| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Nog een keer. Je laat toe, dat de ziekte je beheerst. Dat is wat jij beschrijft.
kuklos
, Erthanax
en moederslink
vinden dit leuk
Niet eens met je. Het kan je fysiek beheersen en beperken, maar hoe je er geestelijk mee omgaat heb je wel degelijk zelf invloed op. En dat is wat Jablan zal bedoelen.
PS: Voordat je weer begint met "jij begrijpt blijkbaar niet wat ... inhoudt", ik ben zelf chronisch ziek. Van meerdere ziektes. Daarom durf ik bovenstaande uitspraak te doen.
Jablan
en moederslink
vinden dit leuk
Dat kan jou mening zijn of die van andere. Zodra ik denk ik doe iets, en die het ook lig ik werken plat, als gevolg van PEM. Bed, TV en televisie, that's all dan, niet praten, geen mensen om me heen, geen licht, niet kunnen eten, veel pijn. Ook zie ik dat dan terug in mijn vriendin. Die zie ik dan weken niet. Ze woont bij me voor de duidelijkheid. Dus dat houd je dan wel gevangen. Maar dat is ook wel bekend met de ergere gevallen van ME Het is zoals het is, niks aan te doen. En soms krijg je dan wat moeilijkheden met jezelf.
Pijn interesseert me niet meer, die vermoeidheid en PEM zijn de ergste klachten. Pots en fibro vind ik ook nog niet zo erg, maar dat is mijn verhaal. En dat voor iemands die alles deed, ondernemend was, alleen voor een bad werken was niet genoeg, dus deed er nog een hoop bij, had een hoop hobbies, en daar is niks van over meer, geen dromen met kunnen vervullen.
Het psychische probleem instaat door de ziekte in dit geval, niet andersom.
Maar het is voorlopig maar zo.
Pijn interesseert me niet meer, die vermoeidheid en PEM zijn de ergste klachten. Pots en fibro vind ik ook nog niet zo erg, maar dat is mijn verhaal. En dat voor iemands die alles deed, ondernemend was, alleen voor een bad werken was niet genoeg, dus deed er nog een hoop bij, had een hoop hobbies, en daar is niks van over meer, geen dromen met kunnen vervullen.
Het psychische probleem instaat door de ziekte in dit geval, niet andersom.
Maar het is voorlopig maar zo.
-
moederslink
Wat bedoel je toch met het " kliekje " , Reggie?
Er is een aantal steeds dezelfde actieve reageerders bezig. Ook jij reageert wel iedere dag. Ik ook.
Behoor je dan tot een " kliek ?"
Zij zijn gewoon écht actieve forummers en ja dat zijn bijna altijd dezelfden.
Of ze zijn gepensioneerd en hebben dus meer tijd of , zoals in mijn geval, het is een welkome afleiding , of ze geven een zinvolle bijdrage , omdat ze verstand van dat onderwerp hebben of ze zijn ziek en dus veel thuis.
Dat dan meningen overeenkomen en geliket worden dat is dan toch ook logisch ?
Jij bent zelf ook een vaste forummer , dus welkom bij de club/ kliek !
Ik voel mij welkom op het forum, jij toch ook , mag ik hopen? Anders zouden we wel wegblijven , toch?
Maar ik vind het niet OK dat de vaste reageerders nu steeds als " een kliek " worden weggezet.
Jij, Onkruid behoren zelf ook tot de vaste reageerders , dus ook tot de kliek zeg maar.
Iedereen is welkom, maar steeds dezelfde verhalen van Onkruid worden mij te veel , dat mag ik toch wel zeggen?
Dus laat dat los en reageer gewoon mee.
Beter voor de sfeer in bv de huiskamer ook.
Anders stuur je mij maar een PB , vind ik ook prima!
Nu ga ik lekker filmpie kijken----tot morgen!
Ik denk dat jij precies weet wat ik bedoel. Ik kom er nog op terug bij jou dan.
-
witte angora
Al met al heeft de uitgestelde zorg 320.000 gezonde levensjaren gekost, volgens bijgaande link.
https://nos.nl/artikel/2435340-320-000- ... coronatijd
Maar wat hebben al die Corona-opnames aan gezonde levensjaren opgeleverd?
Uit die link:
Daar moeten dus een hoop nutteloze operaties tussen zitten , dus dan zie ik vooral een manier om op zorgkosten te besparen...
Een operatie levert dus amper een extra gezond levensjaar op.In totaal hadden in de twee jaren ongeveer 1,8 miljoen planbare ingrepen moeten worden uitgevoerd, maar dat waren er vanwege de pandemie 305.000 minder. Volgens het RIVM komt dat neer op 320.000 gezonde levensjaren.
Daar moeten dus een hoop nutteloze operaties tussen zitten , dus dan zie ik vooral een manier om op zorgkosten te besparen...
Jullie vaste kliek zijn echt behekst door dat Corona. Al twee jaren lang weten jullie het topic bovenaan te houden op dit forum. Terwijl heel Nederland verder is gegaan met hun leven, hun werk, hun vrije tijd en hun vakanties en festivals blijven jullie 1000den berichten lang in een cirkeltje draaien. Voor psychologen zou het prachtig zijn om de persoon hierachter eens flink tegen het licht te houden. Hoe kan zo iets als een wat uit de hand gelopen griep, je leven en denken zo beheersen dat je er echt elke dag mee bezig bent en over moet schrijven, jaren lang..............
reggie2
en scharrelschipper
vinden dit leuk
-
Lowieze
“…..een wat uit de hand gelopen griep…….” + “ voor psychologen zou het prachtig zijn om de persoon hierachter eens flink tegen het licht te houden. “

Erthanax
, moederslink
en kuklos
vinden dit leuk
Precies de reactie welke ik al verwachte. Dat er de afgelopen twee jaar veel meer mensen hart- en vaatziekten en Ka..... hebben gekregen (dan ernstig Corona), met vaak zeer ernstige gevolgen voor hun verdere leven, of gewoonweg zijn overleden, lees je hier niets over. Een klein groepje is compleet gefocust op Corona, welke al zeker 6 maanden een gewone griep blijkt te zijn.....
reggie2
vindt dit leuk
Moet je een medische graad hebben, om de gevolgen van corona de laatste 6 maanden met de griepgolf van winter 2017-2018 te vergelijken?
BL2
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Niet alleen een medische..
Ook moet je een expert zijn in statistiek, economie om maar even wat te noemen.
Dat blijkt hier wel weer heel duidelijk.
Ook moet je een expert zijn in statistiek, economie om maar even wat te noemen.
Dat blijkt hier wel weer heel duidelijk.
Als BL2 het over de gevolgen heeft, dan moet hij/zij dat schrijven. Alleen is dat niet geschreven, dus gaat het om de ziekte zelf en dan is wel degelijk de vraag waar BL2 zijn/haar medische graad behaald heeft.
Waar blijkt dat dan duidelijk uit?
Oversterfte tijdens griep epidemie 2017-2018 > 9.000
Hoeveel coronadoden waren er de laatste 6 maanden?
Vergelijk ook eens de IC bezetting toen en de laatste 6 maanden.
BL2
, reggie2
en scharrelschipper
vinden dit leuk
-
witte angora
Maar even de vraag weer herhalen, want daar heb ik nog geen antwoord op gezien:
witte angora schreef: ↑05 jul 2022 08:28Al met al heeft de uitgestelde zorg 320.000 gezonde levensjaren gekost, volgens bijgaande link.
-
Lowieze
Gaat het nou over de laatste twee jaar of over de afgelopen 6 maanden?BL2 schreef: ↑05 jul 2022 10:24Precies de reactie welke ik al verwachte. Dat er de afgelopen twee jaar veel meer mensen hart- en vaatziekten en Ka..... hebben gekregen (dan ernstig Corona), met vaak zeer ernstige gevolgen voor hun verdere leven, of gewoonweg zijn overleden, lees je hier niets over. Een klein groepje is compleet gefocust op Corona, welke al zeker 6 maanden een gewone griep blijkt te zijn.....
En gaat het nou over, wat u beweert, dat veel meer mensen hart- en vaatziekten en kanker hebben gekregen dan corona of bedoelt u de gevolgen van het niet behandelen van die mensen tengevolge van de coronacrisis?
Ken haast niemand welke de afgelopen 6 maanden geen Corona heeft gehad. Zelfs mensen tussen de 85 en 95.
Eén a twee dagen iets van slag, beetje niet lekker, weinig eetlust en wat hoofdpijn maar wel duidelijk positief getest. Na drie dagen weer allemaal de oude.
Bij een echte klassieke griep ben je zeker bedlegerig en meer dan een week uit de running......
Hup verder met het leven, genieten van het mooie weer, zon, festivals, strand en vakantie.
Eén a twee dagen iets van slag, beetje niet lekker, weinig eetlust en wat hoofdpijn maar wel duidelijk positief getest. Na drie dagen weer allemaal de oude.
Bij een echte klassieke griep ben je zeker bedlegerig en meer dan een week uit de running......
Hup verder met het leven, genieten van het mooie weer, zon, festivals, strand en vakantie.