Fijn, want in deze discussie ga ik mee met de anderen.Onkruid71 schreef: ↑22 jun 2022 14:14Ik vraag me dan af hoe jij denkt dat de zwakkere in deze maatschappij beschermt worden. Of het nou medisch is of financieel. Buiten dat ik verwacht dan een lange termijn plan wat goed in elkaar zit. Voor iedereen. En dit is maar zo iets van, nou ja, we zeggen maar iets en dan is het goed genoeg. Maar blijkbaar heb jij er een andere mening over. Dat kan, dat mag.
Jij hebt een chronische ziekte, die je beperkt. Jij hebt commentaar op de regering. Dat kan, dat mag. Maar je uitvluchten om zelf niet in actie te komen, vertellen mij, dat jij jezelf in het vakje 'zwakkeren' hebt geplaatst en je bij je lot hebt neergelegd. Precies die houding blokkeert elke vorm van verbetering in je situatie.
Voor het contrast hoe wij (man en ik) ermee omgaan. Wij hebben niet op een regering gewacht totdat er iets werd geregeld voor nazorg, we hebben het zelf gedaan. Wij wachten niet op goedkeuring van verzekeraar voor behandeling abc in buitenland xyz, we doen het en als er achteraf iets wordt vergoed, dan zien we dat als onverwacht extra inkomen. Als een arts medicijn 123 voorschrijft, dan zorgen we ervoor, dat medicijn 123 in huis komt, ook al eist een Nederlandse verzekering, dat middel 678 wordt voorgeschreven.
Samengevat: wij wachten niet op koppige politici, angstige ambtenaren of andere Pruisische bureaucraten, we doen het zelluf. Simpelweg omdat we anders nooit het doel bereiken.
En als jij nu 1 procent van deze houding zou overnemen, wordt de chronische ziekte veel makkelijker om mee te leven. Zolang er geen behandeling is.
Concreet: al zal je er drie, vier of vijf weken over doen, schrijf op waar je tegenaan loopt en mail dat naar politici (bij 2e Kamerleden het liefst naar de assistenten) en naar je ziektekostenverzekeraar. Je zal nietszeggende antwoorden krijgen, omdat er nu eenmaal eindeloos overlegd moet worden, maar zonder jouw input zal er niets veranderen, met jouw input op termijn een beetje tot alles.
Voor Moederslink: mag een virtueel bloemenabonnement ook?