Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop
-
Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop
haha....ik doe het exact ook zo
" Zuinigheid met vlijt.........."
" Zuinigheid met vlijt.........."
'Jacqueline Destiny
, reggie2
en Erthanax
vinden dit leuk
"... bouwt huizen als kastelen. En als je je niet verschoont, krijg je luizen als kamelen," aldus een van mijn grootouders.
moederslink
en 'Jacqueline Destiny
vinden dit leuk
-
En dan te bedenken dat men vroeger maar twee onderbroeken had, één voor door de week en één voor de zondag én men had geen douche.
Groot feest voor de luizen iehhhh....
-
Goeie tip MM , ik wist dit niet.Moneyman schreef: ↑14 jun 2022 12:26Ik zamel dit soort doppen al sinds jaar en dag apart in, omdat ze gesepareerd simpelweg meer geld waard zijn dan wanneer het bij het reguliere afval verzameld wordt. De opbrengst komt terecht bij de KNGF.
De hulp- en geleidehonden en hun trainers/baasjes zullen je dankbaar zijn
Moneyman
vindt dit leuk
Luizen houden juist van schoon.moederslink schreef: ↑14 jun 2022 14:38En dan te bedenken dat men vroeger maar twee onderbroeken had, één voor door de week en één voor de zondag én men had geen douche.
Ik gebruik de vaatwasser. Komt netjes in een kartonnen doos en het plastic lost op in de vaatwasser. Dus het enige afval is karton. En dat wordt dan weer gerecycled (plastic overigens ook).
Afwasmiddel uit de fles gaat jaren mee en gebruik ik alleen om dingen te ontvetten voordat ik ze ga spuiten.
Afwasmiddel uit de fles gaat jaren mee en gebruik ik alleen om dingen te ontvetten voordat ik ze ga spuiten.
Getver! 1,5 mtr afstand zal toen vast geen probleem geweest zijn.moederslink schreef: ↑14 jun 2022 14:38En dan te bedenken dat men vroeger maar twee onderbroeken had, één voor door de week en één voor de zondag én men had geen douche.
moederslink
vindt dit leuk
-
Je loost dus plastic in het riool en uiteindelijk in het water.Nijogeth schreef: ↑14 jun 2022 16:20Ik gebruik de vaatwasser. Komt netjes in een kartonnen doos en het plastic lost op in de vaatwasser. Dus het enige afval is karton. En dat wordt dan weer gerecycled (plastic overigens ook).
Dat is geen plastic maar gelatine. Kan je trouwens ook gewoon verwijderen.
Tja, het zal vast wel iets anders dan plastic zijn, zoals hierboven al aangegeven. Het ziet en voelt als plastic, maar heeft de eigenschap op te lossen.PeterPeters1966 schreef: ↑16 jun 2022 16:54Je loost dus plastic in het riool en uiteindelijk in het water.Nijogeth schreef: ↑14 jun 2022 16:20Ik gebruik de vaatwasser. Komt netjes in een kartonnen doos en het plastic lost op in de vaatwasser. Dus het enige afval is karton. En dat wordt dan weer gerecycled (plastic overigens ook).
-
Veel meer verbruik door anti-lekdop
Anti lekdop ziet er mooi uit, maar zorgt (heel slim) voor veel groter verbruikt van onze dreft fles. Zachtjes knijpen wordt onmogelijk gemaakt.
Slim (sluw) bedacht om te laten lijken dat het voor ons gemak is, maar ondertussen word het verbruik vergroot.
Ik zet de oude dop er weer op. Past gewoon
Anti lekdop ziet er mooi uit, maar zorgt (heel slim) voor veel groter verbruikt van onze dreft fles. Zachtjes knijpen wordt onmogelijk gemaakt.
Slim (sluw) bedacht om te laten lijken dat het voor ons gemak is, maar ondertussen word het verbruik vergroot.
Ik zet de oude dop er weer op. Past gewoon
-
Bedankt voor de tip. Vanmorgen nog gekeken hier in de lokale supermarkt. Die normale stonden
er hier nog gewoon. Vanwege de aanbieding 2 halen 1 betalen staan er hier nu 4 normale flessen
op voorraad. Kan weer jaren vooruit.
er hier nog gewoon. Vanwege de aanbieding 2 halen 1 betalen staan er hier nu 4 normale flessen
op voorraad. Kan weer jaren vooruit.
Toch raar dat zachtjes knijpen mij prima lukt. Ik herken je probleem totaal niet.fvanbeenen schreef: ↑14 mei 2024 07:23Anti lekdop ziet er mooi uit, maar zorgt (heel slim) voor veel groter verbruikt van onze dreft fles. Zachtjes knijpen wordt onmogelijk gemaakt.
Waarom denkt u dat de rode dop van uw afwasmiddel ergens in een plastic soep terecht komt? Spaart u het hele jaar de doppen op om ze dan tijdens een vakantie naar Thailand in de grote oceaan te gooien ofzo?
Bij mij gaat de dop gewoon bij het grijze huisafval dat verbrand wordt. En omdat plastic prima brand, heeft de vuilverbrander ook nog iets minder brandstof nodig om het afval op hoge temparatuuur te verbranden.
@Speedy: je verwacht na 2 jaar nog antwoord op je vraag?
Binnenkort wordt alle PET flessen vervangen door PEF flessen.
Avantium gaat het doen.
(Ik ga aandelen kopen hiervan.)
Avantium gaat het doen.
(Ik ga aandelen kopen hiervan.)
-
Dat moet ik nog zien. Zolang PEF nog veel duurder is dan PET zal de fabrikant nog steeds PET blijven gebruiken.
Er wordt al jaren geroepen dat de "normale" kunststoffen zeer binnenkort worden vervangen door biologisch afbreekbare alternatieven maar er geburd nog steeds weinig.
Er wordt al jaren geroepen dat de "normale" kunststoffen zeer binnenkort worden vervangen door biologisch afbreekbare alternatieven maar er geburd nog steeds weinig.
Als die aandelen van avantium net zo hard verwateren als die van viaplay blijft er niet veel meer van je vermogen over, Dagkoers