Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Iets anders.

Een van de auto's had onderhoud nodig en ... hé, onze garage is verdwenen. Andere garage gevonden, een kilometer van het werk van mijn man. Grote beurt, 600 euro. Met een foutje, want het vervangend vervoer was er niet. Dus moest mijn man lopen.

Dag later de ontdekking, dat onze vorige garage niet meer bestaat wegens bedrijfsbeëindiging en als de auto boven de 60 km/u komt, hij begint te hobbelen, alsof je over dikke wegmarkering rijdt. Dag later afspraak gemaakt om hier naar te kijken, maar ja, druk ... druk ... druk, twee weken later tijd. Auto heeft 2 weken stilgestaan.

Dinsdag was het zover en opnieuw was er geen vervangend vervoer geregeld. Man is zo doorgereden naar zijn werk en later op de ochtend belde de garage: Sorry, sorry.
Man: jammer, we hebben al een afspraak bij een andere garage gemaakt en de rekening sturen we naar jou.
Garage: nee, nee, die gaan we niet betalen.
Man: ik breng een goed rijdende auto langs en ik krijg een rammelbak terug. Die rekening ga je betalen.

Garage is op het werk langsgekomen om de auto op te halen en een uur later de melding, dat de versnellingsbak kapot zou zijn. Onderdelen zouden zijn besteld en een dag later worden ingebouwd.
Die dag later kwam 's morgens het bericht, dat de storing was gevonden en de versnellingsbak nog goed was. 's Middags is de auto voor ons huis neergezet, sleutels en rekening in de bus.

Rekening? 1 uur arbeidsloon, terwijl ze dinsdag er zeker 2 en woensdag 4 uur mee bezig zijn geweest met twee mensen. Garage heeft de bui wel gezien. Druk van ons, omdat we een andere garage er naar laten kijken. Druk van het werk van mijn man, want die garage heeft meer wagens van het werk in onderhoud.

We horen wel wat het nu was. Vergeten gereedschap, vergeten te balanceren, vergeten bouten goed aan te draaien. Op de rekening staat iets over een los loodje, dat tegen een remklauw kwam. Geloven we niet. Die controlebeurt wordt gelijk de welkomstcheck voor de andere garage.

Ik weet zeker, dat mijn man een heel klein beetje boos is geworden :P

Moneyman
Berichten: 30334
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooi dat ze eieren voor hun geld hebben gekozen. Scheelt iedereen een hoop energie en frustratie.

witte angora
Berichten: 30999
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

O, maar je kunt gewoon naar Schiphol om te shoppen, breien. Het is er ongetwijfeld net zo druk als altijd, behalve in de portemonnee-winkel. Daar is het zelden echt druk. Mensen hebben toch geen geld om er in te stoppen. ;)

Nijogeth
Berichten: 10123
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan, die cijfers voor 2020 zijn niet erg representatief. Na de corona-uitbraak hebben we een flinke tijd minder asielzoekers gehad.

Een vergelijk: in mei 2020 zijn er ongeveer 400 asielzoekers geregistreerd. In oktober 2021 waren dit er bijna 5000.
Ik pak even mei 2021-april 2022, aangezien het CBS die cijfers heeft:
Mei: 1780
Juni: 2370
Juli: 3195
Augustus: 3515
September: 4885
Oktober: 5080
November: 4415
December: 3600
Januari: 2605
Februari: 2370
Maart: 4060
April: 3085

Een klein rekensommetje geeft dan al aan dat dit er in een jaar tijd 40960 asielzoekers en nareizigers van asielzoekers (dus feitelijk gewoon asielzoekers) zich registreerden in ons land. Gemiddeld zijn dat er zo'n 30000 per jaar, maar 2020 en begin 2021 zijn die cijfers een beetje naar beneden gedrukt door de coronacrisis.

Ik vind dat grote aantallen voor een land als Nederland wat met meer dan 17 miljoen inwoners al veel te vol is. 10 miljoen zou veel beter zijn. En als we dan iedere 10 jaar 300.000 asielzoekers erbij stoppen, dan is dat iedere 10 jaar een groei van 2%, alleen door asielzoekers. Daar moet nogal wat extra sterfte of extra emigratie tegenover staan, wil je daar tegen kunnen vechten. Ik stel dus voor dat we dat plan om 40.000 extra woningen voor asielzoekers te bouwen in hun eigen regio gaan oppakken. Bouwen we daar een woning voor ze. Eerst zijn wij zelf aan de beurt, want die 40.000 gaan natuurlijk weer af van de plannen voor nieuwe woningen voor onze eigen burgers, omdat we door een stel klimaatdinosaurussen gelimiteerd zijn in onze bouwcapaciteit.

Lady1234
Berichten: 27279
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een handwasje lijkt me verstandiger. Uitzingen tot u weer naar Thessaloniki kunt.

witte angora
Berichten: 30999
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ehhh ja. Is er geen soort van Griekse Ali-express? Anders zou ik het gewoon in een sopje in een emmer doen. Wordt het ook schoon van. Denk ik.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Handzeep en beetje water zouden ook wel eens kunnen helpen. Is als het goed is niet te belastend voor het portemonneetje.

JozJan
Berichten: 1025
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

Nijogeth schreef:
23 jun 2022 10:11
Eerst zijn wij zelf aan de beurt, want die 40.000 gaan natuurlijk weer af van de plannen voor nieuwe woningen voor onze eigen burgers, omdat we door een stel klimaatdinosaurussen gelimiteerd zijn in onze bouwcapaciteit.
'Wij zelf', wie zijn dat dan toch vraag ik me altijd af? Telt (alleen) een NL paspoort ofzo? Of een EU paspoort? Echt, ik heb erg weinig begrip voor dit soort 'eigen volk eerst' retoriek. Ik voel zelf bv geen enkele connectie met het deel van het volk dat op deze manier denkt.

Lady1234
Berichten: 27279
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En is die nu zwart?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

JozJan schreef:
23 jun 2022 11:47
Nijogeth schreef:
23 jun 2022 10:11
Eerst zijn wij zelf aan de beurt, want die 40.000 gaan natuurlijk weer af van de plannen voor nieuwe woningen voor onze eigen burgers, omdat we door een stel klimaatdinosaurussen gelimiteerd zijn in onze bouwcapaciteit.
'Wij zelf', wie zijn dat dan toch vraag ik me altijd af? Telt (alleen) een NL paspoort ofzo? Of een EU paspoort? Echt, ik heb erg weinig begrip voor dit soort 'eigen volk eerst' retoriek. Ik voel zelf bv geen enkele connectie met het deel van het volk dat op deze manier denkt.
Ik heb er heel veel begrip voor. Lees eens het nieuws......alles wat een huis krijgt en voorgaat zijn de mensen die hier binnen komen. Nederlanders worden overduidelijk vergeten.
Ken mensen zat waarbij de kinderen van 30 jaar en ouder geen huis kunnen vinden/krijgen of kopen. Terwijl menig mens uit het buitenland het wel krijgt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
23 jun 2022 10:11





Ik vind dat grote aantallen voor een land als Nederland wat met meer dan 17 miljoen inwoners al veel te vol is. 10 miljoen zou veel beter zijn. En als we dan iedere 10 jaar 300.000 asielzoekers erbij stoppen, dan is dat iedere 10 jaar een groei van 2%, alleen door asielzoekers. Daar moet nogal wat extra sterfte of extra emigratie tegenover staan, wil je daar tegen kunnen vechten. Ik stel dus voor dat we dat plan om 40.000 extra woningen voor asielzoekers te bouwen in hun eigen regio gaan oppakken. Bouwen we daar een woning voor ze. Eerst zijn wij zelf aan de beurt, want die 40.000 gaan natuurlijk weer af van de plannen voor nieuwe woningen voor onze eigen burgers, omdat we door een stel klimaatdinosaurussen gelimiteerd zijn in onze bouwcapaciteit.
Ik ben het helemaal met jou eens, eerst maar eens de Nederlanders een huis geven, die wachten al zo lang.
Opvang in eigen regio is ook voor deze mensen beter en Nederland is vol.

JozJan
Berichten: 1025
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

reggie2 schreef:
23 jun 2022 12:52
Ik heb er heel veel begrip voor. Lees eens het nieuws......alles wat een huis krijgt en voorgaat zijn de mensen die hier binnen komen. Nederlanders worden overduidelijk vergeten.
Ken mensen zat waarbij de kinderen van 30 jaar en ouder geen huis kunnen vinden/krijgen of kopen. Terwijl menig mens uit het buitenland het wel krijgt.
Natuurlijk. Alle (sociale huur)huizen gaan naar asielzoekers. Dat geloof je toch zelf niet? Dat er een tekort aan woningen is, akkoord. Maar dat wordt niet veroorzaakt door asielzoekers.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Droom lekker verder. Lees eens bij RTL over die toewijzing.

Erthanax
Berichten: 9761
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is weer zo ver: "Ze pikken onze vrouwen/banen/huizen in!"

Nederland heeft helaas geen naam hoog te houden als het gaat om verdrukten die moeten vluchten voor hun leven. (Neen, ook toen al niet.)

juliomariner
Berichten: 4923
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nee dat is wel heel makkelijk, iemand die kritisch is een bedenkelijke hoek indrukken.
uw reactie zegt meer over u zelf dan over de kritische persoon.

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Erthanax schreef:
23 jun 2022 15:15
Het is weer zo ver: "Ze pikken onze vrouwen/banen/huizen in!"

Nederland heeft helaas geen naam hoog te houden als het gaat om verdrukten die moeten vluchten voor hun leven. (Neen, ook toen al niet.)
Als De Jonge statushouders voorrang geeft heeft Reggie2 geen ongelijk. Op Geenstijl stond laatst al een artikel dat zonder alle immigratie het bevolkingsaantal nu 13,4 miljoen zou zijn. (Ik kan het artikel zo snel niet terugvinden) En de bevolkingsgroei die we hebben komt door immigratie.
Het is wel erg makkelijk om hetgeen Reggie2 schrijft af te wijzen. Reggie2 heeft echt wel een punt. Laatst stond ook al in de media dat we r nu vanuit gaan dat de Oekraïners straks allemaal teruggaan, met daarbij de vraag wat als ze dat niet doen.

Natuurlijk moeten we mensen opvangen die tijdelijk moeten vluchten, maar de vraag hoeveel we aan kunnen, aan wie we een huis toewijzen etcetera is gerechtvaardigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Je hoeft alleen maar op google te kijken en je ziet dat Hugo de Jonge dit vindt en ik zeg dus.....eerst ons eigen volk , de jeugd heeft totaal geen kans op een woning.

JozJan
Berichten: 1025
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

kuklos schreef:
23 jun 2022 15:28
Op Geenstijl stond laatst al een artikel dat zonder alle immigratie het bevolkingsaantal nu 13,4 miljoen zou zijn. (Ik kan het artikel zo snel niet terugvinden) En de bevolkingsgroei die we hebben komt door immigratie.
Ik ga maar niet beginnen over de bron. Maar dit soort opmerkingen dragen m.i. aan het probleem. immigranten en asielzoekers aan elkaar gelijkstellen. Pff. Lees de post van Jablan nog even terug voor een gezond perspectief op het aandeel van asielzoekers in de totale immigratie.

ZeerPrivé
Berichten: 5655
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

JozJan schreef:
23 jun 2022 13:58
reggie2 schreef:
23 jun 2022 12:52
Ik heb er heel veel begrip voor. Lees eens het nieuws......alles wat een huis krijgt en voorgaat zijn de mensen die hier binnen komen. Nederlanders worden overduidelijk vergeten.
Ken mensen zat waarbij de kinderen van 30 jaar en ouder geen huis kunnen vinden/krijgen of kopen. Terwijl menig mens uit het buitenland het wel krijgt.
Natuurlijk. Alle (sociale huur)huizen gaan naar asielzoekers. Dat geloof je toch zelf niet? Dat er een tekort aan woningen is, akkoord. Maar dat wordt niet veroorzaakt door asielzoekers.
Ten 1e gaat het niet om asielzoekers, maar om statushouders. Ten 2e gaat het artikel bij RTL om tijdelijke huisvesting, oftewel containerwoningen e.d. Statushouders houden nu plekken in azc's bezet omdat er geen - tijdelijke - huisvesting is. Dus geen doorstroming, dus veel heen en weer gereis door het land om een plekje te vinden.

Ik vind wel dat het de hoogste tijd wordt dat voor asielzoekers op 4 poten opvang in eigen regio geregeld wordt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jij jouw mening, ik de mijne. Statushouders of asielzoekers......ze krijgen helaas voorrang.

Onze jeugd wil ook een toekomst opbouwen en dat kan nu niet.

Plaats reactie