Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?
Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?
Beste Radar,
Op 30-3-2022 heb ik mijn alles in een pakket (TV, internet en vast telefoon) beeindigd. Op 12-4-2022 is mijn internet en alles afgesloten. Ook op die dag heb ik de apparaten terug gestuurd.
Ik kreeg in april de factuur voor de hele maand 30-3-2022 tot en met 30-40-2022. Ik heb naar tele2 gebeld. Ze zei dat ik eerst een gewoon maand bedrag moest betalen, daarna krijg ik de geld terug van de berekende dagen dat ik geen internet en de rest gebruikt heb. Dat zou eind april of in mei terug betaald zijn. Echter tot nu toe heb ik nog geen geld terug ontvangend. In mei ontving ik wel een factuur dat ik nog tegoed van Tele2 van de maand april. Ze zou dan kijken of ik de resterende bedrag tegoed heb en die dan aan mij terug betalen.
Al 4 keer gebeld naar Tele 2, elke keer belooft ze dat geld direkt terug betaald wordt. Maar helaas nog steeds geen geld terug. Ik weet nu niet hoe ik mijn geld terug krijg.
Op 30-3-2022 heb ik mijn alles in een pakket (TV, internet en vast telefoon) beeindigd. Op 12-4-2022 is mijn internet en alles afgesloten. Ook op die dag heb ik de apparaten terug gestuurd.
Ik kreeg in april de factuur voor de hele maand 30-3-2022 tot en met 30-40-2022. Ik heb naar tele2 gebeld. Ze zei dat ik eerst een gewoon maand bedrag moest betalen, daarna krijg ik de geld terug van de berekende dagen dat ik geen internet en de rest gebruikt heb. Dat zou eind april of in mei terug betaald zijn. Echter tot nu toe heb ik nog geen geld terug ontvangend. In mei ontving ik wel een factuur dat ik nog tegoed van Tele2 van de maand april. Ze zou dan kijken of ik de resterende bedrag tegoed heb en die dan aan mij terug betalen.
Al 4 keer gebeld naar Tele 2, elke keer belooft ze dat geld direkt terug betaald wordt. Maar helaas nog steeds geen geld terug. Ik weet nu niet hoe ik mijn geld terug krijg.
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?
Ik denk toch ff afwachten, hoewel het toch wel lang duurt.
Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?
Automatisch incasso? Storneren en het verschil tussen gestorneerd en restant dan weer terug overmaken.
Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?
Pfff. Bangmakerij. Rommeltje voor wie? Tele2?
Als je maar zeker wel gelijk het rechtmatige bedrag weer overmaakt naar ze, zou ik niet weten waarom je dit niet zou doen.
Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?
Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?
Ik ben ook nooit zo van de "storneer maar", maar in dit geval (waarin TS al veel geduld heeft gehad, het wél verschuldigd wordt overgemaakt én er geen sprake meer is van een lopend contract) zie ik het risico niet.
Vraag is wel of de termijn nog niet is verstreken, en natuurlijk of er überhaupt sprake is van AI (de tekst van TS suggereert handmatige betaling). Als de termijn verstreken is, kan een MOI-melding eventueel nog de oplossing zijn.
Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?
Terecht of niet, met de geautomatiseerde systemen van tegenwoordig zal de betaling dan bij Tele2 als onvoldaan staan en dan gaan ze nog eens incasseren of brieven sturen, uiteindleijk overdragen aan een incassobureau. En dat is dan onterecht, natuurlijk, maar TS gaat daar gewoon last van krijgen en zal dan weer actie moeten nemen om zaken recht te zetten. En dat is eenvoudig te vermijden door een andere route te kiezen. De ingebrekestelling die MM adviseert bv.
Overigens is de storno periode is hier waarschijnlijk al verstreken (voor de betaling in april).
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?
Storneren levert alleen maar meer gezeik en aangezien je een incasso niet gedeeltelijk kan storneren zou er ook geld worden terug gehaald waar Tele2 wel recht op heeft (immers maart en april zijn in een keer afgeschreven).
Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?
Op www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ ... estelling/ staat een voorbeeldbrief, al dient deze wel aangepast te worden aan de situatie. Mocht u hulp nodig hebben neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.
U kunt deze brief eerst per chat te versturen (maak een print screen van het gesprek als bewijs). Indien dat geen succes brengt kunt u de brief naar hoofdkantoor sturen.
Mocht dit opnieuw geen succes hebben, dan kunt u naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak of naar een incassobureau/deurwaarder.
Meestal staat in de voorwaarden dat hun de eventuele achterstand van betalingen mogen verrekenen. Maar dan moeten hun u wel op de hoogte stellen dat dit gebeurt is.