PEM hoort bij sommige covid patiënten, aantal weet ik niet.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
-
Lowieze
In het onderzoek worden een heleboel klachten genoemd. De vraag is: waren (een deel) van die klachten misschien al aanwezig voordat die mensen besmet werden? Daar lees ik niets over. Je kunt niet zomaar al die klachten toeschrijven aan corona, in ieder geval niet zonder dit in het onderzoek te betrekken
kuklos
en moederslink
vinden dit leuk
Juist dat, alle andere omstandigheden gelijk houden, is een heilig principe in de wetenschap. Volledig mogelijk is dat natuurlijk niet, maar als je geen nulpunt (beginsituatie) heb gemeten, hoe kan je dan in hemelsnaam weten waarom iets nu aan de hand is?Lowieze schreef: ↑30 jun 2022 23:22In het onderzoek worden een heleboel klachten genoemd. De vraag is: waren (een deel) van die klachten misschien al aanwezig voordat die mensen besmet werden? Daar lees ik niets over. Je kunt niet zomaar al die klachten toeschrijven aan corona, in ieder geval niet zonder dit in het onderzoek te betrekken
Met de klachten die ik noemde wel ja, dus ik gaf gewoon antwoord.kuklos schreef: ↑30 jun 2022 23:15Sorry hoor, maar is het nu onwil of onkunde dat je niet leest wat ik schreef?
Dit was wat ik schreef:Als reactie op jouw comment dat het niet van belang was om te weten wat de situatie van iemand voor de long covid was. Mijn vraag is dus nog steeds niet beantwoord, maar je begint wéér over mij. Dus nogmaals mijn vraag dan maar:
Dit was wat ik schreef:
Dan heeft de wetenschap en groot probleem en snap ik ook waarom ze vele ziektes niet kunnen oplossen. Geen nulpunten.kuklos schreef: ↑30 jun 2022 23:27Juist dat, alle andere omstandigheden gelijk houden, is een heilig principe in de wetenschap. Volledig mogelijk is dat natuurlijk niet, maar als je geen nulpunt (beginsituatie) heb gemeten, hoe kan je dan in hemelsnaam weten waarom iets nu aan de hand is?Lowieze schreef: ↑30 jun 2022 23:22In het onderzoek worden een heleboel klachten genoemd. De vraag is: waren (een deel) van die klachten misschien al aanwezig voordat die mensen besmet werden? Daar lees ik niets over. Je kunt niet zomaar al die klachten toeschrijven aan corona, in ieder geval niet zonder dit in het onderzoek te betrekken
Exacte aantal long covid weet ik ook niet, weet niemand in Nederland, Ernst Kuipers vond dat niet nodig, we konden de data van de UK gebruiken.
PEM hoort will degelijk bij long covid patiënten, dat was vorig jaar al bekend.
@kuklos, je liked deze reactie, mag ik daar uit opmaken dat je niet weet dat PEM bij de ergere long covid patiënten hoort?
Ik zie dat ik extremiteiten met excrementen heb verwisseldJablan schreef: ↑30 jun 2022 22:06Het was doorklikken om bij de publiekssamenvatting uit te komen en lezen. Sommige resultaten zijn ronduit alarmerend.
Nou ja, altijd fijn om een ander de schuld te geven, deze keer Madame Post Covid.
Pijn en tintelingen in de extremiteiten gaat over tenen en vingers, plekken in het lichaam waar de bloedvaten klein zijn en dicht bij de zenuwen liggen.
Als je de hele lijst bij elkaar veegt, zijn er drie richtingen voor verder (en beter) onderzoek.
- Immuunsysteem. Meer vrouwen dan mannen melden symptomen en vanwege de verschillen in kracht en werking van het immuunsysteem tussen mannen en vrouwen, is het de vraag in hoeverre er sprake is van een auto-immuunreactie. Virus weg, immuunsysteem nog in alarmtoestand en valt de eigen lichaamscellen aan.
- Bloedbaan, doorbloeding. Bloedlichamen worden in beenmerg aangemaakt. Heeft het virus daar tot mutaties geleid? Voor het beeld: er worden ineens alleen kinderen met vier vingers aan elke hand geboren of bij de uitgang van de kliniek staat een portier, die iedereen een markering geeft.
- Te snel 'herstel'. Weer willen beginnen, terwijl het lichaam nog niet zover is en die belasting genereert nieuwe klachten/symptomen.
Waarom zou dat niet van het virus kunnen komen dan?Jablan schreef: ↑01 jul 2022 07:03Ik zie dat ik extremiteiten met excrementen heb verwisseldJablan schreef: ↑30 jun 2022 22:06Het was doorklikken om bij de publiekssamenvatting uit te komen en lezen. Sommige resultaten zijn ronduit alarmerend.![]()
Nou ja, altijd fijn om een ander de schuld te geven, deze keer Madame Post Covid.![]()
Pijn en tintelingen in de extremiteiten gaat over tenen en vingers, plekken in het lichaam waar de bloedvaten klein zijn en dicht bij de zenuwen liggen.
Als je de hele lijst bij elkaar veegt, zijn er drie richtingen voor verder (en beter) onderzoek.
- Immuunsysteem. Meer vrouwen dan mannen melden symptomen en vanwege de verschillen in kracht en werking van het immuunsysteem tussen mannen en vrouwen, is het de vraag in hoeverre er sprake is van een auto-immuunreactie. Virus weg, immuunsysteem nog in alarmtoestand en valt de eigen lichaamscellen aan.
- Bloedbaan, doorbloeding. Bloedlichamen worden in beenmerg aangemaakt. Heeft het virus daar tot mutaties geleid? Voor het beeld: er worden ineens alleen kinderen met vier vingers aan elke hand geboren of bij de uitgang van de kliniek staat een portier, die iedereen een markering geeft.
- Te snel 'herstel'. Weer willen beginnen, terwijl het lichaam nog niet zover is en die belasting genereert nieuwe klachten/symptomen.
Als je alles als long covid behandelt en dus niet kijkt naar wat iemand nog meer heeft verteken je in dit geval het complete beeld van wat er aan de hand is. Juist dat moet je niet willen en dat ddie onderzoekers dat ook niet meenemen is verrassend, maar wel verrassend de negatieve kant op.
Dat staat er niet en is een grove misrepresentatie van de feiten.
Ah, ik begin hem te snappen, geloof ik. PEM = long covid = PEM. Dat PEM niet exclusief voor long covid is, niks mee te maken, nee, we moeten en zullen het op long covid gooien.
Volgens mij snap je nog steeds niet wat PEM, mensen met zware long covid hebben het.kuklos schreef: ↑01 jul 2022 10:49Als je alles als long covid behandelt en dus niet kijkt naar wat iemand nog meer heeft verteken je in dit geval het complete beeld van wat er aan de hand is. Juist dat moet je niet willen en dat ddie onderzoekers dat ook niet meenemen is verrassend, maar wel verrassend de negatieve kant op.
Ah, ik begin hem te snappen, geloof ik. PEM = long covid = PEM. Dat PEM niet exclusief voor long covid is, niks mee te maken, nee, we moeten en zullen het op long covid gooien.
Niks PEM is long covid, maar zoals ik al eerder aangaf, verdiep je er eens in. Blijkbaar heb je geen idee wat dat is.
Als ze eerst willen uitzoeken tot in details waar het allemaal door komt, dan zal het zeer lang duren voor er behandelingen zijn. Daarom zei ik dat oorzaken nu niet echt van belang zijn.
-
Lowieze
“Daarom zei ik dat oorzaken nu niet echt van belang zijn.”
Gelukkig denken de deskundigen daar anders over.
Gelukkig denken de deskundigen daar anders over.
kuklos
, Erthanax
en moederslink
vinden dit leuk
Dan ga je het voor de zoveelste keer wéér hebben over mij, over wat ik wel of niet zou weten, terwijl wat ik wel of niet weet er totaal niet staat. Wat er wel staat is dat ik concludeer dat jij blijk zegt PEM = long covid = PEM = long covid = PEM = long covid.Onkruid71 schreef: ↑01 jul 2022 10:59Volgens mij snap je nog steeds niet wat PEM, mensen met zware long covid hebben het.kuklos schreef: ↑01 jul 2022 10:49Als je alles als long covid behandelt en dus niet kijkt naar wat iemand nog meer heeft verteken je in dit geval het complete beeld van wat er aan de hand is. Juist dat moet je niet willen en dat ddie onderzoekers dat ook niet meenemen is verrassend, maar wel verrassend de negatieve kant op.
Niks PEM is long covid, maar zoals ik al eerder aangaf, verdiep je er eens in. Blijkbaar heb je geen idee wat dat is.
Als jij alle PEM direct als long covid wil beschouwen en de long covid behandeling voor elk PEM geval wil toepassen dan sla je dus gigantisch, maar dan ook echt gigantisch de plank mis. Jij zegt hier dat als er nu iemand met PEM bij de dokter komt deze direct uit zijn boekje met behandelmethodes de long covid pagina moet zoeken, en die gaan toepassen. NIks mee te maken wat er precies aan de hand is, want we hebben PEM ontdekt, dus moet het altijd en in alle gevallen automatisch long covid zijn.
Nee dat zeg ik niet, wat ik zeg als ze daar alvast een behandelmethode zoeken, dan heb je volgens mij al een halve slag gewonnen.
PEM is geen long covid, het is een symptoom bij de ergere gevallen.
Wat doet PEM, als je dat eerst uitzoekt, dan snap je het misschien, wat hebben we voor genezing altijd nodig?
Of gaan we gewoon 20, 30 jaar wachten tot we alles gorgelen hebben hoe het precies zit en dan pas een behandeling zoeken?
Of misschien wel cognetieve gedrags therapie of zo.
FF ter info PEM is er al langer als 3 jaar.
PEM is geen long covid, het is een symptoom bij de ergere gevallen.
Wat doet PEM, als je dat eerst uitzoekt, dan snap je het misschien, wat hebben we voor genezing altijd nodig?
Of gaan we gewoon 20, 30 jaar wachten tot we alles gorgelen hebben hoe het precies zit en dan pas een behandeling zoeken?
Of misschien wel cognetieve gedrags therapie of zo.
FF ter info PEM is er al langer als 3 jaar.
-
Lowieze
@Onkruid71
Ik lees op de me-cvsvereniging o.a. het volgende:
“ Mensen met Long COVID zullen profiteren van de jarenlange studies naar ME/cvs, en mensen met ME/cvs zullen profiteren van de enorme financiële middelen die in Long COVID worden gestoken.”
Dat klinkt toch heel wat positiever dan wat u steeds maar weer herhaalt..
“ Mensen met Long COVID zullen profiteren van de jarenlange studies naar ME/cvs, en mensen met ME/cvs zullen profiteren van de enorme financiële middelen die in Long COVID worden gestoken.”
kuklos
, Erthanax
, Jablan
en moederslink
vinden dit leuk
Dat klopt, die kennis is ook nodig. Maar ook ME/CVS is niet opgelost. Het is goed dat ze de kennis delen die er al is. maar dat zijn we er dus nog niet mee.Lowieze schreef: ↑01 jul 2022 11:42@Onkruid71
Wat is er voor onderzoeken nodig? Geld, nu Amerika bijvoorbeeld een hoop geld uit trekt, dan bied dat perspectieven.
DE mensheid is nog lang niet intelligent genoeg om alles op te lossen of te snappen. Dat weet ik al zo lang.
Maar hier gaat het om over perspectieven bieden. Zonder perspectief is het leven zeer zwaar.