kiezen, de klant hoeft in dit geval dus niets voor te schieten.
Petra1987
vindt dit leuk
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
Betalen met een creditcard? Dan is de bestelling ook verzekerd als het fout gaat.Moneyman schreef: ↑06 jun 2022 21:49Vaak niet bij grotere bedragen.NeoDutchio schreef: ↑06 jun 2022 18:54Bij BOL kan je overigens gewoon voor achteraf betalen kiezen, de klant hoeft in dit geval dus niets voor te schieten.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
Vreemd dat sommige van TS veel verwachten en van Bol.com, degene die de fout heeft gemaakt, bijna niets.
J. Deltoer
en alfatrion
vinden dit leuk
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
Maar de Ts zit met een berg was en Bol niet.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
Dat is nu net het punt dat mensen maken, je kan direct op de strepen gaan staan, waar je zeker recht tot hebt, maar dat zal tijd kosten. Immers zal een partij als Bol.com niet snel van hun processen afwijken. Hier heb je deels dus ook jezelf mee, je zit immers zelf langer in de ****, ook al maakt een andere partij helaas een fout.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑07 jun 2022 15:28Dus is tegenwoordig bepalend hoeveel overlast iemand ergens van heeft of deze wel of niet zijn/haar rechten kan uitoefenen?
Je kan ook wat meer pragmatisch zijn, een andere bestellen zodat je z.s.m. je eigen probleem, waar je overlast van ondervind, kan oplossen voor jezelf wel zo fijn. Terwijl je de retour van de verkeerd geleverde machine in het normale proces laat verlopen. Heb je waarschijnlijk nog eens stuk minder frustraties ook nog.
NeoDutchio
en Lady1234
vinden dit leuk
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
Dat neemt niet weg dat van Bol.com beter verwacht mag worden. TS heeft gewoon recht op aflevering van het bestelde product. Het enige is dat dat Bol.com het niet doet TS dan moet bewegen, omdat hij iets wil. Helaas hebben bedrijven dit niet goed geregeld.
Ik heb hier zelf ook iets dergelijks pragmatisch opgelost en vervolgens ben ik in een discussie terecht gekomen over wat de verkoper moest terugbetalen. Het product was inmiddels in prijs verhoogd en kon alleen per 5 worden besteld.
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
De Ts mag wat mij betreft al haar rechten uitoefenen, maar ik zou het wel weten met een berg was.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑07 jun 2022 15:28Dus is tegenwoordig bepalend hoeveel overlast iemand ergens van heeft of deze wel of niet zijn/haar rechten kan uitoefenen?
NeoDutchio
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12775
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
Wat vind u daar vreemd aan? Door zelf opnieuw te bestellen heb je de wasmachine de volgende dag al binnen. Door de ander te herroepen zal deze opgehaald worden. Bellen en mailen om het anders op te lossen of om te proberen van procedures af te wijken zal meer tijd en energie kosten en ook meer frustratie geven.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑07 jun 2022 15:20Vreemd dat sommige van TS veel verwachten en van Bol.com, degene die de fout heeft gemaakt, bijna niets.
Uiteraard is iedereen vrij in zijn keuze. En de mogelijkheden zijn benoemd.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
TS moet maar een nieuwe bestellen, TS moet de nieuwe maar vooruitbetalen, TS moet de was maar bij de buren gaan doen. Allemaal zaken die van TS gewoon maar verlangt worden.NeoDutchio schreef: ↑07 jun 2022 16:53Wat vind u daar vreemd aan? Door zelf opnieuw te bestellen heb je de wasmachine de volgende dag al binnen. Door de ander te herroepen zal deze opgehaald worden. Bellen en mailen om het anders op te lossen of om te proberen van procedures af te wijken zal meer tijd en energie kosten en ook meer frustratie geven.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑07 jun 2022 15:20Vreemd dat sommige van TS veel verwachten en van Bol.com, degene die de fout heeft gemaakt, bijna niets.
Uiteraard is iedereen vrij in zijn keuze. En de mogelijkheden zijn benoemd.
Dat Bol.com het probleem moet oplossen wordt gewoon genegeerd.
Kunt u ook aangeven wie aansprakelijk is als er schade optreedt aan de geleverde wasmachine, of moet TS daar ook voor zorgen en elke dag controleren of de verpakking niet is beschadigd?
Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine
De Tas vraagt om advies, de TS krijgt advies. Zo simpel is het. De TS zal zelf wel kunnen beslissen waar ze voor gaat, de makkelijkste manier of de lastige weg. Beide opties zijn gegeven.